چگونه یک استراتژی محتوا در 7 مرحله ایجادنماییم
راهنمای قدم به قدم از شروع تا پایان کار تدوین یک استراتژی محتوایی موثربرند
سرفصل مطالب نوشته

چه به تازگی بازاریابی محتوا را شروع کرده باشید و چه مدتی است که از همین رویکرد استفاده میکنید، بازبینی برنامه استراتژی محتوای خود و اطمینان از به روز بودن، نوآوری و جذاب بودن آن برای مشتریان بالقوه شما ضرری ندارد. مشتریان – مهم نیست که چه زمانی و چگونه قصد خرید دارند.
در این پست، به این خواهیم پرداخت که استراتژی محتوا چیست، چرا کسب و کار شما به یک برنامه بازاریابی محتوا نیاز دارد و چه مراحلی را برای ایجاد استراتژی خود باید بردارید. به علاوه، ما نمونه هایی از استراتژی های بازاریابی محتوای موثر را برای الهام گرفتن بررسی خواهیم کرد.
استراتژی محتوا چیست؟
استراتژی محتوا برنامه ای است که در آن از محتوا (صوتی، بصری و/یا نوشتاری) برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده می کنید. یک استراتژی محتوای موفق، مخاطبان هدف شما را در هر مرحله از قیف جذب می کند و حتی پس از خرید نیز آنها را درگیر می کند.
بگویید اهداف کسب و کار شما شامل افزایش آگاهی از برند است. برای رسیدن به این هدف، ممکن است یک استراتژی محتوا که بر SEO تمرکز دارد، برای افزایش دید وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و هدایت ترافیک به سمت محصولات یا خدمات خود، اجرا کنید.
صاحبان مشاغل جدید ممکن است تصور کنند که یک استراتژی محتوا یک استراتژی خوب برای داشتن است، اما ضروری نیست. با این حال، تولید محتوای باکیفیت می تواند در ایجاد اعتماد با مخاطبان جدید و موفقیت در طولانی مدت بسیار ارزشمند باشد.
در اصل، یک استراتژی محتوای خوب پایه و اساس مراحل جذب و لذت شما در سفر خریدار است که از چارچوب بازاریابی درونگرا پیروی می کند. همراه با جذب مشتریان بالقوه به برند خود، می توانید از استراتژی محتوا برای فروش و رضایت مشتری استفاده کنید.
به علاوه، با توجه به سرمایهگذاری فعال ۷۰ درصدی بازاریابان در بازاریابی محتوا ، بسیار مهم است که یک استراتژی محتوای خوب برای رقابت در صنعت خود ایجاد کنید.
هنگامی که یک استراتژی محتوا ایجاد می کنید، باید به چند سوال پاسخ دهید. حالا بیایید به آنها شیرجه بزنیم.
۱- چه کسی محتوای شما را خواهد خواند؟
مخاطب هدف محتوای شما چه کسانی هستند؟ برای چند مخاطب محتوا تولید می کنید؟
همانطور که کسب و کار شما ممکن است بیش از یک نوع مشتری داشته باشد، استراتژی محتوای شما می تواند بیش از یک نوع کاربر را تامین کند.
استفاده از انواع محتوا و کانال ها به شما کمک می کند محتوایی را ارائه دهید که برای هر شخص طراحی شده است.
۲- چه مشکلی را برای مخاطبان خود حل خواهید کرد؟
در حالت ایدهآل، محصول یا خدمات شما مشکلی را که میدانید مخاطبانتان دارند را حل میکند. به همین ترتیب، محتوای شما با شروع به شناسایی و رسیدگی به آن، مخاطبان خود را از طریق این مشکل مربی و آموزش می دهد.
یک استراتژی محتوای صحیح از افراد در هر دو طرف محصول شما پشتیبانی می کند: کسانی که هنوز در حال کشف چالش های اصلی خود هستند و کسانی که قبلاً از محصول شما برای غلبه بر این چالش ها استفاده می کنند.
محتوای شما راه حل(هایی) را که ارائه می دهید تقویت می کند و به شما کمک می کند تا اعتبار خود را نزد مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.
۳- چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند؟
رقبای شما احتمالاً محصولی مشابه محصول شما دارند، به این معنی که مشتریان بالقوه شما باید بدانند چه چیزی محصول شما را بهتر می کند – یا حداقل، متفاوت است.
شاید دارایی اصلی شما این باشد که شرکت شما سال ها تاسیس شده است. یا شاید صدای برند منحصر به فردی دارید که باعث می شود از رقبای خود متمایز شوید.
برای اثبات اینکه چرا ارزش خرید را دارید، باید ثابت کنید که چرا ارزش شنیدن را دارید. هنگامی که متوجه شدید، آن پیام را در محتوای خود نفوذ کنید.
۴- روی چه فرمت های محتوایی تمرکز خواهید کرد؟
برای اینکه بفهمید روی چه قالب هایی تمرکز کنید، باید مخاطبان خود را در جایی که هستند ملاقات کنید.
اگرچه ممکن است وسوسه شوید که یک پادکست راه اندازی کنید، زیرا در چند سال اخیر بسیار رشد کرده است، یا یک کانال YouTube راه اندازی کنید، ابتدا ببینید مخاطبان شما کجا زندگی می کنند.
در غیر این صورت، ممکن است وقت خود را برای تولید محتوایی تلف کنید که یا به مخاطب شما نرسد یا توجه آنها را جلب کند.
هنگامی که بهترین فرمت ها را شناسایی کردید، شروع به ایجاد بودجه برای ارزیابی منابعی کنید که می توانید برای اجرای این استراتژی اختصاص دهید.
5- در چه کانال هایی منتشر خواهید کرد؟
همانطور که می توانید محتوا در قالب های مختلف ایجاد کنید، کانال های مختلفی نیز خواهید داشت که می توانید در آنها منتشر کنید، از وب سایت خود گرفته تا رسانه های اجتماعی.
این باز هم نشان دهنده محل زندگی مخاطبان شما خواهد بود. اگر مخاطبان شما محتوای ویدیویی طولانی را ترجیح می دهند، می توانید محتوای خود را در YouTube منتشر کنید. اگر مخاطب جوانتری دارید که محتوای سریع را دوست دارد، میتوانید TikTok و Instagram را انتخاب کنید.
در ادامه این مقاله در راهنمای گام به گام در مورد استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی بیشتر صحبت خواهیم کرد.
۶- چگونه تولید و انتشار محتوا را مدیریت خواهید کرد؟
فهمیدن اینکه چگونه همه محتوای خود را ایجاد و منتشر می کنید می تواند یک کار دلهره آور باشد.
قبل از اجرا، مهم است که ایجاد کنید:
- چه کسی چه چیزی را خلق می کند.
- جایی که در حال انتشار است
- وقتی پخش زنده می شود
در یک تیم کوچک، این ممکن است به اندازه کافی آسان باشد زیرا ممکن است شما تنها تصمیم گیرنده باشید. همانطور که شرکت شما رشد می کند، ممکن است لازم باشد با چندین تیم محتوا همکاری کنید تا یک فرآیند موثر را کشف کنید.
استراتژی های محتوای امروزی با مدیریت محتوا از نقطه نظر موضوع – همانطور که در ویدیوی بالا توضیح داده شد، از درهم ریختگی جلوگیری می کند . هنگام برنامه ریزی یک تقویم تحریریه محتوا در مورد موضوعات، می توانید به راحتی پیام شرکت خود را تجسم کنید و در طول زمان خود را به عنوان یک مرجع در بازار خود مطرح کنید.
چرا بازاریابان نیاز به ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا دارند؟
بازاریابی محتوا به کسب و کارها کمک می کند تا منابع قابل اعتماد و مقرون به صرفه ترافیک وب سایت و سرنخ های جدید را آماده و برنامه ریزی کنند.
اگر بتوانید فقط یک پست وبلاگ ایجاد کنید که مقدار ثابتی از ترافیک ارگانیک دریافت می کند، یک پیوند تعبیه شده به یک کتاب الکترونیکی یا ابزار رایگان، با گذشت زمان – مدت ها پس از کلیک روی « انتشار » ، به تولید سرنخ برای شما ادامه می دهد .
تیم وبلاگ HubSpot این را کلیدی برای افزایش ترافیک به وبلاگ فروش در طول زمان دانست .
منبع قابل اعتماد ترافیک و سرنخ ها از محتوای همیشه سبز شما به شما این انعطاف را می دهد تا با سایر تاکتیک های بازاریابی برای ایجاد درآمد، مانند محتوای حمایت شده، تبلیغات رسانه های اجتماعی و محتوای توزیع شده، آزمایش کنید.
به علاوه، محتوای شما نه تنها به جذب سرنخ کمک می کند، بلکه به مشتریان بالقوه شما آموزش می دهد و برای برند شما آگاهی ایجاد می کند.
چگونه یک چارچوب استراتژی محتوا ایجاد کنیم
- هدف خود را مشخص کنید.
- انجام تحقیقات شخصیتی
- ممیزی محتوا را اجرا کنید.
- یک سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید.
- نوع محتوایی را که می خواهید ایجاد کنید مشخص کنید.
- ایده های محتوای طوفان فکری
- محتوای خود را منتشر و مدیریت کنید.
اکنون، بیایید با جزئیات نحوه ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوا آشنا شویم:
۱- هدف خود را مشخص کنید.
هدف شما از تدوین برنامه بازاریابی محتوا چیست؟ چرا می خواهید محتوا تولید کنید و یک برنامه بازاریابی محتوا ایجاد کنید؟
قبل از شروع برنامه ریزی، اهداف خود را بشناسید، در این صورت زمان آسان تری برای تعیین بهترین استراتژی خود خواهید داشت.
۲- تحقیقات شخصیتی انجام دهید.
برای ایجاد یک برنامه موفق، باید به وضوح مخاطبان هدف محتوای خود را مشخص کنید – که به عنوان شخصیت خریدار شما نیز شناخته می شود .
این امر به ویژه برای کسانی که شروع به کار کرده اند یا تازه وارد بازاریابی شده اند بسیار مهم است. با شناخت مخاطبان هدف خود، میتوانید محتوای مرتبط و ارزشمندتری تولید کنید که آنها بخواهند آنها را بخوانند و به آن تبدیل کنند.
اگر شما یک بازاریاب با تجربه هستید، ممکن است هدف شما تغییر کرده باشد. آیا می خواهید گروه جدیدی از افراد را هدف قرار دهید یا بازار هدف فعلی خود را گسترش دهید؟ آیا می خواهید همان مخاطبان هدف را حفظ کنید؟ بررسی مجدد پارامترهای مخاطب با انجام تحقیقات بازار در هر سال برای رشد مخاطبان شما بسیار مهم است.
۳- یک ممیزی محتوا را اجرا کنید.
در اوایل، اکثر برندها با پست های وبلاگ شروع می کنند. اگر میخواهید در قالبهای مختلف سرمایهگذاری کنید، میتوانید یک ممیزی محتوا برای ارزیابی محتوای برتر و کمبازده خود انجام دهید. سپس، از آن اطلاعات برای اطلاع دادن به مسیر بعدی استفاده کنید.
اگر مدتی است که در تجارت بوده اید، باید تلاش های بازاریابی محتوای خود و نتایج حاصل از آن را در سال گذشته مرور کنید.
دریابید که در سال آینده چه کارهای متفاوتی می توانید انجام دهید و اهداف جدیدی تعیین کنید. اکنون زمان بسیار خوبی برای هماهنگ کردن اهداف تیم خود با بقیه اهداف سازمان است.
در هر مرحلهای که هستید، ممیزی محتوا به شما کمک میکند تا تعیین کنید چه چیزی در بین مخاطبان شما طنینانداز میشود، شکافها را در دستههای موضوعی خود شناسایی کنید و ایدههای محتوای تازه را طوفان فکری کنید.
۴- سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید.
چند بخش حیاتی مدیریت محتوا شامل تولید محتوا، انتشار محتوا و تجزیه و تحلیل محتوا است.
شما می خواهید روی یک CMS سرمایه گذاری کنید تا محتوای خود را به روشی آسان و پایدار ایجاد، مدیریت و پیگیری کنید.
با HubSpot CMS ، میتوانید نتایج خود را در یک مکان برنامهریزی، تولید، انتشار و اندازهگیری کنید.
یکی دیگر از CMS های محبوب وردپرس است که می توانید افزونه HubSpot WordPress را برای فرم های وب رایگان، چت زنده، دسترسی CRM، بازاریابی ایمیلی و تجزیه و تحلیل به آن اضافه کنید.
۵- نوع محتوایی را که می خواهید ایجاد کنید مشخص کنید.
گزینه های مختلفی برای محتوایی که می توانید ایجاد کنید وجود دارد، از محتوای نوشتاری مانند کتاب های الکترونیکی و پست های وبلاگ گرفته تا محتوای صوتی مانند پادکست.
در بخش بعدی، برخی از محبوبترین قالبهای محتوایی را که بازاریابان ایجاد میکنند، از جمله برخی ابزارها و قالبها برای شروع صحبت خواهیم کرد.
۶- ایده های محتوایی طوفان فکری.
اکنون زمان آن رسیده است که ایده هایی برای پروژه محتوای بعدی خود ارائه دهید.
در اینجا چند ابزار برای جریان یافتن آب میوه ها وجود دارد.
۱- خوراکی
فید RSS Feedly راهی فوقالعاده برای ردیابی موضوعات مرسوم در صنعت شما و یافتن ایدههای محتوا در همان زمان است.
شما با گفتن اینکه نرم افزار به چه موضوعاتی بیشتر علاقه دارید شروع می کنید و ابزار هوش مصنوعی بقیه کارها را انجام می دهد.
دیگر نیازی به جست و جوی اینترنت برای یافتن ایده های محتوای جدید نخواهید داشت. در عوض، میتوانید فهرست انتخابشده خود را که از سایتهای خبری، خبرنامهها و رسانههای اجتماعی گردآوری شده است، مرور کنید.
۲- BuzzSumo
آیا می خواهید محتوای محبوب و ایده های محتوا را کشف کنید؟ این شرکت تعدادی ابزار تحقیقات بازار ارائه می دهد که یکی از آنها از اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی برای تعیین اینکه آیا یک قطعه از محتوا محبوب و پسندیده است استفاده می کند.
این اطلاعات به شما کمک می کند تا ببینید که اگر بخواهید در مورد آنها محتوا ایجاد کنید، کدام ایده های محتوا به خوبی انجام می شود.
۳- BlogAbout
با مولد عنوان وبلاگ IMPACT، ذهن خود را آماده کنید. این ابزار کمی شبیه Mad Libs عمل می کند، اما به جای جملات شوخی، قالب های رایج تیتر را با جاهای خالی به شما نشان می دهد که می توانید موضوعی را که در ذهن دارید پر کنید.
این تکنیک طوفان فکری به شما کمک می کند تا ایده های کلی را در زمینه هایی قرار دهید که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد. هنگامی که عنوانی را دارید که دوست دارید، BlogAbout به شما امکان می دهد آن را به “Notebook” خود اضافه کنید تا بتوانید بهترین ایده های خود را ذخیره کنید.
4. CoSchedule Headline Analyzer
میتوانید ایدههای پست وبلاگ را برای یک سال کامل با HubSpot’s Blog Ideas Generator دریافت کنید . تنها کاری که باید انجام دهید این است که موضوعات کلی یا اصطلاحاتی را که می خواهید در مورد آنها بنویسید وارد کنید، و این تولید کننده ایده محتوا تمام کارها را برای شما انجام می دهد.
این ابزار عناوین و عناوین را تجزیه و تحلیل می کند و بازخوردی در مورد طول، انتخاب کلمه، دستور زبان و حجم جستجوی کلمه کلیدی ارائه می دهد.
اگر ایدهای در ذهن دارید، چند گزینه عنوان را از طریق Headline Analyzer اجرا کنید تا ببینید چگونه میتوانید آن را قویتر کنید و ایده خود را در فرآیند طوفان فکری پیش ببرید.
۵- Grader وب سایت HubSpot
این یک ابزار عالی برای استفاده زمانی است که می خواهید ببینید با تلاش های وب سایت و سئو خود در کجا هستید. Website Grader به شما در زمینه های حیاتی عملکرد وب سایت شما نمره می دهد و گزارش مفصلی برای کمک به بهینه سازی برای شما ارسال می کند.
با استفاده از این ابزار، می توانید بفهمید که چگونه وب سایت خود را سئو دوستانه تر کنید و زمینه های بهبود را کشف کنید.
۷- محتوای خود را منتشر و مدیریت کنید.
برنامه بازاریابی شما باید فراتر از انواع محتوایی باشد که ایجاد می کنید – همچنین باید محتوای شما را سازماندهی کند.
با کمک یک تقویم سرمقاله ، در مسیر درستی برای انتشار یک کتابخانه محتوای متعادل و متنوع در وب سایت خود خواهید بود. سپس، یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی برای تبلیغ و مدیریت محتوای خود در سایت های دیگر ایجاد کنید.
بسیاری از ایدههایی که به آنها فکر میکنید همیشه سبز خواهند بود (یعنی: به همان اندازه مربوط به ماهها یا سالها بعد از امروز). همانطور که گفته شد، شما نباید موضوعات به موقع را نادیده بگیرید. اگرچه ممکن است بخش عمده ای از تقویم سرمقاله شما نباشد، اما می توانند به شما کمک کنند ترافیک زیادی ایجاد کنید.
بیشتر مردم روی گنجاندن تعطیلات محبوب مانند سال نو در تلاش های بازاریابی خود حساب می کنند، اما لازم نیست خود را به این تاریخ های مهم بازاریابی محدود کنید.
اگر تعطیلات ویژه ای وجود دارد که ممکن است برای مخاطبان شما جذاب باشد، ممکن است ارزش انتشار محتوا در وبلاگ یا رسانه های اجتماعی را داشته باشد. این فهرست نهایی تعطیلات رسانههای اجتماعی را بررسی کنید – زمانی که تقویم خود را برنامهریزی میکنید، مراقب آن باشید.
مثال هایی از استراتژی بازاریابی محتوا
برای درک اینکه استراتژی محتوا چیست، بیایید چند نمونه از استراتژی های محتوای واقعی را بر اساس چند هدف مختلف تجاری بررسی کنیم.
بیایید با Evernote شروع کنیم، یک برنامه یادداشت برداری، که یک استراتژی محتوای مبتنی بر SEO را برای جذب مشتریان بالقوه جدید به وب سایت خود ایجاد کرد.
من از طرفداران بزرگ وبلاگ Evernote هستم که دانش زیادی در مورد موضوع بهره وری ارائه می دهد. پست وبلاگ، چگونه در زمان سختی منضبط بمانیم ، باعث شد من با صدای بلند بخندم – و من را تشویق کرد که یک خودکار بردارم و برخی از نکاتی را که بیشتر دوست داشتم بنویسم.
اما چرا شرکتی که یک اپلیکیشن یادداشت برداری می فروشد در مورد نظم و انضباط می نویسد؟
چون وقتی «چگونه منضبط ماندن» را در گوگل جستجو کردم، وب سایت آنها را پیدا کردم.
افرادی که علاقه مند به خواندن محتوای مرتبط با بهره وری هستند، احتمالاً همان افرادی هستند که علاقه مند به دانلود محصول یادداشت برداری Evernote هستند.
برعکس، اگر تیم بازاریابی Evernote صرفاً برای افزایش ترافیک محتوا ایجاد میکند – مانند انتشار «10 آهنگ محبوب بیانسه ما» – به هیچ وجه یک استراتژی محتوا در نظر گرفته نمیشود ، بلکه فقط محتوا است.
یک استراتژی باید محتوا را با اهداف تجاری هماهنگ کند. در مورد Evernote، این استراتژی محتوا (پستهای وبلاگ در مورد بهرهوری) را با هدف کسبوکار جذب سرنخها (افراد علاقهمند به یادداشتبرداری) به سایت خود هماهنگ میکند.
بیایید به مثال دیگری نگاهی بیندازیم تا ببینیم چگونه یک استراتژی محتوای خوب می تواند به کسب و کارها در زمینه فروش کمک کند.
سناریوی زیر را در نظر بگیرید: مشتری با یک نماینده فروش در Wistia تماس می گیرد و سوالات مربوط به سرویس میزبانی ویدیو Wistia را می پرسد. همانطور که نماینده فروش Wistia با او صحبت می کند، متوجه می شود که تجارت او از چند ابزار دیگر برای تبدیل سرنخ ها به فروش استفاده می کند، از جمله اینترکام.
بینگو.
پس از پایان تماس، نماینده فروش یک ایمیل بعدی همراه با یک پست وبلاگ در مورد ادغام Wistia با Intercom برای مشتری ارسال میکند که به کاربران اینترکام امکان میدهد بیشتر پیامها را برای مشتریان احتمالی بر اساس دادههای تماشای ویدیویی که از طریق Wistia جمعآوری میکنند شخصیسازی کنند.
این یک مثال بارز از نحوه استفاده از استراتژی محتوا به عنوان ابزار فعال سازی فروش است.
در ظاهر، ممکن است عجیب به نظر برسد که Wistia محتوای اختصاصی در رابطه با ابزار کسب و کار دیگری دارد . با این حال، این محتوا یک منبع عالی برای تیم فروش Wistia است، بهویژه زمانی که مشتریان بالقوه نگران این هستند که چگونه محصول Wistia میتواند با نرمافزار یا فرآیندهای موجود خود یکپارچه شود.
اکنون که چند نمونه از استراتژیهای محتوا را بررسی کردهایم، بیایید انواع داراییهای بازاریابی محتوا را که میتوانید توسعه دهید، بررسی کنیم.
انواع بازاریابی محتوا
- پست های وبلاگ
- کتاب های الکترونیکی
- مطالعات موردی
- قالب ها
- اینفوگرافیک
- فیلم های
- پادکست ها
- رسانه های اجتماعی
اینها هشت نوع محبوب بازاریابی محتوا هستند که می توانید برای خوانندگان و مشتریان خود ایجاد کنید.
۱- پست های وبلاگ
اگر قبلاً متوجه نشده اید، در حال حاضر در حال خواندن یک پست وبلاگ هستید. پست های وبلاگ به صورت زنده در یک وب سایت هستند و باید به طور مرتب منتشر شوند تا بازدیدکنندگان جدید جذب شوند.
پست ها باید محتوای ارزشمندی را برای مخاطبان شما فراهم کنند که آنها را به اشتراک گذاری پست ها در رسانه های اجتماعی و سایر وب سایت ها متمایل کند.
ما توصیه می کنیم که پست های وبلاگ بین 1000 تا 2000 کلمه باشد، اما باید آزمایش کنید تا ببینید آیا مخاطبان شما خواندن طولانی تر یا کوتاه تر را ترجیح می دهند.
۲- کتابهای الکترونیکی
کتابهای الکترونیکی ابزارهای تولید سرنخ هستند که بازدیدکنندگان وبسایت پس از ارسال فرم سرنخ همراه با اطلاعات تماس خود، دانلود میکنند. آنها معمولا طولانی تر، عمیق تر هستند و کمتر از پست های وبلاگ منتشر می شوند، که برای جذب بازدیدکنندگان به یک وب سایت نوشته می شوند.
اما کتابهای الکترونیکی فقط برای بالای قیف مؤثر نیستند.
همانطور که نورا لیری، مدیر رشد در Ironpaper، Inc. ، اشاره می کند، “کتاب های الکترونیکی اهداف مختلفی را در مراحل مختلف سفر خریدار انجام می دهند.”
او به من گفت: «کتابهای الکترونیکی در سطح آگاهی به افراد بالقوه در مورد یک نقطه درد خاص آموزش میدهند و یک ابزار عالی برای گرفتن سرنخ هستند. محتوا باید مقدماتی و اطلاعاتی باقی بماند.»
لیری میافزاید: «کتابهای الکترونیکی میتوانند با ارائه ابزارهای مفید به آنها سرنخها را در قیف تبدیل کنند، زیرا مشتریان بالقوه نیازهای خود را عمیقتر در نظر میگیرند. یک کتاب الکترونیکی در اینجا ممکن است عمیقتر به یک مشکل و گزینههای راهحل خاص بپردازد و شامل قالبها یا ماشینحسابها باشد.
[در نهایت،] کتابهای الکترونیکی پایینتر باید شخصیتر شوند و محتوای فروش بیشتری ارائه دهند. راهنمای مقایسه یا یک کتاب الکترونیکی از مطالعات موردی برای افراد بالقوه در این مرحله مفید است.
کتابهای الکترونیکی گام بعدی در فرآیند بازاریابی ورودی هستند : پس از خواندن یک پست وبلاگ. مانند این، بازدیدکنندگان ممکن است اطلاعات بیشتری بخواهند.
اینجاست که فراخوان برای اقدام (CTA) وارد عمل میشود و افراد را به صفحهای هدایت میکند که در آن میتوانند اطلاعات تماس خود را ارسال کنند و یک کتاب الکترونیکی را دانلود کنند تا اطلاعات ارزشمندتری برای کسبوکار خود بیاموزند. به نوبه خود، کسب و کار تولید کتاب الکترونیکی یک سرنخ جدید برای تماس با تیم فروش دارد.
۳- مطالعات موردی
مطالعه موردی به شما این امکان را می دهد که داستان مشتری را بگویید و در این فرآیند اعتبار ایجاد کنید.
مطالعه موردی شاید همه کاره ترین نوع بازاریابی محتوایی شما باشد، زیرا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد – که برخی از آنها در این لیست هستند. درست است، مطالعات موردی می تواند به شکل یک پست وبلاگ، کتاب الکترونیکی، پادکست، حتی یک اینفوگرافیک باشد.
هدف این است که نشان دهید چگونه محصول شما به موفقیت شرکت های واقعی کمک کرد. قبل از انتخاب مشتری برای مطالعه موردی، باید تعیین کنید که در کدام حوزه تجاری میخواهید ارزش ایجاد کنید.
۴- الگوها
الگوها نمونههای مؤثری برای بازاریابی محتوایی هستند که میتوان آنها را امتحان کرد، زیرا در عین حال که ارزش فوقالعادهای به مخاطبان شما ارائه میکنند، منجر به تولید میشوند.
وقتی ابزارهای قالب را برای مخاطبان خود فراهم می کنید تا در وقت آنها صرفه جویی کنید و به موفقیت آنها کمک کنید، به احتمال زیاد در آینده با محتوای شما درگیر خواهند شد.
۵- اینفوگرافیک
اینفوگرافیک ها می توانند داده ها را به روشی قانع کننده تر از کلمات به تنهایی سازماندهی و تجسم کنند.
اگر میخواهید دادههای زیادی را به روشی واضح و قابل فهم به اشتراک بگذارید، این فرمتهای محتوای عالی هستند..
۶- ویدیوها
ویدئوها یک رسانه محتوایی بسیار جذاب هستند و به طور یکسان در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و وبسایتها قابل اشتراکگذاری هستند.
ویدیوها نسبت به محتوای نوشتاری به سرمایه گذاری زمان و منابع بیشتری نیاز دارند، اما از آنجایی که محتوای بصری همچنان بازگشت سرمایه زیادی را ارائه می دهد، رسانه ای ارزش کاوش را دارد.
۷- پادکست
راه اندازی یک پادکست به مخاطبان کمک می کند اگر زمان یا علاقه ای به خواندن مطالب روزانه نداشته باشند، برند شما را پیدا کنند.
تعداد شنوندگان پادکست در حال افزایش است – در سال 2021، تعداد شنوندگان پادکست ایالات متحده نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشت.
اگر افراد جالبی برای مصاحبه یا گفتگو برای میزبانی دارید، پادکست را به عنوان قالب محتوای دیگری برای آزمایش در نظر بگیرید.
۸ . رسانه های اجتماعی
زمانی که برای مدتی به طور منظم محتوا را در سایت خود منتشر کردید، به فکر استراتژی رسانه های اجتماعی برای توزیع محتوای خود در رسانه های اجتماعی باشید.
علاوه بر به اشتراک گذاری محتوای خود، می توانید آن را در قالب های جدید نیز تغییر دهید و محتوای اصلی را به طور خاص برای هر پلتفرم ایجاد کنید.
ارسال در رسانه های اجتماعی برای تقویت دامنه برند شما و ارائه محتوای شما به مشتریان شما در جایی که می دانید وقت خود را سپری می کنند بسیار مهم است. شبکه های اجتماعی محبوب عبارتند از:
هنگام راهاندازی یک حساب تجاری در هر یک از شبکههای اجتماعی بالا، محتوای خود را با پلتفرم تنظیم کنید.
به عنوان مثال، در اینستاگرام، کاربران به دنبال تصاویری زیبا هستند. با فیدها، IGTV، Stories، فضای زیادی برای بازی دارید. از سوی دیگر، TikTok برای جمعیت جوانتری جذاب است که ویدیوهای کوتاه مد روز، خندهدار و خلاقانه میخواهند .
برخی تحقیقات بازار انجام دهید تا متوجه شوید خریداران شما در کدام پلتفرم هستند و محتوای خود را مطابق انتظارات آنها شکل دهید.
رشد یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق به زمان، سازمان و خلاقیت نیاز دارد. از ایجاد پایه و اساس برنامه بازاریابی محتوای خود تا افزودن ابزارهایی برای مدیریت بهتر محتوای خود، تنظیم استراتژی خود برای سال جدید اگر مراحل را دنبال کنید و منابع را در اینجا جستجو کنید، دردسرساز نخواهد بود.