تولید محتواتولید محتوای اینستاگرامدیجیتال مارکتینگسئو سایتسئوی سایت وردپرسیسیستم مدیریت محتواطراحی پست و استوری اینستاگرام
موضوعات داغ

30 تاکتیک برای یک استراتژی تولید محتوای درجه یک

محتوای باکیفیت مایه حیات هر استراتژی موفق بازاریابی ورودی است. چه در حال اجرای یک کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی باشید یا یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو ایجاد کنید، برای جلب توجه به یک استراتژی تولید محتوای عالی نیاز دارید.

انتشار محتوای با کیفیت برای جذب و حفظ مخاطبان هدف ضروری است

اما ایجاد و توزیع محتوای با کیفیت بالا در کانال های مختلف ساده تر از انجام دادن است.

به همین دلیل است که شما به یک استراتژی تولید محتوا قوی نیاز دارید تا به شما در استراتژی و اجرای آن کمک کند. از یافتن کلمات کلیدی هدف گرفته تا ترسیم یک تقویم محتوا – استراتژی تولید محتوا شامل یک سری مراحل حیاتی است.

سرفصل مطالب نوشته

چرا به یک استراتژی تولید محتوا نیاز دارید؟

آیا می دانستید که تولید محتوا وظیفه ای است که اکثر  بازاریابان محتوای B2B  برون سپاری می کنند؟ عظیم  45 درصد از متخصصان بازاریابی  گزارش می دهند که در تلاش برای ایجاد محتوایی که اعتصاب وتر با مخاطبان هدف خود را.

یک استراتژی تولید محتوا باید نه تنها شامل دلیل ایجاد محتوا، بلکه همچنین نحوه تولید محتوا باشد. چگونه محتوا تولید و توزیع خواهید کرد؟

توزیع محتوا

در غیاب یک استراتژی کاملاً تعریف شده، هر چند وقت یکبار به انتشار محتوای تصادفی می پردازید. بدتر از آن، ممکن است محتوای خود را در زمانی ارسال کنید که کمترین احتمال وجود دارد که مخاطبان شما فعال باشند.

تنها راه برای جلوگیری از چنین وضعیتی ترسیم یک استراتژی محتوای سرسخت  است . مزایای زیادی را ارائه می دهد، مانند:

  1. حفظ ثبات در تولید و توزیع محتوا
  2. اطمینان از اینکه هر دارایی محتوایی حداکثر جذب را به همراه دارد
  3. تلاش بازاریابی محتوای خود را ساده کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها همیشه بر اهداف نهایی شما تمرکز می کنند
  4. شناسایی موضوعات، مضامین و ایده های محتوایی که با مخاطب هدف شما طنین انداز می شود
  5. انتخاب کانال های توزیع مناسب برای دستیابی به مخاطبان هدف
  6. همه اعضای تیم محتوای خود را در یک صفحه نگه دارید
  7. اطمینان از داشتن مخزن دارایی های محتوای با کیفیت بالا در هر نقطه از زمان

هدف قرار دادن نیازهای مخاطبان، اولویت بندی سئو و قرار دادن همکاری محتوا در زیر یک سقف، همگی باید بخش مهمی از استراتژی شما باشد.

زمان آن فرا رسیده است که چند تاکتیک مفید را برای کمک به شما در ایجاد یک استراتژی قوی برای ایجاد محتوای مناسب بیان کنیم که برای مدیران محتوای شما و نویسندگان شما مفید باشد.

تاکتیک های تحقیق برای استراتژی تولید محتوا

از شناسایی مخاطبان هدف گرفته تا انتخاب کلمات کلیدی با حجم بالا – تحقیقات کافی در قلب هر استراتژی محتوای موفق قرار دارد . در اینجا چند نکته برای کمک به شما برای شروع وجود دارد:

1. از نظرسنجی های آنلاین استفاده کنید

اگر در حال حاضر یک لیست پستی گسترده دارید، می توانید یک نظرسنجی آنلاین برای درک بهتر مخاطبان خود انجام دهید.

2. از نظرسنجی های مخاطبان در رسانه های اجتماعی استفاده کنید

نظرسنجی های رسانه های اجتماعی به ویژه برای درک نقاط درد و آرزوهای مخاطبان مفید هستند.

بازاریابی محتوا مهمترین نظرسنجی منابع تجاری
نظرسنجی رسانه های اجتماعی/بازاریابی را به عنوان حیاتی ترین منبع برای توسعه کسب و کار در سال 2016 نشان می دهد | تصویر از طریق زندگی استعماری

3. نظرات وبلاگ را نظارت کنید

انجام این کار به شما ایده ای از انتظارات، مشکلات و نیازهای خوانندگانتان می دهد. هنگام توسعه یا تغییر استراتژی تولید محتوا می تواند بسیار سودمند باشد.

4. روی گوش دادن اجتماعی تمرکز کنید

هشتگ های مارک دار و ذکر نام برند را در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی نظارت کنید. همچنین مراقب بخش نظرات پست های رسانه های اجتماعی خود باشید.

5. از ابزار Analytics استفاده کنید

Google Analytics و تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی را برای بینش عمیق تر در مورد پارامترهای جمعیت شناختی مخاطبان فعلی خود کاوش کنید.

6. تحقیقات کلمات کلیدی را نادیده نگیرید

از پست‌های وبلاگ و زیرنویس‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا توضیحات ویدیوی YouTube و هشتگ‌های اینستاگرام – کلمات کلیدی در هر مرحله از استراتژی ایجاد محتوای شما مفید خواهند بود. مطمئن شوید که کلمات کلیدی معنادار و پرطرفدار را با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند:

  • SEMrush
  • Google Keyword Planner
  • کلمات کلیدی Explorer توسط Ahrefs
  • Google Trends
  • کنسول جستجوی گوگل
  • جستجوگر کلمات کلیدی Moz
Moz Keyword Explorer - استراتژی ایجاد محتوا

7. اهداف روشن را تعریف کنید

از متدولوژی SMART هدف گذاری برای تعریف اهدافی که عبارتند از:

  • خاص
  • قابل اندازه گیری
  • قابل دستیابی
  • واقع بین
  • زمان محدود

نکاتی برای توسعه استراتژی تولید محتوا

شما نمی توانید مستقیماً وارد فرآیند ایجاد و توزیع محتوای درجه یک شوید . ابتدا باید یک استراتژی قوی برای تولید محتوا ترسیم کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که در این مرحله مفید خواهد بود:

8. ایده های محتوایی طوفان فکری

تیم خود را جمع کنید و شروع به یادداشت همه ایده ها، موضوعات و موضوعاتی کنید که فکر می کنید با مخاطبان شما طنین انداز می شود. همچنین می‌توانید از ابزاری مانند  AnswerThePublic  برای یافتن سؤالاتی که مخاطبان شما در مورد یک موضوع خاص احتمالاً می‌پرسند، استفاده کنید. هنگامی که ایده های زیادی دارید، آنها را در یک صفحه گسترده اکسل فهرست کنید و شروع به تحقیق در مورد هر موضوع کنید.

9. محتوای موجود خود را حسابرسی کنید

دارایی های محتوایی با بهترین عملکرد و بدترین عملکرد را در کانال های مختلف پیدا کنید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا موضوعات، قالب‌ها و کانال‌های توزیعی که بیشترین کشش را ایجاد می‌کنند را شناسایی کنید.

در داخل StoryChief، می‌توانید از فیلترها و جستجوهای مختلف برای یافتن محتوایی که نیاز به به‌روزرسانی دارند، استفاده کنید. یکی از راه‌های آسان برای یافتن فرصت‌ها، جستجوی پست‌هایی با امتیاز سئو و خوانایی پایین است. بهینه ساز سئو و خوانایی ما برای هر یک امتیاز و نکاتی در مورد چگونگی بهبود آن به شما می دهد.

به روز رسانی و بهینه سازی محتوا

10. یک تقویم محتوا را ترسیم کنید

یک تقویم محتوا استراتژی ایجاد محتوا و برنامه توزیع شما را مشخص می کند، بنابراین شما در انجام وظیفه و ثابت قدم خواهید ماند. شما تعداد زیادی الگوی تقویم محتوا را به صورت آنلاین برای کمک به استراتژی ایجاد محتوا پیدا خواهید کرد.

برای ایجاد یک تقویم محتوا می توانید از ابزارهای زیر استفاده کنید:

  • تقویم گوگل
  • هوا پذیر
  • مایکروسافت اکسل
  • StoryChief

با StoryChief، می توانید تقویم محتوای خود را مدیریت کنید ، محتوا ایجاد کنید، آن را منتشر کنید و همه آن را در یک مکان تبلیغ کنید.

Content Calendar StoryChief

11. یک کتاب راهنمای بازاریابی محتوا ایجاد کنید

کتاب راهنما بازاریابی محتوا (CMP) به عنوان یک راهنمای مرجع سریع عمل می کند که بهترین شیوه های بازاریابی محتوای سازمان شما را تشریح می کند. این کار همکاری و هماهنگی را در تیم شما تسهیل می کند و آموزش کارکنان جدید را آسان تر می کند.

12. از یک پلتفرم بازاریابی محتوا استفاده کنید

اگر بودجه کافی دارید، تهیه یک پلتفرم بازاریابی محتوایی با کاربری آسان و قابل اعتماد مانند StoryChief ایده خوبی است. این یک پلتفرم همه کاره برای توسعه، انتشار، نظارت و مدیریت دارایی های محتوای مختلف در اختیار شما قرار می دهد. مطمئن شوید که گزینه های موجود را ارزیابی کرده اید و CMP را انتخاب کرده اید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

به StoryChief بپیوندید

تاکتیک های تولید محتوا برای بهترین استراتژی

این مرحله مورد انتظارترین بخش بازاریابی محتوا است. اگر یک استراتژی تولید محتوا قوی ساخته اید، این باید ساده باشد. در اینجا چند نکته موثر دیگر وجود دارد:

13. وبلاگ خود را راه اندازی کنید

اگر هنوز وبلاگ خود را راه اندازی نکرده اید، وقت آن رسیده است که شروع کنید. می توانید از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند WordPress یا HubSpot برای ساختن یک وبلاگ دوست داشتنی در چند مرحله ساده استفاده کنید. همچنین می توانید از  StoryChief در وردپرس استفاده کنید .

14. محتوای غنی از کلمات کلیدی را منتشر کنید

اگر در حال نوشتن پست های وبلاگ هستید، مطمئن شوید که آنها را با استفاده از کلمات کلیدی مناسب بهینه کرده اید . با این حال، از پر کردن بیش از حد محتوای خود با کلمات کلیدی نامربوط خودداری کنید. در عوض، کلمات کلیدی خود را در بخش های زیر قرار دهید:

  1. عنوان صفحه
  2. عنوان متا
  3. توضیحات متا
  4. معرفی
  5. عنوان (H1) و سرفصل های فرعی (H2، H3)
  6. متن جایگزین تصویر
  7. نتیجه

StoryChief  می تواند به شما در درج کلمه کلیدی در پست های وبلاگ شما نیز کمک کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلمه کلیدی فوکوس را در پلتفرم وارد کنید و به شما نشان می دهد که چه کاری باید انجام شود!

15. ساختار محتوای خود را بهینه کنید

هیچ کس دوست ندارد یک دیوار طولانی متن را بخواند. در حالی که محتوای طولانی عملکرد بهتری دارد، باید آن را خوانا و قابل اسکن کنید. از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید. همچنین، محتوای خود را با استفاده از زیرعنوان های معنی دار به بخش های جداگانه تقسیم کنید.

نمرات سئوی محتوا و خوانایی

16. سرفصل های جذاب بنویسید

از یک تیتر واضح، سریع و چشم نواز استفاده کنید که کنجکاوی خوانندگان را برانگیخته و احساس فوریت را ایجاد کند.

17. از فرمت های محتوای جدید استفاده کنید

جدا از پست‌های وبلاگ ، باید از قالب‌های محتوای دیگری مانند:

  1. فیلم های
  2. پادکست ها
  3. اینفوگرافیک
  4. الگوهای رفتاری
  5. پست‌های رسانه‌های اجتماعی (توئیت، جوک، تک‌خط، زیرنویس)
  6. تصاوير متحرك

انتخاب نهایی قالب های محتوا به مخاطب هدف، اهداف بازاریابی و بودجه شما بستگی دارد. همچنین، این بستگی به کانال های توزیعی دارد که قصد دارید از آنها برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده کنید. می‌توانید برای انواع مختلف محتوا، مانند پادکست‌ها و ویدیوها، پست‌های وبلاگ ایجاد کنید و آن‌ها را از وبلاگ خود تبلیغ کنید تا ترافیک را به وب‌سایت اصلی خود هدایت کنید.

18. از تصاویر عالی استفاده کنید

با گنجاندن تصاویر، تصاویر و اینفوگرافیک های مرتبط و با کیفیت، پست های وبلاگ خود را ارزشمندتر و غنی تر کنید. ما یک کتابخانه رسانه ای داریم که مملو از تمام محتوایی است که قبلاً استفاده کرده اید (بنابراین می توانید تصاویری از پست های وبلاگ قدیمی اضافه کنید). به علاوه، برای دسترسی رایگان به تصاویر استوک با کیفیت بالا، مستقیماً با Unsplash ادغام می‌شویم.

کتابخانه رسانه ای برای استفاده مجدد از تصاویر

19. شامل یک CTA

چه در حال انتشار یک پست وبلاگ یا یک ویدیوی YouTube هستید، مطمئن شوید که شامل یک فراخوان برای اقدام قانع کننده است. در اینجا چند نمونه از CTA های جذاب وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

نمونه های فراخوان - استراتژی ایجاد محتوا

20. مطالعات موردی و چک لیست را منتشر کنید

انتشار مطالعات موردی راهی عالی از استراتژی تولید محتوا برای ایجاد اعتبار، اقتدار و اعتماد است. مشکلات مشتری خود را فهرست کنید و مشخص کنید که چگونه محصولات/خدمات شما به حل مشکلات آنها کمک کرده است.

از سوی دیگر، چک لیست ها می توانند مجموعه ای ساده از نکات، ترفندها و هک های مفید باشند که در قالب قابل دانلود ارائه شده اند. می توانید از آنها به عنوان آهنربا برای ایجاد لیست پستی خود استفاده کنید.

چک لیست نوشتن محتوا
چک لیست نوشتن محتوا توسط StoryChief

21. محتوای موجود را تغییر کاربری داده و بهینه کنید

پست های وبلاگ موجود را به روز کنید تا مطمئن شوید که همچنان مرتبط هستند و باعث افزایش ترافیک می شوند. به همین ترتیب، باید بررسی کنید که آیا کلمات کلیدی که آنها برای آنها رتبه بندی می کنند هنوز با اهداف و برند شما مرتبط هستند یا خیر.

زمان خوبی است که پست های وبلاگ خود را در قالب های جذاب تر مانند اینفوگرافیک ها و ارائه های SlideShare تغییر دهید. شما حتی می توانید یک قسمت پادکست را به یک پست وبلاگ روشنگر تبدیل کنید و بیشتر آن را به عنوان یک انیمیشن تغییر دهید.

22. محتوای مرتبط را انتخاب کنید

مراقب محتوای پرطرفدار و پرطرفدار در جایگاه خود باشید. خلاق باشید و به راه هایی فکر کنید که محتوای پرطرفدار را در پروفایل های وبلاگ یا رسانه های اجتماعی خود بگنجانید.

23. میزبان مصاحبه ها و وبینارها

با تأثیرگذاران مرتبط و رهبران فکری صنعت در پادکست خود مصاحبه کنید. آن را به عنوان یک پست وبلاگ یا حتی ویدیوهای YouTube تغییر دهید. گزیده هایی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا جذابیت ها را جلب کنید.

از سوی دیگر، وبینارها به شما کمک می کنند تا با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و نیازهای آنها را بهتر درک کنید. حتی می توانید از آنها برای تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید استفاده کنید.

وبینارها به عنوان یک استراتژی تولید محتوا

24. از ارسال مهمان استفاده کنید

آیا می خواهید جان تازه ای به استراتژی تولید محتوای خود بدهید؟ در نظر بگیرید که از یک نویسنده مشهور در حوزه کاری خود دعوت کنید تا در وبلاگ شما مشارکت کند.

25. Newsjacking را امتحان کنید

مراقب آخرین روندها و اخبار صنعت باشید و سعی کنید اخبار مرتبط را دنبال کنید. می تواند در ویروسی شدن محتوای شما مفید باشد.

26. از قدرت محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید

برای ایجاد شهرت و اعتماد، توصیفات مشتری و نظرات کاربران را در وب سایت و نمایه های رسانه های اجتماعی خود منتشر کنید. حتی می‌توانید به مشتریان برای آپلود تصاویر یا ویدیوهایی که محصولات شما را در نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی آن‌ها نشان می‌دهند، پاداش دهید.

27. از ابزار مدیریت پروژه استفاده کنید

ابزار مدیریت پروژه در کمک به تیم شما برای نظارت بر پیشرفت هر دارایی محتوا بسیار مفید است. این به نوبه خود تضمین می کند که هر قطعه محتوا قبل از تاریخ برنامه ریزی شده برای انتشار بازبینی و ویرایش شده است.

تاکتیک‌هایی برای توزیع مؤثر محتوا

یک استراتژی تولید محتوای عالی هیچ فایده ای ندارد مگر اینکه در زمان مناسب به دست افراد مناسب برسد. در اینجا چند نکته برای توزیع و تبلیغ محتوای شما وجود دارد:

28. از کانال های مناسب در زمان مناسب استفاده کنید

کلید توزیع کارآمد محتوا این است که اطمینان حاصل کنید که آن را در کانال های ترجیحی مخاطبان خود به اشتراک می گذارید . همچنین مطمئن شوید که مناسب ترین کانال ها را برای هر مرحله از سفر خریدار انتخاب کرده اید. در اینجا یک راهنمای ساده برای کمک به شما آورده شده است:

سفر خریدار برای استراتژی تولید محتوا

زمان بندی همه چیز است. از تجزیه و تحلیل وب سایت و رسانه های اجتماعی برای تعیین اینکه چه زمانی مخاطبان شما به احتمال زیاد در کانال های توزیع مختلف فعال هستند، استفاده کنید.

29. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

صرف نظر از محصول و جایگاه شما، مشتریان بالقوه شما احتمالاً از یک یا چند پلتفرم رسانه اجتماعی استفاده می کنند . اطمینان حاصل کنید که فرمت های محتوای مناسب را در استراتژی تولید محتوا و زمان انتشار هر کانال رسانه اجتماعی برای حداکثر کشش شناسایی کرده اید.

30. ایمیل ها را نادیده نگیرید

ایمیل ها برای پرورش سرنخ های فعال و ایجاد رابطه بلندمدت با مشتریان فعلی شما مفید هستند. اطمینان حاصل کنید که به مشترکین لیست ایمیل خود با محتوای منحصربفرد به شکل زیر پاداش می دهید:

  • خبرنامه ها
  • نکات داخلی
  • آزمایشات و دموهای رایگان
  • دسترسی زودهنگام به محصولات جدید
  • منابع رایگان مانند کتاب های الکترونیکی، ابزارها، راهنماها و غیره
منابع برجسته در خبرنامه

نتیجه

اجرای یک کمپین بازاریابی ورودی بدون ترسیم یک استراتژی قوی برای تولید محتوا در عصر امروز، غیرعملی است. با شناسایی مخاطبان هدف خود و تمرکز بر کلمات کلیدی شروع کنید. در مرحله بعد، یک تقویم محتوا ایجاد کنید که برنامه زمان بندی ایجاد و توزیع محتوا را مشخص می کند.

وقتی نوبت به تولید محتوا می رسد، مطمئن شوید که از قالب های مختلفی استفاده می کنید که با مخاطبان شما طنین انداز می شود. همچنین، ضروری است که محتوای موجود خود را تغییر دهید و محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید. در نهایت، فراموش نکنید که محتوای خود را در کانال های توزیع مناسب تبلیغ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید