آدوبی فتوشاپایلوستریتورتبلیغاتفونتگرافیکموکاپ PSDنرم افزارهای ادوبینرم افزارهای گرافیکی

طراحی انواع بنرها-8نکته مهم

طراحی بنر جزء اساسی برندسازی آنلاین است.دراینجا ۵۰نکته مهم درطراحی انواع بنرها را برایتان خواهیم گفت:

سرفصل مطالب نوشته

 مقدمه ای بر تبلیغات و تبلیغات بنری

در دنیای نوین امروزی، تقریباهمه ما به شکلی و تا حدودی تحت تأثیر تبلیغات و سایر روشهای ترویجی هستیم.

سازمانها، اعم از دولتی و غیردولتی، تجاری و غیرتجاری دریافته اند که برقراری ارتباط اثربخش و کارآمد با مخاطبان ومشتریان، عاملی حیاتی برای موفقیت و رسیدن به اهداف سازمان است.

تبلیغات و دیگر پیامهای ترویجی به منظور اشاعه اندیشه ها، فروش محصولات و خدمات، ایجاد تصویری مناسب برای مؤسسات و شرکتها، ترویج آرمانهای فرهنگی و اجتماعی، تبدیل شده اند.

بازاریابان و ارتباطگران به شکل مستمر و با استفاده از فنون ارتباطی وتبلیغاتی و در سایه پیشرفتهای شگفت انگیز فناوری اطلاعات و ارتباطات در صدد حفظ مخاطبان قدیم وشناسایی و جذب مخاطبان جدید هستند.

برای چندین دهه، صنعت و هنر تبلیغات، تحت سلطه و یکه تازی دفترهای تبلیغاتی بزرگ و چندمنظوره بودکه انواع خدمات تبلیغاتی و بازاریابی را ارایه میدادند.

 در دهه های پیشین، استراتژی تبلیغات در سطح عمومی، گرایش به آفرینش یک یا دو آگهی تلویزیونی برای پخش از شبکه های تلوزیونی بود.

نهایتا چند آگهی مطبوعاتی برای چاپ در روزنامه ها و مجلات عمومی و پرطرفدار، و چند برنامه حمایت از ارتقای فروش نظیر کالا برگهاو جوایز و هدایا بودند.

 اما در دنیای امروز، هزاران روزنه رسانه ای چاپی، رادیو، تلویزیون وماهواره و مهمتر از همه اینترنت برای تبلیغات وجود دارد.

این ابزار آلات مدرن برای جلب توجه مخاطبان و تأثیرگذاری بر آنان در تبلیغاتی حجیم رقابت میکنند.

ارتباطگران و تبلیغ کنندگان به فراسوی رسانه های سنتی مینگرند تا راههای بهتری برای برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان پیدا کنند.

دفاتر و بنگاههای تبلیغاتی نیز درمییابند که اگر قصد بقا و ادامه کار دارند باید در شیوه کار و سازماندهی کارشان تجدیدنظر کنند

تعاریف تبلیغات:

 تبلیغات را میتوان به عنوان آگهی های طبقه بندی شده نیازمندیها در مطبوعات، مفهومی ساده دانستو

همچنین بر حسب نوع رسانه مورد استفاده،تبلیغات میتوانند پدیدهای پیچیده تلقی شوند.

تبلیغات، بازتاب تمدن و ویژگیهای فرهنگی و اجتماعی جوامع و کشورهای مختلف است.

تبلیغات مدرن علاوه برنقشی که در افزایش فروش کالاها و خدمات دارد، برای بهبود ارزش نام تجاری نیز بکار میرود.

تقویت جایگاه شرکت در افکار عمومی،ایجاد یا تغییر نگرشهای مخاطبان و تنظیم مناسبات تجاری نیز از نتایج مثبت تبلیغات مدرن میباشد..

تبلیغات تجاری  Advertising – با تبلیغات مردمی – Propaganda- ، معروفیت و استقبال عمومی- Publicity -و روابط عمومی – Public relations – تفاوت دارد.

در کتابهای درسی و متون دانشگاهی، تعاریف متعدد و گوناگونی برای تبلیغات ارائه شده است.

 با پیدایش و رخنه رسانه های جدید در زندگی اجتماعی و دسترسی افراد به وسایل ارتباطی فراوان میتوان تعاریف قبلی تبلیغات را بشکل زیر اصلاح و تکمیل تر نمود:

انجمن آمریکایی بازاریابی بین المللی  معروفترین و پرطرفدارترین تعریف، را به این شرح زیر ارائه شدهاست:

تبلیغات، هر نوع معرفی و ارتقای غیرشخصی اندیشه ها، کالاها و خدمات است که با پرداخت پول انجام میشود و حامی مالی مشخصی دارد.

با تجزیه و تحلیل تعریف فوق میتوان نکات زیررا در مورد مفهوم تبلیغ و تبلیغات بیان نمود:

۱- تبلیغات، شکلی از ارتباط است که برای برقراری آن، به رسانهای که حامل ارتباط نیاز است،همچنین لازمه این کار پرداخت پول میباشد.

۲- هنگامی که پرداختی در کار نباشد، ارتباط از نوع معروفیت و استقبال عمومی، و یا اطلاحا روابط عمومی است.

۳- لازمه تبلیغات  یک ارتباط غیرشخصی است و هیچکس شخصاً آن را برقرار نمیکند.

۴-در پروسه تبلیغات معرفی، برای ارتقا ترویج اندیشه ها، کالاها و خدمات انجام میگیرد و در پی ایجاد آگاهی در مخاطبان و تسهیل فروش کالا به آنان است.

در بازاریابی محصولات و خدمات کسب و کار، تغییر رفتار و مقصد خرید مخاطبان هدف یک عامل بسیار مهم است.

بنرها از شایع ترین اشکال طراحی گرافیک هستند (ضرورت یادگیری اصول طراحی انواع بنرها)

بنرها مهمترین المانهایی هستندکه در حال حاضر برای خدمات تبلیغات بازار استفاده می شوند.

هم اکنون اضافه شدن گرافیک و تصاویر در قالب بنر در وبلاگ ها و محتویات مورد استفاده برای تبلیغات محصول یکی از راه های کسب و کار آنلاین سایت ها شده است .

گذشته از موارد فوق، بنرها به همین ترتیب می توانند برای اهداف زیر مورد استفاده قرار گیرند:

۱-بنررا می توان برای وبلاگ ها در بالا و در قسمت اوج محتوا و درپایان نوشته ها بکار برد و همه چیز در مورد بنر می تواند مورد استفاده قرار گیرد .
۲-بنرها را میتوان جهت اعلام رویدادهای آینده برگزار شده توسط نام تجاری بکار برد.
 و یا اتفاقات مربوط به خدمات ارائه شده توسط صاحبان کسب و کار نام تجاری رابا بنرهای تبلیغاتی مطرح نمود.
۳-صاحبان کسب و کارمی تواند برای جذب چشم انداز محصولات خود از طریق ارسال بنر در سایت های میزبانی آگهی گذاشته و آمار فروش خودرا بهینه نماید.
۴-بنرها در واقع مقرون بصرفه ترین راه جذب مخاطب در هر صنف و کسب و کاری شناخته شده اند .

پس همانگونه که مشخص است روش طراحی بنرها اثر چندین و چند برابری مثبت یا منفی میتواند بر کسب و کار شما بگذارد.

لذا در طراحی انواع بنرها بسیار باید دقت نموده و نکات مهم را لحاظ نمود.

8نکته مهم درطراحی انواع بنرها :

در این مقاله قصد داریم به طورمفصل و دقیق وموشکافانه** 8نکته مهم درطراحی انواع بنرها ** که در تبلیغات باید رعایت گردند رو برای شما تشریح نماییم:
طراحی بنرهای تبلیغاتی در تبلیغات بنری اهمیت ویژه ای دارد.
 اگر طراحی خوبی نداشته باشیم، مطمینا نمی‌توان انتظار نتایج خوب از تبلیغاتمان  داشته باشیم .
از طرف دیگر الکی هزینه هایمان راهم به هدر خواهیم داد.

پس بدقت نکات زیررا رعایت فرمایید:

۱-بطور خلاصه ومفیدارزش وفواید محصول را بیان نمایید:

ارزش وفواید محصول در عمل منافع وسودی است که خدمات شما ومحصولتان یا محصولاتتان به مشتری می‌رساند.

از مهمترین نکات در این زمینه بیان شرایط استثنایی و با منفعت تر برای مشتری نسبت به رغیبان بسیار مفید و کاربردی خواهد بود

این فواید و ارزش باید در تیتر اول و درنگاه اول مشتری را ترغیب نماید.

همچنین باید سرتیتر شما باشد و خیلی هم فضای تبلیغ را نباید شلوغ نمایید که این تیتر و این جذابیت تحت الشعاع شلوغیها قرار گرفته و بچشم نیاید.

۲-برندسازی با لوگو  در طراحی انواع بنرها:

در میان نکات گفته شده در 8نکته مهم درطراحی انواع بنرها این نکته یکی از مهمترین نکات میباشد .

 حتما لوگوی خودتان را برجسته در محل دید مشتری قرار دهید .

این کار بتدریج باعث نوعی برندسازی نیز برایتان خواهد شد.

برندسازی یکی از مهمترین المانهای این  ۵۰نکته مهم درطراحی انواع بنرها میباشد.

۳-اندازه مناسب با توجه به محتوای صفحه سایت:

اندازه های استاندارد بنرها در یک نگاه بصورت زیر قابل انتخاب کردن میباشند:

۴-مشخص نمودن هدف بنر تبلیغاتی قبل از ساخت آن:

تدوین هدفهای تبلیغات اولین مرحله در توسعه یک برنامه تبلیغاتی است .

تصمیمات مربوط به بازار مقصد، موقعیت دهی ومدت وهزینه هاباید تعیین شوند.

۵-رعایت مقررات جغرافیایی وکشوری در طراحی بنر های تبلیغاتی:

هنگامی که رقابت افزایش مییابد تبلیغات اهمیت بیشتری پیدا میکند.لذا لزوم دقت در طراحی انواع بنرها برای تبلیغات ضرورت میابد.

در این حالت، هدف شرکت پدید آوردن تقاضای گزینشی است.

گاهی تبلیغات ترغیبی شکل تبلیغات مقایسه ای به خود میگیرد.

طی این نوع تبلیغ شرکت به طور مستقیم یا غیرمستقیم، نام تجاری خود را با یک یا چند نام تجاری دیگر مقایسه میکند.

در استفاده از تبلیغات مقایسه ای خطرهای بالقوهای وجود دارد.

 به ویژه هنگامی که مقایسه ها غیرمنصفانه است و به گذرگاهی برای افترا بستن و بدنام کردن نام تجاری رقیبت تبدیل شود.

در برخی از کشورها، ازجمله آمریکا و انگلیس، ضوابط و مقرراتی برای این نوع تبلیغات، تدوین شده است.

حتی در تعدادی از دیگرکشورهای اروپایی، اینگونه تبلیغات، تحریم شده است.

 بعنوان مثال بلژیک و آلمان، تبلیغات مقایسه ای را در حکم مقایسه ناجوانمردانه میدانند و آن را بشدت ممنوع کرده و با خاطیان با جریمه های سنگین برخورد میکنند.

تلاشهایی در جهت هماهنگ کردن تبلیغات مقایسه ای و تدوین ضوابط و مقرراتی برای آن در محدوده جامعه اروپایی انجام گرفته اما تاکنون موفقیت آمیز نبوده است .

*(این نظریه برداشتی از کتاب آیین نامه امور تبلیغات و کانون آگهی-ایران-دولتی میباشد)*

آگهی دهندگان درمنطقه جغرافیایی و کشوری خود باید نسبت به ضوابط و مقررات ملی در هر کشور، حساسباشند و آنها را مراعات کنند.

 این شیوه تبلیغ، به هر حال همیشه به شکلی وجود دارد و میتوان گفت که بخش عمده ای از تبلیغات، به سبک مقایسه ای انجام میشود.

 همه میخواهند مردم را به مصرف کالای خودشان ترغیب کنند، نه کالای دیگران.

ولی باید همواره انصاف را در تبلیغات رعایت نمود و از تخریب رقیب بشدت خودداری نمود.

۶-نوشتن متن درست در آگهی های بنری که در نوع اطمینان بخشی استفاده میشوند:

 تبلیغات  ممکن است درصدد مطمئن ساختن مشتریان فعلی نسبت به این امر باشد که آنان انتخاب درستی انجام داده اند.

برخی شرکت ها به اندازه کافی مشتریان خودرا جذب نموده اند.

ولی باید همواره این نکته رو هم مد نظر قرار دهید که اگر در این دسته برندها نیز هستید باید از تبلیغات به شیوه اطمینان بخشی مشتری غافل نشوید .

نوشتن متن در این تبلیغ اصلا نباید مثلا ترغیب کننده یا ….باشد.

۷-رعایت لحن تبلیغات صحیح در تبلیغات یادآورانه:

تبلیغات یادآور برای کالاهایی که در مرحله بلوغ هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این نوع تبلیغ باعث میشود که مصرف کنندگان، همچنان درباره محصول بیندیشند و آن را در خاطر داشته باشند.

پس در هنگام نوشتن متن تبلیغاتی در محدوده این برندها باید از لحنی متفاوت با  نوع ترغیبی ویا اطمینان بخشی استفاده نمود.

۸-الگوبرداری درست نه تقلیدکورکورانه:

قبل از نوشتن متون طراحی انواع بنرها برای بنرهای تبلیغاتی برندتان حتما یک گزارش کافی از محصولات مشابه دیگر و تبلیغات آنهاه تدوین نمایید.

لازمست که الگو و تجارب آنها را بکار گیرید تا در بکار بردن جملات و بازخوردهای متون اطمینان لازم را کسب کرده باشید.

یک نمونه بنر استند تبلیغاتی خیابانی ساده و مناسب:

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید