کسب درآمد آنلاینکسب و کار

راهنمای تحقیق در مورد طراحی کسب و کار

راهنمایی در مورد استفاده از این الگو برای ایجاد طرح کسب و کار شما

مقدمه :

در این مقاله قراره بطور مفصل و دقیق یک © راهنمای تحقیق در مورد طراحی کسب و کار رو براتون موشکافانه با جزییات مورد بررسی و واکاوی قرار بدیم .
پس با ما همراه باشید تا ادامه رو خدمتتون عرض نماییم:

۱- کسب و کار و اهداف شما

با این سؤالات، ما سعی می‌کنیم خلاصه‌ای در سطح بالایی از کارهایی که کسب‌وکار شما انجام می‌دهد، محصول(ها) و/یا
خدمات(هایی) که ارائه می‌دهید، جایی که فعالیت می‌کنید، چرا کسب‌وکار خود را شروع کرده‌اید و امید دارید به چه چیزی برسید به دست آوریم. .

به طور خلاصه کسب و کار خود را شرح دهید و محصولات و/یا خدمات مختلفی را که ارائه می‌دهید تشریح کنید:

به جای ارائه یک پاسخ تک کلمه ای، سعی کنید تا جایی که می توانید دقیق باشید و به ما کمک کنید تا درک دقیقی از
محصول(ها) و/یا خدمات(های) ارائه شده شما داشته باشیم.

به‌عنوان مثال، به‌جای نوشتن «آرایشگر»، پاسخ قوی‌تر این است: «من یک آرایشگر هستم که طیف وسیعی از
خدمات از جمله مدل‌سازی، برش، رنگ‌آمیزی و سشوار کردن را به مشتریانی در هر سن و جنسیتی که در اسکس زندگی می‌کنند ارائه می‌دهم. من کسب‌وکارم
را به‌عنوان یک واحد آرایشگری سیار اداره می‌کنم، جایی که برای ارائه خدمات درمانی به خانه مشتریانم می‌روم.»

در حالی که محدودیت کلمه خاصی وجود ندارد و پاسخ شما به ماهیت کسب و کار شما بستگی دارد، توصیه می کنیم یک
یا دو پاراگراف کوتاه بنویسید.

 ©راهنمای تحقیق در مورد طراحی کسب و کار     www.canvapro.ir 

اهداف:

اهداف اهدافی هستند که شما برای رسیدن به آنها تلاش می کنید و می توانند ماهیت مالی و غیر مالی داشته باشند. اهداف روشن
واقعاً مهم هستند زیرا به شما کمک می‌کنند موفقیت را درک کنید و فعالیت‌های تجاری خود را
در جهت دستیابی به آنها هماهنگ کنید. حتی اگر همیشه به طور کامل به اهداف خود نرسیدید، معیاری خواهید داشت که می
توانید نتایج خود را با آن مقایسه کنید و آنها را برای سال بعد بهبود بخشید.

کلید نوشتن اهداف تجاری خوب این است که آنها را هوشمند کنید: خاص – قابل اندازه گیری – قابل دستیابی – واقع بینانه –
به موقع.

به عنوان مثال، “به دست آوردن مشتریان جدید” یک هدف SMART نیست. این بهتر است به صورت «10
مشتری جدید تا 10 آگوست 2017 به دست آورید» نوشته شود.

اگر هدف شما این بود، باید به این فکر کنید که چه منابعی برای حمایت از شما در دستیابی به این
هدف و ضرب الاجل در اختیار دارید تا مطمئن شوید که هم قابل دستیابی و هم واقع بینانه است.

کوتاه مدت (سال جاری):

اهداف کوتاه مدت اهدافی هستند که اکنون در حال تلاش برای رسیدن به آنها هستید و اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید، احتمالاً
در سال اول تجارت شما هستند.

برخی از مثال‌ها عبارتند از: «20 مشتری جدید تا MM/YY ایجاد کنید». یا “یک محل دائمی در کورنوال بیابید که هزینه آن
بیش از 500 پوند در ماه نیست و می تواند تا 6 کارمند را در MM/YY جای دهد.”
یا “با MM/DD 200 فروش ایجاد کنید و 20000 پوند درآمد ایجاد کنید .”

میان مدت (1 تا 2 سال آینده):

اهداف میان مدت اهدافی هستند که در آینده برای رسیدن به آنها تلاش می کنید و احتمالاً در سال دوم یا سوم
تجارت خود خواهید بود. آنها بر اساس اهداف کوتاه مدت شما خواهند بود و همچنین ممکن است اهداف جدیدی باشند که قصد دارید پس از
اولین سال تجارت خود به دنبال آنها باشید.

برخی از مثال‌ها عبارتند از: «یک کارمند تمام وقت جدید برای پشتیبانی از توسعه کسب‌وکار توسط MM/DD استخدام کنید». یا
«افزایش گردش مالی سالانه 20 درصد».

بلند مدت (3 سال و بیشتر):

اهداف بلندمدت آنهایی هستند که هنوز مدتی باقی مانده اند، اما توضیح دهید که می خواهید سه تا پنج سال دیگر به کجا برسید. اینها
ممکن است کمتر مشخص باشند زیرا در آینده راه طولانی دارند، اما ارائه جزئیات تا آنجا که می توانید به اطلاع رسانی
اهداف و استراتژی کوتاه مدت شما کمک می کند.

برخی از مثال‌ها عبارتند از: “کسب و کار ارائه حاشیه سود 20٪ با MM/YY.” یا “اولین خروجی امتیاز را برای کسب و کار
تا MM/YY باز کنید.” یا “توسعه و راه اندازی یک محدوده محصول جدید.”

 ©راهنمای تحقیق در مورد طراحی کسب و کار     www.canvapro.ir 

وام استارت آپ شما:

نحوه استفاده از وام استارت آپ خود را شرح دهید و چگونه به شما در دستیابی به این اهداف کمک می کند:

این سوال به ما کمک می کند تا بفهمیم چرا به وام استارت آپ نیاز دارید و چگونه به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را
به جلو ببرید.

 ©راهنمای تحقیق در مورد طراحی کسب و کار     www.canvapro.ir 

۲- مهارت و تجربه شما

با این سؤالات، ما سعی می کنیم بیشتر در مورد صلاحیت های شخصی و شایستگی شما برای اداره
تجارت و دستیابی به اهداف خود بدانیم.

هر تجربه قبلی، شغل یا سایر کارهایی که انجام داده اید و مرتبط با
کسب و کارتان است را شرح دهید:

نیازی نیست رزومه کامل خود را وارد کنید (اگرچه از ارسال آن به عنوان یک مدرک پشتیبانی خوش آمدید). درعوض، فقط
هر کار پولی یا داوطلبانه ای را فهرست کنید که احتمالاً به طور مثبت به اداره تجارت شما کمک می کند. نام
کارفرمایان قبلی و عناوین شغلی شما (در صورت وجود)، ارائه شرح مختصری از کاری که انجام می‌دادید و چرایی
مرتبط بودن آن را شرح دهید.

به عنوان مثال، اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار طراحی وب بودید، هر شغلی که داشته اید یا پروژه هایی که
روی آنها کار کرده اید و مربوط به طراحی وب یا مدیریت پروژه است را فهرست می کنید.

هر گونه آموزش یا آموزشی که داشته اید و مرتبط با کسب و کار شما است را مشخص کنید:

شما باید نوع آموزش یا آموزشی را که به پایان رسانده اید، با کدام سازمان و زمانی که
آن را تکمیل کرده اید، فهرست کنید، و توضیح مختصری از آنچه آموخته اید و اینکه چگونه این آموزش احتمالاً به طور مثبت به
اداره تجارت شما کمک می کند، ارائه دهید. ما فقط می خواهیم در مورد هر چیزی که به کسب و کار شما مرتبط است بشنویم، نه هر نوع آموزش یا
آموزشی که شما تا به حال به پایان رسانده اید.

به عنوان مثال، اگر در حال راه اندازی یک شرکت حسابداری هستید، باید مدارک رسمی حسابداری خود را فهرست کنید. علاوه بر این،
ممکن است آموزش هایی را برای استفاده از یک نرم افزار خاص برای مدیریت حساب های خود یا مشتریان خود
گذرانده باشید و می توانید این آموزش را در اینجا نیز فهرست کنید.

هر گونه مهارت، استعداد یا ویژگی قابل انتقالی را که به کسب و کار شما مرتبط است، بیان کنید:

پاسخ شما به این سوال به ماهیت کسب و کار شما و شما به عنوان یک فرد بستگی دارد. به این فکر کنید که
واقعاً در زندگی روزمره خود در چه چیزهایی مهارت دارید و چگونه می تواند به شما در اداره کسب و کار کمک کند.

به عنوان مثال، اگر شما یک والدین هستید، ممکن است متوجه شوید که استعداد خاصی برای انجام چند کار ایجاد کرده اید که
در بیشتر محیط های تجاری مفید خواهد بود. به طور مشابه، اگر فردی برون گرا هستید که از ملاقات با افراد جدید لذت می برید
، احتمالاً این یک دارایی برای کسب و کار شما خواهد بود، به خصوص وقتی صحبت از شبکه سازی و ایجاد تجارت جدید می شود.

سایر مهارت های قابل انتقال ممکن است شامل توانایی شما در استفاده از Microsoft Office، استفاده شخصی شما از رسانه های اجتماعی یا
مدیریت امور مالی خانواده باشد.

هر گونه شکاف در مهارت ها، تجربه یا صلاحیت های خود را به طور خلاصه بیان کنید و توضیح دهید که چگونه به این موارد رسیدگی می کنید
:

نگران هیچ شکافی نباشید – همه آنها را دارند! ما فقط می خواهیم ببینیم که شما از آنها آگاه هستید و برنامه ای
برای رسیدگی به آنها دارید. در پاسخ خود، ممکن است بخواهید موارد زیر را در نظر بگیرید:

آیا کسی در تیم شما این مهارت ها را ارائه می دهد؟ آیا دوره آموزشی یا مدرک دیگری وجود دارد که بتوانید تکمیل کنید؟ آیا می توانید
این کار را به شخص ثالثی مانند یک حسابدار برون سپاری کنید؟ آیا نرم افزاری وجود دارد که بتوانید از آن برای مدیریت این شکاف ها استفاده کنید؟

 ©راهنمای تحقیق در مورد طراحی کسب و کار     www.canvapro.ir 

۳- مشتریان هدف شما

این سوالات نشان می دهد که شما چقدر مشتریان خود را می شناسید و چقدر برای رفع نیازهای آنها آماده هستید.

جزئیات دموگرافیک:

هر پاسخی را که برای شما مناسب نیست حذف کنید و توضیحاتی را به عنوان مرتبط ارائه دهید.

سن: جنسیت: درآمد: انواع: مناطق هدف:

جزئیات دموگرافیک2:

در الگو، چند پاسخ کوتاه ارائه کرده‌ایم تا به شما کمک کند درباره مشتریانتان فکر کنید.
هرچه مشتریان خود را واضح تر بدانید، به طور مؤثرتری قادر خواهید بود آنها را شناسایی، هدف گذاری و تبدیل کنید.
شما می توانید هر تعداد گزینه را که دوست دارید انتخاب کنید و نگران نباشید – فرصتی خواهید داشت که این پاسخ ها را
در فیلدهای زیر گسترش دهید.

انواع مشتریان:

انواع مشتریانی که ممکن است داشته باشید واقعاً به تجارت شما بستگی دارد، بنابراین اگر گزینه مناسبی وجود ندارد نگران نباشید – می
توانید جزئیات بیشتری را در قسمت های زیر ارائه دهید. ممکن است دوست داشته باشید حداقل به موارد زیر فکر کنید: آیا کسب و کار شما سعی
دارد با مشتریان فردی صحبت کند تا فروش انجام دهد؟ به عنوان مثال، اگر شما یک تجارت مد و فروش لباس برای دختران نوجوان هستید.
در این مثال، شما باید “افراد” را از لیست انتخاب کنید. از طرف دیگر، آیا کسب و کار شما در تلاش است تا سازمانی را وادار به
خرید محصول(ها) و/یا خدمات(های) شما کند؟ به عنوان مثال، اگر شما یک مشاور املاک هستید، ممکن است
صاحبان مشاغلی را که به دنبال مکان های تجاری برای اجاره یا خرید هستند، هدف قرار دهید. در این مثال، شما باید “Businesses” را از لیست انتخاب کنید.

مناطق هدف:

جهت پیدا کردن و مشخص نمودن یک تحقیق در مورد طراحی کسب و کار  دقیق دامنه این سوال به تجارت خاص شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شما به صورت محلی مستقر هستید، مانند یک آرایشگاه
که فقط در یک منطقه کار می کند، مناطق مورد نظر شما ممکن است شهر خاصی باشد که در آن مستقر هستید و هر شهر همسایه
در شعاع 10 کیلومتری محل شما. به طور مشابه، اگر یک تجارت الکترونیکی دارید که می‌تواند در سراسر
بریتانیا ارسال داشته باشد، می‌توانید «National» را فهرست کنید، اما در مورد هر شهر، شهرستان یا منطقه خاصی که در آن
تلاش‌های فروش خود را هدف قرار می‌دهید نیز فکر کنید.

تخمین می‌زنید چه تعداد مشتری بالقوه در مناطق هدف شما برای این سال مالی هستند؟

برای پاسخ به این سوال باید برخی تحقیقات بازار را تکمیل کرده باشید، اگرچه نوع تحقیق
به ماهیت کسب و کار شما بستگی دارد.
برای کمک به حل این مشکل، به مناطق هدف یا کانال های توزیع کلیدی خود فکر کنید .

به عنوان مثال، اگر یک تجارت باغبانی در اسکس دارید، ممکن است بخواهید
با تماس با مقامات محلی خود یا استفاده از یک موتور جستجوی آنلاین مانند Google، درباره تعداد خانوارها در اسکس تحقیق کنید.

به طور مشابه، اگر محصولاتی را در e-Bay یا برخی از خرده‌فروش‌های آنلاین دیگر می‌فروشید، می‌توانید سعی کنید
در سال مالی گذشته چند مشتری محصولات را در دسته شما خریداری کرده‌اند و تخمین بزنید که چه بخشی از این مشتریان را خواهید داشت
.

مثال آخر جهت نگاشت یک طرح کسب و کار  بر اساس ترافیک احتمالی پیاده روی است که اگر خارج از یک محل کار کنید، با آن مواجه خواهید شد. اگر قصد دارید
اجناس خود را در یک بازار یا نمایشگاه محلی بفروشید، بدانید که آنها در یک روز معمولی چه تعداد بازدیدکننده را جذب می کنند و از آن برای
کمک به برآورد خود استفاده کنید.

مشتریان هدف خود و سایر ویژگی های متمایز را به طور مختصر توصیف کنید و هر یک از
زمینه هایی را که قبلاً در بالا برجسته کرده اید بسط دهید:

در قسمت های بالا گزینه های کوتاهی برای توصیف ویژگی های جمعیت شناختی مشتریان شما مانند سن،
جنسیت و درآمد وجود دارد. این سوال از شما می‌خواهد تصویر کامل‌تری ترسیم کنید و رفتارها، نگرش‌ها،
انتخاب‌های سبک زندگی و ترجیحات مشتریان معمولی خود را توصیف کنید – هر چیزی که مربوط به محصول(ها) و/یا خدمات(هایی) است که می‌خواهید
به آنها بفروشید. .

به عنوان مثال، اگر صاحب کافه بودید، ممکن است مشتریان خود را به سه گروه اصلی طبقه بندی کنید و آنها را به
شرح زیر توصیف کنید:

۱- مشتریان «The Morning Rush» قهوه‌های همراه و میان وعده‌های سریع می‌خواهند، زیرا باید سر کار بروند و
زمانی برای چت کردن ندارند. این مشتریان دوست دارند با کارت پرداخت کنند و معمولاً هر کدام کمتر از 5 پوند خرید می کنند.

 ©راهنمای تحقیق در مورد طراحی کسب و کار     www.canvapro.ir  

۲- مشتریان “مادران و نوزادان” پس از ساعت اوج مصرف از کافه بازدید می کنند و به دنبال مکانی آرام برای خواندن مجله، ملاقات با
یک دوست و خرید ناهار هستند. آنها از گپ زدن با باریستا خوشحال هستند، معمولاً پول نقد پرداخت می کنند و هر بار حداقل یک
ساعت در کافه می مانند و بین 10 تا 15 پوند خرج می کنند.

۳- مشتریان «مشغول حرفه‌ای» برای جلسات کاری هنگام ناهار وارد می‌شوند و معمولاً شامل میزهای دو تا چهار نفره می‌شوند
که همگی ناهار و نوشیدنی سفارش می‌دهند. میانگین اندازه صورتحساب احتمالاً بین ۳۰ تا ۶۰ پوند است.

محصول(ها) و/یا خدمات(ها) شما به کدام نیاز یا مشکل مشتری رسیدگی می کند؟

برای اینکه کسب و کار شما موفق باشد، باید مشتریان مناسب را جذب کنید. مشتریان معمولاً محصول(ها) و/یا
خدمات(ها) را زمانی می خرند که مشکلی دارند که می خواهند حل کنند یا نیاز یا خواسته ای دارند که می خواهند برآورده شود. بنابراین این سوال
برای کمک به شما در مورد چگونگی کمک به مشتریان خود برای رسیدگی به مشکلات یا برآورده کردن نیازهای آنها طراحی شده است.

به عنوان مثال: «بسیاری از خانواده‌هایی که در انگلستان زندگی می‌کنند، کودکانی با عدم تحمل گلوتن دارند که نمی‌توانند بسیاری از
میان‌وعده‌های استاندارد مدرسه را بخورند، با این حال گزینه‌های جایگزین مقرون به صرفه بسیار کمی وجود دارد. کسب و کار من می تواند با
ارائه طیفی از میان وعده های مدرسه بدون گلوتن و مقرون به صرفه با بسته بندی که برای بچه ها سرگرم کننده است به آنها کمک کند. این محصول جدید فوق‌العاده باعث ایجاد
کودکان شاد و سالم می‌شود و استرس روزانه والدین را هنگام بسته‌بندی جعبه‌های غذا از بین می‌برد.»

اگر می خواهید از همین ساختار برای پاسخ خود استفاده کنید، سعی کنید از موارد زیر به عنوان نقطه شروع استفاده کنید:

«بسیاری از {درج مشتریان هدف خود} با مشکل / نیاز به {درج مشکل یا نیاز مشتری} روبرو هستند. کسب‌وکار من
می‌تواند با {insert how you help to solve this problem} و در نتیجه {insert what this use it for the
customer} به آنها کمک کند.

روش خود را برای قیمت گذاری محصول(ها) و/یا خدمات(ها) توضیح دهید:

این به تعداد محصول(ها) و/یا خدمات(هایی) که در دسترس دارید و اینکه چقدر رویکرد شما به
قیمت گذاری پیچیده است بستگی دارد. اساساً، ما می‌خواهیم بفهمیم که چه چیزی از مشتریان خود هزینه می‌کنید، چگونه این قیمت‌گذاری را انجام داده‌اید و چه
حاشیه‌ای برای کسب‌وکار در نظر می‌گیرید تا پایدار یا سودآور باشد. باید به این فکر کنید که
برای تولید و توزیع محصول(ها) و/یا خدمات(های) خود چقدر هزینه دارد و باید از هر فروش چه درصدی سود کسب کنید
تا حداقل به حد نصاب برسد.

به عنوان مثال، اگر می خواهید در هر فروش 20 درصد حاشیه داشته باشید و محصول شما به طور متوسط ​​حداقل 20 پوند برای تولید
و توزیع هزینه دارد، باید حداقل 25 پوند برای این محصول هزینه کنید.

اگر چندین محصول و/یا خدمات دارید، کافی است موارد کلیدی را فهرست کنید. مشاور کسب‌وکار شما می‌تواند در صورت نیاز به شما کمک کند
، اما لطفاً تا جایی که می‌توانید جزئیات را توضیح دهید.

 ©راهنمای تحقیق در مورد طراحی کسب و کار     www.canvapro.ir 

۴- بازار و رقابت شما

این سوالات نشان می دهد که شما چقدر بازار خود و بازیگران کلیدی این صنعت را می شناسید، چقدر
برای رقابت در این بازار آماده هستید و برنامه های شما چقدر متمرکز هستند.

چه تحقیقاتی برای درک بازار خود از جمله صنعت، مناطق،
مشتریان و رقبا انجام داده اید؟
هر پاسخی را که برای شما مناسب نیست حذف کنید و توضیحی را به عنوان مرتبط ارائه دهید.

مهم است که برای درک بهتر بازار خود، برخی تحقیقات بازار انجام داده باشید، اما ما انتظار
نداریم که تمام فعالیت های ذکر شده در الگو را انجام داده باشید. این بستگی به ماهیت تجارت و صنعت شما دارد
که چه چیزی مرتبط و مفیدتر است.

هنگامی که اولین پیش نویس طرح کسب و کار خود را ارسال کردید، مشاور کسب و کار شما در مورد
فعالیت های تحقیقات بازاری که تا به امروز انجام داده اید، آنچه آموخته اید با شما صحبت می کند و همچنین در صورت نیاز راهنمایی های بیشتری ارائه می دهد.

رقیب 1:

برای این سوال، ارزیابی کوتاهی از رقبای کلیدی خود ارائه دهید. اگر مطمئن نیستید رقبای شما چه کسانی هستند،
به شرکت هایی فکر کنید که محصول(ها) و/یا خدمات(های) مشابهی را به شما ارائه می دهند یا مشتریانی را در همان مناطق هدف قرار می دهند. مهم است
که مطمئن شوید که اینها واقع بینانه هستند. به هر حال، فقط به این دلیل که شما یک کسب و کار خرده فروشی دارید، به این معنی نیست که یک
برند بزرگ مانند تاپ شاپ رقیب شما باشد. به این فکر کنید که محصول(ها) و خدمات(های) خود را کجا می فروشید و چه چیز دیگری
در این زمینه موجود است.

برای مثال، اگر محصولات غذایی خود را در یک غرفه بازار محلی می فروشید، به این فکر کنید که چه فروشگاه های مواد غذایی دیگری در این
بازار موجود است و چگونه با شما مقایسه می شود. آیا زمان انتظار طولانی تر یا کوتاه تری دارند؟ قیمت ارزان تر یا گران تر؟
بسته بندی فانتزی یا ساده؟ خدمات مشتری بهتر یا بدتر؟

نام، مکان، وب سایت: میانگین قیمت ها:

 © راهنمای تحقیق در مورد طراحی کسب و کار
www.canvapro.ir

نقاط قوت: نقاط ضعف:

رقیب 2:

نام، مکان، وب سایت: میانگین قیمت ها:

نقاط قوت: نقاط ضعف:

کار شما:

چه چیزی کسب و کار شما را از رقبای خود متمایز می کند؟

در سوال قبلی به رقبای خود فکر می کردید. حالا وقت آن است که به شما فکر کنیم. چه چیزی شما را متمایز می کند
و شما را متمایز می کند؟ اغلب این نقطه فروش منحصر به فرد شما نامیده می شود.

همچنین می تواند در مورد نقاط قوت خود (مثلاً تیم قوی) و نقاط ضعف (مثلاً بودجه بازاریابی کم) فکر کنید زیرا
به تمرکز فعالیت های شما بر روی آنچه بیشترین تأثیر را خواهد داشت کمک می کند. به طور مشابه، آگاهی از فرصت‌های خارجی (مثلاً
رهبری کسب‌وکار جدید) و تهدیدها (مثلاً یک رقیب جدید در بازار) برای کسب‌وکارتان بخش مهمی از آمادگی برای
آینده است.

در صورت تمایل می توانید به جای جملات کامل از پاسخ ها یا جملات کوتاه استفاده کنید.

نقاط قوت شما: نقاط ضعف شما:

© راهنمای تحقیق در مورد طراحی کسب و کار
www.canvapro.ir

فرصت‌های فعلی یا آینده: تهدیدهای فعلی یا آتی:

5- برنامه های فروش و بازاریابی شما

این سوالات به شما توضیح می دهد که چگونه می خواهید مشتریان خود را برای دستیابی به اهداف تجاری خود جذب و جذب کنید.

چگونه کسب و کار خود را تبلیغ می کنید یا می خواهید؟

می‌توانید پاسخ‌هایی را که مربوط به کسب‌وکارتان است انتخاب کنید. برخی از آنها فعالیت های پولی خواهند بود، برخی از آنها
رایگان خواهند بود (یا بهتر است بگوییم، برای انجام فقط به زمان شما نیاز دارند). در سوال بعدی فرصتی خواهید داشت که
فعالیت های کلیدی خود را گسترش دهید.

سه مورد از فعالیت های تبلیغاتی کلیدی خود را انتخاب کنید و توضیح دهید که چگونه در حال حاضر (یا در آینده) به
شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک می کنند:

کسب‌وکارهای مختلف از روش‌های مختلفی برای تبلیغ خود برای جذب و جذب مشتری استفاده می‌کنند، اما برای این
سؤال ما فقط می‌خواهیم در مورد سه مورد از مهمترین فعالیت‌های شما بشنویم. به طور خاص، ما می‌خواهیم بفهمیم که چگونه این
فعالیت‌ها به شما کمک می‌کنند تا به اهدافی که قبلاً در طرح کسب‌وکارتان اشاره کرده‌اید، دست یابید، بنابراین سعی کنید پاسخ‌تان را به گونه‌ای ساختار دهید
که آنچه انجام می‌دهید، نحوه انجام آن، تعداد دفعات انجام آن را نشان دهد. آن و نتایجی
که از این فعالیت انتظار دارید.

اگر قبلاً معامله می‌کنید و این فعالیت‌ها را انجام می‌دهید، ممکن است بخواهید اطلاعاتی در مورد
نتایجی که تاکنون دیده‌اید ارائه دهید تا این موضوع حتی بیشتر ملموس‌تر شود. در نهایت، سعی کنید تا حد امکان خاص باشید.

برای مثال، اگر رسانه‌های اجتماعی یکی از کانال‌های اصلی تبلیغاتی شما هستند، دقیقاً از کدام پلتفرم استفاده می‌کنید (مثلاً فیس‌بوک
یا توییتر) و جزئیاتی در مورد نوع پست‌هایی که ایجاد می‌کنید و هدف/هدف/هدف کسب‌وکارتان را ارائه می‌کنید. اگر
هدف شما این است که بازدیدکنندگان را به وب سایت خود هدایت کنید، نحوه تشویق این کار را با استفاده از رسانه های اجتماعی توضیح دهید (مثلاً با انتشار
مقالات محتوای جذاب در وب سایت خود و به اشتراک گذاری آن در فیس بوک).

 ©راهنمای تحقیق در مورد طراحی کسب و کار     www.canvapro.ir 

مثال دیگر ممکن است استفاده از نمایشگاه ها و کنفرانس ها برای دیدار با چشم انداز تجاری جدید باشد. برای این فعالیت،
ممکن است بخواهید کنفرانس‌های آینده‌ای را که در آن شرکت می‌کنید فهرست کنید، توضیح دهید که چگونه نام تجاری خود را معرفی می‌کنید و توضیح دهید که چگونه
می‌خواهید این سرنخ‌های جدید را به دست آورید (مثلاً جمع‌آوری کارت‌های ویزیت و انجام یک تماس یا ایمیل بعدی یا ارائه
مشاوره رایگان. ).

۶- برنامه های عملیاتی شما

این سؤالات به ما کمک می کند تا جزئیات بیشتری را در مورد نحوه عملکرد کسب و کار شما درک کنیم و به
ما این اطمینان را می دهد که شما برای اداره روزانه کسب و کار خود آماده هستید.

آیا تامین کننده یا روابط تجاری وجود دارد که برای ارائه محصولات/خدمات شما
یا اداره تجارت شما حیاتی باشد؟
جزئیات مربوط به کادرهای ارائه شده در زیر.

مهم نیست که چه نوع کسب و کاری دارید، مهم است که بدانید تامین کنندگان کلیدی و روابط تجاری شما چه کسانی
هستند تا بتوانید این موارد را به طور موثر مدیریت کنید و از هرگونه وقفه در کسب و کار خود جلوگیری کنید.

اگر محصولاتی را می فروشید، احتمالاً عمده فروشان یا تامین کنندگان دیگری دارید که برای راه اندازی
کسب و کار خود به آنها اعتماد دارید. به عنوان مثال، اگر یک کافه دارید، برای تمام غذاها و نوشیدنی های خود تامین کنندگانی خواهید داشت.

اگر خدمات ارائه می دهید، احتمالاً برخی از روابط تجاری کلیدی برای اهداف شما هستند. به عنوان مثال،
اگر شما یک وکیل هستید، ممکن است به روابط خود با وکلا به عنوان خط لوله ارجاع برای ایجاد
مشتریان جدید اعتماد کنید.

تامین کننده / رابطه 1:

سازمان: وضعیت رابطه:
هر پاسخی که برای شما قابل اجرا نیست حذف کنید.
 بدون قرارداد/تعهد

 تماس تحت مذاکره
 ترتیبات مبتنی بر پروژه
 قرارداد یا نگهدارنده در محل
 سایر موارد

خدمات ارائه شده: شرایط کلیدی رابطه:

تامین کننده / رابطه 2:

سازمان: وضعیت رابطه:
هر پاسخی که برای شما قابل اجرا نیست حذف کنید.
 بدون قرارداد/تعهد
 تماس تحت مذاکره
 ترتیبات مبتنی بر پروژه
 قرارداد یا نگهدارنده در محل
 سایر موارد

خدمات ارائه شده: شرایط کلیدی رابطه:

سایر ملاحظات عملیاتی:

آیا در حال حاضر پرسنل استخدام می کنید؟
هر پاسخی را که برای شما مناسب نیست حذف کنید و توضیحی را به عنوان مرتبط ارائه دهید.
 بله (به سوال A در زیر ادامه دهید)
 هنوز نه اما من برنامه هایی برای استخدام کارمندان در 12 ماه آینده دارم (به سوال B ادامه دهید)
 خیر و هیچ برنامه ای برای استخدام در 12 ماه آینده ندارم ( به بخش بعدی بروید)

الف. در حال حاضر چند کارمند استخدام می کنید؟

تمام وقت نیمه وقت:

نقش های کلیدی کارکنان در کسب و کار خود را مشخص کنید (به عنوان مثال عنوان شغلی، مسئولیت ها، مهارت های کلیدی):

شما نیازی به تایپ کامل شرح شغل ندارید، بلکه فقط خلاصه ای کوتاه از وظایف اصلی روزانه انجام
شده توسط این نقش و نحوه کمک آنها به دستیابی به اهداف کسب و کار خود را ارائه دهید. یک تا دو جمله برای هر نقش
کافی است.

ب. قصد دارید در 12 ماه آینده چند کارمند را استخدام کنید؟
تمام وقت نیمه وقت:

مسئولیت‌ها و مهارت‌های کلیدی را که پیش‌بینی می‌کنید به این کارکنان جدید بدهید، شرح دهید:

شما نیازی به تایپ کامل شرح شغل ندارید، بلکه فقط خلاصه کوتاهی از نحوه
کمک به این قوانین آینده در دستیابی به اهداف کسب و کار خود ارائه دهید و وظایف روزانه آنها را مشخص کنید. یک
تا دو جمله برای هر نقش کافی است.

کسب و کار شما از کجا فعالیت می کند یا خواهد داشت؟

هر پاسخی را که برای شما مناسب نیست حذف کنید و توضیحی را به عنوان مرتبط ارائه دهید.
 مشاغل خانگی
 دفتر
 واحد خرده فروشی
 واحد تولیدی
 تجارت سیار (خودرو)
 مرکز کاری
 سایر

 ©راهنمای تحقیق در مورد طراحی کسب و کار     www.canvapro.ir 

چه قوانین یا مقرراتی را برای کسب و کار و/یا صنعت خود در نظر گرفته اید؟

این پاسخ به کسب‌وکار و/یا صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، برای کار در هر
نوع کسب‌وکار تولید یا خدمات غذا و نوشیدنی، احتمالاً به نوعی گواهی بهداشت مواد غذایی نیاز دارید
. فرآیندهای خاصی خواهد بود که باید دنبال کنید. به طور مشابه، اگر یک خدمات مراقبت از کودک یا
کسب و کار آموزشی را با کودکان کار می کنید، احتمالاً به یک مدرک ملی حرفه ای (NVQ) یا گواهینامه دیگری نیاز خواهید داشت.

در نهایت، اگر حسابداری یا شرکت حقوقی را اداره می کنید،
برای تمرین به مدارک مربوطه (به عنوان مثال مدرک حسابداری مالی، مدرک حقوق و غیره) نیاز دارید. اگر مطمئن نیستید، ممکن است بخواهید با سازمان صنعت خود تماس بگیرید یا
تحقیقات آنلاین انجام دهید تا ببینید چه قوانین یا مقرراتی ممکن است بر تجارت شما تأثیر بگذارد.

در حال حاضر چه بیمه ای دارید یا قصد دارید برای کسب و کار خود ایجاد کنید؟

به طور کلی توصیه می شود که همه مشاغل حداقل نوعی بیمه داشته باشند و در واقع، برای بسیاری از انواع
مشاغل (مانند مشاغلی که کارکنان استخدام می کنند) سطوح خاصی از بیمه اجباری است. انواع مختلفی از بیمه
در دسترس است: بیمه مسئولیت حرفه ای، بیمه اموال، بیمه مسئولیت کارفرمایان، بیمه غرامت کارگران،
بیمه مشاغل خانگی، بیمه مسئولیت محصول و بیمه خودرو.

برای این پاسخ، باید نوع بیمه ای که دارید، از طریق چه کسی آن را خریداری کرده اید، چه زمانی آن را خریداری کرده اید،
چقدر هزینه در ماه برای شما دارد و چه چیزی را پوشش می دهد. اگر هنوز هیچ بیمه ای ندارید یا قصد ندارید
بیمه بگیرید، لطفاً دلیل یا نحوه مدیریت در مواقع اضطراری را توضیح دهید.

۷- شواهد پشتیبان

شما ممکن است انتخاب کنید که شواهد پشتیبان ارائه دهید یا خیر. این بستگی به مواردی دارد که در
اسناد تجاری کلیدی خود، ماهیت کسب و کار و هدف وام خود وارد کرده اید.
هر مدرکی که ارائه می‌دهید باید ادعاهایی را که مطرح کرده‌اید حمایت و تقویت کند و به تیم ارزیابی وام ما کمک کند تا نسبت به وام دادن به شما اطمینان بیشتری داشته باشند.

به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک محل جدید بگیرید، ممکن است بخواهید یک کپی از قرارداد اجاره خود را ارسال کنید، یا
اگر در حال خرید وسیله نقلیه هستید، ممکن است بخواهید یک کپی از گواهینامه رانندگی خود را ارسال کنید. لطفاً توجه داشته باشید، این یک
فیلد اجباری نیست، اما مشاور کسب و کار شما ممکن است پس از بررسی کامل درخواست شما، مدارک پشتیبانی بیشتری را درخواست کند.

 ©راهنمای تحقیق در مورد طراحی کسب و کارwww.canvapro.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید