اکسپلور اینستاگرامالگوریتم اینستاگراماینستاگراماینستاگرام مارکتینگاینفلوئنسرمارکتینگ
موضوعات داغ

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2022

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2022

 اغلب متوجه می‌شوید که در یک حلقه گیر افتاده‌اید، صفحه کاوش اینستاگرام خود را مرور کنید زیرا نمی‌توانید به اندازه کافی سیر شوید، تنها نیستید. در تلاشی برای افزایش مداوم تجربه کاربر، اینستاگرام این مأموریت را به شما نشان می دهد که مرتبط ترین محتوایی را که احتمالاً با آن درگیر هستید را به شما نشان دهد. این بدان معناست که درک نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی برای بهبود دید خود و افزایش دنبال‌کنندگان خود در پلتفرم ایجاد کنید.

اما با توجه به اینکه اینستاگرام دائماً تغییراتی ایجاد می کند و الگوریتم خود را تغییر می دهد، پیگیری آن دشوار است. بنابراین الگوریتم اینستاگرام در سال 2022 دقیقا چگونه کار می کند؟ بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.


الگوریتم اینستاگرام در سال 2022 چگونه کار می کند:

  • الگوریتم اینستاگرام چیست؟
  • چگونه اینستاگرام پست ها و استوری ها را رتبه بندی می کند
  • الگوریتم صفحه کاوش اینستاگرام چگونه کار می کند
  • چگونه اینستاگرام ریل ها را رتبه بندی می کند
  • آنچه اینستاگرام از توصیه کردن اجتناب می کند
  • نکاتی برای اینکه الگوریتم اینستاگرام در سال 2022 برای شما کار کند
  • اینستاگرام معروف شوید
  • سوالات متداول

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام یک الگوریتم واحد نیست، بلکه ترکیبی از الگوریتم‌ها، فرآیندها و طبقه‌بندی‌کننده‌ها است که برای شخصی‌سازی تجربه کاربر کار می‌کنند. اینستاگرام در ابتدا از یک الگوریتم زمانی ساده استفاده می کرد که پست ها را به ترتیب نحوه ایجاد آنها نمایش می داد. اما الگوریتم اینستاگرام در سال 2022 به سیستم بسیار پیچیده ای تبدیل شده است که تعیین می کند چه محتوایی را برای هر کاربر بر اساس آنچه که بیشتر به آن اهمیت می دهد نمایش دهد.

طبق گفته اینستاگرام ، هر قسمت از برنامه از الگوریتم خاص خود استفاده می کند. این بدان معناست که الگوریتم Feed متفاوت از الگوریتم صفحه کاوش عمل می کند. و صفحه کاوش از الگوریتم متفاوتی از Reels استفاده می کند. این به این دلیل است که نحوه تعامل کاربران معمولا با بخش‌های مختلف برنامه متفاوت است. برای مثال، افراد تمایل دارند به دنبال داستان‌های نزدیک‌ترین دوستان خود بگردند، اما وقتی به صفحه کاوش می‌روند، می‌خواهند محتوای تازه‌ای را کشف کنند.

این سیستم رتبه بندی پیچیده تضمین می کند که تجربه کاربر مطابق با ترجیحات هر کاربر بسیار شخصی سازی شده است. این بدان معناست که هیچ دو کاربر دقیقاً همان چیزی را در صفحه کاوش خود نمی بینند. به طور مشابه، حتی اگر یک شخص حساب‌های متفاوتی را مدیریت کند ، توصیه‌های محتوا در آن حساب‌ها دقیقاً یکسان نخواهد بود.


چگونه اینستاگرام پست ها و استوری ها را رتبه بندی می کند

کاربران اینستاگرام می خواهند محتوای دوستان و خانواده را در فید و استوری خود ببینند. بنابراین روند رتبه بندی این دو کم و بیش یکسان است. جدا از تبلیغات گاه به گاه، فید و استوری شما فقط محتوای افرادی را که دنبال می کنید نمایش می دهد.

منبع: instagram.com

برای رتبه‌بندی دقیق محتوا در فید و استوری، اینستاگرام سیگنال‌های زیر را در اولویت قرار می‌دهد:

  • اطلاعات پست – الگوریتم اینستاگرام به محبوبیت یک پست از نظر لایک نگاه می کند. همچنین جزئیات جزئی دیگری مانند زمان پست، مدت زمان (در مورد ویدیوها) و مکان (در صورت وجود) را در نظر می گیرد.
  • اطلاعاتی در مورد پوستر – برای اینکه بفهمید آن شخص برای شما چقدر مهم است، اینستاگرام سیگنال هایی مانند تعداد دفعات تعامل شما با آن شخص و اینکه آیا این تعاملات اخیر انجام شده است را در نظر می گیرد.
  • فعالیت کاربر – اینستاگرام سعی می‌کند بر اساس عواملی مانند تعداد پست‌هایی که دوست داشته‌اید و نوع محتوایی که تمایل دارید با آن درگیر شوید، بفهمد که ممکن است به چه چیزی علاقه داشته باشید.
  • تاریخچه تعامل – اینستاگرام سعی می‌کند با مشاهده سیگنال‌هایی مانند اینکه آیا روی پست‌های آن‌ها نظر می‌دهید یا نه و بالعکس، ایده بهتری از علاقه عمومی شما به دیدن محتوای یک کاربر خاص به دست آورد.

سپس الگوریتم اینستاگرام از تمام این اطلاعات برای پیش‌بینی میزان احتمال تعامل شما با یک پست استفاده می‌کند. به عنوان مثال، در فید، از نزدیک به مدت زمانی که قرار است برای دیدن پست صرف کنید، چقدر احتمال دارد روی آن نظر بدهید، آن را دوست داشته باشید یا ذخیره کنید، و چقدر احتمال دارد که نمایه را بررسی کنید، نگاه می کند. . بنابراین، پست‌هایی که در فید خود در بالا مشاهده می‌کنید، پست‌هایی هستند که الگوریتم در نظر می‌گیرد که به احتمال زیاد در مورد آنها اقدامی انجام خواهید داد.


الگوریتم صفحه کاوش اینستاگرام چگونه کار می کند

هدف اصلی صفحه کاوش این است که شما را با چیزهای جدید آشنا کند. بنابراین اگرچه اینستاگرام همچنان محتوا را بر اساس آنچه بیشتر به آن علاقه دارید ارائه می دهد، بیشتر پست ها از حساب هایی هستند که شما آنها را دنبال نمی کنید. 

منبع: instagram.com

برای تعیین اینکه کدام پست‌ها باید رتبه‌بندی شوند، الگوریتم ابتدا به پست‌هایی که در گذشته با آنها تعامل داشته‌اید نگاه می‌کند. سپس متوجه می‌شود که چه کسی با آن پست‌ها تعامل داشته است و به چه حساب‌های دیگری علاقه‌مند است. این به الگوریتم اینستاگرام کمک می‌کند تا رتبه‌بندی پست‌ها را برای صفحه کاوش شما محدود کند.

پس از یافتن گروهی از پست‌هایی که ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشید، اینستاگرام آنها را با استفاده از سیگنال‌های زیر رتبه‌بندی می‌کند:

  • اطلاعات پست – اینستاگرام به محبوبیت یک پست بر اساس تعداد لایک، کامنت و ذخیره آن نگاه می کند. اما وزن این سیگنال ها برای صفحه کاوش بسیار بیشتر از Feed و Stories است.
  • تاریخچه تعامل – اگرچه ممکن است پست مربوط به حسابی باشد که شما آن را دنبال نمی کنید، اما اینستاگرام می تواند بر اساس اینکه آیا در گذشته با پست های آنها تعامل داشته اید یا خیر، متوجه شود که چقدر به محتوای آن علاقه مند هستید.
  • فعالیت کاربر – اینستاگرام پست هایی را که لایک کرده اید، به اشتراک گذاشته اید و روی آن ها نظر داده اید، در نظر می گیرد. همچنین به تاریخچه نحوه تعامل شما با پست‌های دیگر در صفحه کاوش خود نگاه می‌کند.
  • اطلاعات مربوط به پوستر – اینستاگرام همچنین اطلاعاتی را در مورد پوستر در نظر می گیرد، مانند میزان تعامل آنها در چند هفته گذشته. این به الگوریتم کمک می کند تا محتوای با کیفیت بالا را از طیف گسترده ای از کاربران پیدا کند.

چگونه اینستاگرام ریل ها را رتبه بندی می کند

هدف اصلی حلقه های اینستاگرام سرگرمی است. در نتیجه، بسیاری از ویدیوهایی که مشاهده می کنید از حساب هایی هستند که شما آنها را دنبال نمی کنید. از این نظر بسیار شبیه به صفحه کاوش است. تفاوت اصلی این است که اینستاگرام به جای در نظر گرفتن آنچه ممکن است به آن علاقه داشته باشید، به طور خاص روی محتوایی تمرکز می کند که ممکن است شما را سرگرم کند.

منبع: instagram.com

اینستاگرام پیش‌بینی‌های مهمی را انجام می‌دهد، مانند اینکه چقدر احتمال دارد که یک Reel را تا آخر تماشا کنید و با آن درگیر شوید. ملاحظات مهم دیگر این است که چقدر احتمال دارد از صفحه صوتی بازدید کنید زیرا این می تواند نشان دهد که آیا می خواهید حلقه خود را بسازید یا نه. مهمترین سیگنال های رتبه بندی برای حلقه های اینستاگرام عبارتند از:

  • فعالیت کاربر – اینستاگرام به حلقه‌هایی نگاه می‌کند که اخیراً با آن‌ها تعامل داشته‌اید تا درک بهتری از محتوایی که ممکن است به شما مرتبط باشد، پیدا کند.
  • سابقه تعامل – برخی از ویدیوهایی که می بینید ممکن است از حساب هایی باشد که برای شما جدید هستند. اما اگر در گذشته با آن‌ها تعامل داشته‌اید، به اینستاگرام کمک می‌کند بفهمد چقدر ممکن است به محتوای آن‌ها علاقه داشته باشید.
  • اطلاعات حلقه – سیگنال‌های مربوط به عناصر محتوا در یک حلقه همچنین به اینستاگرام کمک می‌کند تا ویدیوها را به‌طور مناسب رتبه‌بندی کند. این ممکن است شامل اطلاعاتی مانند آهنگ های صوتی و محبوبیت باشد. 
  • اطلاعات مربوط به پوستر – وقتی صحبت از Reels به میان می آید، الگوریتم سعی می کند به همه فرصتی برابر برای یافتن مخاطبان خود بدهد . بنابراین سازندگان کوچکتر و حساب های جدید فرصتی برای درخشش و دستیابی به مخاطبان گسترده تری دارند. محبوبیت ویدیو یک ملاحظه مهم است، بنابراین الگوریتم می تواند محتوای طیف گسترده ای از افراد را نمایش دهد.

آنچه اینستاگرام از توصیه کردن اجتناب می کند

اگرچه اینستاگرام قصد دارد به مردم مکانی برای بیان خود بدهد، اما امنیت را نیز بیش از همه در اولویت قرار می دهد. به همین دلیل است که گاهی اوقات پست‌هایی را حذف می‌کند که به طور بالقوه مضر هستند و برخلاف دستورالعمل‌های انجمن آنها هستند . علاوه بر این، الگوریتم دید محتوای خاصی را محدود می کند:

  • به عنوان اطلاعات نادرست توسط بررسی‌کنندگان حقایق شخص ثالث برچسب‌گذاری شده است. این موارد در فید و استوری ها به وضوح کمتر نمایش داده می شوند
  • بالقوه ناراحت کننده یا حساس. برای مثال، محتوایی که تبخیر یا تنباکو را تبلیغ می‌کند در صفحه کاوش یا حلقه‌ها نشان داده نمی‌شود
  • ماهیت سیاسی دارد، یعنی تمرکز بر مسائل سیاسی یا توسط/از طرف احزاب و شخصیت های سیاسی و همچنین مقامات دولتی ایجاد می شود.
  • وضوح پایین یا واترمارک

نکاتی برای اینکه الگوریتم اینستاگرام در سال 2022 برای شما کار کند

صرف نظر از اینکه می‌خواهید در Explore، Reels یا Feed رتبه‌بندی کنید، تعداد تعاملاتی که دریافت می‌کنید نقش مهمی در دیده شدن محتوای شما دارد. بنابراین اگر می‌خواهید الگوریتم اینستاگرام را برای شما کارآمد کنید، ایجاد محتوایی که تعداد زیادی لایک، اشتراک‌گذاری، کامنت و حتی ذخیره‌سازی را به همراه دارد، مهم است.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند رتبه خود را با الگوریتم اینستاگرام بهبود بخشید و حساب خود را رشد دهید :

1. قرقره های سرگرم کننده و به اندازه لقمه ایجاد کنید

با توجه به اینکه اینستاگرام Reels را به شدت تبلیغ می کند، می توانید از آن برای به دست آوردن دید بیشتر در پلتفرم استفاده کنید. در تقویم محتوای خود جایی ایجاد کنید تا حلقه های زیادی ایجاد کنید تا فالوورهای خود را درگیر نگه دارید و در نهایت افراد بیشتری را جذب کنید.

این الگوریتم قرقره ها را برای ارزش سرگرمی آنها رتبه بندی می کند، بنابراین مطمئن شوید که چیزها را سرگرم کننده، سبک دل و سرگرم کننده نگه دارید. و از آنجایی که به این موضوع نیز توجه می‌شود که آیا مردم یک Reel را تا آخر تماشا می‌کنند یا خیر، باید سعی کنید ویدیوهای خود را کوتاه نگه دارید تا احتمال بیشتری وجود داشته باشد که مردم کل آن را تماشا کنند.

Ulta Beauty به طور منظم قرقره هایی ایجاد می کند که نکات مراقبت از پوست و زیبایی و بررسی محصول را به نمایش می گذارد. ویدئوها کوتاه، سریع و دقیق هستند و در عین حال مخاطب را آگاه و سرگرم می کنند. در نتیجه، اکثر قرقره های آنها بیش از 100000 بازدید دارند.

منبع: instagram.com


2. زمان بندی خود را درست انجام دهید

از آنجایی که تعاملات یک فاکتور رتبه بندی قوی در الگوریتم اینستاگرام هستند، باید تا حد امکان لایک و کامنت بیشتری در چند ثانیه اول ارسال محتوای خود دریافت کنید. به همین دلیل مهم است که فالوورهای خود را در زمانی که فعال‌ترین هستند جذب کنید و بنابراین، به احتمال زیاد با پست‌ها و استوری‌های شما تعامل دارند. در غیر این صورت، محتوای شما می‌تواند در دریایی از پست‌ها و داستان‌های حساب‌های دیگر که در حال حاضر تعداد زیادی تعامل را دریافت کرده‌اند، دفن شود.

طبق داده های مطالعات مختلف، پنجشنبه ها به طور کلی بهترین روز برای ارسال پست هستند. و بهترین زمان برای ارسال پست بین 14 تا 3 بعد از ظهر است. علاوه بر این، 11 صبح چهارشنبه ها و 10 صبح جمعه ها نیز زمان خوبی برای ارسال پست هستند. 

اما از آنجایی که در این مطالعات تفاوت‌هایی وجود دارد، بهتر است به داده‌های تحلیلی خود نگاهی بیندازید تا ببینید چه زمانی دنبال‌کنندگان شما احتمالاً با محتوای اینستاگرام شما درگیر می‌شوند. سپس می‌توانید از ابزارهایی مانند ContentCal ، Loomly یا سایر ابزارهای زمان‌بندی برای ارسال خودکار پست‌های خود در زمان بهینه استفاده کنید. حتی می‌توانید استوری‌های خود را با استفاده از ابزارهای مناسب برنامه‌ریزی کنید که گزینه‌های Later و Buffer محبوب هستند. 


3. دعوت از تعاملات داستان

هنگام رتبه‌بندی استوری‌ها، اینستاگرام از محبوبیت به‌عنوان سیگنال رتبه‌بندی استفاده می‌کند، به این معنی که محتوایی را که دارای تعاملات زیادی است، در اولویت قرار می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید استوری‌های شما برای افراد بیشتری قابل مشاهده باشد، مطمئن شوید که کسانی که آن را مشاهده می‌کنند وسوسه می‌شوند تا با آن تعامل کنند. می‌توانید از نظرسنجی‌ها ، برچسب‌های سؤال، و اسلایدرهای شکلک برای دعوت از مردم برای تعامل با داستان‌های شما استفاده کنید.

ببینید که چگونه Omsom، برند غذای آسیایی، مردم را وادار می‌کند تا با استوری‌هایشان با آنها رای دهند تا بین دو گزینه غذایی مختلف رای دهند. این باعث ایجاد تعامل و در نهایت افزایش دید محتوای آنها در الگوریتم اینستاگرام می شود.

منبع: instagram.com


4. مردم را وادار به اظهار نظر کنید

با پست ها و قرقره ها، تعامل یک سیگنال رتبه بندی مهم است. بنابراین اگر می‌خواهید محتوای شما در کاوش، فید و حلقه‌ها رتبه بالاتری داشته باشد، باید تعامل اینستاگرام خود را افزایش دهید . لایک‌ها عالی هستند، اما نظرات حتی بهتر است تا تعاملات را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و شانس شما را برای ورود به صفحه کاوش افزایش دهند. 

می‌توانید از فضای زیرنویس خود نهایت استفاده را ببرید تا افراد را تشویق کنید تا روی پست‌های شما نظر دهند. زیرنویس هایی بنویسید که با دادن زمینه یا داستان به محتوا ارزش می بخشد. (یکی دیگر از مزایای مهم این کار این است که زمانی را که افراد در هنگام خواندن کپشن شما صرف تعامل با پست‌های شما می‌کنند، افزایش می‌دهد.)

مهمتر از آن، آن را با یک فراخوان برای اقدام به پایان برسانید – در مورد کاری که می خواهید آنها انجام دهند صریح صحبت کنید، یعنی نظر بگذارید. می‌توانید از آنها سؤالی بپرسید یا به آنها تذکر بدهید و آنها را تشویق کنید که افکارشان را به اشتراک بگذارند. 

به عنوان مثال، در پست زیر، جیکا، سازنده محتوا پشت @thefoodietakesflight، از فالوورهای خود می‌پرسد که چند وانتون می‌توانند بخورند. این باعث شد نظرات بسیاری از افرادی که مشتاقانه تعداد آنها را می توانند بخورند به اشتراک بگذارند.


5. از هشتگ های مرتبط استفاده کنید

هشتگ ها یک سیگنال رتبه بندی مهم هستند زیرا به الگوریتم کمک می کنند تا بفهمد محتوا در مورد چیست. بنابراین بهینه‌سازی پست‌های خود با هشتگ‌های بسیار مرتبط و محبوب ، راهی عالی برای بهبود رتبه و دیده شدن شما در پلتفرم است.

اگر مطمئن نیستید چه هشتگ هایی را اضافه کنید، از ابزار تولید کننده هشتگ ما استفاده کنید تا به طور خودکار مرتبط ترین هشتگ ها را برای پست های خود پیدا کنید. فقط فایل تصویر خود را آپلود کنید و ابزار کلمات کلیدی مرتبط با محتوا را شناسایی می کند. سپس می‌توانید از میان این کلمات کلیدی، هشتگ‌های بسیار مرتبط و محبوب را برای استفاده ایجاد کنید. 


اینستاگرام معروف شوید

فرقی نمی‌کند شما یک برند یا تولیدکننده محتوا باشید، مشهور شدن اینستاگرام به دانستن نحوه کار با الگوریتم است. از نکات به اشتراک گذاشته شده در بالا برای ایجاد استراتژی که رتبه بالاتری را در الگوریتم اینستاگرام تضمین می کند، بهترین استفاده را ببرید.