اینستاگراماینستاگرام مارکتینگکسب درآمد آنلاینکسب و کارمارکتینگ

14 نکته که به شما کمک می کند در لایو اینستاگرام تسلط پیدا کنید

تشریح نحوه برگزاری بهترین لایو های زنده اینستاگرامی برای اینستاگرام مارکتینگ عالی

سرفصل مطالب نوشته

 

لایو اینستاگرام
 

مقدمه:

 

اگرچه اینستاگرام بیشتر به عنوان پلتفرمی برای به اشتراک گذاری زیباترین عکس های شما شناخته می شود، ویدیو در حال تبدیل شدن به بخش بزرگتر و بزرگتری از پلتفرم محبوب است. پس از راه‌اندازی استوری‌های اینستاگرام و IG Live در سال 2016، این پلتفرم (و کاربران آن) از ویدیوهای زودگذر و طولانی استقبال می‌کنند.

اگر در حال حاضر استراتژی ویدیویی در اینستاگرام ندارید، داده‌های زیادی از ایجاد آن پشتیبانی می‌کنند. 

به عنوان مثال، تحقیقات Socialinsider نشان داد که ویدیوها نسبت به هر نوع پست اینستاگرامی نظرات بیشتری ایجاد می‌کنند، به طوری که بزرگترین حساب‌ها دو برابر بیشتر از تصاویر، نظرات خود را در پست‌های ویدیویی مشاهده می‌کنند. 

علاوه بر این، یک مطالعه جداگانه از HubSpot و Mention نشان داد که پست‌های ویدیویی دو برابر بیشتر از انواع پست‌های دیگر درگیر هستند.

این پست به لایو اینستاگرام (Instagram Live) می‌رود، قابلیتی در استوری اینستاگرام که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوها را برای فالوورها پخش کنند و در زمان واقعی با آنها تعامل داشته باشند.

 ماهیت موقت IG Live آن را راهی عالی برای افزودن ویدیو به استراتژی اینستاگرام شما می کند. بازاریابان می توانند ویدیوهای زنده را بدون صرف زمان یا بودجه زیاد تولید کنند و برای مخاطبان برند جذابیت دارند. 

یک نظرسنجی مجله نیویورک نشان داد که 80٪ از کاربرانی که برندها را دنبال می کنند ترجیح می دهند ویدیوی زنده را به جای خواندن یک وبلاگ تماشا کنند، در حالی که 82٪ ویدیوی زنده را به پست های اجتماعی یک برند ترجیح می دهند.

علاقه کاربر به ویدیوی زنده تنها دلیلی نیست که شما باید این ویژگی را به استراتژی خود اضافه کنید. Instagram Live همچنین در افزایش قابلیت کشف و تعامل عالی است. در اینجا چند راه دیگر وجود دارد که این ویژگی می تواند به این موضوع کمک کند:

  1. ویدیوی زنده در اولویت اخبار فید است.

  2. محتوای شما در استوری ها در بالای فیدهای کاربران به جایگاه اول می رسد.

  3. دنبال‌کنندگانی که اعلان‌ها را خاموش نکرده‌اند، پیامی دریافت خواهند کرد که به آنها هشدار می‌دهد که در حال پخش زنده هستید.

  4. صحبت کردن و تعامل مستقیم با مخاطبان راهی عالی برای ایجاد روابط و اعتماد است.

اکنون که شما را در مورد اهمیت IG Live متقاعد کرده ایم، 14 نکته برتر Instagram Live را بررسی کنید.

قبل از پخش زنده

1. موضوعات جذاب اینستاگرام لایو را انتخاب کنید

اگر می‌خواهید مستقیماً از طریق لایو اینستاگرام با مخاطبان خود صحبت کنید، دلیل خوبی می‌خواهید تا از آنها بخواهید که با آن‌ها هماهنگ کنند.

آیا نمی دانید در لایو اینستاگرام چه کاری انجام دهید؟ در اینجا چند دلیل محبوب برای میزبانی وجود دارد:

  • معرفی یک محصول یا مجموعه را اعلام کنید
  • نحوه استفاده از یک محصول یا خدمات را توضیح دهید
  • میزبان یک پرسش و پاسخ با مخاطبان خود باشید
  • با استفاده از ویژگی «افزودن دوست» با شخصی مصاحبه کنید
  • مخاطبان خود را به پشت صحنه فضای کاری، یک رویداد یا یک سفر مرتبط با کار خود ببرید
  • میزبانی یک نمونه فروش مجازی یا نمایش تنه
  • خلاصه ای از آخرین محتوای خود را ارائه دهید
  • محصول یا خدماتی را که به مخاطبان شما مرتبط است، مرور کنید
  • ابزار مورد علاقه خود را برای انجام یک کار خاص توصیه کنید
  • یک نکته یا “هک” در مورد چگونگی غلبه بر یک نقطه درد مشترک برای مخاطبان خود ارائه دهید
  • به اطلاعیه اخیر صنعت توضیح دهید و به آن واکنش نشان دهید
  • فیلم پشت صحنه قبل از اینکه در یک رویداد یا کنفرانس روی صحنه بروید
  • در مورد عملکرد شرکت و اهداف آینده خود بحث کنید
  • در مورد مشکلات رایج در انجام یک کار خاص و نحوه اجتناب از آنها صحبت کنید
  • نشان دهید که چرا شما یا شرکتتان یک کار خاص را متفاوت از بقیه انجام می دهید
  • شرح دهید که روز کاری معمولی شما چگونه است

هر دلیلی که برای میزبانی پخش زنده خود دارید، در مورد اقدام مورد نظری که می خواهید مخاطبان خود انجام دهند فکر کنید و آن را در طول ویدیو به آنها یادآوری کنید. مشخص کنید که از چه معیارهایی برای پیگیری موفقیت آمیز بودن یا نبودن پخش زنده استفاده می کنید.

2. تمرین و آماده سازی

ویدیوهای شما نباید بیش از حد فیلمنامه یا تمرین شوند، اما همیشه ایده خوبی است که یک برنامه داشته باشید. قبل از پخش زنده خود، یک اسکریپت شل بسازید و آنچه را که می خواهید بگویید اجرا کنید. آماده سازی احتمال اشتباهات را در زمانی که زنده هستید کاهش می دهد. همچنین خوب است که تصوری از مدت زمان ماندگاری پخش زنده خود داشته باشید.

وقتی چند بار فیلمنامه خود را تمرین کردید، ویدیوهای آزمایشی بگیرید و به دنبال زمینه هایی برای بهبود تجربه مخاطب باشید. هنگام بررسی ویدئوهای تست خود، از خود سوالاتی بپرسید:

  • آیا پس زمینه حواس شما را پرت می کند؟
  • صدای شما واضح است؟
  • آیا دوربین شما ثابت است؟
  • آیا ویدئوی شما به خوبی روشن شده است؟

3. تنظیمات را برای ذخیره خودکار IG Live خود پیکربندی کنید

با زدن نماد چرخ دنده در گوشه سمت چپ بالای صفحه استوری خود، از تنظیمات استوری اینستاگرام دیدن کنید:

نحوه تغییر تنظیمات در استوری اینستاگرام

از این صفحه، می توانید تنظیمات را روشن (یا غیرفعال) کنید:

  • ویدیوی خود را به استوری های خود اضافه کنید
  • اجازه اشتراک گذاری
  • ویدئوی خود را ذخیره کنید
  • ارسال خودکار به استوری های فیس بوک

همه این ویژگی ها می توانند به افزایش دسترسی ویدیوی شما کمک کنند.

از این صفحه، همچنین می توانید انتخاب کنید که ویدیو را با دنبال کنندگان خاصی به اشتراک بگذارید. این ویژگی زمانی عالی است که محتوای انحصاری دارید که می‌خواهید با گروه خاصی از مشتریان به اشتراک بگذارید.

4. پخش زنده خود را از قبل تبلیغ کنید

هنگامی که تاریخ، زمان و موضوع را برای لایو اینستاگرام خود تعیین کردید، از قبل به دنبال کنندگان خود در مورد آن اطلاع دهید. به این ترتیب آن‌ها می‌توانند زمان را کنار بگذارند و مطمئن شوند که هماهنگ می‌شوند. استوری‌های اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای تبلیغ قبل از زندگی است، زیرا مخاطبان پیش‌بینی می‌کنند برند شما را در استوری‌های خود ببینند. همچنین توصیه می‌کنیم از همه پلتفرم‌های دیگر خود برای ایجاد buzz برای پخش زنده استفاده کنید. ایمیل می تواند مفید باشد، به خصوص اگر گزینه « افزودن به تقویم » را برای خوانندگان قرار دهید.

5. طبیعت زودگذر IG Live را در آغوش بگیرید

مطمئن شوید که در مورد ماهیت زمان محدود ویدیو و پیشنهادات انحصاری که هم قبل از زمان و هم در طول پخش زنده شما در دسترس خواهد بود صحبت کنید. از FOMO مخاطبان خود استفاده کنید – به آنها احساس کنید که نمی توانند پخش زنده را از دست بدهند. ارائه یک کد کوپن محدود برای مدت زمان محدود یا ایجاد یک اعلامیه بزرگ در طول ویدیو برای تشویق مخاطبان خود برای تنظیم زمانی که شما زنده هستید را در نظر بگیرید.

در لایو اینستاگرام چه کنیم

6. عنوان ویدیوی خود را پین کنید

مخاطبان شما احتمالاً با پیشرفت ویدیوی شما افزایش خواهند یافت. می‌توانید با پین کردن «عنوان» پخش زنده خود، به کسانی که دیر به آن می‌پیوندند، زمینه‌ای بدهید. برای پین کردن عنوان، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

چگونه یک عنوان را به ویدیو لایو اینستاگرام خود پین کنیم

  • IG Live خود را شروع کنید
  • به ویژگی «پین نظر» بروید و سپس «عنوان» ویدیوی خود را در بخش نظرات فید زنده تایپ کنید.
  • برای پین کردن روی نظر ضربه بزنید

7. هدف ویدیوی خود را تکرار کنید

بینندگان شما احتمالاً تبلیغ پخش مستقیم شما را دیده اند و حضور خود را از قبل برنامه ریزی کرده اند. دیگران به سادگی با جریان مستقیم شما برخورد خواهند کرد. شاید آنها قبلاً محتوای شما را دیده باشند و کنجکاو باشند که شما چه چیزی بگویید.

در هر صورت، یکی از موثرترین نکات IG Live این است که آنچه را که در پخش زنده خود انجام خواهید داد، تکرار کنید – موضوعات لایو اینستاگرام که در مورد آنها بحث خواهید کرد. سوالاتی که به آنها پاسخ خواهید داد؛ مشکلاتی که حل خواهید کرد این به مردم اطمینان می دهد که در مکان مناسبی هستند و دلیلی برای ادامه تماشا به آنها می دهد.

8. ببینید چه کسی پخش زنده شما را تماشا می کند

برای اینکه ببینید چه کسی پخش زنده شما را تماشا می کند، روی نماد چشم در بالای صفحه ضربه بزنید:

چگونه ببینیم چه کسی IG Live شما را تماشا می کند

همانطور که بیشتر به صورت زنده می روید، ممکن است شروع به شناسایی دنبال کنندگان خاصی کنید. با صحبت مستقیم با آنها در ویدیوی خود، فریاد زدن یا پرسیدن سؤال از آنها، به تقویت روابط با بینندگانی که بیشترین مشارکت را دارند ادامه دهید.

9. یک برچسب سوال اضافه کنید

وقتی استیکر سوالات را در استوری اینستاگرام خود پست می کنید، افراد می توانند روی استیکر در استوری شما ضربه زده و سوالی را تایپ کنند تا از شما بپرسند. سپس می توانید به سوالاتی که در طول یک پرسش و پاسخ زنده با فالوورهای خود دریافت می کنید پاسخ دهید. این ویژگی تعاملی برای پخش مستقیم پرسش و پاسخ، توضیح ویژگی‌های یک محصول یا خدمات، یا مصاحبه عالی است.

10. از ویژگی Add a Friend برای مصاحبه با شخصی در ویدیوی زنده خود استفاده کنید

افزودن دوستان به پخش زنده خود نه تنها تجربه جذاب تری ایجاد می کند، بلکه به شما امکان می دهد از فالوورهای افراد دیگر نیز استفاده کنید. افزودن دوستان دامنه پخش زنده شما را فراتر از مخاطبان شما افزایش می دهد.

از قابلیت لایو روم های اینستاگرام بهره ببرید

می توانید حداکثر سه دوست برای پیوستن به جریان زنده اینستاگرام خود اضافه کنید. انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا گزینه دوربین زنده را برای راه اندازی Live Room انتخاب کنید، سپس روی نماد اتاق ها ضربه بزنید تا مهمانان خود را انتخاب کنید. اینستاگرام افرادی را به شما نشان می‌دهد که درخواست کرده‌اند با شما لایو بروند. همچنین می توانید از تابع جستجو برای یافتن یک مهمان خاص استفاده کنید. حداکثر سه مهمان را به طور همزمان اضافه کنید، یا با دو مهمان شروع کنید، سپس یک مهمان سوم غافلگیرکننده را بعداً اضافه کنید – انتخاب با شماست!

پس از استریم چه باید کرد

ویدیوی خود را تا 24 ساعت آینده به اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری بتوانند آن را تماشا کنند.

11. ویدیوی خود را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید

برای اینکه بیشترین توجه را به ویدیوی خود داشته باشید، آن را در داستان های خود ذخیره کنید تا کسانی که آن را از دست داده اند بتوانند تا 24 ساعت آینده تماشا کنند. همچنین می‌توانید یک پست اینستاگرامی ایجاد کنید که به دنبال‌کنندگان هشدار دهد تا ویدیوی شما را قبل از ناپدید شدن بررسی کنند.

12. پیام های مستقیم خود را مرور کنید و با هرکسی که با شما تماس گرفته است پیگیری کنید

اگر فالوورها در جریان پخش زنده شما از طریق پیام مستقیم سؤالی پرسیدند یا نظر دادند، مهم است که بلافاصله به آنها پاسخ دهید تا زمانی که برند شما هنوز در ذهن شماست. از این پیام های مستقیم استفاده کنید تا مکالمه یک به یک را تا زمانی که می توانید ادامه دهید – بازخورد بخواهید و با آنها آشنا شوید.

13. مطمئن شوید که ویدیوی خود را در رول دوربین خود ذخیره کرده اید

عملکرد بایگانی زنده اینستاگرام به شما امکان می دهد 30 روز گذشته پخش زنده خود را مشاهده کنید و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آنها را به اشتراک بگذارید، ذخیره کنید یا حذف کنید:

نحوه دسترسی به آرشیو لایو اینستاگرام

ذخیره ویدیوی زنده به شما امکان می دهد آن را با سایر سیستم عامل ها به اشتراک بگذارید. همچنین ایده خوبی است که آن را مجدداً پخش کنید تا بدانید در جریان زنده چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید. این برای ایجاد تنظیمات برای پخش زنده آینده IG ارزشمند است.

14. به معیارهای ویدیوی خود توجه داشته باشید تا از آنها به عنوان معیار برای ویدیوهای زنده آینده استفاده کنید

اهداف و معیارهایی را که قبل از پخش جریانی زنده تعیین کرده‌اید، دوباره بررسی کنید و عملکرد این ویدیو را ارزیابی کنید. اگر اولین پخش زنده شماست، از این معیارها به عنوان معیاری برای کمپین های آینده استفاده کنید.

به گفته Animoto ، ویدئو نوع شماره یک محتوایی است که مصرف کنندگان می خواهند از برندها در رسانه های اجتماعی ببینند. به‌ویژه ویدیوی زنده می‌تواند باعث تعامل بیشتر، افزایش تعامل و در نهایت نتایج بیشتر شود. از آنجایی که 58 درصد از مردم می گویند که پس از دیدن یک برند یا محصول در استوری، علاقه بیشتری به برند یا محصول پیدا کرده اند، اینستاگرام لایو این پتانسیل را دارد که مخاطبان شما را حتی بیشتر در چرخه مشتری سوق دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید