دیجیتال مارکتینگسئو سایتسئوی سایت وردپرسی

راهنمای کامل تحقیق کلمات کلیدی در سئو

راهنمای گام به گام تحقیق کلمات کلیدی برای سئو با راهنمای نهایی وجامع

تحقیق در مورد کلمات کلیدی اولین گام در فرآیند کپی رایتینگ سئو و بخش مهمی از استراتژی سئو شما است. قبل از ایجاد محتوای وب سایت خود، باید دریابید که مخاطبان شما از چه عباراتی برای جستجو استفاده می کنند. عبارات جستجوی آنها کلمات کلیدی شما هستند . بر اساس این کلمات کلیدی می توانید شروع به نوشتن محتوای مفید و با کیفیت کنید. در اینجا، ما شما را از طریق بسیاری از مراحل مربوط به تحقیق کلمات کلیدی راهنمایی می کنیم.
تحقیق کلمات کلیدی چیست؟
تحقیق کلمات کلیدی بخشی از سئو (بهینه سازی موتور جستجو) است. این کاری است که کسی انجام می دهد تا فهرست گسترده ای از کلمات کلیدی را ارائه کند که می خواهند وب سایتی برای آنها رتبه بندی کند. برای به دست آوردن چنین لیستی، صاحبان وب سایت باید به جستجوی مخاطبان و موتورهای جستجوی مورد نظر خود بپردازند. افراد هنگام جستجوی محصولات، خدمات، کسب و کار یا نوع سازمان خود، چه عبارات جستجویی را در گوگل تایپ می کنند؟ و آنها انتظار دارند چه چیزی پیدا کنند؟ با استفاده از این لیست، صاحبان وب سایت می توانند محتوایی ایجاد کنند که ترافیک بیشتری را با کیفیت بالا به سایت خود جذب کند. تحقیق کلمات کلیدی هرگز تمام نمی شود: تکرار منظم آن برای به روز ماندن ضروری است!
چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟
تحقیق صحیح کلمات کلیدی مهم است زیرا مشخص می کند که مخاطبان شما از چه عباراتی برای جستجو استفاده می کنند. در Yoast، بارها با صاحبان مشاغلی مواجه شدیم که هنگام توصیف محصولات خود از یک مجموعه کلمات استفاده می کردند، در حالی که مخاطبان هدف آنها از مجموعه کلمات کاملاً متفاوتی استفاده می کردند. در نتیجه، مشتریان بالقوه به دلیل عدم تطابق در استفاده از کلمات، نتوانستند آن وب سایت ها را پیدا کنند.
به عنوان مثال، گاهی اوقات، یک بخش بازاریابی تصمیم می گیرد که نامی نه چندان رایج به یک محصول بدهد. این می تواند یک تصمیم بازاریابی هوشمندانه باشد: مردم می توانند محصول شما را راحت تر به خاطر بسپارند. اگر به جای خانه های تعطیلات، کلبه های تعطیلات اجاره کنید، ممکن است متمایز شوید. اما مراقب باشید: افراد بسیار کمی برای [کلبه های تعطیلات] جستجو می کنند. اگر متن خود را برای این عبارت بهینه کنید، احتمالاً در این اصطلاح خاص رتبه خوبی خواهید داشت. با این حال، با این عبارت ترافیک زیادی ایجاد نمی کنید و بخش زیادی از مخاطبان بالقوه خود را به دلیل استفاده از کلمات دیگر از دست خواهید داد.
احتمالاً متوجه خواهید شد که بهینه سازی کلماتی که مردم استفاده نمی کنند، منطقی نیست. تحقیق دقیق کلمات کلیدی اطمینان حاصل می کند که شما از همان کلماتی که مخاطب هدف خود استفاده می کنید استفاده می کنید و این باعث می شود کل تلاش برای بهینه سازی وب سایت شما بسیار ارزشمندتر شود. علاوه بر این، با نگاه کردن به هدف جستجو ، متوجه می‌شوید که مخاطب شما دقیقاً به دنبال چه چیزی است. این سوالات باید در قالب محتوای با کیفیت پاسخ داده شود.
مفاهیم اساسی تحقیق کلمات کلیدی
قبل از اینکه بخواهیم به تحقیق در مورد کلمات کلیدی بپردازیم، به طور خلاصه برخی از مفاهیم اساسی آن را توضیح خواهیم داد:
کلمه کلیدی تمرکز یا keyphrase کلمه یا عبارتی که نمی خواهید یک صفحه خاص را در سایت خود برای در گوگل یافت شود. شما مجموعه عبارات کلیدی تمرکز خود را با انجام تحقیقات کلمات کلیدی تعیین می کنید.
اگر می‌خواهید به راحتی یک پست یا صفحه را برای یکی از عبارت‌های کلیدی خود بهینه کنید، می‌توانید این عبارت را در قسمت ورودی عبارت کلیدی فوکوس برای یک پست یا صفحه با افزونه Yoast SEO وارد کنید . این به شما بازخوردی در مورد نحوه بهینه سازی محتوای خود برای این عبارت برای بهبود شانس رتبه بندی ارائه می دهد.
کلمات کلیدی دم بلند نسبت به کلمات کلیدی به اصطلاح سر، خاص تر و کمتر جستجو می شوند. آنها روی یک طاقچه تمرکز می کنند. هرچه عبارات جستجو طولانی تر و خاص تر باشند، رتبه بندی برای آنها آسان تر خواهد بود زیرا رقابت کمتری وجود خواهد داشت. حتی با وجود اینکه افراد کمتری این عبارات را جستجو می کنند، ممکن است انگیزه بیشتری برای خرید، اشتراک، ثبت نام یا هر کاری که شما می خواهید انجام دهند، داشته باشند.
استراتژی کلمه کلیدی شما در مورد تصمیماتی است که بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی خود می گیرید. به عنوان مثال، ابتدا چه محتوایی را می خواهید ایجاد کنید؟ آیا روی سر تمرکز می کنید یا دم؟ چگونه و کجا آن را منتشر خواهید کرد؟ آیا یک نوشته، یک پست یا صفحه محصول، یک فیلم آموزشی یا یک اینفوگرافیک ایجاد خواهید کرد؟
کنکاش در هدف جستجو در اینجا کلیدی است: شما باید کشف کنید که یک جستجوگر واقعاً چه می خواهد یا به چه چیزی نیاز دارد. شما فقط به کلمات کلیدی نگاه نمی کنید، بلکه به اهداف اساسی آنچه جستجوگر می خواهد بداند، انجام دهد یا بخرد، نگاه می کنید. محتوای شما باید راه حلی برای “مشکل” جستجوگر ارائه دهد. این به عنوان طراحی محتوا نیز شناخته می شود .
تحقیق کلمات کلیدی چگونه انجام می شود؟

ما معتقدیم که 8 مرحله حیاتی در حین انجام تحقیقات کلمات کلیدی وجود دارد. در اینجا، ما شما را از طریق این فرآیند به صورت گام به گام راهنمایی می کنیم و نکات عملی برای شروع تحقیقات کلمات کلیدی خود را به شما ارائه می دهیم:

  1. ماموریت خود را مشخص کنید

    قبل از شروع هر کاری، در مورد ماموریت خود فکر کنید . در مورد سوالاتی مانند: هدف اصلی کسب و کار یا سازمان شما چیست؟ چه چیزی آن را خاص می کند؟ دقیقاً در تلاش برای رسیدن به چه کسی هستید؟ و چه وعده هایی در وب سایت خود می دهید؟ وقت بگذارید و به معنای واقعی کلمه ماموریت خود را یادداشت کنید. هنگامی که بتوانید به این سؤالات با جزئیات پاسخ دهید، اولین و مهمترین قدم را در استراتژی کلمات کلیدی خود برداشته اید.

    بازاری که در آن قرار دارید تعیین می کند که آیا ماموریت شما به اندازه کافی نبوغ برای رتبه بندی بالا خواهد بود یا خیر. برخی از بازارها بسیار رقابتی هستند و شرکت های بزرگ بر نتایج جستجو تسلط دارند. این شرکت ها بودجه های هنگفتی برای بازاریابی به طور کلی و سئو به طور خاص دارند. رقابت در این بازارها سخت است، بنابراین رتبه بندی در این بازارها نیز سخت خواهد بود.

    شاید شما سفرهای دریایی به هاوایی بفروشید. شما امکانات بسیار خوبی برای کودکان ارائه می‌دهید که باعث می‌شود سفرهای دریایی به ویژه برای والدین جوان یا مجرد مناسب باشد. ارائه بهترین سفرهای دریایی به هاوایی برای والدین جوان می تواند چیزی باشد که خدمات شما را منحصر به فرد می کند. بنابراین، به دنبال چیزی باشید که محصول شما را از رقبا متمایز می کند. این باید ماموریت شما باشد، جایگاه شما – و این چیزی است که باید به مخاطبان خود ارائه دهید.

    اگر در حال ورود به بازار رقابتی هستید، بهترین راه حل این است که کارتان را کوچک شروع کنید. هنگامی که بخش کوچکی از آن جایگاه را در اختیار گرفتید و نام بزرگ تری در تجارت سفرهای دریایی به هاوایی شدید، می توانید سعی کنید سطح خود را ارتقا دهید و سفرهای دریایی خود را به مخاطبان بزرگتر (عمومی تر) بفروشید. سپس ماموریت شما کلی تر خواهد شد.

  2. فهرستی از کلمات کلیدی تهیه کنید

    مرحله دوم، ایجاد فهرستی از کلمات کلیدی خود، ترجیحاً در یک صفحه گسترده، مانند Google Sheets یا Excel است. با در نظر گرفتن ماموریت خود، سعی کنید به ذهن مخاطبان مورد نظر خود وارد شوید . این افراد به دنبال چه خواهند بود؟ هنگام جستجوی خدمات یا محصول شگفت انگیز شما از چه نوع عبارات جستجویی می توانند استفاده کنند؟ محصول شما کدام یک از “مشکلات” آنها را حل می کند؟ تا جایی که امکان دارد پاسخ ها را یادداشت کنید. اگر ماموریت شما واضح باشد، تصویر کاملاً واضحی از جایگاه و نقاط فروش منحصر به فرد خود خواهید داشت (چیزهایی که کسب و کار شما را از دیگران متمایز می کند). اینها عبارت های جستجویی هستند که می خواهید برای آنها پیدا شوید.

  3. در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید

    بعد از اینکه اولین لیست را ایجاد کردید، وقت آن است که کمی عمیق تر در کلمات کلیدی خود غوطه ور شوید. خوشبختانه، ابزارهایی وجود دارند که تحقیق در مورد کلمات کلیدی شما را کمی آسان‌تر می‌کنند.

    اولین مورد خود گوگل است. کلمات کلیدی را که قبلاً به ذهنتان خطور کرده بود را در گوگل جستجو کنید و در حین تایپ کردن، جستجوهایی را که گوگل پیشنهاد می کند بررسی کنید. اینها سوالاتی است که مردم در واقع از گوگل پرسیده اند! همچنین می‌توانید «جستجوهای مرتبط» را در صفحه نتایج Google بررسی کنید. همچنین نگاهی به ابزار عبارات کلیدی مرتبط ما در Yoast SEO یا Answer the public بیندازید .

    این ابزارها انواع مختلفی از عبارات کلیدی، مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط را در اختیار شما قرار می دهند. آنها را بررسی کنید و تمام عبارات کلیدی مرتبط را به لیست خود اضافه کنید. در پست ما در مورد ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی جزئیات بیشتری در مورد نحوه استفاده از این ابزار و ابزارهای دیگر خواهید یافت.

  4. دم بلند را فراموش نکنید

    هنگامی که مردم با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع می کنند، تمایل دارند روی اصطلاحات بسیار محبوب “سر” تمرکز کنند. متأسفانه، این کلمات کلیدی اصلی بیشتر توسط مشاغل بزرگ گرفته می شود. از سوی دیگر، کلمات کلیدی دم دراز ، ترافیک جستجوی کمتری دارند، اما رقابت کمتری نیز وجود دارد. بنابراین رتبه بندی در آن کلمات کلیدی برای شما آسان تر است. علاوه بر این، کلمات کلیدی دم بلند حتی ارزش تبدیل بالاتری دارند، زیرا بیشتر بر روی یک محصول یا موضوع خاص تمرکز می کنند: یک طاقچه!

    یک کلمه کلیدی دم بلند اغلب طولانی تر و متمرکزتر از کلمه اصلی است. اگر عبارت سر شما [آموزش توله سگ] است، یک کلمه کلیدی دم بلند می تواند [آموزش مثبت توله سگ برای Labradoodles در آمستردام] باشد. استفاده از ابزارهای ذکر شده در مرحله 3 به شما کمک می کند تا انواع بیشتری از کلمات کلیدی خود را پیدا کنید.

    فراموش نکنید که کلمات کلیدی دم بلند را نیز به صفحه گسترده خود اضافه کنید. عبارات سر را در ستون اول قرار دهید و برای کلمات کلیدی دم بلند ستون (چندین) اضافه کنید. این همچنین به شما کمک می کند تا بعداً یک ساختار سایت مناسب ایجاد کنید . هر چه عبارت جستجوی شما طولانی تر باشد، صفحه فرود آن به ساختار سایت شما بیشتر تعلق دارد.

  5. رقابت را تحلیل کنید

    اینکه آیا باید به دنبال کلمات کلیدی دم بلند بروید تا حد زیادی به رقابت شما بستگی دارد. اگر رقابت در جایگاه شما بالا باشد، برای رتبه بندی بر اساس شرایط رقابتی مشکل خواهید داشت. اگر رقابت کمی دارید، می‌توانید برای عناوین بیشتری رتبه‌بندی کنید. بنابراین باید مقداری معیار برای سئو انجام دهید .

    کلمات کلیدی که از تحقیقات کلمات کلیدی شما به دست آمده اند را در گوگل جستجو کنید. با “سر” ترین اصطلاح خود شروع کنید. اتمام صفحه نتیجه موتور جستجو(SERP). اینها وب سایت هایی هستند که وقتی محتوای خود را برای چنین کلمه کلیدی بهینه کنید، با آنها رقابت خواهید کرد. نگاهی دقیق تر: آیا وب سایت های حرفه ای را می بینید؟ وب سایت های شرکت؟ آیا شما با این شرکت ها “برابر” هستید؟ آیا وب سایت شما در بین این سایت ها قرار می گیرد؟ آیا اندازه شرکت شما مشابه است و آیا به همان اندازه در جایگاه شما تأثیر دارد؟

    وقتی با سایت هایی با نام های تجاری قوی رقابت می کنید، رتبه بندی سخت تر است. اگر برندها از طریق تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی شناخته شوند، شانس شما برای کسب رتبه های بالا حتی کمتر می شود. اما نگاهی به محتوای آنها ضرری نخواهد داشت. آیا محتوا به خوبی نوشته شده و به خوبی بهینه شده است؟ اگر رقبای شما محتوای ضعیفی دارد، ممکن است این شانس را داشته باشید که از آنها پیشی بگیرید!

    همچنین نگاهی به تبلیغات در گوگل بیندازید. آیا وجود دارد؟ اگر حساب Google Ads دارید، می توانید پرداخت به ازای کلیک را بررسی کنید. رتبه بندی عبارات جستجویی که پرداخت به ازای کلیک بالایی دارند معمولاً در نتایج ارگانیک نیز سخت تر است.

    مطمئن شوید که در صفحه گسترده خود در مورد یافته های خود برای کلمات کلیدی که بررسی کرده اید یادداشت کنید!

  6. به هدف جستجو نگاه دقیق تری بیندازید

    استراتژی‌های سئوی امروزی در بیشتر موارد باید حول پاسخ به سؤالات افراد یا ارائه بهترین راه‌حل برای «مشکل» آنها باشد. هر زمان که شخصی یک درخواست جستجو را در موتور جستجو وارد می کند، در جستجوی چیزی است. هر نوع سوالی نیاز به پاسخ خاصی دارد.

    وقتی یک عبارت کلیدی خاص را در گوگل تایپ می کنند، سعی کنید متوجه شوید که مخاطب شما چه هدفی دارد. آیا آنها قصد اطلاعاتی دارند (سعی کنید اطلاعاتی در مورد یک موضوع خاص پیدا کنید)، هدف ناوبری (می خواهید به یک وب سایت خاص دسترسی پیدا کنید)، قصد تجاری (می خواهم قبل از خرید درباره چیزی تحقیق کنید) یا قصد معامله (در حال حاضر به دنبال خرید چیزی هستم)؟

    تو می توانیبا نگاهی دقیق به نوع صفحاتی که قبلاً برای آن جستار رتبه بندی شده اند، در مورد هدف جستجوی برخی پرس و جوها بیشتر بیاموزید . آیا بیشتر صفحات محصول را می بینید؟ یا تعداد زیادی پست وبلاگی اطلاعاتی؟ آیا ویدیوها را می بینید؟ یا ترکیبی است؟ اینها همه نکاتی هستند برای اینکه گوگل هدف جستجوی یک جستار خاص را چه فرض می کند. این پست نحوه استفاده از نتایج جستجو برای ایجاد محتوای عالی که با هدف درست مطابقت دارد را توضیح می دهد .

    دریابید که کدام نوع قصد برای عبارات کلیدی شما اعمال می شود و دوباره، یافته های خود را به صفحه گسترده خود اضافه کنید!

  7. استراتژی کلمه کلیدی را تعیین کنید

    بر اساس داده‌هایی که اکنون جمع‌آوری کرده‌اید، می‌توانید استراتژی کلمه کلیدی را تعیین کنید . اگر مراحل بالا را دنبال کرده اید، باید یک صفحه گسترده با مقدار قابل توجهی عبارات کلیدی و اطلاعاتی در مورد رقابت و هدف جستجوی مخاطبانتان برای آن عبارات کلیدی داشته باشید.

    اکنون به این سوال فکر کنید: چگونه وب سایت من در مقایسه با وب سایت های موجود در SERP ها حفظ می شود؟ آیا اندازه و بودجه بازاریابی یکسانی دارید: ادامه دهید و روی آن شرایط اصلی تمرکز کنید. اگر نه: ​​ابتدا کلمات کلیدی دم بلند بیشتری را امتحان کنید. تمرکز روی یک دسته کامل از کلمات کلیدی دم بلند ترکیبی می تواند به خوبی ترافیک زیادی را جذب کند. هنگامی که موفق شدید برای آن کلمات کلیدی دم بلند رتبه بندی کنید، هدف گذاری برای کلمات اصلی ساده تر می شود.

    وقتی تصمیم گرفتید کجا وارد شوید، به نوع محتوا فکر کنید: هدف جستجو برای عبارات کلیدی من چه بود؟ مخاطب من به دنبال چه چیزی است؟ اما همچنین، چه محتوایی را می توانم ایجاد کنم که هنوز وجود ندارد، و چگونه می توانم از نظر کیفیت یا ارائه راه حل ها متمایز باشم؟ این به شما کمک می کند در مورد نوع محتوایی که می خواهید ایجاد کنید تصمیم بگیرید .

  8. شروع به ساخت صفحات فرود کنید

    از نظر تئوری، این مرحله خارج از محدوده خود تحقیق کلمات کلیدی است. با این وجود، اگر می خواهید ترافیک وب سایت خود را جذب کنید ، ایجاد صفحات فرود عالی ضروری است. بنابراین، شما باید صفحات فرود را برای عبارات جستجوی خود بسازید، اما لازم نیست همه این صفحات را فورا ایجاد کنید – این می تواند یک تلاش طولانی مدت باشد. استراتژی کلمات کلیدی شما به شما در اولویت بندی کمک می کند. یک صفحه فرود خوب بسازید و از افزونه Yoast Duplicate Post برای کپی کردن آنها برای ایجاد سریع موارد جدید استفاده کنید.

    برای مهمترین عبارات کلیدی خود، مقالات محتوایی سنگ بنای خود را ایجاد خواهید کرد; مقالاتی که بهترین محتوای ممکن را در مورد آن کلمه کلیدی ارائه می دهند – معتبر و همه جانبه. همه مقاله‌های پشتیبان و طولانی‌تر شما به این محتوای سنگ بنا پیوند داده می‌شوند. این باید بخشی از استراتژی پیوند داخلی شما باشد که Yoast SEO Premium می تواند به شما در اجرای آن کمک کند .

نکاتی برای تحقیق کلمات کلیدی
همه اینها ممکن است کاملاً ساده به نظر برسد، اما ما می دانیم که کار بسیار زیادی است و گفتن آن آسان تر از انجام دادن است. وقتی به کار گرفته می‌شوید، ممکن است با برخی مسائل یا سؤالات رایج برخورد کنید . در اینجا ما نکاتی را برای انجام آن ارائه می دهیم!
آیا می خواهید شما را در تحقیقات گام به گام در مورد کلمات کلیدی راهنمایی کنیم؟ با فیلم ها، آزمون ها و سایر مواد آموزشی؟ به آموزش تحقیق کلمات کلیدی ما ، بخشی از اشتراک آنلاین آموزش SEO ما، نگاهی بیندازید و به ما اجازه دهید به شما کمک کنیم!
لیست کلمات کلیدی خود را اولویت بندی کنید
چند کلمه کلیدی باید داشته باشید؟ خوب، ما نمی‌توانیم تعداد دقیق کلمات کلیدی را که باید داشته باشید به شما بگوییم، اما می‌توانیم به شما بگوییم که به تعداد زیادی از آن‌ها نیاز دارید – به همان تعداد که می‌توانید فکر کنید. با این حال، بیش از 1000 کلمه کلیدی احتمالا خیلی زیاد است! حتی اگر یک کسب و کار نسبتاً کوچک هستید، احتمالاً با چند صد کلمه کلیدی روبرو خواهید شد.
اما نیازی به ایجاد صفحاتی برای همه این موارد نیست. شما می توانید مطالب را ذره ذره اضافه کنید. به این فکر کنید که در حال حاضر چه کلمات کلیدی را می خواهید رتبه بندی کنید – شاید کلمات کلیدی طولانی تر؟ – و کدام یک فوراً مهم نیستند. اولویت های خود را درک کنید و برای ایجاد محتوای خود برنامه ریزی کنید.
به خواندن ادامه دهید: مدیریت یک وبلاگ در حال رشد: برنامه ریزی محتوا »
یک عبارت کلیدی فوکوس و مترادف های آن فقط به یک صفحه نیاز دارند
در گذشته، هر یک از کلمات کلیدی که می‌خواستید برای آن‌ها پیدا شوید، صفحه فرود مخصوص به خود را داشت. با این حال، امروزه موتورهای جستجو به قدری باهوش هستند که بیشتر از هدف جستجو استفاده می کنند تا بهترین پاسخ را به جستجوگران بدهند. صفحه ای که به بهترین وجه به این سوالات پاسخ می دهد در رتبه اول قرار می گیرد. موتورهای جستجو نیز تفاوت‌های ظریف بین کلمات کلیدی را درک می‌کنند، بنابراین نیازی به ایجاد صفحات فرود برای همه تغییرات ظریف یک کلمه کلیدی، مانند مترادف‌ها ندارید.
این بدان معنا نیست که شما نباید از مترادف استفاده کنید! در واقع، مترادف ها واقعاً می توانند خوانایی کپی شما را بهبود بخشند ، بنابراین مطمئن شوید که از آنها استفاده کنید. افزونه Yoast SEO Premium ما می تواند در این زمینه به شما کمک کند. به شما امکان می دهد محتوای خود را برای مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط بهینه کنید . می توانید مترادف عبارت کلیدی خود را در زیر تب تجزیه و تحلیل SEO در نوار کناری Yoast SEO خود پر کنید. اگر می خواهید بیش از یک مورد را پر کنید، می توانید آنها را با کاما از هم جدا کنید. وقتی نوبت به افزودن عبارات کلیدی مرتبط به متن شما می رسد، ویژگی فوق العاده ای داریم که می خواهید درباره آن بیشتر بدانید. پس بیایید در ادامه درباره آن بحث کنیم!

واژه نامه اصطلاحات

در پاراگراف‌های بعدی از چند کلمه استفاده می‌کنیم که شاید هنوز برایتان آشنا نباشد. مانند عبارات کلیدی مرتبط، فرم های کلمه و عبارت کلیدی تمرکز دقیق. نگران نباش! ما واژه نامه ای از اصطلاحات نوشتیم که می تواند به شما کمک کند وقتی کاملاً مطمئن نیستید که منظور ما از یک اصطلاح خاص چیست.

برای کمک به گوگل برای درک متن شما، عبارات کلیدی مرتبط اضافه کنید
عبارات کلیدی مرتبط، کلمات و مفاهیمی هستند که درک عبارت کلیدی تمرکز شما را عمیق تر و گسترش می دهند. آنها حتی به گوگل کمک می کنند تا موضوعی که شما در مورد آن صحبت می کنید را بهتر درک کند . با استفاده از عبارات کلیدی مرتبط در متن خود می توانید تصویر کاملی از عبارت کلیدی تمرکز خود را در مقاله ای که می نویسید ترسیم کنید.
بنابراین، چگونه عبارات کلیدی مرتبط را پیدا کنید که به شما کمک می کند با عبارت کلیدی تمرکز خود رتبه بندی کنید؟ ممکن است بتوانید به چند عبارت کلیدی مرتبط فکر کنید، اما ما فکر می‌کنیم که داده‌های کلیدی مناسب امن‌ترین شرط است. به همین دلیل است که ما یک ادغام SEMrush در Yoast SEO داریم که عبارات کلیدی مرتبط را پیشنهاد می کند و حتی حجم جستجو و روند هر عبارت کلیدی را به شما نشان می دهد. از آنجایی که SEMrush یکی از شرکت های پیشرو در زمینه سئو و نرم افزار بازاریابی در جهان است، این به شما کمک می کند عبارات کلیدی مناسب را برای محتوای خود پیدا کنید.
می توانید این ویژگی را در نوار کناری Yoast SEO و متا باکس پیدا کنید. به سادگی به دکمه «دریافت عبارات کلیدی مرتبط» در زیر فیلد «تمرکز عبارت کلیدی» بروید و روی آن کلیک کنید. اولین باری که روی این کلیک می کنید، باید حساب SEMrush خود را متصل کنید یا یک حساب کاربری ایجاد کنید و به Yoast SEO اجازه استفاده از آن را بدهید. پس از اتصال حساب خود، می‌توانید روی دکمه «دریافت عبارات کلیدی مرتبط» کلیک کنید و بلافاصله عبارات کلیدی مرتبط را پیدا کنید:
ویژگی عبارت کلیدی مرتبط به صورت رایگان در دسترس است، اما اگر از Premium استفاده می‌کنید، از مزایای استفاده از آن در ویژگی عبارت کلیدی مرتبط برخوردار خواهید بود . این ویژگی به شما این امکان را می دهد که عبارات کلیدی مرتبط و حتی مترادف ها را به فیلدی در نوار کناری Yoast SEO یا متا باکس اضافه کنید. به این ترتیب می توانید به راحتی محتوای خود را برای چند عبارت کلیدی و مترادف بهینه کنید. اگر می‌خواهید درباره این ادغام بیشتر بدانید، مقاله‌ای در مورد نحوه استفاده از ویژگی عبارت کلیدی مربوط به SEMrush داریم .
نتایج را برای کلمات کلیدی مفرد و جمع بررسی کنید
آیا باید کلمه کلیدی مفرد یا جمع را هدف قرار دهید؟ خوب، این بستگی به پرس و جو دارد. از آنجایی که Google در مورد هدف جستجوی درخواست شما بیشتر می آموزد، بهتر می تواند آنچه را که به دنبال آن هستید حدس بزند. به عنوان مثال، اگر کتاب را جستجو کنید ، نتیجه متفاوتی نسبت به جستجوی کتاب خواهید داشت . ظاهرا گوگل فکر می کند که در حالت اول شما به دنبال یک تعریف هستید، در مورد دوم فکر می کند که قصد خرید یک کتاب را دارید. بنابراین مطمئن شوید که می دانید چه چیزی در صفحه خود ارائه می دهید و با پرس و جو و نتایجی که گوگل در مورد آن درخواست ارائه می دهد مطابقت دارد .
Yoast SEO Premium دارای پشتیبانی از فرم کلمه است ، بنابراین به طور خودکار تمام اشکال مختلف عبارت کلیدی تمرکز شما را شناسایی می کند (معروف به ریشه کلمه کلیدی ). بنابراین، دیگر لازم نیست پست خود را برای یک فرم کلمه خاص بهینه کنید. بهینه سازی پست شما به یک فرآیند بسیار طبیعی تبدیل شده است. با این حال، دلایلی وجود دارد که چرا شما همچنان می خواهید برای یک شکل کلمه بسیار خاص از یک کلمه کلیدی بهینه سازی کنید. در این مورد، می‌توانید عبارت کلیدی تمرکز خود را در نقل قول قرار دهید: «بهترین کتاب‌های همیشه». Yoast SEO اکنون فقط همان عبارت کلیدی تمرکز دقیق را هنگام بررسی محتوای شما در نظر می گیرد.
فقط یک بار از عبارت کلیدی استفاده کنید
مراقب باشید، نباید از کلمه کلیدی تمرکز دقیق خود بیش از یک بار استفاده کنید . اگر این کار را انجام دهید، رتبه بندی شما ممکن است از آدمخواری کلمات کلیدی رنج ببرد . گوگل برای تمایز بین محتوایی که بسیار شبیه هم هستند مشکل دارد. بنابراین ممکن است پست ها یا صفحات بسیار مشابه را در رتبه پایین تری قرار دهد.
مطمئن نیستید که قبلاً از عبارت کلیدی فوکوس استفاده کرده اید؟ پست چرا و چگونه عبارات کلیدی فوکوس خود را با Yoast SEO Premium صادر کنید به شما کمک می کند تا یک نمای کلی از عبارات کلیدی تمرکزی که قبلا و در چه صفحه ای استفاده کرده اید داشته باشید. همچنین، Yoast SEO در تجزیه و تحلیل سئو به شما هشدار می دهد اگر دو بار از آن استفاده کنید.
آیا متوجه شده اید که قبلاً از کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی مشابه یا بسیار مشابه در پست ها و صفحات مختلف استفاده کرده اید؟ سپس، احتمالاً منطقی است که محتوای خود را ممیزی کنید و شاید برخی از آن را ادغام/حذف/دایرکت کنید. در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه حل مسائل مربوط به آدمخواری کلمات کلیدی آورده شده است .
سعی کنید، ارزیابی کنید و دوباره امتحان کنید
هنگامی که تجزیه و تحلیل کاملی از شانس خود برای رتبه بندی در یک اصطلاح خاص انجام دادید، گام بعدی نوشتن یک مقاله شگفت انگیز و بهینه سازی آن است. و انتشار را فشار دهید، آن را در رسانه های اجتماعی و در خبرنامه خود به اشتراک بگذارید . مطمئن شوید که چند بک لینک خوب جذب خواهید کرد . و کمی صبر کنید رتبه بندی خود را بررسی کنید آیا مقاله شما ظاهر می شود؟ آیا در صفحه اول SERP های گوگل قرار گرفت؟ یا در صفحه 2 یا 3 پنهان شده است؟ حتما مقالات خود را در SERP ارزیابی کنید. عباراتی را که مقالات خود را برای آنها بهینه کرده اید در گوگل جستجو کنید. بررسی کنید که آیا تلاش شما نتیجه می دهد یا خیر!
اگر نمی توانید در صفحه اول رتبه بندی کنید، سعی کنید مقاله دیگری بنویسید که بر روی کلمه کلیدی (حتی) طولانی تر متمرکز باشد. آن را کمی خاص تر، طاقچه تر کنید. و ببینید که چگونه می شود. دوباره ارزیابی کنید این روند را تا زمانی که به صفحه اول SERP ها برخورد کنید ادامه دهید!
در ادامه بخوانید: راهنمای نهایی برای کپی‌رایتینگ SEO »
تحقیق سریع کلمات کلیدی
در یک دنیای ایده آل، شما باید جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام دهید، یک جدول اکسل زیبا بسازید و برای هر کدام صفحات فرود ایجاد کنید. ساختار سایت شما بی عیب و نقص خواهد بود و هر روز وبلاگ می نویسید و می نویسید تا رتبه سایت خود را در گوگل بالاتر و بالاتر ببرید. اما، ما در دنیای واقعی زندگی می کنیم.
البته، تحقیقات کلمات کلیدی شما همیشه آنقدر گسترده نخواهد بود. و برخی پست‌ها یا مقاله‌ها به عنوان بخشی از یک استراتژی عالی نوشته نمی‌شوند، بلکه فقط به این دلیل که موضوع در اخبار بود یا چیزی الهام‌بخش شما برای نوشتن آن بود . این کارها به همین صورت است. اما این نباید مشکلی داشته باشد.
اگر چیزی می نویسید که دقیقاً با استراتژی شما مطابقت ندارد، این بدان معنا نیست که نباید سعی کنید آن محتوا را رتبه بندی کنید. همچنان می‌توانید از آن برای رتبه‌بندی موارد مرتبط با عبارات موجود در فهرست استراتژی کلمه کلیدی خود استفاده کنید. از ابزارهای ذکر شده در مرحله 3 و Google Trends برای بررسی سریع کلمه کلیدی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید، استفاده کنید. حداقل، کمی وقت بگذارید و به این فکر کنید که چگونه مقاله یا وبلاگ خود را متناسب با استراتژی خود کنید. از این گذشته، اگر محتوای ارزشمندی می نویسید، ممکن است آن را رتبه بندی کنید! در مقاله کلیدواژه متمرکز ما، نکات بیشتری در مورد نحوه انجام تحقیقات کلیدواژه به سرعت پیدا خواهید کرد .
آماده؟ شروع کن به نوشتن!
تحقیق کلمات کلیدی باید شروع هر استراتژی سئوی پایدار باشد. نتیجه یک لیست طولانی از کلمات کلیدی خواهد بود که می خواهید برای آنها پیدا شوید. اما سخت ترین بخش هنوز در پیش است: نوشتن تمام آن محتوا. شما باید برای هر کلمه کلیدی که می خواهید پیدا شوید، مقاله و پست وبلاگ بنویسید. این کاملا یک چالش است. برای شروع، راهنمای نهایی ما را در زمینه SEO copywriting بررسی کنید!
به خواندن ادامه دهید: سئوی وردپرس: راهنمای قطعی رتبه های بالاتر برای سایت های وردپرسی »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید