برندینگدیجیتال مارکتینگ

چگونه از ابتدا یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسازیم

ما در یک فرهنگ دیجیتال زندگی می کنیم. و اگر می خواهید یک برند موفق بسازید، به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال نیاز دارید که به گسترش همه چیز از آگاهی از برند تا کسب کمک کند.

اما اگر به تازگی نام تجاری خود را راه اندازی کرده اید (یا در فضای دیجیتال تازه وارد هستید)، ممکن است دقیقاً ندانید که چگونه این استراتژی بازاریابی دیجیتال را توسعه دهید.

در مقاله زیر به سوالات اصلی در مورد اینکه چرا یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مهم است و چگونه از ابتدا آن را بسازیم پاسخ خواهیم داد.

چرا ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مهم است

عکس از آستین دیستل در Unsplash

قبل از اینکه به چگونگی ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال از ابتدا بپردازیم، برای شروع به سرعت به این موضوع می پردازیم که چرا یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است.

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال در چشم انداز امروزی ضروری است زیرا:

  • مشتریان شما آنلاین هستند و اینجاست که باید با آنها ملاقات کنید . یکی از اولین قوانین بازاریابی این است که مشتریان خود را در جایی که هستند هدف قرار دهید. و در دنیای دیجیتال امروزی، مهم نیست که چه نوع کسب و کاری دارید، حداقل برخی از مشتریان شما آنلاین هستند. “حتی اگر بیشتر درآمد یک شرکت مستقیماً به کانال های آفلاین یا کلمه نسبت داده شود. کریستن پیک‌ورث، مدیر خدمات مشتری، پورتنت، شرکت می‌گوید: مشتریان بالقوه آن هنوز تحت تأثیر آنچه هر روز در کانال‌های دیجیتال می‌بینند و می‌شنوند، می‌شوند. داشتن یک آدرس وب و استراتژی که آن را مهم‌تر می‌کند. از یک شماره تلفن برای بسیاری از مشاغل.
  • دیجیتال مارکتینگ راه های مختلفی را برای دستیابی به مشتریان ارائه می دهد. راه های زیادی برای صحبت با مشتریان از طریق استراتژی بازاریابی دیجیتال وجود دارد، از تبلیغات گرفته تا بازاریابی محتوا و سئو. هرچه از استراتژی های بیشتری برای دستیابی به مشتریان خود استفاده کنید، با مشتریان بیشتری در ارتباط خواهید بود—و هر چه مشتریان بیشتری با آنها ارتباط برقرار کنید، برند و کسب و کار شما موفق تر خواهد بود.
  • استراتژی = جهت . با روش های بسیار زیادی برای هدف قرار دادن مشتریان خود، اگر می خواهید بازاریابی دیجیتال شما موفق باشد، به یک جهت نیاز دارید – و به همین دلیل است که داشتن یک استراتژی خوب فکر شده بسیار مهم است. لیندا پوپال می‌گوید: «استراتژی» به شما کمک می‌کند موضوعات مهمی مانند مخاطبان، نیازها و علایق آن‌ها، رقابت‌تان و اینکه چگونه می‌خواهید خود را در برابر آن‌ها قرار دهید، کانال‌های ارتباطی و پیام‌رسانی مناسب برای استفاده و نحوه سنجش موفقیت در نظر بگیرید. یک مشاور ارتباطات بازاریابی متخصص در بازاریابی دیجیتال و محتوا. «بدون یک استراتژی، احتمالاً زمان و تلاش زیادی را صرف «انجام کارها» می‌کنید، با اطمینان بسیار کم یا شواهدی مبنی بر اینکه کارهایی که انتخاب می‌کنید «درست» هستند. “چیزها.”
  • دیجیتال مارکتینگ بازگشت سرمایه بسیار خوبی را ارائه می دهد. هنگامی که شما آن را به درستی انجام دهید، بازاریابی دیجیتال می تواند به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از سایر استراتژی های بازاریابی باشد – و بیشترین ارزش را به شما خواهد داد. Pickworth می‌گوید: «توانایی آزمایش، یادگیری و اصلاح پیام‌ها و رویکردهای سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از طریق کانال‌های رسانه‌های دیجیتال، با بینش ارزشمند مشتری سریع‌تر و گاهی اوقات با هزینه کمتر برابر است.

با استراتژی دیجیتال مارکتینگ مناسب، برندها می توانند مزایای زیادی را تجربه کنند، از جمله افزایش آگاهی از برند، تبدیل مشتری بالاتر، و گنجینه ای از داده های ارزشمند در مورد مشتریان خود و نحوه دسترسی موثر به آنها.

به طور خلاصه، اگر می خواهید در سال 2020 (و بعد از آن) موفق باشید، ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال یک الزام مطلق است. اما اگر از صفر شروع می کنید، چگونه می توانید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را از ابتدا بسازید؟

چگونه از ابتدا یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسازیم

عکس آنی اسپرات در Unsplash

بنابراین اکنون که می دانید ارائه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما ضروری است، بیایید روند گام به گام برای تحقق آن را مرور کنیم:

تیم خود را جمع آوری کنید

قبل از اینکه شروع به ساختن استراتژی بازاریابی دیجیتال خود کنید، باید تیم مناسبی را برای ساختن آن جمع آوری کنید. افرادی که باید از ابتدا در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود حلقه بزنید می توانند شامل موارد زیر باشند:

بازار یابی

تیم بازاریابی شما باید در توسعه استراتژی بازاریابی دیجیتال شما مشارکت داشته باشد. اما چه چیزی شاید چندان واضح نباشد؟ این که شما نیاز دارید که کل تیم بازاریابی خود در این فرآیند حضور داشته باشند – صرف نظر از اینکه آنها مسئول کانال های سنتی، کانال های دیجیتال یا ترکیبی از این دو هستند.

پیک‌ورث می‌گوید: «همه در یک تیم بازاریابی باید از استراتژی دیجیتال، چرایی آن و تأثیری که ممکن است بر تیمشان بگذارد آگاه باشند. حتی اگر اعضای تیم مستقیماً در ترسیم استراتژی دخیل نباشند، باید اهداف اولیه، جدول زمانی کمپین، پیام‌های کلیدی که از طریق کانال‌های دیجیتالی تبلیغ می‌شوند، و مهم‌تر از همه نقشی که هرکدام باید در ارتباط دادن نقاط مشتری داشته باشند، بدانند. سفر.”

قبل از شروع به ساختن استراتژی بازاریابی دیجیتال خود، مطمئن شوید که با کل تیم بازاریابی خود جلسه ای را برنامه ریزی کنید تا همه در یک صفحه قرار گیرند.

طرح

مهم نیست که چه نوع استراتژی بازاریابی دیجیتال را اجرا می کنید، برای پشتیبانی از آن به دارایی های طراحی نیاز خواهید داشت. طراح و/یا تیم طراحی شما باید از همان ابتدا درگیر فرآیند باشند. آنها نه تنها می توانند به توسعه دارایی های لازم برای حمایت از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما کمک کنند، بلکه می توانند به رهبری تصمیمات طراحی کمک کنند و اطمینان حاصل کنند که همه چیز روی برند باقی می ماند. Pickworth می‌گوید: «طراحان و تیم‌های توسعه مسئولیت نمایش بصری یک کمپین را بر عهده دارند. “به کار بردن آنها زودتر برای تقویت خلاقیت و ایجاد سوراخ در یک رویکرد می تواند منجر به اجرای روانتر یک مفهوم کمپین شود.”

فن آوری

بخش بزرگی از ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق، داشتن فناوری برای پشتیبانی از آن است. به همین دلیل بسیار مهم است که در بخش فناوری اطلاعات خود حلقه بزنید.

«در محیط دیجیتال مجموعه گسترده‌ای از گزینه‌های فناوری موجود است و همیشه در حال تغییر هستند. پوپال می‌گوید: «شما باید کاملاً با کارکنان فناوری اطلاعات خود رابطه نزدیکی داشته باشید [هنگامی که استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را می‌سازید]».

تیم فناوری/IT شما نه تنها می‌تواند شما را برای موفقیت آماده کند (مثلاً با یافتن ابزارهای تحلیلی مناسب یا نرم‌افزار بازاریابی)، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا موانع احتمالی فناوری را پیش‌بینی کنید – و قبل از اینکه بیش از حد وارد کار شوید، آنها را برطرف کنید. استراتژی

حراجی

تیم دیگری که قطعاً می خواهید در ایجاد استراتژی بازاریابی دیجیتال شما مشارکت داشته باشد؟ حراجی. پوفال می‌گوید: «اینها افرادی هستند که مخاطبان و محصولات/خدمات شما را بهتر می‌شناسند. «[تیم فروش شما] می‌تواند اطلاعات پس‌زمینه مورد نیاز برای انتخاب کانال‌های مناسب و ایجاد پیام‌های مناسب را در اختیار شما قرار دهد.»

مجاز

شما می خواهید از خود و کسب و کارتان محافظت کنید—بنابراین قبل از ایجاد یا اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال خود، مهم است که با تیم حقوقی خود یا مشاور حقوقی خارجی مشورت کنید. پوفال می‌گوید: «این امر به‌ویژه در صنایع تحت نظارت (مانند خدمات مالی یا مراقبت‌های بهداشتی) حیاتی است، اما هر کسب‌وکاری که از بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کند با خطرات خاصی مواجه خواهد شد که مشاوران حقوقی می‌توانند به شناسایی [و] به حداقل رساندن آن کمک کنند.

وقتی اعضای تیم مختلف را گرد هم می آورید تا استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را از ابتدا بسازید، به احتمال زیاد، طوفان فکری زیادی وجود خواهد داشت. ایده‌های تیم خود را با یکی از قالب‌های سازمان‌دهنده گرافیکی طوفان فکری Canva، مانند سازمان‌دهنده گرافیکی طوفان فکری برگ‌های نخل سبز یا سازمان‌دهنده گرافیکی ساده آبی سفید و نارنجی، سازمان‌دهی کنید.

اگر یک فرد انفرادی هستید یا با یک تیم ناب کار می کنید، جای نگرانی نیست! شما به همین راحتی می توانید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسازید. فقط مطمئن شوید که تمام این عناصر (بازاریابی، طراحی، فناوری، فروش و قانونی) را در هنگام توسعه استراتژی خود در نظر گرفته اید.

تحقیق کن

عکس ویلیام ایون در Unsplash

قبل از شروع ساختن استراتژی بازاریابی دیجیتال خود، باید خود را تا حد امکان با اطلاعات بیشتری مسلح کنید – و این جایی است که تحقیقات وارد می شود.

Pickworth می‌گوید: «تحقیق بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی است، به ویژه استراتژی دیجیتال، زیرا استفاده مؤثر از بودجه و کانال‌های بازاریابی مستلزم درک این موضوع است که مشتری هدف شما چه کسی است و چگونه با برند شما و رقبای شما درگیر است.

تحقیقات زیادی وجود دارد که باید قبل از شروع توسعه استراتژی خود انجام دهید، از جمله:

  • تحقیق در مورد رقبا در حالی که شما هرگز نمی خواهید از رقبای خود کپی برداری کنید، تحقیق در مورد استراتژی های بازاریابی دیجیتال آنها می تواند به شما بینشی در مورد اینکه چه چیزی با مخاطب ایده آل شما کار می کند – و به همان اندازه مهم، چه چیزی کار نمی کند، به شما می دهد.
  • تحقیقات مشتری. مشتریان شما چه کسانی هستند؟ از چه کانال های دیجیتالی استفاده می کنند؟ آنها چگونه با برندها در فضای دیجیتال درگیر هستند؟ آشنایی با نکات و نکات مشتریان خود از همان ابتدا به شما کمک می کند تا یک استراتژی بازاریابی دیجیتال متناسب با مخاطبان خود ایجاد کنید.

نمی توان انکار کرد که تحقیق موثر در مورد رقبا و مشتریان قبل از توسعه استراتژی بازاریابی دیجیتال خود یک سرمایه گذاری است – اما این سرمایه گذاری است که در دراز مدت نتیجه می دهد. پیک‌ورث می‌گوید: «تحقیقات مشتری و رقبا می‌تواند با اطلاع‌رسانی درباره استراتژی کانال، شناسایی مخاطبان هدف و درک عملکردهای بالای، میانی و پایین قیف مشتریان، در درازمدت به صرفه‌جویی در زمان و هزینه کمک کند».

هنگامی که تمام تحقیقات خود را انجام دادید، می خواهید داده ها را با تیم خود به اشتراک بگذارید. با یکی از الگوهای اینفوگرافیک Canva، مانند اینفوگرافیک قرمز ساده یا اینفوگرافیک مارک تجاری مینیمالیستی آبی ، داده های تحقیقاتی خود را به شیوه ای بصری جالب و جلب توجه ارائه دهید .

کانال های خود را انتخاب کنید

عکس از NordWood Themes در Unsplash

هنگامی که تحقیقات شما انجام شد، زمان آن رسیده است که واقعاً شروع به ساختن استراتژی بازاریابی دیجیتال خود کنید. قدم اول؟ انتخاب کانال های خود

کانال های مختلفی وجود دارد که می توانید در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود بگنجانید. اما اگر می‌خواهید موفق باشید، باید بفهمید که کدام کانال‌ها بیشتر با مخاطبان شما ارتباط برقرار می‌کنند و سپس روی آن‌ها تمرکز کنید.

پیک‌ورث می‌گوید: «انتخاب کانال‌هایی که با اهداف، بودجه و مخاطبان هدف شما هماهنگ باشد، می‌تواند در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی کند. “شما می خواهید از طریق کانال هایی که مشتریان بالقوه شما در سفر خرید خود از آنها استفاده می کنند و جایی که می توانید در مورد تعامل آنها با محتوای خود بینش کسب کنید، حضور داشته باشید و اعتماد ایجاد کنید.”

به عنوان مثال، اگر شما یک برند سبک زندگی هستید که نسل هزاره را هدف قرار می دهد، تمرکز استراتژی بازاریابی دیجیتال خود بر روی رسانه های اجتماعی کاملاً منطقی است – اما اگر یک شرکت معماری باشید که به دنبال مشتریان B2B است، ممکن است منطقی نباشد.

اگر می‌خواهید ترافیک را به وب‌سایت شرکت بیمه خود هدایت کنید، گوگل ادوردز می‌تواند یک کانال بازاریابی عالی باشد، اما اگر به دنبال مخاطبانی باشید که عمدتاً از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، ممکن است آنقدر مؤثر نباشد.

همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که یک استراتژی منسجم در تمام کانال‌هایی که انتخاب می‌کنید دارید. به خاطر داشته باشید که کانال های دیجیتال نباید در یک سیلو در نظر گرفته شوند. آن‌ها با هم کار می‌کنند و داده‌های یک کانال می‌تواند تلاش‌های بازاریابی مجدد، پیام‌رسانی دقیق و هدف‌یابی را در کانال دیگر بهبود بخشد.» Pickworth می‌گوید.

نکته این است که کانال های بازاریابی دیجیتال زیادی وجود دارد. اما بهترین بازاریابان دیجیتال متوجه می‌شوند که کدام یک برای کسب‌وکار خاص آنها مؤثرتر و تأثیرگذارتر است – و سپس تلاش‌های خود را در آنجا متمرکز می‌کنند.

اگر تصمیم دارید کانال های رسانه های اجتماعی را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود بگنجانید، به گرافیک های جذاب نیاز خواهید داشت. با یکی از قالب‌های گرافیک اجتماعی Canva، مانند پست اینستاگرامی شمارش معکوس مرمر رنگارنگ یا پست اینستاگرام Exploring Horizons شروع کنید.

استراتژی خود را مشخص کنید

عکس از Hal Gatewood در Unsplash

هنگامی که تحقیقات خود را انجام دادید و متوجه شدید که کدام کانال ها را دنبال می کنید، زمان آن رسیده است که استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را ترسیم کنید.

این شامل:

  • تعیین اهداف، KPI و بودجه. برای اینکه استراتژی بازاریابی دیجیتال شما موفق باشد، باید: اهداف خود را بدانید، بدانید که چگونه آن اهداف را اندازه گیری می کنید، و به وضوح مشخص کنید که چقدر بودجه در اختیار دارید تا آن اهداف را محقق کنید.
  • تنظیم تجزیه و تحلیل تجزیه و تحلیل اطلاعات ارزشمندی در مورد همه چیز به شما می دهد، از عملکرد کمپین گرفته تا جایی که تلاش های خود را روی مواردی که کار نمی کنند و باید تنظیم شوند متمرکز کنید – به همین دلیل است که شما باید از همان ابتدا آنها را در جای خود داشته باشید. “تشخیص شکاف های فرصت از تجزیه و تحلیل می تواند کانال ها را آشکار کند. پیک‌ورث می‌گوید: برای شروع و گسترش یا چرخش از آن.
  • تعریف کمپین ها و کانال ها مهمترین بخش ترسیم استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما این است که مشخص کنید استراتژی بازاریابی دیجیتال شما واقعا چیست . روی چه کانال هایی تمرکز می کنید؟ چه کمپین هایی را در آن کانال ها اجرا می کنید؟ برای آن کمپین ها چه خلاقیتی نیاز دارید؟ جدول زمانی شما برای رسیدن به KPI هایتان چیست؟
  • توسعه خلاقیت شما هنگامی که می دانید چه کانال ها و کمپین هایی را راه اندازی می کنید، وقت آن است که خلاقیت آن کانال ها و کمپین ها را توسعه دهید. این شامل کپی تبلیغات، تصاویر رسانه های اجتماعی، الگوهای بازاریابی ایمیلی… هر آنچه که برای راه اندازی کمپین بازاریابی دیجیتال خود نیاز دارید، می شود.

هنگامی که استراتژی شما مشخص شد و در جای خود قرار گرفت، می توانید به مرحله بعدی استراتژی بازاریابی دیجیتال خود بروید: پیاده سازی (همچنین به عنوان مرحله ای که در آن شروع به دیدن نتایج می کنید نیز شناخته می شود).

آیا بازاریابی ایمیلی بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتالی شماست؟ ایمیل‌های قاتل را طراحی کنید که با یکی از قالب‌های خبرنامه ایمیل Canva تبدیل می‌شوند، مانند خبرنامه ایمیل Light Green Fashion یا خبرنامه ایمیل Laptop Teal and Grey .

تست تقسیم

عکس کارلوس موزا در Unsplash

هنگامی که استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را اجرا کردید، ممکن است وسوسه شوید که به پشت خود ضربه بزنید، بنشینید و استراحت کنید. اما اگر می‌خواهید موفقیت‌آمیزترین پیاده‌سازی را داشته باشید (و استراتژی بازاریابی دیجیتال شما تا حد امکان فروش، انتخاب ایمیل و مشتریان جدید را افزایش دهد)، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید؟ تقسیم خلاقیت خود را امتحان کنید.

تست تقسیم یک راه عالی برای افزایش تبدیل شما و اطمینان از اینکه خلاقیت شما بهترین است.

Pickworth می‌گوید: «همه چیز از یک کلمه کلیدی در یک عنوان گرفته تا رنگ یک دکمه می‌تواند بر جذب مخاطب یا سردرگمی در صفحه فرود یا هنگام دیدن یک تبلیغ تأثیر بگذارد. برنامه‌ریزی برای بررسی و آزمایش این مؤلفه‌ها به بازاریابان این امکان را می‌دهد تا مشخص کنند و اصلاح کنند که چه عناصری را حفظ کنند و چه چیزی را تغییر دهند تا مشتریان بیشتری را به سمت تبدیل سوق دهند.»

در اینجا نحوه عملکرد تست تقسیم به شرح زیر است:

  • یک دارایی ایجاد کنید (بیایید آن را دارایی A بنامیم)، خواه این یک گرافیک رسانه اجتماعی باشد یا یک تبلیغ فیس بوک.
  • دارایی دیگری (بیایید آن را دارایی B بنامیم) ایجاد کنید که به جز یک عنصر کلیدی مشابه دارایی A باشد (بنابراین، برای مثال، اگر دو تبلیغ در فیس بوک ایجاد می کردید، ممکن است آنها را با یک تصویر یا عنوان متفاوت اجرا کنید).
  • هر دو دارایی را اجرا کنید و ببینید کدامیک عملکرد بهتری دارند.
  • تجزیه و تحلیل ها را مرور کنید و سپس دارایی با عملکرد بهتر را بردارید و کل فرآیند را تکرار کنید تا زمانی که خلاقیتی داشته باشید که در حال تبدیل است.

تست تقسیم قطعاً مقداری زمان و تلاش می‌برد، اما این بهترین راه برای اطمینان از اینکه استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بیشترین تبدیل ممکن را به همراه دارد، است – که ارزش زمان و تلاشی را که در پشت سر می‌گذارید، دارد.

شما می خواهید تمام خلاقیت های خود را به صورت آزمایشی تقسیم کنید. اما اگر پول زیادی را صرف تبلیغات دیجیتال می‌کنید، آزمایش تقسیم‌بندی تبلیغاتتان بسیار مهم است. تبلیغات ایجاد شده را شروع کنید که با یکی از الگوهای تبلیغات وب Canva تبدیل می شوند، مانند تبلیغ شیک فیس بوک پاریس یا تبلیغ فیس بوک Sydney Skyline .

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
ایده های خود را در چند دقیقه زنده کنید.


 

نوشته شده توسط

دینا دبارا



توصیه شده برای شما
  • لوگو برای مبتدیان

  • راهنمای مبتدیان برای بازاریابی آنلاین مشاغل کوچک

  • چگونه یک جامعه برای کسب و کار خود بسازید

  • راهنمای شما برای طراحی ایمیل: چگونه خبرنامه های زیبا بسازیم

مقالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید