بک لینکسئو سایتسئوی سایت وردپرسی

بک لینک pbn چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

بررسی تخصصی این روش بک لینک گیری وبسایت ها و بیان مزایا و معایب استفاده از آن

شبکه های وبلاگ خصوصی یا همان private blog networke: یا بک لینک pbn  چیست؟

شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN) ادعا می کنند که کار می کنند زیرا آنها بک لینک تولید می کنند – و این بسیار درست است.

اما در مورد دیگر ادعاهای آنها چطور؟

ما می دانیم که بک لینک ها برای بهبود سئو و در نتیجه دیده شدن در SERP ها کار می کنند ، اما آیا بک لینک pbn   ها کار می کنند؟

و اگر چنین است، آیا آنها خوب کار می کنند؟

آنها حتی چگونه کار می کنند؟

خب بیایید به این سوالات پاسخ دهیم.

بک لینک ها در مقابل رتبه بندی گوگل - شبکه های وبلاگ خصوصی

شبکه وبلاگ خصوصی چیست؟

خوشبختانه، درک شبکه های وبلاگ خصوصی در واقع بسیار ساده است.

در مقطعی از عصر سئو، شخصی متوجه شد که چگونه می‌تواند حجم عظیمی از بک لینک‌ها را از وب‌سایت‌های دارای دامنه بالا بدون تلاش زیاد بسازد .

آنها این کار را با خرید نام‌های دامنه منقضی شده که قبلاً اعتبار دامنه را ایجاد کرده بودند، انجام دادند.

سپس، پس از جمع‌آوری بخش بزرگی از این دامنه‌ها، محتوای اولیه را برای هر وب‌سایت ارسال کردند و یک بک لینک به وب‌سایت اصلی خود در همه محتوا قرار دادند.

و آنها بلافاصله بک لینک های زیادی را از وب سایت های دارای دامنه بالا تولید کردند.

در آن لحظه شبکه های وبلاگ خصوصی متولد شدند.

بک لینک pbn  را مانند پایگاه داده ای از وب سایت ها در نظر بگیرید که وقتی دقت  می کنید، همه به وب سایت شما بک لینک می دهند.

در نهایت چیزی شبیه این به نظر می رسد .

نمودار نحوه کار شبکه های وبلاگ خصوصی (فیلتر کردن به وب سایت اصلی)

و با همه این بک لینک ها، اعتبار دامنه، سئو و رتبه بندی وب سایت شما همگی سود می برند.

عالی به نظر می رسد، درست است؟

 

برای کمک به شما در تعیین اینکه آیا باید از بک لینک pbn  استفاده کنید، ابتدا در مورد مزایایی که آنها ارائه می دهند صحبت می کنیم. سپس، ما بحث خواهیم کرد که چرا آنها کمی مخاطره آمیز هستند.

با این دانش، بهتر برای تصمیم گیری آگاهانه برای خود آماده خواهید شد.

مزایا: مزایای شبکه های وبلاگ خصوصی

 

در حالی که ممکن است شنیده باشید که PBN ها کلاهبرداری هایی هستند که به SEO شما کمک نمی کنند، این ادعا فقط تا حدی درست است.

PBN ها مزایای قانونی را ارائه می دهند.

در حال حاضر، بیایید در مورد اینکه چرا بک لینک pbn  ها بسیاری از بازاریابان را جذب می کنند، بحث کنیم.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، بک لینک ها موفقیت شبکه های وبلاگ خصوصی را تقویت می کنند.

و اینکه بک لینک دقیقا چیست؟

 backlink یک لینک است که  از یک وب سایت خارجی به وب سایت خود مرتبط میسازید. و این زیبایی های کوچک به طور گسترده به سئوی شما کمک می کند.

چگونه بک لینک ها آب پیوند را ارسال می کنند - شبکه های وبلاگ خصوصی

بک لینک ها با موتورهای جستجو ارتباط برقرار می کنند که وب سایت پیوند دهنده به اندازه کافی به وب سایت شما اعتماد دارد تا خود را با دامنه شما مرتبط کند.

این بدان معناست که موتورهای جستجو به وب سایت شما نیز اعتماد خواهند کرد.

این چیزی شبیه به بازی با بچه های باحال در زمین بازی است.

وقتی با بچه های باحال معاشرت می کنید، این شما را باحال می کند.

به طور مشابه، برای اینکه بفهمند به کدام وب سایت ها ارزش اعتماد دارند، موتورهای جستجو به وب سایت هایی که به یکدیگر لینک داده اند نگاه می کنند.

به همین دلیل، لینک بیلدینگ مهمترین عاملی است که به رتبه بندی یک وب سایت کمک می کند.

فاکتورهای رتبه بندی برای الگوریتم گوگل - شبکه های وبلاگ خصوصی

بک لینک pbn   می توانند آنقدر در ساخت این بک لینک ها موثر باشند که یک شرکت پس از کار با یک شبکه وبلاگ خصوصی، این تفاوت را در رتبه بندی خود تجربه کرد .

موفقیت حاصل از یک شبکه وبلاگ خصوصی برای یک شرکت خاص است

بنابراین، آیا PBN ها می توانند سئوی شما را افزایش دهند ؟

بله، البته، آنها می توانند.

به همین دلیل است که بسیاری از بازاریابان در برخی مواقع از آنها استفاده می کنند. به همین دلیل است که آنها برای مدت طولانی در اطراف مانده اند، و به همین دلیل است که برخی شرکت های SEO پول زیادی به دست می آورند.

اما طرف دیگر یا لبه برنده ااین تیغ دولبه  چیست؟

در اینجا نکات منفی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

معایب: خطرات شبکه های وبلاگ خصوصی

بله، بک لینک pbn   هامی توانند SEO شما را افزایش دهند و به ایجاد ترافیک غیرفعال و منجر به وب سایت شما کمک کنند.

با این حال، اگر گوگل مچ شما را بگیرد !!!، کل این استراتژی بازاریابی می تواند به سرعت به یک فاجعه تبدیل شود.

 بله: گوگل از بک لینک pbn  ها متنفر است و عمدا سعی می کند افرادی را که از آنها استفاده می کنند جریمه کند.

با این حال، من درخواست تجدید نظر را درک می کنم.

من آن را دریافت می کنم. سئو زمان زیادی طول می کشد تا شروع به تأثیرگذاری در رتبه بندی وبلاگ شما کند .

سن صفحات در گوگل 10 نتیجه برتر - شبکه های وبلاگ خصوصی

راه حل سریعی که PBN ها ارائه می دهند برای برخی از بازاریابان بسیار فریبنده است. رتبه‌بندی سریع، آگاهی از برند و امیدواریم درآمد کسب کنید.

حداقل، این چیزی است که بک لینک pbn  وعده می دهند.

اما اگر همه این مزایا در یک لحظه آسیب پذیری محو شوند، آیا واقعا ارزشش را دارد؟

بک لینک pbn   از نظر فنی یک استراتژی SEO Blackhat نیستند .

کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید - شبکه های وبلاگ خصوصی

اما کلاه سفید هم نیستند.

آنها یک هک هستند. آنها به یک طرح ثروتمند شدن سریع تبدیل می شوند. و مانند بسیاری از تاکتیک های مشابه، آنها خطرات جدی را در بر دارند.

اگر گوگل متوجه شود، وب سایت شما را جریمه می کند و شما برای به دست آوردن هر جایگاه قابل توجهی در سئو تلاش خواهید کرد.

اما چگونه؟ گوگل چگونه وب سایت هایی را که از PBN برای افزایش سئو استفاده می کنند جریمه می کند؟

آنها چگونه می دانند که شما چه کار می کنید؟

خوب، اگر همه وب‌سایت‌هایی که از آنها بک لینک دریافت کرده‌اید، وب‌سایت‌هایی با فعالیت بسیار کم، به‌روزرسانی‌های کم و تقریباً بدون پیوند داخلی هستند، گوگل مشکوک می‌شود.

متأسفانه، وب‌سایت‌های PBN معمولاً همه آن ویژگی‌های خاص را دارند .

که تشخیص آنها را برای اکثر موتورهای جستجو آسان می کند.

سایت های غیر فعال به عنوان بخشی از شبکه های وبلاگ خصوصی

در پایان، اگر تصمیم به استفاده از PBN دارید، بدانید که خطر آسیب رساندن به سئوی وب سایت خود را دارید.

متخصصان قانونی وجود دارند، اما تنها تحت ابری از جریمه احتمالی توسط موتورهای جستجو.

ممکن است با PBN ها مقداری اختیار دامنه سریع ایجاد کنید. در حالی که استراتژی های سنتی بیشتر طول می کشد، آنها تقریبا به همان اندازه خطرناک نیستند.

اما اگر می‌خواهید از طریق رتبه‌بندی به روشی درست بالا بروید، در اینجا پنج استراتژی ضد خطر وجود دارد که می‌توانید به جای آن از آنها استفاده کنید.

1. وبلاگ نویسی مهمان

وبلاگ نویسی مهمان به شما این فرصت را می دهد که برای وب سایت شخص دیگری ارزش ایجاد کنید و در عین حال یک بک لینک نیز دریافت کنید.

اگر این کار را به درستی انجام دهید، این استراتژی یک پیروزی برای وب سایتی است که برای آن می نویسید و همچنین یک پیروزی برای وب سایت خودتان.

 

به همین دلیل، آژانس های سئو و کارشناسان به طور یکسان از وبلاگ نویسی مهمان به عنوان یکی از استراتژی های لینک سازی خود استفاده می کنند.

نمودار افرادی که از وبلاگ نویسی مهمان استفاده می کنند - شبکه های وبلاگ خصوصی

شما می توانید همین کار را انجام بدید.

فقط وبلاگ هایی را در صنعت خود بیابید و از طریق ایمیل برای ویراستاران مقاله ای ارسال کنید. اگر پیشنهاد شما را بپذیرند، می توانید تا بنویسید و یک بک لینک به وب سایت خود اضافه کنید.

اما قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که از ویرایشگر سوال کرده اید که سیاست آنها در مورد بک لینک چیست.

آنها ممکن است از شما نخواهند که یک بک لینک به وب سایت خود در خود مقاله اضافه کنید، اما به شما اجازه می دهند آن را در بیو خود قرار دهید.

در هر صورت، شما یک بک لینک برنده می شوید و آن ها محتوای ارزشمندی را برای مخاطبان خود به دست می آورند.

اکنون، ممکن است از اینکه ویراستاران به ایمیل‌های شما پاسخ نمی‌دهند، عصبی باشید.

اما ما این راهنمای مفید را برای پیشنهادات وبلاگ نویسی مهمان ایجاد کرده ایم تا به شما در شروع کار کمک کند.

به یاد داشته باشید: فقط به این دلیل که پاسخی دریافت نمی کنید زود دست از کار نکشید.

مکان‌های کافی با ایده‌های باکیفیت ایجاد کنید و مطمئناً پاسخی دریافت خواهید کرد.

فقط وقتی را به این کار اختصاص دهید.

و این را نیز در نظر داشته باشید. تعداد کلمات ایده‌آل برای رتبه‌بندی مقالات حدود 2400 کلمه است .

طول محتوای 10 نتیجه برتر - شبکه وبلاگ خصوصی

در نهایت، از دستورالعمل های وبلاگی که برای آن می نویسید پیروی کنید. اما وقتی شک دارید، سعی کنید مقاله ای بنویسید که رتبه خوبی در گوگل کسب کند.

سپس، وب سایت احتمال بیشتری دارد که طرح، طرح کلی و پیش نویس نهایی شما را بپذیرد.

2. نوشتن گواهینامه

در حالی که وبلاگ نویسی مهمان یکی از محبوب ترین استراتژی ها برای ایجاد بک لینک است، ممکن است وقت آن را نداشته باشید.

اگر این کار را نمی‌کنید، نوشتن گواهینامه برای سایر وب‌سایت‌ها ممکن است رویکرد جذاب‌تری باشد.

حتی اگر یک پست وبلاگ مهمان می نویسید، نوشتن توصیفات با یک بک لینک به وب سایت شما یک استراتژی است که ارزش وقت شما را دارد.

این ساده و قدرتمند است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای وب سایت هایی که با آنها شریک هستید یک گواهی ارائه دهید.

سپس، اکثر وب سایت ها یک بک لینک دوستانه به URL شما خواهند داشت.

فقط مطمئن شوید که گواهینامه شما ارزش واقعی را ارائه می دهد. مثلاً چیزی شبیه به این بنویسید .

گواهی - راهی برای دور زدن جریمه شدن برای شبکه های وبلاگ خصوصی

یا چیزی شبیه به این به آنها بدهید.

توصیفات کاربر 2 - شبکه های وبلاگ خصوصی

و در اینجا یک مثال دیگر وجود دارد .

گواهی کاربر 3 - شبکه وبلاگ خصوصی

همیشه این دو مورد خاص را در گواهینامه خود بگنجانید.

  1. عددی را ارائه دهید که نشان دهنده موفقیت شما در استفاده از محصول یا خدمات آنها باشد (برای مثال، اعداد ترافیک یا تولید سرنخ، تعداد درآمد یا تعداد انتخاب‌ها).
  2. در مورد یکی از نگرانی هایی که هنگام خرید سرویس داشتید صحبت کنید که برتری تجربه شما به سرعت برطرف شد. (به عنوان مثال، “نقطه قیمت در ابتدا کمی بالا به نظر می رسید، اما اکنون متوجه شدم که هر پنی ارزش آن را داشت! من حتی برای این خدمات بیشتر هزینه می کردم، اما به آنها نگویید که من این را گفتم.”)

با این شروع، در کمترین زمان ممکن برای شرکای خود گواهی نامه می نویسید و با هر مرجعی بک لینک ایجاد می کنید.

3. ایجاد محتوای ارزشمند

اگر محتوایی ایجاد نکنید که ارزش اشتراک گذاری داشته باشد، احتمالاً می توانید حدس بزنید چه اتفاقی خواهد افتاد: هیچ کس آن را به اشتراک نخواهد گذاشت.

هدف شما از نوشتن آن پست وبلاگ یا فیلمبرداری از آن ویدئو یا طراحی آن اینفوگرافیک جلب توجه برای برند شما است.

شما می خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید، ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید و از محتوا برای تولید سرنخ استفاده کنید.

شما حتی می خواهید برای وب سایت خود بک لینک های اجتماعی ایجاد کنید.

اما، البته، اگر محتوای بد ایجاد کنید، نمی توانید این کار را انجام دهید.

اگر به هر حال قصد ایجاد محتوا را دارید، برای عالی کردن آن وقت بگذارید. آن را ارزش اشتراک گذاری کنید.

اما چگونه این کار را انجام می دهید؟

خوب، شما باید افرادی را که محتوای شما را به اشتراک می گذارند خوب جلوه دهید.

درخواست کمک به اشتراک گذاری محتوا - شبکه های وبلاگ خصوصی

مردم چیزهایی را در رسانه های اجتماعی و از طریق ایمیل به اشتراک می گذارند زیرا می خواهند برای دوستان خود خوب به نظر برسند.

این ممکن است خودخواهانه به نظر برسد، اما این شرایط انسانی است.

از خود بپرسید: مردم چه دلیلی برای به اشتراک گذاشتن این موضوع با دوستان خود دارند؟ آیا آنها را بامزه، باهوش، مهربان، باحال یا ثروتمند جلوه می دهد؟

برای به دست آوردن سهام، باید حداقل یکی از این انگیزه ها را هدف قرار دهید.

به هر حال، اینها یکی از مهمترین دلایلی هستند که مردم در وهله اول محتوا را به اشتراک می گذارند.

چرا مردم محتوا را در فیس بوک به اشتراک می گذارند - شبکه های وبلاگ خصوصی

و وقتی نوبت به تولید نوع محتوا می رسد، اینفوگرافیک ها و لیست ها برنده می شوند .

میانگین اشتراک بر اساس نوع محتوا - شبکه های وبلاگ خصوصی

راهبرد دیگری که جواب می‌دهد جاسوسی از رقبایتان است تا بفهمید چه چیزی در رسانه‌های اجتماعی بهترین عملکرد را دارد. در اینجا یک راه آسان برای انجام این کار وجود دارد:

مرحله 1: از Ubersuggest بازدید کنید ، کلمه کلیدی خود را تایپ کنید و روی “جستجو” کلیک کنید

مرحله 2: روی “ایده های محتوا” در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید

ایده های محتوا در uber پیشنهاد می شود - برای استفاده در استراتژی های شبکه وبلاگ خصوصی

مرحله سوم: نتایج را تجزیه و تحلیل کنید

ایده های محتوا - راه حلی برای شبکه های وبلاگ خصوصی

چیزی که در نهایت به آن می رسید، فهرستی طولانی از محتوای با عملکرد برتر مرتبط با کلمه کلیدی شما است.

برای مثال، فهرست برتر، «ست گودین افسانه بازاریابی در مورد آینده محتوای برند»، 16805 بار در فیس بوک و نزدیک به 100 بار در پینترست به اشتراک گذاشته شده است. این به شما ایده بسیار خوبی می دهد که محتوا ارزش اشتراک گذاری دارد. اکنون، می توانید محتوای خود را به روشی مشابه، با هدف دستیابی به نتایج مشابه، تولید کنید.

هر طور که این کار را انجام می دهید، برای ایجاد محتوای شگفت انگیز و قابل اشتراک گذاری وقت بگذارید. شما بک لینک های اجتماعی بسیار بیشتری تولید خواهید کرد، ترافیک بیشتری را جذب خواهید کرد و آگاهی از برند بهتری ایجاد خواهید کرد.

شما در حال ایجاد محتوا هستید، پس بهترین کاری را که می توانید با آن انجام دهید.

4. از پلتفرم های اجتماعی خود استفاده کنید

سیگنال های اجتماعی نقش مهمی در سئو دارند.

وب سایت هایی که در حساب های رسانه های اجتماعی خود فعال می مانند، اطلاعات خود را به روز می کنند و محتوای بیشتری را به اشتراک می گذارند، نسبت به وب سایت هایی که این کار را نمی کنند، رتبه بهتری دارند.

در واقع، فقط در فیس بوک، این همبستگی آشکار است .

فعالیت فیس بوک بر اساس رتبه سایت - شبکه وبلاگ خصوصی

اما چرا چنین است؟

چرا گوگل وب سایت هایی را که در رسانه های اجتماعی حضور فعال و به روز دارند بهتر از آنهایی که ندارند رتبه بندی می کند ؟

پاسخ کوتاه این است که موتورهای جستجو می خواهند بدانند وب سایت شما فعال و مرتبط است.

اگر اشتراک‌گذاری‌ها و سیگنال‌های اجتماعی زیادی ایجاد می‌کنید، این به Google می‌گوید که شما را بهتر رتبه‌بندی کند.

این بدان معنی است که فقط فعال ماندن در حساب های رسانه های اجتماعی می تواند به سئوی شما کمک کند. این واقعا به همین سادگی است.

و هرچه تعامل بیشتری در صفحات رسانه های اجتماعی خود داشته باشید، بهتر است.

فعالیت شبکه های اجتماعی بر اساس رتبه سایت - شبکه وبلاگ خصوصی

آزمایشی در سال 2016 تلاش کرد تا تأثیری را که رسانه های اجتماعی می توانند بر سئوی وب سایت شما داشته باشند، کشف کند.

در این مطالعه، یک وب‌سایت با افزایش اشتراک‌های اجتماعی 14.64 درصد افزایش رتبه‌بندی را تجربه کرد و وب‌سایت دیگری 6.9 درصد افزایش سئو را دریافت کرد.

آزمایش سیگنال اجتماعی 2016 - شبکه های وبلاگ خصوصی

اما اگر این انگیزه کافی برای فعال ماندن در حساب های رسانه های اجتماعی خود نیست، فقط ترافیک اضافی را که با هر پست به وب سایت خود وارد می کنید در نظر بگیرید.

شما نه تنها بک لینک های اجتماعی را برنده خواهید شد. شما همچنین ترافیک، سرنخ و حتی تبدیل ایجاد خواهید کرد.

5. ایجاد یک مخاطب وفادار

اما اکنون با خود می‌پرسید، “چگونه ایجاد یک مخاطب وفادار به سئوی شما کمک می‌کند؟”

و این یک سوال عالی است.

متأسفانه، پاسخ آنقدر که شما دوست دارید مستقیم نیست.

برای مثال، فقط در نظر بگیرید که وبلاگ‌های فعال 6.9 برابر ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتری جذب می‌کنند.

نموداری که وبلاگ‌های فعال را نشان می‌دهد ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتری دریافت می‌کنند - شبکه‌های وبلاگ خصوصی

این بدان معناست که فقط پست کردن منظم در وبلاگ وب سایت شما به نفع سئو شما خواهد بود.

از این گذشته، هر چه تعداد افرادی که وب سایت شما را جستجو می کنند بیشتر باشد و محبوب تر شوید، اعتبار دامنه شما افزایش می یابد.

به عبارت دیگر، با یک مخاطب وفادار، رتبه بهتری حاصل می شود.

و به نوبه خود، این برای رشد مخاطبان شما خوب است.

می بینید، این به نوعی شبیه یک چرخه خودپایدار و دائمی است.

با تعداد مخاطبان بیشتر، سئو بهتر و با سئوی بهتر، مخاطبان بیشتری نیز به همراه خواهد داشت. و با تعداد مخاطبان بیشتر، سئوی بهتری حاصل می شود و ادامه پیدا می کند. نکته را متوجه شدید.

به علاوه، هرچه مخاطبان شما بیشتر باشد، اشتراک‌های بیشتری در رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنید که به استراتژی ایجاد لینک شما کمک بیشتری می‌کند .

البته رم یک روزه ساخته نشده است و شما مخاطبان خود را یک شبه نمی سازید.

ایجاد یک گروه وفادار از فالوورها فرآیندی برای ارسال محتوای ثابت در یک دوره زمانی طولانی است.

شما از زمان دلسردی و مصیبت عبور خواهید کرد.

گاهی اوقات، شما می خواهید تسلیم شوید.

با این حال، هنگامی که این کار را انجام می دهید، فقط به خاطر داشته باشید که جذب مشتریان جدید پنج تا هفت برابر گران تر از حفظ مشتریان قدیمی است .

به عبارت دیگر، تمام وقت و انرژی که برای جلب رضایت مخاطبان فعلی خود اختصاص می دهید، زمانی که بخواهید برای آنها بازاریابی کنید، نتیجه خواهد داد.

به علاوه، توجه بیشتر و سئوی بهتری را از یک پایگاه مشتری وفادار نسبت به مشتریان جدید و زودگذر جلب خواهید کرد.

سوالات متداول شبکه های وبلاگ خصوصی

 

آیا می توان برای استفاده از شبکه وبلاگ خصوصی جریمه شد؟

بله، شما می توانید برای انجام این کار جریمه شوید.

چرا PBN ها بد هستند؟

گوگل آنها را کلاهبرداری می داند.

چگونه می توانم سایت های PBN را پیدا کنم؟

به دنبال سایت‌هایی با اعتبار بالا و لینک‌هایی باشید که بتوانید بخرید – اما این استراتژی توصیه نمی‌شود.

آیا PBN ها سئو کلاه سیاه محسوب می شوند؟

آنها کلاه سیاه محسوب نمی شوند، اما توسط گوگل جریمه می شوند.

نتیجه گیری شبکه های وبلاگ خصوصی

بنابراین، آیا باید از شبکه های وبلاگ خصوصی استفاده کنید؟

همانطور که توضیح دادم، آنها می توانند به سئوی شما کمک کنند و می توانند این کار را سریع انجام دهند. اما در تمام مدتی که از آنها استفاده می کنید، با خطر ناخوشایندی مواجه می شوید که پتانسیل رتبه بندی وب سایت خود را در یک لحظه از بین ببرید.

آیا ریسک ارزش آن را دارد؟

امیدوارم به این سوال با “نه” پاسخ دهید.

سئو خوب است . اما سئو توسط تاکتیک های اسپم خراب شده است.

گزینه بهتر این است که در طول زمان با وبلاگ نویسی مهمان، نوشتن توصیفات، ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری، استفاده از پلتفرم های اجتماعی خود و ایجاد یک مخاطب وفادار ، بک لینک های خود را ایجاد کنید .

اگرچه ممکن است به نظر برسد که با استفاده از این استراتژی‌ها ارتقاء رتبه‌بندی زمان زیادی طول می‌کشد، این زمان به خوبی صرف شده است.

با دانستن این موضوع که هیچ کس نمی تواند شما را به خاطر روش های پنهان جریمه کند، خیالتان راحت خواهد بود.

شبکه های وبلاگ خصوصی کلاه سیاه نیستند. اما مطمئناً کلاه سفید هم نیستند.

کلاه خاکستری هستند. و این کلاهی است که نباید مایل به استفاده از آن باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید