روش آنالیز پیج اینستاگرامی
نحوه استفاده از Insights اینستاگرام (در 9 مرحله آسان)


داده ها به شما کمک می کند مخاطبان خود را درک کنید. به شما می گوید که چگونه کارها را انجام می دهند، چه چیزی را ترجیح می دهند و چه کسانی هستند. مطمئناً میتوانید بر اساس احساس درونی تصمیمهای تجاری بگیرید، اما زمانی که بتوانید فرضیات را با حقایق سرد و سخت تأیید کنید، به احتمال زیاد به نتیجه خواهید رسید.
دادهها و تجزیه و تحلیلها به شما کمک میکنند تأثیر تلاشهای بازاریابی خود را در کانالهای مختلف اندازهگیری کنید تا ببینید آیا کاری وجود دارد که باید متفاوت انجام دهید – مانند هدف قرار دادن مخاطبان متفاوت، پست کردن در زمان خاصی از روز یا آزمایش با قالب محتوای جدید.
رسانههای اجتماعی با سایر جنبههای بازاریابی شما تفاوتی ندارند به این معنا که میتوان آنها را اندازهگیری و بهبود بخشید. به همین دلیل است که با استفاده از Instagram Insights قادر خواهید بود استراتژی اینستاگرام موثرتری ایجاد کنید
سرفصل مطالب نوشته
Insights اینستاگرام چیست؟
Instagram Insights قابلیتی است که به کاربران اکانت تجاری اینستاگرام اجازه می دهد تا تجزیه و تحلیل های مربوط به پروفایل و پست های خود را ببینند. از این دادهها، میتوانید تشخیص دهید که مخاطبانتان چه چیزی را دوست دارند و برای بهبود استراتژی اینستاگرام خود بیشتر درگیر هستند.
برای استفاده از Instagram Insights، ابتدا باید یک پروفایل تجاری داشته باشید. اگر از قبل از یک حساب شخصی استفاده میکنید، میتوانید به نمایه کسبوکار بروید. در اینجا نحوه تبدیل حساب خود در چند مرحله ساده آورده شده است.
اینستاگرام را به نمایه تجاری تبدیل کنید
- اگر قبلاً این کار را نکرده اید، یک نمایه تجاری فیس بوک برای همان شخصیت ایجاد کنید.
- مطمئن شوید که پروفایل اینستاگرام شما عمومی است. پروفایل های خصوصی را نمی توان به عنوان پروفایل تجاری استفاده کرد.
- به صفحه تنظیمات خود بازگردید و روی «حساب» ضربه بزنید.
- “Switch Account Type” را انتخاب کنید و “Switch to Business Account” را انتخاب کنید.
- برای راهاندازی نمایه کسبوکارتان، دستورالعملهای اینستاگرام را دنبال کنید.
- روی «انجام شد» ضربه بزنید.
۱- اگر قبلاً این کار را نکرده اید، یک نمایه تجاری فیس بوک برای همان شخصیت ایجاد کنید.
پروفایل تجاری اینستاگرام به شما امکان می دهد به ویژگی ها و ابزارهای اضافی دسترسی داشته باشید تا به رشد مخاطبان خود کمک کنید. با این حال، برای راه اندازی پروفایل تجاری اینستاگرام، باید یک صفحه فیس بوک برای کسب و کار خود داشته باشید. از طریق فیس بوک است که اعتبار پرداخت و موارد دیگر را اضافه می کنید. اگر قبلاً صفحه فیس بوک خود را ندارید، برای دستورالعمل های تنظیم صفحه فیس بوک اینجا را کلیک کنید .
۲- مطمئن شوید که پروفایل اینستاگرام شما عمومی است. پروفایل های خصوصی را نمی توان به عنوان پروفایل تجاری استفاده کرد.
شما می خواهید مخاطبان خود را افزایش دهید و پست های شما توسط کاربران اینستاگرام که با برند شما آشنا نیستند دیده شوند. به همین دلیل، قبل از تبدیل آن به پروفایل تجاری رسمی اینستاگرام، باید نمایه اینستاگرام شما عمومی شود. در اینجا مراحل انجام می شود:

نمایه اینستاگرام شما اکنون عمومی است.
۳- به صفحه تنظیمات خود بازگردید و روی «حساب» ضربه بزنید.
با کلیک کردن روی نماد همبرگر و ضربه زدن روی نماد چرخ دنده به صفحه تنظیمات خود بازگردید. از طرف دیگر، میتوانید از دکمه بازگشت تلفن خود برای رسیدن به آنجا استفاده کنید.
روی Account در منوی تنظیمات ضربه بزنید .
۴- «Switch Account Type» را انتخاب کنید و «Switch to Business Account» را انتخاب کنید.
با انتخاب Switch to Business Account ، به طور موثر نمایه اینستاگرام خود را به نمایه تجاری اینستاگرام تبدیل می کنید.
5- برای تنظیم نمایه کسب و کار خود، دستورات اینستاگرام را دنبال کنید.
از شما خواسته می شود جزئیات کسب و کارتان از جمله دسته کسب و کار، اطلاعات تماس و موارد دیگر را بررسی کرده و تغییر دهید. همچنین از شما خواسته می شود صفحه فیسبوکی را که می خواهید با نمایه شما مرتبط شود انتخاب کنید (از مرحله 1).
۶- روی «انجام شد» ضربه بزنید.
هنگامی که به عنوان یک حساب تجاری راه اندازی شد، می توانید شروع به استفاده از Instagram Insights کنید. در اینجا نحوه شروع به کار آمده است.
نحوه مشاهده اطلاعات پست در اینستاگرام
- منوی همبرگر را باز کنید و روی «Insights» کلیک کنید.
- دسترسی را اندازه گیری کنید.
- بازدیدهای پروفایل و دنبال کنندگان را ردیابی کنید.
- تعیین کلیک های وب سایت
- ردیابی تعاملات محتوا
- دنبال کنندگان خود را دنبال کنید
- بیاموزید که چه اقداماتی روی پست شما انجام شده است.
- از «کشف» استفاده کنید تا ببینید پست شما کجا در فیدها نشان داده شده است.
- مشاهده اطلاعات داستانی
۱- منوی همبرگر را باز کنید و روی «Insights» کلیک کنید.
برای مشاهده اطلاعات در مورد حساب کاربری اینستاگرام خود، با مراجعه به نمایه خود شروع کنید. سپس، در بالا، روی نماد همبرگر کلیک کنید و Insights را از منو انتخاب کنید.
از آنجا، به صفحه نکات برجسته اخیر خواهید رسید، جایی که اطلاعات کلی در مورد نحوه تعامل مردم با نمایه شما، مانند تعداد فالوورهایی که در هفته گذشته به دست آورده اید یا از دست داده اید، خواهید دید.
در مرحله بعد، به اطلاعات بینش نمایه خاص تری می پردازیم که می توانید کاوش کنید.
2- میزان دسترسی را اندازه گیری کنید.
روی بخش Accounts Reached کلیک کنید . Reach تعداد کاربران منحصر به فردی را نشان می دهد که هر یک از پست های اینستاگرام شما را دیده اند.
در این دسته، اطلاعات آماری برای:
- برداشت ها – چند بار پست های شما دیده شده است.
- فعالیت حساب – بازدید از نمایه، ضربه زدن به وبسایت و سایر فعالیتها.
- پست های برتر – پست هایی که بیشترین دسترسی و تعامل را ایجاد کردند.
- استوری های برتر – پست های استوری اینستاگرام که بیشترین دسترسی و تعامل را ایجاد کردند.
- ویدیوهای برتر IGTV – ویدیوهای IGTV که بیشترین دسترسی و تعامل را ایجاد کردند.
برخی از این بینش ها را می توان برای بینش بیشتر گسترش داد.
۳- بازدیدها و فالوورهای پروفایل را ردیابی کنید.

در صفحه Accounts Reached در بخش Account Activity، میتوانید بازدیدهای نمایه را ببینید .
بازدید از نمایه نشان دهنده تعداد دفعاتی است که نمایه شما مشاهده شده است.
۴- کلیک های وب سایت را تعیین کنید.
Taps وب سایت را نیز می توانید در بخش Account Activity پیدا کنید . این بینش تعداد دفعاتی را نشان می دهد که روی پیوندهایی که در نمایه کسب و کار خود قرار داده اید کلیک شده است.
۵- تعاملات محتوا را ردیابی کنید.
به نکات برجسته اخیر برگردید و روی Content Interactions ضربه بزنید . با این کار صفحه ای ظاهر می شود که نشان می دهد محتوای شما از نظر تعامل چگونه عمل می کند و معیارها را بر اساس نوع محتوا تجزیه می کند.
لایک ها به خودی خود صحبت می کنند و تعداد کاربرانی که پست شما را پسندیده اند را منعکس می کند. مانند لایک ها، نظرات تعداد کامنت های باقی مانده در پست شما را نشان می دهد. Saves تعداد کاربران یا حسابهایی را که پست شما را ذخیره کردهاند یا روی نماد نشانکمانندی که در زیر آن در فیدهایشان ظاهر میشود کلیک کردهاند، برجسته میکند.
۶- فالوورهای خود را دنبال کنید.
به نکات برجسته اخیر برگردید و روی کل دنبال کنندگان کلیک کنید . سپس به صفحه تقسیم فالوور خواهید رسید .
این صفحه تعداد فالوورهایی را که در هفته گذشته به دست آورده یا از دست داده اید، و همچنین میانگین ساعاتی از روز که فالوورهای شما از اینستاگرام استفاده می کنند را نشان می دهد – داده هایی که می تواند هنگام برنامه ریزی پست ها بسیار مفید باشد.
۷- بیاموزید که چه اقداماتی روی پست شما انجام شده است.

برای مشاهده بینش برای یک پست اینستاگرام خاص، با مراجعه به پروفایل خود شروع کنید. روی پستی که میخواهید به آن نگاه کنید ضربه بزنید، سپس روی View Insights در زیر تصویر کلیک کنید .
این بینش ها تعداد اقداماتی را که کاربران در نتیجه دیدن پست شما در نمایه شما انجام داده اند نشان می دهد – مواردی مانند بازدید از نمایه شما، سپس انجام اقداماتی مانند کلیک کردن بر روی پیوند وب سایت شما یا دنبال کردن شما.
منبع: اینستاگرام
۸- از «Discovery» استفاده کنید تا ببینید پست شما کجا در فیدها نشان داده شده است.
همانطور که از نام ممکن است نشان دهد، این اطلاعات آماری نشان میدهد که پست شما در کجا بیشتر دیده شده – یا کشف شده است – از جمله اینکه چه تعداد از حسابها قبلاً شما را در هنگام مشاهده اولین پست دنبال نکردهاند.
این بخش شامل معیارهای Impressions است که نشاندهنده تعداد دفعاتی است که پست شما از یک مکان خاص در اینستاگرام مانند فید صفحه اصلی کاربر، جستجو، نمایه شما، برچسب موقعیت مکانی یا هشتگ کشف شده است.
منبع: اینستاگرام
بینشهای اکتشاف همچنین شامل دادههایی در مورد دسترسی یک پست است – که تعداد حسابهای منحصربهفردی که پست شما را دیدهاند را نشان میدهد.
۹- بینش داستان را مشاهده کنید.
در نهایت، کاربران اینستاگرام با نمایه تجاری میتوانند اطلاعاتی در مورد استوریهای زودگذر خود مشاهده کنند.
برای مشاهده اطلاعات آماری داستان خود، به Insights برگردید و به بخش محتوایی که به اشتراک گذاشتهاید در صفحه نکات برجسته اخیر به پایین بروید .
به بخش داستانها بروید و میتوانید اطلاعات آماری برای داستانهای قدیمیتر و همچنین داستانهایی که هنوز منقضی نشدهاند را ببینید.
در مرحله بعد، به بینش های خاص تری که می توانید کاوش کنید، خواهیم پرداخت.
برداشت ها

این بینش نشاندهنده تعداد دفعاتی است که استوری شما دیده شده است.
هنگام مشاهده این اطلاعات آماری، به خاطر داشته باشید که میتوانید چندین تصویر یا ویدیو را به استوری خود اضافه کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، هر قسمت از محتوای بصری در استوری شما به عنوان یک عکس یا ویدیو در پست شما محاسبه می شود.
فرض کنید شش عکس به استوری خود اضافه کرده اید. چه کسی فقط یک مورد را ببیند یا هر شش مورد را مشاهده کند، اینستاگرام فقط کل استوری شما را با دریافت یک برداشت حساب می کند.
همین امر در مورد محتوای Story که توسط یک کاربر بیش از یک بار مشاهده شده است، صدق می کند. اینستاگرام هنوز آن تعامل را تنها به عنوان کل استوری که یک برداشت دریافت کرده است به حساب می آورد.
رسیدن
این بینش تعداد کاربران منحصربهفردی را که استوری شما را دیدهاند، نشان میدهد.
روی جلو ضربه بزنید
این بینش تعداد دفعاتی را نشان میدهد که کاربر روی عکس یا ویدیوی استوری شما ضربه میزند تا به بخش بعدی رسانه بروید.
روی برگشت ضربه بزنید
این بینش تعداد دفعاتی را نشان میدهد که کاربر روی عکس یا ویدیوی استوری شما ضربه میزند تا به قطعه قبلی رسانه بازگردد.
پاسخ می دهد
این بینش تعداد دفعاتی را که کاربران از طریق کادر متنی ارسال پیام در استوری شما پیام ارسال میکنند، نشان میدهد.
سوایپ دور
این بینش نشان دهنده تعداد دفعاتی که کاربران ضربه تند وشدید زدن به جست و خیز به حساب آینده داستان – به برای “شیر رو به جلو”، که نشان دهنده کاربران پرش به آینده به اشتباه خود را قطعه بعدی از رسانه داستان.
خارج می شود
این بینش تعداد دفعاتی را نشان میدهد که کاربر بخش داستانها را به طور کامل ترک میکند تا به فید اصلی بازگردد.
مهمترین بخش روش آنالیز پیج اینستاگرامی ،اندازه گیری اثربخشی خود با بینش اینستاگرام
اکنون که میدانید چگونه به دادهها دسترسی داشته باشید تا استراتژی خود را با Instagram Insights اطلاع دهید، میتوانید آن دادهها را تجزیه و تحلیل کنید و تعیین کنید چه چیزی برای مخاطبان شما مفید است (و چه چیزی نیست). از آنجا، با در نظر گرفتن این معیارها، ایجاد محتوایی که تعامل زیادی داشته باشد، بسیار آسان تر خواهد بود.