canvaproSocial Marketingاینستاگرام مارکتینگتبلیغاتتجارتتولید محتواطراحی سایتکانوا حرفه ای فارسیکسب درآمد آنلاینگرافیکمارکتینگ

انتخاب رنگ مناسب برند

چرا رنگ های مارک مهم هستند

 انتخاب رنگ مناسب برند از اولین مراحل شروع یک کسب و کار آنلاین بوده و یکی از مهمترین مراحل کار میباشد این که آیا تصمیم گرفته اید از یک شرکت منشعب شوید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید ، یا در حال راه اندازی یک استارتاپ جدیدهستید، درک تاثیر رنگ بر رفتار مصرف کننده به موفقیت برند شما کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد که تا 85 of از مصرف کنندگان معتقدند رنگ در انتخاب یک محصول خاص بیشترین انگیزه را دارد ، در حالی که 92 appearance ظاهر بصورت متقاعد کننده ترین عامل بازاریابی را تصدیق می کنند.

خوب است که روشی برای جنون رنگ وجود دارد ، بنابراین در این مقاله ، ما به شما کمک می کنیم تا تصمیم بگیرید که چگونه رنگ های مناسب مارک خود را انتخاب کنید.

 

آنها می گویند برداشت های اولیه مهم است. این امر به ویژه در مورد نام تجاری شما صادق است زیرا رنگ نام تجاری شما اولین چیزی است که مشتریان می بینند. 

رنگها احساسات و احساسات را برمی انگیزند ، به علاوه اطلاعات خاصی را منتقل می کنند. این امر مشتریان را قادر می سازد تا تصور اولیه را بدون اینکه حتی بدانند محصول شما در مورد چیست ، ایجاد کنند. 

به بیان ساده ، رنگ های تجاری در کمک به مشتریان در تصمیم گیری در مورد تمایل یا عدم مشارکت آنها بسیار قدرتمند است.

نحوه واکنش مشتریان به رنگ

 

همه ما می دانیم که رنگ قرمز با خطر همراه است و رنگ سبز با طبیعت همراه است ، اما هر دو معانی و ارتباطات بیشتری دارند.

روانشناسی رنگ مطالعه چگونگی تأثیر رنگ ها بر ادراک و رفتار است.در   انتخاب رنگ مناسب برند این به ما امکان می دهد رنگ را بفهمیم و از آن به نفع خود استفاده کنیم ، به ویژه در مورد بازاریابی و مارک تجاری.

بر اساس یک مطالعه ، 62-90 of از ارزیابی محصول تنها بر اساس رنگ است ، بنابراین مهم است که پالت مارک خود را درست انتخاب کنید.

نمونه هایی از مارک های معروف

 

برندهایی که دارای رنگ بندی عالی هستند به طور تصادفی با آنها روبرو نشدند.

به مارک هایی که هر روز با آنها در ارتباط هستید  و نحوه نقش رنگ در هویت بصری آنها فکر کنید. کوکاکولا قرمز است. کادبری بنفش است. اپل سفید است. مارک هایی مانند Google play از چندین رنگ استفاده می کنند .

 

کوکاکولا و قرمزی آن:

قرمز قابل تشخیص کوکاکولا به دلایل عملی به وجود آمد. مدیر این برند میگوید با توجه به نام تجاری ، “ما از اواسط دهه 1990 شروع به رنگ آمیزی بشکه های خود کردیم تا ماموران مالیاتی بتوانند آنها را در هنگام حمل و نقل از الکل تشخیص دهند.

اما به دلایل دیگر نیز این حرکت خوب بود ، زیرا اکنون می دانیم رنگ قرمز می تواند محرکی برای خریدهای ضربه ای باشد.

 

بنفش سلطنتی Cadbury:

شایعات می گویند بنفش سلطنتی Cadbury ، معروف به Pantone 2865c ، به عنوان ادای احترام به ملکه ویکتوریا انتخاب شد. بیش از 100 سال سن داشت .

Cadbury اولین بار در سال 2004 سعی کرد این رنگ را علامت تجاری کند ، با این حال ، این یک جنگ شکلاتی با نستله بود ، که معتقد بود آن را به اندازه کافی متمایز نمی کند. در سال 2008 ، Cadbury علامت تجاری خود را تأیید کرد ، و ثابت کرد که رنگهای نمادین ارزش جنگیدن را دارند.

 

اپل :

استیو جابز به دو دلیل رنگ سفید را انتخاب کرد. جابز که علاقه زیادی به طراحی داشت ، می دانست که رنگ سفید رنگ خلوص است و بنابراین با دیدگاه او در مورد محصولات با طراحی زیبا همخوانی داشت.

 دلیل دوم به دلیل رقابت بود. در آن زمان ، سایه غالب مورد استفاده سازندگان کامپیوتر خاکستری بود.

 

داستان جالب گوگل :

گوگل قرمز ، آبی و زرد را انتخاب کرد زیرا رنگهای اصلی هستند ، اما آنها سبز را اضافه کردند تا نشان دهند که همیشه از قوانین پیروی نمی کنند. 

این پالت کودکانه باعث می شود فناوری کمتر رعب آور به نظر برسد – مناسب شرکتی که به ساختن چیزهایی واقعاً آسان افتخار می کند.

یک علم پشت رنگهای کلیدی مک دونالد وجود دارد. رنگ قرمز محرک است ، ضربان قلب را افزایش می دهد و در نتیجه اشتهای شما را افزایش می دهد. 

رنگ زرد با شاد بودن همراه است ، بعلاوه این مرئی ترین رنگی است که می توانید از فاصله دور مشاهده کنید.

همانطور که مثالها نشان می دهند ، هیچ یک از آن رنگها به طور تصادفی انتخاب نشده اند. این شرکت ها در ساختن مارک های شغلی فوق العاده ای کار کرده اند که می توان آنها را تنها از طریق رنگ تشخیص داد.

 بنابراین بیایید به این موضوع بپردازیم که چگونه می توانید رنگ مناسب را انتخاب کنید تا نام تجاری شما هم به یاد ماندنی و هم قابل تشخیص باشد.

مرحله 1: معنی رنگ ها را درک کنید

تحقیقات زیادی در زمینه نظریه رنگ انجام شده است. مطمئناً می توانیدداستان پشت هر رنگ را بیابید ، با این حال ، در اینجا یک خلاصه سریع بیان میکنیم تا به شما ایده ای بدهیم:

رنگ قرمز با خطر ، هیجان و انرژی همراه است. همچنین به دلیل رنگ عشق و علاقه شناخته شده است.

رنگ صورتی زنانه ، احساسی و عاشقانه است. سایه های مختلف مانند صورتی داغ می تواند جوان و جسورانه باشد.

نارنجی ، مانند نامش ، تازه و سرشار از نشاط است. این نیز خلاق ، ماجراجویانه و مرتبط با مقرون به صرفه است.

رنگ زرد خوش بین است. این رنگ با بازیگوش و شاد بودن همراه است.

رنگ سبز طبیعی است ، اغلب برای نشان دادن پایداری استفاده می شود. اما می تواند با اعتبار و ثروت همخوانی داشته باشد.

آبی قابل اعتماد و قابل اعتماد است. آرام بخش است یا اغلب با افسردگی همراه است.

بنفش سلطنت و عظمت است. می تواند معنوی و مرموز باشد.

قهوه ای واقعی و صادق است ، اغلب برای محصولات سالم ارگانیک استفاده می شود.

سفید خالص است. این سادگی و بی گناهی را منتقل می کند ، اغلب با یک احساس مینیمالیستی.

رنگ مشکی هم پیچیده است و هم زیبا. این می تواند رسمی و لوکس باشد ، اما غم انگیز است.

Multicolor متحد است یا برای هر چیزی باز است. برای تسخیر روحیه تنوع بسیار عالی است.

البته ، در این طیف ، یک سری رنگهای اضافی وجود دارد. رنگهای مختلف مانند آبی پررنگ یا مشکی تیز نیز به داستان رنگ کمک می کندو شما باید تصور تقریبی داشته باشید که چه رنگ هایی بیشتر مناسب برند شما هستند.

مرحله 2: ماهیت نام تجاری خود را مشخص کنید

ریچارد برانسون هنگامی که رنگ قرمز پر جنب و جوش ویرجین را انتخاب کرد ، مارک خود را شناسایی کرد. این امر مشتریان خود را به جسارت و اعتماد به نفس تشویق می کند و روشهای تجاری متمایز خود را منعکس می کند. بنابراین بهترین رنگها چه رنگی را به شما نشان می دهند؟

ابتدا مشخص کنید که برند شما در مورد چیست ، زیرا داشتن یک ایده واضح – اهداف برند شما چیست و چگونه می خواهید مخاطبان هدف شما احساس کنند – به انتخاب بهترین رنگ ها برای برند شما کمک می کند.

به روش های زیر در مورد نام تجاری خود فکر کنید:

اهداف برند: آیا می خواهید مشتریان شاد باشند ، ثروتمند شوند ، بیشتر آگاه شوند؟

مخاطب هدف: آیا می خواهید آنها احساس مثبت ، مطمئن یا باهوش داشته باشند؟

ویژگی های شخصیتی: آیا نام تجاری شما سرگرم کننده ، جدی یا الهام بخش است؟

شیوه ای که می خواهید توسط مشتریان درک شود می تواند به محدودتر شدن طرح رنگ شما کمک کند. بنابراین در حالی که محصول شما ممکن است ارگانیک باشد – رنگی که معمولاً با قهوه ای مرتبط است – نام تجاری شما ممکن است در مورد تجلیل از خوبی باشد.

، در این صورت شما می توانید رنگ زرد خوش بین را انتخاب کنید. حتی بهتر از این ، شما می توانید قهوه ای و زرد را به عنوان بخشی از پالت رنگ مارک خود انتخاب کنید.

مرحله 3: به رنگ های تجاری رقبا نگاه کنید

رنگ های تجاری باید برجسته باشند یا حداقل فوراً قابل تشخیص باشند. از آنجا که محصول شما اغلب در بین رقبا – چه آنلاین و چه در قفسه – ظاهر می شود .

شما نمی خواهید یکسان به نظر برسید. ما اغلب کرم های ضد آفتاب را در دریایی از شرکت های زرد یا شرکت های فناوری در دریای آبی می بینیم. وقتی همه محصولات یکسان به نظر می رسند ، به راحتی قابل چشم پوشی است.

در عوض ، به کارهای دیگری که برند یا محصول شما انجام می دهد ، جدا از موارد بدیهی فکر کنید. کرم ضد آفتاب ممکن است در برابر نور خورشید محافظت کند.

اما اگر به طور پایدار ساخته شود ، رنگ سبز می تواند یک گزینه باشد. برای جلوگیری از گم شدن در ترکیب ، یک هیئت مدیره از رقبای خود ایجاد کنید تا تعیین کنید چگونه می توانید خود را از گروه جدا کنید.

مرحله 4: یک پالت رنگ مارک ایجاد کنید

بیایید با آن روبرو شویم ، سایه های آبی زیادی وجود دارد ، بنابراین بیایید به رنگ ها در زمینه ، هم به عنوان یک رنگ تجاری خاص و هم در یک پالت نگاه کنیم.

کدهای رنگی

سه کد رنگی وجود دارد که باید از آنها آگاهی داشته باشید تا مطمئن شوید رنگ های مارک شما به درستی تکرار می شوند.

مهم نیست که در کجا ظاهر می شوند. نیازی نیست که این کدها را به طور کامل درک کنید ، اما باید بدانید رنگ مارک شما در هر قالب چیست و به صورت یک سری اعداد برای هر رنگ ظاهر می شود.

CMYK و PMS: CMYK مخفف Cyan ، Magenta ، Yellow و Key (سیاه) و PMS مخفف Pantone Matching System است. از این دستگاه ها برای چاپ استفاده می شود ، یا بصورت دیجیتالی تنظیم نشده است.

RGB و HEX: RGB مخفف قرمز ، سبز ، آبی و HEX مخفف Hexadecimal Numeral System است. اینها عمدتا در صفحه هایی برای مواردی مانند وب سایت ها و ایمیل ها یافت می شوند.

پالت برند

اکثر مارک ها بیش از یک رنگ دارند. در حالی که لوگو ممکن است آبی باشد ، وب سایت ممکن است شامل رنگ زرد یا سبز نیز باشد. به این پالت نام تجاری می گویند و مهم است که این رنگ ها با هم هماهنگ عمل کنند.

انتخاب یک پالت رنگ دشوار است ، اما برای انجام آن نیازی به طراح ندارید. یک نقطه شروع عالی ، تولید کننده پالت رنگ Canva است .

این ابزار می تواند به شما کمک کند تا رنگ های مورد علاقه خود را تعریف کنید و همچنین مطمئن شوید که آنها به خوبی با هم کار می کنند. مزیت دیگر این است که ژنراتور کدهای رنگی مورد نیاز شما را ارائه می دهد.

 

جایی که باید رنگ مارک شما ظاهر شود

هنگامی که تحقیق را انجام دادید ، رنگ خود را پیدا کردید و پالت رنگهای حمایتی را ایجاد کردید ، وقت آن است که آنها را عملی کنید. در تمام نقاط تماس خود ، مطمئن شوید که رنگ های انتخابی شما اثر مطلوب را داشته باشند و به طرق مختلف کار کنند.

در اینجا مکان هایی وجود دارد که رنگ های تجاری شما در آن ظاهر می شود:

  • لوگو
  • وب سایت و ایمیل
  • رسانه های اجتماعی
  • تبلیغات
  • در فروشگاه
  • لوازم التحریر
  • لباس کارکنان
  • مناسبت ها

قبل از تعهد ، رنگهای خود را در یک یا دو فرمت ، مانند رسانه های اجتماعی یا با چاپ کارت ویزیت ، آزمایش کنید.

ایجاد دستورالعمل های تجاری

 

نکته ای که همه مارک ها باید داشته باشند ، دستورالعمل های نام تجاری است. دستورالعمل های تجاری کتاب قوانین مربوط به نحوه ظاهر شدن نام تجاری شما هستند و این برای ثبات اهمیت دارد. 

ایجاد و حفظ هویت برند قوی به شما کمک می کند تا شناخته شده و به خاطر سپرده شوید.

یکی از اجزای کلیدی دستورالعمل های برند ، ثبت رنگ های نام تجاری شما است. باید اینها را در همه قالب ها نشان دهد. برای چاپ یا پارچه ، حتماً رنگهای CMYK و PMS و همچنین رنگهای دیجیتالی را در RGB و HEX قرار دهید.

برخی از موارد اضافی که می توانید در دستورالعمل های برند خود قرار دهید عبارتند از:

  1. مروری بر نام تجاری تاریخچه ، بیانیه ماموریت و شخصیت برند شما.
  2. تن صدا. نحوه صحبت با مشتریان یا پیام هایی که می خواهید ارتباط برقرار کنید.
  3. درمان لوگو. اندازه ای که باید ظاهر شود یا جایی که باید در صفحه یا ایمیل نشان داده شود.
  4. پالت رنگ. PMS ، CMYK ، RGB و HEX.
  5. تایپوگرافی یا فونت. برای استفاده در ایمیل ، چاپ یا وب سایت ها.
  6. سبک های تصویر مانند عکس هایی که در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید.
  7. سبک های طراحی برای مواردی مانند لوازم التحریر اداری مانند کارت ویزیت یا سربرگ.

این یک تمرین عالی است که ببینید چگونه نام تجاری شما به طور کلی ظاهر می شود ، چگونه رنگ ها کنار هم قرار می گیرند و مارک شما در همه جا یکسان به نظر می رسد.

خلاصه

 راهنمای انتخاب رنگ مناسب برای برندشما

برای یادآوری ، به یاد داشته باشید:

  • نظریه رنگ ها را بپذیرید تا بفهمید منظور رنگ ها چیست
  • نام تجاری خود را مشخص کنید تا بتوانید با رنگهای مرتبط هماهنگ شوید
  • رقبای خود را در نظر بگیرید تا ظاهری یکسان نداشته باشید
  • ایجاد و آزمایش پالت رنگ در تمام نقاط تماس برند
  • دستورالعمل های برند را ایجاد کنید تا نام تجاری شما همیشه یکسان به نظر برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید