اکسپلور اینستاگراماینستاگراماینستاگرام مارکتینگ

 نکات مهم یک استراتژی هشتگ اینستاگرام موثردرسال 2022

چگونه یک استراتژی هشتگ اینستاگرام موثر ایجاد کنیم؟

مقدمه:

ایجاد یک استراتژی موثر برای هشتگ اینستاگرام می تواند به افزایش دسترسی محتوای شما در پلتفرم کمک کند. هشتگ ها یک ویژگی قدرتمند است که به افزایش دسترسی و تعامل ارگانیک کمک می کند. کاربران می توانند از هشتگ های موجود برای دسته بندی کار خود با سایر پست های مرتبط استفاده کنند. همچنین این امکان وجود دارد که به دنبال کنندگان جدیدی دست پیدا کنید که هشتگ های خاصی را دنبال می کنند.

در این پست، در مورد هشتگ‌ها در اینستاگرام صحبت خواهیم کرد و اینکه چگونه ایجاد یک استراتژی قوی برای هشتگ اینستاگرام می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا فالوورهای بیشتری از طریق رسانه‌های اجتماعی افزایش دهد. دانستن اینکه چگونه از هشتگ ها به طور موثر استفاده کنید می تواند یک تغییر بازی برای تجارت شما باشد.

چرا یک استراتژی هشتگ اینستاگرام بسازیم؟

استراتژی هشتگ اینستاگرام روشی عمدی و حساب شده برای استفاده از هشتگ در اینستاگرام است. به جای ارسال تصادفی تعدادی هشتگ در پرواز، ایجاد یک استراتژی به شما کمک می کند محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید. در نتیجه رویکرد بازاریابی محتوای استراتژیک تری به اینستاگرام خواهید داشت.

هشتگ های اینستاگرام در کجای یک استراتژی بازاریابی کلی قرار می گیرند؟

به این فکر می کنید که هشتگ های اینستاگرام کجا در یک استراتژی بازاریابی قرار می گیرند و چه زمانی باید روی آنها تمرکز کنید؟ به گفته کارن هاپل ، کارشناس برندسازی شخصی، هشتگ های شما باید نوک یک «هرم» استراتژی اینستاگرام باشد که بر اساس هدفی ساخته شده است. 

هاپل یک رویکرد از پایین به بالا را برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود توصیه می کند، با هدف شروع کنید و با پیام، محتوا، تعامل و در نهایت هشتگ دنبال کنید.

در اینجا تصویری است که او در فید اینستاگرام خود منتشر کرده است که این مفهوم را نشان می دهد:

دانستن اینکه چگونه استراتژی کلی اینستاگرام خود را اولویت بندی کنید به شما کمک می کند تا بدانید در حال حاضر کجا باید تمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر نمی‌دانید هدف شما از اینستاگرام چیست، نمی‌خواهید در استراتژی هشتگ اینستاگرام خود عمیقاً جستجو کنید. هنگامی که پایه محکمی برای تلاش های بازاریابی خود در پلتفرم ایجاد کردید، می توانید با شناسایی، دنبال کردن و ذخیره هشتگ های مربوطه سرگرم شوید.

نحوه عملکرد هشتگ های اینستاگرام

هشتگ های اینستاگرام با کمک به نمایش پست های شما در کنار محتوای مشابه، افزایش تعامل و ایجاد هویت شما در پلتفرم کار می کنند. کاربران در اینستاگرام می‌توانند هشتگ‌های خاصی را دنبال کنند تا محتوای بیشتری را در رابطه با موضوع یا جایگاه خاصی ببینند. آنها یک ابزار طبقه بندی قدرتمند هستند که در نهایت به قرار دادن حساب شما در کنار محتوای مشابه کمک می کند.

نحوه فالو کردن هشتگ های اینستاگرام

برای اینکه نگاهی مستقیم به نحوه عملکرد هشتگ‌ها برای کاربر نهایی داشته باشید، سعی کنید از هشتگ‌های مرتبطی که به آن‌ها علاقه دارید و مطابق با برند شما هستند، دنبال کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

1. برنامه موبایل اینستاگرام خود را باز کنید و به صفحه کاوش خود بروید. در بالای پنجره، روی Tags کلیک کنید. فهرستی از هشتگ‌های پرطرفدار اخیر را مشاهده خواهید کرد.

2. هشتگ مورد نظر خود را تایپ کنید. اینستاگرام لیستی از هشتگ های مرتبط را پر می کند. وقتی یکی را دیدید که علاقه شما را برانگیخت، روی آن ضربه بزنید.

3. شما به یک صفحه هشتگ هدایت خواهید شد، جایی که سایر محتوای دارای آن هشتگ پر می شود. در این مرحله، می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید هشتگ را دنبال کنید یا خیر. برای این کار روی دکمه Follow ضربه بزنید.

4. اگر می‌خواهید هشتگ‌هایی را که در حال حاضر دنبال می‌کنید مرور کنید، به نمایه خود بروید، سپس روی Following ضربه بزنید. هنگامی که لیست فالو شما ظاهر می شود، گزینه هشتگ را خواهید دید. روی آن ضربه بزنید تا لیست هشتگ های دنبال شده شما باز شود.

5. اکنون، می توانید در هشتگ های دنبال شده خود پیمایش کنید تا صفحات جداگانه آنها را مشاهده کنید.

از چه تعداد هشتگ باید در اینستاگرام استفاده کنید؟

تعداد هشتگ‌هایی که در پست‌های اینستاگرام خود استفاده می‌کنید، در نهایت به آنچه برای محتوای شما بهترین کار را می‌کند، کاهش می‌یابد. کاربران اینستاگرام می توانند حداکثر 30 هشتگ را در کپشن پست خود قرار دهند. 

با این حال، اطلاعات اخیر یک خودی اینستاگرام – همانطور که به لوکاس اوکیف ، بازاریاب رسانه های اجتماعی گزارش شده است – نشان می دهد که استفاده از هشتگ های کمتر ممکن است برای الگوریتم اینستاگرام موثرتر باشد.

طبق گفته O’Keefe، کاربران اینستاگرام باید با تعداد کمی از هشتگ هایی که در این پلتفرم استفاده می کنند، یک شخصیت بسازند. هشتگ ها همچنان به کاربران اجازه می دهند تا الگوریتم اینستاگرام را اطلاع دهند. 

O’Keefe می گوید کاربران می توانند از هشتگ ها برای آموزش الگوریتم در جایگاه و هویت خود استفاده کنند. ظاهراً استفاده از هشت تا 15 هشتگ به جای 30 هشتگ کامل، الگوریتم را برای درک بهتر شما آموزش می دهد.

جن هرمان ، کارشناس اینستاگرام ، مخالفت می‌کند و می‌گوید استفاده ساده از هشتگ‌ها به روشی استراتژیک به جای استفاده از تعداد دلخواه از آنها مهم‌تر است. تا زمانی که از هشتگ های مرتبط با برند و جایگاه خود استفاده می کنید،

هرمان می گوید که همچنان الگوریتم را اطلاع رسانی می کنید – بدون توجه به تعداد هشتگ ها. او نسبت به ارسال محتوا و استفاده از هشتگ هایی که با برند شما و هدف آن مطابقت ندارد، هشدار می دهد.

هرمان یک استراتژی دقیق برای هشتگ اینستاگرام «دستور» ساخته است که هر کسی می تواند آن را دنبال کند. او استفاده از حداقل 10-15 هشتگ را توصیه می کند،

اما کاربران را تشویق می کند تا حد امکان از هشتگ استفاده کنند. علاوه بر این، محبوبیت هشتگ هایی که استفاده می کنید بر توانایی شما برای دستیابی به دسترسی ارگانیک تأثیر می گذارد. 

نحوه تعیین اینکه چه هشتگ هایی باید در استراتژی هشتگ اینستاگرام خود استفاده کنید؟

هشتگ های اینستاگرام با محبوبیت بالا، متوسط ​​و کم به روش های مختلفی در این پلتفرم عمل می کنند. به گفته هرمان، هشتگ های بسیار محبوب ترافیک زیادی دریافت می کنند و اگر فقط روی برچسب هایی با اشباع بالا تمرکز کنید، دیده شدن محتوای شما دشوار است. در اینجا ترکیبی از هشتگ هایی است که او در دستور پخت خود پیشنهاد می کند:

  • سه تا پنج هشتگ محبوب (500 هزار تا 1 میلیون پست مرتبط)
  • سه تا پنج هشتگ نسبتاً محبوب دیگر (از ده ها هزار تا 500 هزار نفر)
  • سپس، سه تا پنج هشتگ در یک منطقه کوچک مخصوص به طاقچه خود قرار دهید
  • یک تا دو هشتگ مخصوص برند شما، و شما ایجاد کرده اید

استفاده از تعداد کل هشتگ های پیشنهادی در این لیست، کاربران را به 17 می رساند.

نحوه انجام تحقیقات هشتگ

شما می توانید تحقیقات عمیق هشتگ را نه تنها برای شناسایی سطح محبوبیت یک هشتگ انجام دهید، بلکه هشتگ های مشابهی را که می توانند در چرخش منظم شما گنجانده شوند نیز مشخص کنید. 

با ابزارهای هشتگ داخلی اینستاگرام شروع کنید تا هشتگ های مرتبط را در جایگاه خود جستجو و دنبال کنید و ببینید چه نوع محتوایی با آنها مرتبط است. اگر هشتگ های مارک دار پیدا کرده اید، از اینستاگرام استفاده کنید تا مطمئن شوید که قبلاً توسط حساب دیگری استفاده نمی شود.

علاوه بر استفاده از خود اینستاگرام، از ابزارهای شخص ثالث برای کمک به انجام تحقیقات خود استفاده کنید. به محبوبیت یک هشتگ توجه کنید و یک صفحه گسترده یا لیست هایی با استفاده آسان از هشتگ هایی که قصد استفاده از آنها را دارید بسازید. 

برخی از ابزارهای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی به کاربران اجازه می دهند چندین بلوک از هشتگ ها را برای استفاده بعدی ذخیره کنند.

در اینجا چند ابزار تحقیقاتی شخص ثالث برای هشتگ اینستاگرام وجود دارد که باید امتحان کنید:

  • BuzzSumo ، ابزاری است که عملکرد محتوا را ارزیابی می کند و دارای یک گزینه محدود و رایگان (پرداخت) است.
  • همه هشتگ ها، ایجاد کننده هشتگ که شامل تجزیه و تحلیل اولیه استفاده (رایگان) است
  • RiteTag ، ابزاری است که هشتگ‌ها را برای پست‌های متنی و تصویری پیشنهاد می‌کند، علاوه بر این، گروه‌هایی از برچسب‌های مرتبط را برای استفاده در چندین پست (پرداخت شده) تولید می‌کند.
  • Hashtagify ، ابزاری برای تجزیه و تحلیل هشتگ های اینستاگرام و توییتر (پرداخت شده)
  • Agorapulse ، یک برنامه زمان‌بندی رسانه‌های اجتماعی شخص ثالث که شامل ابزارهای تحقیق و تحلیل هشتگ (پرداخت می‌شود)
  • بعداً یک برنامه زمان‌بندی رسانه‌های اجتماعی با ابزار دقیق پیشنهاد هشتگ (پرداخت)

تحقیق درباره هشتگ ها با بعد

به‌عنوان یک کاربر بعدی ، می‌خواستم نگاهی اجمالی به نحوه تحقیقات هشتگ در این پلتفرم خاص به شما بدهم. هنگام ایجاد پست در Later، روی پیشنهادات هشتگ کلیک کنید.

در این مورد، هشتگ #booklover را در کادر جستجو تایپ کردم. این برنامه لیستی از هشتگ های مرتبط را برای من پر می کند که تعداد پست های مرتبط با آنها را نشان می دهد. برای هشتکگذاری متون ، علامت های دایره شکل را انتخاب میکنم.

با کلیک بر روی Saved Captions، می‌توانم فهرستی از بلوک‌های هشتگ را که از قبل برای پست‌هایم ساخته‌ام، پر کنم. داشتن یک مخزن از گروه های هشتگ در دسترس، چه از یک برنامه شخص ثالث استفاده کنید یا نه، یک صرفه جویی در زمان مهم در فرآیند تولید محتوای شما است.

بهترین روش ها برای هشتگ های اینستاگرام

آیا آماده اید که استراتژی هشتگ اینستاگرام خود را برای بازاریابی دیجیتال خود شروع کنید؟ در اینجا چند بهترین روش وجود دارد که هنگام شروع کار باید دنبال کنید.

  • می‌توانید از هشتگ‌ها در هر جای اینستاگرام استفاده کنید: پست‌ها، استوری‌ها ، حلقه‌ها و حتی اگر هشتگ مارکی ایجاد کرده‌اید، در نمایه‌تان.
  • اگر می‌خواهید هشتگ‌های شما دسترسی ارگانیک شما را افزایش دهند، مطمئن شوید که نمایه شما عمومی است. درصورت عدم عمومیت محتوای شما ، هشتگ های شما در هیچ صفحه هشتگ عمومی ظاهر نمیگردد.
  • در نتیجه، فرصت دستیابی به فالوورهای جدید را از طریق هشتگ های خود از دست خواهید داد.
  • هشتگ های خود را به درستی قالب بندی کنید. در حالی که می توانید از اعداد در هشتگ های اینستاگرام خود استفاده کنید، کاراکترها و فاصله های خاص مجاز نیستند.
  • برای برند، محصولات و کمپین های بازاریابی خود هشتگ های برند سفارشی ایجاد کنید. قبل از شروع استفاده از هشتگ های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ کس دیگری قبلاً از آنها استفاده نمی کند.

نتایج نوشته:

  • مراقب املای خود باشید گاهی اوقات، ترکیب دو کلمه در یک کلمه می تواند نتایج ناگواری به همراه داشته باشد. قبل از انتشار هشتگ‌های خود، به‌ویژه هشتگ‌های سفارشی را با صدای بلند بخوانید تا مطمئن شوید که کلمات یا عبارات ناخواسته‌ای را تشکیل نمی‌دهند که می‌تواند برند شما را در نور بدی قرار دهد (یا حتی شما را به یک حس اینترنتی ویروسی به دلایل اشتباه تبدیل کند). .
  • تگ کردن پست های خود مجاز است، اما نمی توانید هشتگ را برای پست های اینستاگرام دیگران اعمال کنید.
  • به تجزیه و تحلیل خود دقت کنید تا ببینید هشتگ های شما چگونه کار می کنند. شما می توانید اطلاعات زیادی در مورد اینکه کدام ترکیب از هشتگ ها بهتر کار می کنند، جمع آوری کنید. پلتفرم های رسانه های اجتماعی دارای ابزارهای تحلیلی داخلی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. برنامه های شخص ثالث مانند Later، Agorapulse و Sprout Social نیز ابزارهایی دارند که به کاربران کمک می کند عملکرد هشتگ را اندازه گیری کنند.
  • تعداد هشتگ های خود را 30 یا کمتر نگه دارید. تلاش برای ارسال پست در اینستاگرام با بیش از 30 هشتگ منجر به یک پست ناموفق می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید