ادمین پیج اینستاگراماینستاگراماینستاگرام مارکتینگ
موضوعات داغ

4 تغییر عمده اینستاگرام در سال 2022 که باید درباره آنها بدانید

آیا نمی دانید چگونه استراتژی اینستاگرام خود را برای سال 2022 بهینه کنید اما تحت تأثیر همه تغییرات قرار گرفته اید؟

در این مقاله، چهار تغییر اصلی اینستاگرام را که در سال 2022 اتفاق می‌افتد و باید در مورد آن‌ها بدانید و نکاتی را برای تنظیم استراتژی خود بر این اساس کشف خواهید کرد.

تغییرات کلیدی اینستاگرام که بر بازاریابی شما تأثیر می گذارد

بازاریابان به تکامل مداوم پلتفرم های رسانه های اجتماعی و سایر سایت های بازاریابی دیجیتال عادت کرده اند. آگاه ماندن از تغییرات بخشی از کار است و اعمال تغییرات در استراتژی های شما، شما را از رقبای خود متمایز می کند.

اینستاگرام هر سال تغییراتی را برای بهبود تجربه کاربری خود اعمال می کند. کاربران باید این تغییرات را درک کنند، اما مهمتر از آن، بازاریابان باید آنها را درک کنند.

چهار به روز رسانی اصلی وجود دارد که می توانید در سال جاری انتظار داشته باشید که هر کدام بر استراتژی های بازاریابی شما تأثیر می گذارد:

  • تجربه کاربری
  • افزایش تمرکز بر روی محتوای ویدیویی اینستاگرام
  • کسب درآمد برای اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا
  • امنیت و کنترل

چه این تغییرات بر برنامه های بازاریابی مشتریان شما تأثیر بگذارد یا بر روی برنامه بازاریابی شخصی اینستاگرام شما، درک کامل نحوه انطباق با آنها شما را به یک بازاریاب بهتر و مؤثرتر تبدیل می کند. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه از این تغییرات به نفع خود به عنوان یک بازاریاب دیجیتال استفاده کنید.

شماره 1: صفحه اصلی جدید، موارد دلخواه و نماهای فید زیر

تجربه کاربری اولویت شماره یک اینستاگرام است. اطمینان از تجربه آسان و لذت بخش کاربران در برنامه بسیار مهم است.

این پلتفرم امسال تغییرات قابل توجهی را برای بهبود تجربه کاربری اعمال خواهد کرد.

ابتدا، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، اعلام کرده است که اینستاگرام گزینه های مختلف نمایش را در صفحه اصلی ارائه می دهد که به کاربران امکان جابجایی بین آنها را به عقب و جلو می دهد. با دادن کنترل به کاربران بر روی دید خود، آنها می توانند تجربه اینستاگرام خود را سفارشی کنند تا به طور خاص برای آنها کار کند.

در اینجا خلاصه ای از دیدگاه های مختلف آورده شده است:

  • نمای صفحه اصلی بر اساس آنچه الگوریتم فکر می کند بیشتر به آن علاقه دارید سازماندهی می شود و شامل توصیه هایی برای حساب هایی است که در حال حاضر آنها را دنبال نمی کنید اما ممکن است بخواهید.
  • نمای موارد دلخواه، پست‌هایی را از فهرست حساب‌هایی که نمی‌خواهید محتوای آن‌ها را از دست بدهید، نشان می‌دهد.
  • نمای زیر یک فید زمانی از محتوای حساب‌هایی است که دنبال می‌کنید و شامل توصیه‌هایی برای دنبال کردن حساب‌های مختلف نمی‌شود.

بنابراین چگونه می توانید از این تغییرات به نفع خود به عنوان یک بازاریاب دیجیتال استفاده کنید؟

از نمای علاقه مندی ها برای تنظیم لیستی از حساب هایی که محتوای آنها به شما آموزش می دهد و الهام می بخشد استفاده کنید. حساب‌هایی از نام‌های بزرگ در صنعت خود و نشریاتی که محتوای آموزنده در مورد صنعت شما تولید می‌کنند، اضافه کنید. این اطمینان حاصل می کند که به طور مرتب محتوایی را مشاهده می کنید که به شما آموزش می دهد و به شما اطلاع می دهد.

به همین ترتیب، فهرستی از موارد دلخواه را برای حساب‌های برندی که مدیریت می‌کنید تنظیم کنید. شما می توانید از نمای علاقه مندی ها به دو روش استراتژیک استفاده کنید.

دستیابی به موارد دلخواه کاربران و مشاهده های دنبال شده

از آنجایی که کاربران کنترل بیشتری بر روی حساب هایی که در فیدهای خود می بینند دارند، بسیار مهم است که پست های شما ارزش، سرگرمی و آموزش ارائه دهند. اگر استراتژی محتوای شما مملو از تبلیغات و نکات عمومی است، کاربران احتمالاً حساب شما را به لیست علاقه مندی های خود اضافه نمی کنند یا حتی انتخاب نمی کنند که شما را دنبال کنند.

بنابراین چگونه می توانید پست های خود را برای کاربران جذاب تر و هیجان انگیزتر کنید؟ چگونه می توانید یکی از حساب های مورد علاقه آنها شوید؟

کاربران اینستاگرام می خواهند سرگرم شوند، آموزش ببینند و الهام بگیرند. آنها خواهان پاسخ سریع به سوالات خود هستند. آنها همچنین می‌خواهند محتوای زیبایی‌شناختی را ببینند که معتبر نیز باشد.

به‌عنوان یک بازاریاب، می‌توانید با ایجاد یک استراتژی محتوا که شامل ترکیبی از محتوای آرمانی و معتبر است، همه این کادرها را بررسی کنید.

در اینجا ایده‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند داستان‌ها ، حلقه‌ها و پست‌های فید بسازید که هر بار ارزشی را ارائه می‌دهند تا مردم بیشتر شما را دنبال کنند و شما را در لیست علاقه‌مندی‌های خود بگنجانند:

  • به مردم نشان دهید که پشت صحنه تولید، حمل و نقل یا انبار کردن محصول شما چگونه است.
  • مردم را در طول یک روز از زندگی مشتری هدف خود راهنمایی کنید.
  • به سوالات متداول در زمان واقعی پاسخ دهید.

نکته حرفه ای : محتوای شما باید شامل رنگ ها و فونت های مارک دار باشد و از متن حداقلی استفاده کند.

شماره 2: افزایش تمرکز بر روی محتوای ویدیویی اینستاگرام

موسری در ویدیوی اولویت‌های 2022 خود اعلام کرد که اینستاگرام از یک پلتفرم عمدتا مبتنی بر عکاسی دور می‌شود تا بیشتر بر محتوای ویدیویی تمرکز کند.

احتمالاً قبلاً محتوای ویدیویی را در استراتژی های بازاریابی خود گنجانده اید، اما ممکن است در مورد اینکه آیا باید IGTV، Reels یا ویدیوهای فید تولید کنید، سردرگم شده باشید. اکنون، همه ویدیوها در یک مکان نگهداری می‌شوند تا فشار کمتری برای بهینه‌سازی یک نوع ویدیو نسبت به نوع دیگر وجود داشته باشد. با این حال، برای بازاریابی موثر همچنان به ترکیبی از قالب‌ها نیاز دارید.

برنامه ریزی محتوا برای ویدیوی فرم کوتاه

اینستاگرام سرمایه گذاری زیادی روی Reels می کند، که احتمالاً به این معنی است که محتوای ویدیویی سریع و سرگرم کننده را در اولویت قرار می دهد. در اینجا چند ایده برای محتوای Reels وجود دارد :

  • دموی محصول
  • پشت صحنه
  • محتوای ایجاد شده توسط کاربر
  • مسابقات و هدایا
  • قبل و بعد

به عنوان مثال، مشاور املاک زیر از پشت صحنه یک فهرست جدید داغ در بازار فیلم گرفت و آن را در اینستاگرام Reels به اشتراک گذاشت تا دسترسی و قرار گرفتن در معرض آن را افزایش دهد.

یکی از محبوب ترین ویژگی های درون برنامه Reels Remix است. اینستاگرام اعلام کرد که کاربران می توانند تمام محتوای ویدیویی را در برنامه ریمیکس کنند، نه فقط حلقه ها. این بدان معنی است که می توانید هر کلیپ ویدیویی عمومی را در برنامه بگیرید و آن را مجدداً مخلوط کنید تا ویدیوی خود را در نیمی از صفحه نمایش یا یک کلیپ ویدیویی دیگر قرار دهید.

به ایجاد ریمیکس علاقه دارید؟ در اینجا یک آموزش گام به گام است.

ابتدا حلقه ای را که می خواهید دوباره میکس کنید پیدا کنید و روی سه نقطه پایین سمت راست ضربه بزنید. در منوی پاپ آپی که ظاهر می شود، Remix This Reel را انتخاب کنید.

پنجره ایجاد قرقره ها با یک پنجره دوربین در یک طرف صفحه و ویدیوی اصلی که می خواهید دوباره میکس کنید در طرف دیگر ظاهر می شود. می‌توانید با ضربه زدن روی دکمه شاتر ویدیوی خود را ضبط کنید (یا با ضربه زدن روی نماد تصویر در گوشه سمت چپ پایین، ویدیوی از قبل ضبط‌شده را آپلود کنید).

همانطور که شما ضبط می کنید، حلقه اصلی در کنار شما پخش می شود. برای مشاهده پیش نمایش قرقره خود روی Edit ضربه بزنید. در صورت تمایل می‌توانید فیلتر یا برچسب اضافه کنید.

وقتی ساخت ریمیکس خود را به پایان رساندید، آن را به اشتراک بگذارید. شخصی که حلقه اصلی را که شما دوباره میکس کرده اید ایجاد کرده است به طور خودکار اعتبار دریافت می کند.

اینستاگرام ویژگی Remix را راه اندازی کرد تا امکان همکاری بیشتر، دسترسی بیشتر و تعامل بهینه را فراهم کند. مانند TikTok Duets، Remix به بازاریابان امکان می دهد راه های مختلفی را برای پست کردن و استفاده از محتوا، دسترسی به مخاطبان حساب با نفوذ، و افزایش تعامل، به بازاریابان اجازه دهند.

در اینجا چند ایده برای محتوای Remix وجود دارد:

  • ریمیکس واکنش: اولین محصول را معرفی کنید و آن را با واکنش واقعی خود مخلوط کنید.
  • رقص دوئت: در کنار هنرمند مورد علاقه خود برقصید.
  • همگام سازی لب: با همگام سازی لب و “آواز خواندن” در کنار اینفلوئنسر دیگر لذت ببرید.
  • بازخورد: می‌خواهید از نظر استراتژیک با نمایه دیگری ارتباط برقرار کنید؟ حلقه آنها را مجدداً مخلوط کنید و به آنها بازخورد صادقانه در مورد محصول یا خدمات خود بدهید (آنها اعلان را دریافت خواهند کرد).

منبع یابی محتوا برای ترکیب مجدد برای حساب نام تجاری شما یکی از استراتژی های بهینه سازی تعامل و استفاده از محتوا است. اما ممکن است بخواهید به دیگران اجازه دهید ویدیوی شما را دوباره میکس کنند.

برای فعال کردن عملکرد ریمیکس در ویدیوهای خود، روی نماد سه خط در گوشه سمت راست بالای پروفایل اینستاگرام خود ضربه بزنید و تنظیمات را از منوی پاپ آپ انتخاب کنید.

در مرحله بعد، Privacy را انتخاب کنید و سپس به قسمت Reels and Remix بروید. Allow for Reels و Allow for Videos را روشن کنید.

انجام این مراحل به دیگران امکان می‌دهد حلقه‌هایی ایجاد کنند که شامل بخشی یا تمام ویدیوهای شما می‌شود، که می‌تواند باعث افزایش دسترسی و قرار گرفتن در معرض نام تجاری شما (یا مارک‌هایی که مدیریت می‌کنید) شود.

برنامه ریزی محتوا برای ویدیوی طولانی

در حالی که اینستاگرام ویدیوهای کوتاه‌تر را در اولویت قرار می‌دهد، ویدیوهای با فرمت طولانی‌تر هنوز هم در صنایع و حوزه‌های خاص مفید هستند، زیرا به شما امکان می‌دهند به سوالات کاربران با عمق بیشتری پاسخ دهید. در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است از ویدیوی طولانی در اینستاگرام استفاده کنید:

  • مصاحبه با کارشناسان صنعت
  • فیلم های آموزشی یا نحوه کار
  • دموی محصول یا خدمات با جزئیات بیشتر
  • مطالعات موردی

این ویدیوی طولانی @therefineryleadership مملو از بینش ها و اطلاعات ارزشمند در مورد رهبری در صنعت بانکداری است. ارزش زیادی را در یک جلسه نشسته برای کاربر جمع می کند.

شماره 3: پیامدهای سختگیرانه برای بازاریابی غیراخلاقی

اینستاگرام می‌خواهد تا حد امکان به کاربران کنترل بیشتری بر تجربه‌شان در اپلیکیشن بدهد. این شامل اجازه دادن به آنها برای مدیریت آنچه می بینند و اینکه چه کسی اطلاعات و محتوای آنها را می بیند، می شود.

علاوه بر این، اینستاگرام در حال راه اندازی دو ویژگی قابل توجه برای محافظت از تجربیات کاربران نوجوان و جوان خود است:

  • ویژگی Take a Break: به کاربرانی که این ویژگی را انتخاب می کنند، یادآوری می شود که پس از مدت زمان مشخصی از برنامه استراحت کنند. این ویژگی سپس از کاربر می‌خواهد نفس بکشد، افکار خود را بنویسد، به آهنگی که دوست دارد گوش دهد یا روی یکی از وظایف فهرست کارهای خود کار کند.
  • افزایش کنترل‌های والدین در برنامه: والدین دسترسی بیشتری برای دیدن مدت زمانی که فرزندشان در برنامه می‌گذراند خواهند داشت و می‌توانند محدودیت‌هایی را تعیین کنند.

این ویژگی‌های جدید به عنوان یادآوری برای کسب‌وکارها هستند که در حال تولید محتوا برای افرادی هستند که به‌طور بالقوه از یک برند حمایت می‌کنند. بنابراین هنگام ایجاد و مدیریت محتوا باید از این کنترل های جدید آگاه باشید، به خصوص اگر مخاطبان هدف شما بزرگسالان جوان باشند.

محتوایی که منتشر می کنید باید معتبر و شفاف باشد. نتایج یک محصول یا خدمات را اغراق نکنید، ادعاهای تایید نشده یا گمراه کننده در مورد رقبا مطرح نکنید، از استفاده از کلیشه ها و غیره خودداری کنید.

برای تأکید بر اهمیت بازاریابی اخلاقی، اینستاگرام اخیراً اعلام کرد که با حساب‌هایی که با دستورالعمل‌های جامعه این پلتفرم مغایرت دارند، سخت‌گیرانه‌تر عمل خواهد کرد. پستی که به دلیل نقض دستورالعمل ها گزارش شده است توسط الگوریتم از اولویت برخوردار می شود، به این معنی که در فید پایین تر قرار می گیرد و کاربران کمتری آن را می بینند.

علاوه بر پست‌هایی که حاوی اطلاعات نادرست هستند یا از حساب‌هایی با سابقه اشتراک‌گذاری اطلاعات نادرست می‌آیند، جدیدترین به‌روزرسانی به کاربران اجازه می‌دهد هر پستی را که شامل سخنان مشوق نفرت‌انگیز، قلدری یا تحریک خشونت است گزارش دهند.

شماره 4: کسب درآمد از طریق مشترکین

آیا مشتریان شما شامل سازندگان محتوا یا کارشناسان/رهبران فکری در حوزه کاری خود هستند؟ اگر بتوانید به مشتریان خود کمک کنید تا از محتوای بازاریابی خود درآمد کسب کنند چه؟

به عنوان مثال، اگر مشتریان شما دارای شراکت با برند هستند که واجد شرایط هستند، برنامه وابسته اینستاگرام خرید اکانت سازنده را آسان می کند در حالی که سازنده (مشتری شما) برای هر فروش کمیسیون می گیرد.

اینستاگرام در حال ایجاد تغییرات اضافی در نحوه درآمدزایی اینفلوئنسرها و سازندگان محتوا است که اخیراً ویژگی اشتراک‌ها را آزمایش کرده است.

فعال کردن این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که در ازای دسترسی به ویدیوها و داستان‌های زنده مختص مشترکین، برای اشتراک در حساب مشتری شما هزینه پرداخت کنند. مشترکین همچنین نشانی در کنار نام خود دریافت می کنند، بنابراین وقتی آنها در مورد یک پست نظر می دهند یا یک DM ارسال می کنند، مشتری شما متوجه می شود که نظر از یک مشترک است. اینستاگرام در تلاش است تا امکان بردن لیست مشترکین به پلتفرم ها و وب سایت های دیگر را فراهم کند.

شما می توانید با آموزش این ویژگی ها به مشتریان خود و تسهیل استفاده از آنها در بازاریابی خود، از این ویژگی های جدید کسب درآمد به نفع خود استفاده کنید. نشان دادن استفاده از این ویژگی ها به مخاطبان نشان می دهد که به طور بالقوه چه کاری می توانید برای آنها انجام دهید.

نتیجه

به نظر می رسد که اینستاگرام هر روز یک ویژگی یا تست جدید را اعلام می کند و ممکن است با تلاش برای ادامه دادن احساس غرق شدن کنید. به‌روزرسانی‌های اینستاگرام که در بالا مورد بحث قرار گرفتیم، چهار مورد اساسی هستند که باید برای سال 2022 به آن توجه کنید، بنابراین می‌توانید استراتژی خود را بر این اساس تنظیم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید