اینستاگراماینستاگرام مارکتینگ

نحوه طراحی پست های اسلایدی یا کاروسل های زیبای اینستاگرام

اینستاگرام به برندها و اینفلوئنسرها چندین نوع محتوای مختلف را برای دستیابی به فالوورها و افزایش مخاطب ارائه می دهد. اگر به دنبال به حداکثر رساندن تعامل هستید، باید از پست های  اسلایدی  استفاده کنید، که ثابت شده است که تعامل بیشتری نسبت به انواع دیگر پست ها جذب می کند. پست های اسلایدی یا کاروسل ها همچنین برای داستان سرایی و رساندن پیام شما به بیرون ایده آل هستند.

در حالی که آنها می توانند بسیار موثر باشند، برنامه ریزی و طراحی یک پست های اسلایدی یا کاروسل با کیفیت کمی تلاش می کند. برای موفقیت، تصاویر موجود در پست های اسلایدی یا کاروسل شما باید همزمان جذاب، آموزنده و آسان باشند.

بیایید نگاهی دقیق به پست های اسلایدی یا کاروسل های اینستاگرام و نکاتی که می توانید برای طراحی پست های اسلایدی یا کاروسل های موثر برای خود یا مشتریان خود استفاده کنید، بیاندازیم.

پست پست های اسلایدی یا کاروسل اینستاگرام چیست؟

یک پست پست های اسلایدی یا کاروسل به شما امکان می دهد تا حداکثر 10 تصویر یا ویدیو را در یک پست قرار دهید . بنابراین به جای ارسال پنج عکس موضوعی به صورت جداگانه و ایجاد درهم و برهمی یا فالوورهای بی‌نظیر با تعداد پست‌های زیاد در یک زمان، می‌توانید آنها را در یک پست ترکیب کنید. بینندگان می‌توانند برای دیدن همه تصاویر یا ویدیوها، انگشت خود را روی صفحه بکشند.

امکان ارسال چندین تصویر با هم باعث آزادی خلاقیت بیشتر می شود. در حالی که از پست های اسلایدی یا کاروسل ها می توان برای به اشتراک گذاری عکس ها استفاده کرد، بسیاری از برندها، اینفلوئنسرها و بازاریابان از پست های چرخ و فلک برای اشتراک بصری محتوای متنی استفاده می کنند. این پست‌ها می‌توانند مانند پست‌های وبلاگ کوچک عمل کنند، اما با طراحی بیشتر.

اگر Vecteezy را در اینستاگرام دنبال کنید ، می دانید که ما پست های اسلایدی زیادی منتشر می کنیم. آنها برای به اشتراک گذاشتن نکات، ایجاد آموزش های کوچک، الهام بخشیدن به دنبال کنندگان و ارائه مقداری طنز ایده آل هستند. نمونه ای از یکی از پست های اسلایدی یا کاروسل های ما را در زیر مشاهده خواهید کرد. کاربران می توانند برای خواندن هر مرحله از آموزش، انگشت خود را با انگشت خود بکشند.

به عنوان طراح، ما عاشق چرخ و فلک هستیم زیرا به ما اجازه می دهد چیزی خاص و منحصر به فرد ایجاد کنیم که با یک تصویر امکان پذیر نباشد.

ابعاد و مشخصات پست های اسلایدی  اینستاگرام 

اینستاگرام چند گزینه مختلف برای پست های اسلایدی یا کاروسل ارائه می دهد. آنها می توانند عمودی (پرتره)، افقی (منظره) یا مربع باشند. با این حال، تمام تصاویر و فیلم های چرخ و فلک باید دارای ابعاد یکسان باشند. ابعاد پیشنهادی عبارتند از:

  • عمودی: 1080 پیکسل در 1350 پیکسل
  • افقی: 1080 پیکسل در 566 پیکسل
  • مربع: 1080 پیکسل در 1080 پیکسل

به دنبال عناصر بصری برای استفاده در پست های اسلایدی یا کاروسل های اینستاگرام خود هستید؟ مجموعه انتخابی ما از وکتورهای رایگان و عکس‌های رایگان را که فرآیند طراحی شما را آسان‌تر می‌کنند، مرور کنید.

نکاتی برای طراحی افکت تصاویر پست های اسلایدی اینستاگرام 

اگر به دنبال استفاده از چرخ و فلک برای گفتن یک داستان، اشتراک گذاری نکات یا ارائه اطلاعات به فالوورهای خود هستید، در اینجا چند نکته کاربردی وجود دارد که باید هنگام طراحی تصاویر برای پست های اسلایدی یا کاروسل های خود رعایت کنید.

  1. مفهوم یا موضوع خود را انتخاب کنید

بسیار مهم است که پست های اسلایدی یا کاروسل شما یک مفهوم یا هدف کلی داشته باشد، نه اینکه صرفاً تصاویر متعددی را ارسال کنید که فقط به طور محدود با یکدیگر مطابقت دارند. بینندگان به دلیل قانع‌کننده‌ای نیاز دارند تا درگیر بمانند و به چرخش شما ادامه دهند. ایجاد یک مفهوم مستحکم موثرترین راه برای تشویق بینندگان به ماندن درگیر است، صرف نظر از اینکه از پست های اسلایدی یا کاروسل برای گفتن داستان، اشتراک گذاری نکات، الهام بخشیدن یا ارائه طنز استفاده می کنید.

  1. تصمیم بگیرید که چند اسلاید گنجانده شود

از آنجایی که شما به 10 تصویر یا اسلاید در پست های اسلایدی  محدود شده‌اید، باید قبل از شروع طراحی یا چیدمان متن به تعداد اسلایدهایی که باید اضافه کنید فکر کنید. اساساً، شما پست های اسلایدی یا کاروسل خود را ترسیم می‌کنید و محتوایی را که باید در هر اسلاید گنجانده شود، تعیین می‌کنید، سپس پیش بروید و طرح‌ها را ایجاد کنید.

در برخی موارد، ممکن است لازم باشد آن را کاهش دهید تا همه چیز در 10 اسلاید قرار گیرد. به یاد داشته باشید که یک اسلاید مقدماتی یا جلدی خواهید داشت و احتمالاً یک اسلاید پایانی با دعوت به اقدام نیز می خواهید. به طوری که بیش از هشت اسلاید برای محتوا باقی نمی ماند.

  1. بوم خود را تنظیم کنید

پست های اسلایدی یا کاروسل ها اغلب از یک اسلاید به اسلاید دیگر همپوشانی دارند. به عنوان مثال، موشک در پست تعبیه شده در زیر از اسلاید اول به اسلاید دوم همپوشانی دارد.

همپوشانی می تواند برای تشویق نامحسوس کاربران به کشیدن انگشت و دیدن تصویر زیر مفید باشد، و همچنین به طراحی جذابیت بصری می بخشد.

هنگامی که در حال طراحی هستید، می توانید از راهنماهای فتوشاپ، Figma یا برنامه های دیگر برای جدا کردن اسلایدها استفاده کنید و پس از تکمیل طرح، آن را به تصاویر مختلف برش دهید. راهنماها استفاده از عناصر همپوشانی را در طراحی شما آسان می کنند.

  1. با اولین تصویر توجه بینندگان را جلب کنید

اولین تصویر از پست های اسلایدی یا کاروسل شما بسیار مهم است زیرا این همان چیزی است که کاربران در حال پیمایش در فید خود خواهند دید. برای تأثیرگذاری، تصویر شما باید علاقه بینندگان را جلب کند و آنها را تشویق کند تا از طریق پست های اسلایدی یا کاروسل تند بکشند. اگر تصویر اول شما کسل کننده است یا توجه و علاقه را به خود جلب نمی کند، پست شما آن جذابیت مورد نظرتان را نخواهد گرفت.

  • از سرفصل های جذاب استفاده کنید – از متن در طرح های خود استفاده کنید تا توجه را به خود جلب کنید و بینندگان را وادار کنید که از طریق پست های اسلایدی یا کاروسل بکشند.
  • ایجاد کنجکاوی – چه از طریق متن یا تصاویر (یا هر دو)، از اولین تصویر برای ایجاد علاقه استفاده کنید، و کاربران بیشتری انگشت خود را تند بکشند.
  • اشاره به چیزی غافلگیر کننده یا تکان دهنده – از متن روی تصویر اول خود برای نشان دادن چیزی غیرمنتظره استفاده کنید که بعداً در پست های اسلایدی یا کاروسل آشکار می شود.
  • از اعداد استفاده کنید – اعداد در تیترها می توانند برای جلب علاقه بسیار موثر باشند.
  • با یک ویدیو شروع کنید – وقتی کاربران در فید حرکت می‌کنند، ویدیوها ممکن است توجه بیشتری نسبت به عکس‌های ثابت جلب کنند.

پست های اسلایدی یا کاروسل تعبیه شده در زیر از یک تصویر و متن برای ایجاد فتنه و کنجکاوی استفاده می کند. تصویر زن نشان‌دهنده شوک یا نتیجه شگفت‌انگیز است، و اگر شما یک طراح گرافیک هستید، سخت است که در برابر کشیدن انگشت خود مقاومت کنید تا ببینید کدام پنج لوگو نشان داده شده‌اند.

  1. شامل فراخوان برای اقدام

یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش تعامل این است که به کاربران بگویید می‌خواهید چه کاری انجام دهند. از متن روی اسلایدهای خود و عنوان پست استفاده کنید و به بینندگان بگویید که انگشت خود را تند بکشند، شما را دنبال کنند، نظر بگذارند یا اقدام خاصی انجام دهند.

هر پست های اسلایدی یا کاروسل Vecteezy شامل چند فراخوان برای اقدام در اسلاید نهایی است، و ما همچنین CTAها را تا آنجا که ممکن است در زیرنویس ها کار می کنیم. اسلاید آخر یک مکان ایده آل برای CTA شما است زیرا بیننده را در مورد آنچه که بعد از تکمیل چرخ و فلک باید انجام دهد را راهنمایی می کند.

  1. یک سبک ثابت ایجاد کنید

اگرچه روش‌های بی‌نهایتی وجود دارد که می‌توانید هنگام طراحی پست های اسلایدی یا کاروسل ‌های اینستاگرام خود استفاده کنید، اما بهتر است یک سبک ثابت را توسعه دهید و از آن استفاده کنید. چندین مزیت برای استفاده از یک سبک ثابت وجود دارد، از جمله:

  • وقتی شخصی نمایه شما را ببیند، فید شما بهتر و حرفه ای تر به نظر می رسد.
  • شما کنترل دقیق تری بر تصویر برند خود خواهید داشت.
  • دنبال کنندگان یاد می گیرند که سبک شما را تشخیص دهند و پست های جدید شما در فید برجسته می شوند.
  • طراحی تصاویر جدید سریعتر و آسانتر است.

اگر نمایه Vecteezy را مشاهده کنید، خواهید دید که ما از یک سبک ثابت برای همه چرخ و فلک های خود استفاده می کنیم. رنگ‌ها را می‌چرخانیم تا تنوع را در خود بگنجانیم، اما رنگ‌ها تکرار می‌شوند و سبک طراحی اصلی (از جمله فونت‌ها) ثابت می‌ماند.

  1. خواندن متن باید آسان باشد

کاربران اینستاگرام باید بتوانند به سرعت و به راحتی متن روی تصاویر شما را بخوانند. اگرچه ممکن است تصویر را روی یک مانیتور دسکتاپ بزرگ طراحی کنید، اما به خاطر داشته باشید که اکثر کاربران اینستاگرام در فید گوشی‌های خود پیمایش می‌کنند. در اینجا چند راه برای بهبود خوانایی متن شما وجود دارد:

  • اندازه فونت باید به اندازه ای بزرگ باشد که به راحتی در تلفن هوشمند قابل خواندن باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که کنتراست کافی بین رنگ های متن و پس زمینه وجود دارد.
  • از متن زیاد روی اسلاید استفاده نکنید. کمتر، بیشتر است.
  1. ایجاد (و استفاده مجدد) الگوها

با استفاده از الگوهای اسلایدهای پست های اسلایدی اینستاگرام می توانید به سرعت فرآیند طراحی خود را به شدت افزایش دهید و به راحتی یک سبک ثابت را حفظ کنید. هر زمان که یک پست های اسلایدی یا کاروسل جدید ایجاد می کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که الگو را با متن و تصاویر جدید به روز کنید. بنابراین، استفاده از الگوها در مقایسه با ایجاد هر چرخ و فلک از ابتدا در زمان زیادی صرفه جویی می کند.

چگونه یست های اسلایدی یا کاروسل ایجاد کنیم

هنگامی که تصاویر پست های اسلایدی اینستاگرام خود را طراحی کردید، آماده ایجاد پست هستید. بیایید به جزئیات گام به گام نحوه ایجاد پست پست های اسلایدی یا کاروسل خود در اینستاگرام نگاهی بیندازیم:

  • روی «افزودن پست» ضربه بزنید
  • “پست چند تصویری” را انتخاب کنید
  • تصاویر خود را به ترتیبی که می خواهید پست شوند انتخاب کنید (حداکثر 10 تصویر)
  • روی «بعدی» ضربه بزنید
  • تصاویر را پیش‌نمایش کنید و وقتی راضی شدید، روی «بعدی» ضربه بزنید
  • کپشن و هشتگ خود را اضافه کنید
  • روی “اشتراک گذاری” ضربه بزنید و پست شما منتشر خواهد شد

نتیجه

اکنون که اصول اولیه نحوه طراحی پست های اسلایدی موثر اینستاگرام را می دانید، زمان آن رسیده است که خودتان را بسازید! این مراحل آسان را دنبال کنید و می توانید تعامل را افزایش دهید و در عین حال کیفیت پست های خود را نیز افزایش دهید. پست های اسلایدی یا کاروسل ها می توانند در بسیاری از طاقچه های مختلف موثر باشند، بنابراین حتماً آنها را امتحان کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید