اکسپلور اینستاگراماینستاگراماینستاگرام مارکتینگبرندینگ

مهم ترین آمار اینستاگرام که باید برای سال 2021 بدانید

 
 

مقدمه

به دنبال آمار اینستاگرام برای هدایت استراتژی خود در سال 2021 هستید؟

خوب!

زیرا این پلتفرم شاید سریعترین در حال تکامل در تمام رسانه های اجتماعی باشد. و به ما اعتماد کنید: تغییرات زیادی در سال 2020 تغییر کرده است که در نهایت بر نحوه نزدیک شدن شما به “گرم رو به جلو” تأثیر می گذارد.

در زیر لیستی به روز از آمار اینستاگرام را برای کمک به شما در استفاده حداکثری از شبکه در سال 2021 آورده ایم.

آمار کاربران و استفاده از اینستاگرام

بیایید با یک سوال اساسی شروع کنیم: چند نفر از اینستاگرام استفاده می کنند؟

واقعیت جالب:  اینستاگرام  با نزدیک شدن به پایان سال 2020 از مرز 1 میلیارد کاربر جهانی عبور کرد. یک نقطه عطف عظیم که ظاهراً فقط برای افرادی مانند فیس بوک در نظر گرفته شده بود، این آمار گواهی بر قدرت ماندگاری اینستاگرام است. در واقع، رشد کاربران اینستاگرام ثابت بوده است و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد.

نمودار از Emarketer پیش بینی آمار استفاده از اینستاگرام در سراسر جهان از 2019-2023

بنابراین، اینستاگرام در مقایسه با سایر برنامه های اجتماعی چند بار دانلود دارد؟ بر اساس داده‌های  Sensor Tower ،  اینستاگرام در سال گذشته در بین پنج برنامه برتری بود که  هم در اپ استور و هم از طریق گوگل پلی دانلود شده بود. این برنامه تنها در سه ماهه دوم 2020 حدود 13 میلیون بار دانلود کرده است. از ژانویه 2021، این برنامه از نظر بارگیری پس از TikTok در اپ استور در رتبه دوم قرار دارد (گاهی اوقات با فیس بوک در حال مبارزه است).نمودار میله ای که بیشترین بارگیری شده در ایالات متحده را در سه ماهه دوم 2020 نشان می دهد

اکنون، بیایید به برخی از آمارهای اینستاگرام که برخی از افرادی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند، نگاهی بیاندازیم. آمارهای جمعیتی اخیر  رسانه های اجتماعی  همچنان به یک  پایگاه کاربر عمدتاً زن (34.3٪) اشاره می کند که زیر 34 سال سن دارند .

اگرچه هنوز کاربران مسن‌تری در آن حضور دارند،  این پلتفرم همچنان تحت سلطه  Gen Z و Millennials است. برخی از آمارهای اخیر اینستاگرام که توسط  Statista گردآوری شده است، بیشتر به این موضوع کمک می کند.

نمودار میله ای Statista که جمعیت شناسی اینستاگرام را بر اساس سن و جنسیت از اکتبر 2020 نشان می دهد

اینستاگرام فراتر از جذابیت برای جوانان، به خاطر پایگاه کاربران خشمگینش معروف است. به عنوان مثال،  ۶۳ درصد از آمریکایی ها می گویند که روزانه اینستاگرام را چک می کنند.  این داده ها را با تحقیقات انجام شده در استرالیا همراه کنید که نشان می  دهد میانگین کاربران اینستاگرام حداقل  ۷ ساعت در هفته  را در این پلتفرم می گذرانند .

خوراکی های کلیدی

  • رشد کاربران اینستاگرام، به ویژه در میان جمعیت جوان، ثابت و ثابت بوده است.
  • با تکیه بر نکته بالا، کاربران اینستاگرام از نظر تعداد دفعات ورود به سیستم جزو متعهدترین کاربران هستند.
  • تعداد زیاد دانلود اپلیکیشن اهمیت بهینه سازی موبایل برای  استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما را نشان می دهد.

آمار محتوای اینستاگرام

الگوریتم  اینستاگرام  در گذشته بازاریابان را تحت تأثیر قرار داده است و به نظر می رسد این روند در سال 2021 ادامه یابد.

آمارهای اخیر اینستاگرام به ما می گوید که  تعامل ارگانیک از سال 2020 کاهش یافته است که در 1.60٪ بود. برای مرجع، تحقیقات  RivalIQ  میانگین نرخ تعامل را 1.22٪ نشان می دهد. بطور خلاصه؟ تعامل ارگانیک آن چیزی نیست که قبلا بود.

نمودار میله ای از Rival IQ که نرخ تعامل اینستاگرام را در تمام صنایع نشان می دهد

بنابراین، برندها برای مبارزه با پدیده دسترسی کمتر، کدام نوع محتوا را باید در اولویت قرار دهند؟ تحقیقات  Bannersnack  نشان می‌دهد که  پست‌های چرخ فلک بالاترین نرخ تعامل (1.94%) را دارند و پس از آن تصاویر (1.74%) و پست‌های ویدئویی (1.45%) قرار دارند.

میانگین نرخ تعامل به ازای هر پست چرخ و فلک، تصویر و ویدئو در اینستاگرام

با توجه به اینکه درباره چرخ فلک ها در مقایسه با حلقه ها یا داستان ها زیاد صحبت نمی شود، این ممکن است کمی تعجب آور  باشد.

با این حال، محتوای ویدیویی همچنان در حال رونق است. در بحبوحه همه‌گیری کووید-19، علاقه به محتوای تماشای زیاد به میزان قابل توجهی افزایش یافت و  ۷۰ درصد از بازاریابان به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری خود در ویدیو بودند. این موضوع به  دنبال حلقه‌های اینستاگرام  و رقابت در انتظار TikTok است.

در این مورد،  TikTok (29٪) به سختی از اینستاگرام (25٪) به عنوان  پلتفرم اجتماعی مورد علاقه نوجوانان برتری می یابد . از نظر محتوا، انتظار داشته باشید که اینستاگرام به تقویت Reels ادامه دهد. با تبلیغات Reels که ظاهراً در افق است، برندها باید به جای انتخاب بین آنها، ویدیوی کوتاه خود را در اینستاگرام و TikTok دوبار فرو ببرند.

نموداری که پلتفرم اجتماعی مورد علاقه نوجوانان Gen Z/US را نشان می‌دهد، اینستاگرام ۲۵ درصد است.

اما داستان بزرگ در مورد آمار اینستاگرام ما پیرامون محتوای  استوری است.

به گفته  خود اینستاگرام ،  بیش از 500 میلیون نفر روزانه از استوری استفاده می کنند و یک سوم استوری های پربازدید از برندها هستند. استوری ها باید جزء اصلی استراتژی محتوای شما باقی بمانند، به خصوص که به برندها اجازه می دهند در فیدهای فالوورها از خط عبور کنند و توسط الگوریتم اینستاگرام محدود نمی شوند.

با جمع بندی آمار محتوای اینستاگرام خود، متوجه شدیم که  بهترین زمان برای ارسال پست  در طول هفته حدود ساعت 11 صبح (به وقت مرکزی) است. ارسال پست در زمان هایی که به احتمال زیاد مخاطبان شما درگیر هستند باید یک روش معمول باشد. ابزارهای زمان‌بندی مانند  Sprout Social  می‌توانند به این امر کمک کنند.

2021 اینستاگرام به طور کلی بهترین زمان برای ارسال

خوراکی های کلیدی

آمار تبلیغات اینستاگرام

با توجه به آمار اینستاگرام بالا، تبلیغات اجتماعی روز به روز محبوب تر می شوند.

طبق تحقیقات  Smartly.io ،  ۵۰ درصد از تیم های بازاریابی نیمی از بودجه بازاریابی خود را صرف تبلیغات اجتماعی می کنند . به طور خاص،  29 درصد از بازاریابان اکثر دلارهای تبلیغاتی خود را در اینستاگرام خرج می کنند.

نموداری که نشان می دهد در کدام پلتفرم بیشترین هزینه تبلیغات روی می دهد. اینستاگرام 29 درصد

داده‌های  مرکل  نشان می‌دهد که اخیراً تبلیغات استوری‌های اینستاگرام چگونه به‌ویژه برای برندها عملکرد خوبی داشته‌اند. تحقیقات آنها اشاره کرد که  تبلیغات Stories 35٪ از بازدیدها و 29٪ از کل هزینه تبلیغات اینستاگرام را برای برندها  در سه ماهه سوم 2020 ایجاد کردند. همچنین قابل توجه این واقعیت است که تبلیغات Stories علیرغم رشد اخیرشان CPM کمتر از میانگین دارند.

یکی دیگر از آمارهای جذاب اینستاگرام از گزارش مرکل، نشان می‌دهد که چند شرکت تبلیغاتی کنار هم در فیس‌بوک و اینستاگرام اجرا می‌کنند در واقع،  اینستاگرام 33 درصد از هزینه تبلیغات فیس‌بوک و 36 درصد از بازدیدها را برای برندهایی  که کمپین‌های خود را در هر دو پلتفرم راه‌اندازی می‌کنند، تشکیل می‌دهد.

نمودار میله‌ای که اشتراک تبلیغات اینستاگرام و فیس‌بوک را بر اساس خرج و برداشت نشان می‌دهد

در همین حال، گزارش اخیر  Socialbakers  نشان می‌دهد که چقدر  هزینه به ازای هر کلیک (CPC) برای فید اینستاگرام (20٪ سالانه) و تبلیغات Stories (حدود 15٪ سالانه) کاهش یافته است .

نمودار میله‌ای که هزینه هر کلیک را بر اساس موقعیت پلتفرم با فید اینستاگرام و استوری‌ها در پیشرو و سال به سال در حال رشد نشان می‌دهد

با این حال، ما نمی توانیم بدون صحبت در مورد اینفلوئنسرها در مورد آمار اینستاگرام صحبت کنیم.

در حالی که شک و تردیدهایی در مورد اینکه آیا اینفلوئنسرها در آزمون زمان مقاومت می کنند یا نه وجود دارد، اعداد و ارقام دروغ نمی گویند. طبق گفته  اینستاگرام ،  ۸۷ درصد از مردم می گویند که یک اینفلوئنسر آنها را به سمت خرید سوق داده است . آنها همچنین خاطرنشان می کنند که  ۷۰٪ از “علاقه مندان به خرید” برای کشف محصول به اینستاگرام مراجعه می کنند.

حتی اگر مردم مستقیماً از اینفلوئنسرها خرید نمی‌کنند، تأثیر آن‌ها بر تثبیت  خرید اینستاگرام  در استراتژی‌شان قابل انکار نیست. برای کسانی که   از اینفلوئنسرها خرید می کنند، طبق MediaKix،  پست  های  تصویر استاندارد (78٪) و استوری ها (73٪) به عنوان مؤثرترین انواع محتوای تأثیرگذار در نظر گرفته می شوند .

خوراکی های کلیدی

  • اگرچه در سطح محبوبیت فیس بوک نیست، پلت فرم تبلیغات اینستاگرام قطعا در حال رشد است.
  • با  عرضه انواع تبلیغات جدید  هر ساله، برندها در مورد کمپین های خود آزادی بیشتری نسبت به همیشه دارند (که هم چالش ها و هم فرصت ها را نشان می دهد).
  • اینفلوئنسرها علیرغم سروصداهای منتقدان چه قبل و چه در طول همه گیری، همچنان قدرت خود را حفظ می کنند.

آمار اینستاگرام برای برندها

برای جمع بندی همه چیز، اجازه دهید به برخی از آمارهای عمومی اینستاگرام برای برندها نگاه کنیم که باید برای سال 2021 در نظر داشته باشید.

آماری که اغلب به آن اشاره می شود و سال به سال افزایش یافته است،  ۹۰٪ از مردم اکنون یک کسب و کار را در اینستاگرام دنبال می کنند . به دنبال عرضه مداوم ویژگی‌های تجاری جدید و گزینه‌های خرید برای بازرگانان تجارت الکترونیک به‌عنوان شواهدی مبنی بر اینکه چگونه پلتفرم در حال برندتر شدن است، نگاه نکنید.

شاید این توضیح دهد که چرا  اینستاگرام اکنون پلت فرم محبوب برای دنبال کردن برندها است.  این نه تنها فرصت های فروش محصولات در اینستاگرام را نشان می دهد، بلکه خدمات و پشتیبانی مشتریان را نیز ارائه می دهد.

نمودار میله‌ای استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای دنبال کردن برندها را نشان می‌دهد و اینستاگرام با ۳۶ درصد پیشتاز در سایر پلت‌فرم‌های اجتماعی است.

با این حال، به یاد داشته باشید که اینستاگرام دیگر فقط یک شبکه B2C نیست، زیرا  ۴۶٪ از بازاریابان محتوای B2B از اینستاگرام ارگانیک در ۱۲ ماه گذشته استفاده کرده‌اند . نه به اندازه لینکدین (95٪) یا توییتر (86٪)، اما هنوز هم نشان می دهد که اینستاگرام در حال افزایش محبوبیت برای B2B است. به عنوان مثال، اینفلوئنسرهای تجاری و  بازاریابان SaaS  به آرامی اما مطمئناً ادعای خود را بر روی پلتفرم مطرح می کنند.

نمودارهای دایره ای که نشان می دهد بازاریابان محتوای B2B در 12 ماه گذشته چگونه از آن استفاده کرده اند

خوراکی های کلیدی

  • اینستاگرام ارگانیک برای برندهای B2C و B2B برای ایجاد آگاهی از برند ارزشمند است.
  • افراد بیشتری نسبت به قبل برندها را در اینستاگرام دنبال می‌کنند و این نشان می‌دهد که چگونه این پلتفرم می‌تواند از نظر خرید و تبلیغات در درازمدت با فیس‌بوک رقابت کند.
  • حتی اگر اینستاگرام به فروش مستقیم منجر نشود، این شبکه جزء اصلی هر  قیف بازاریابی اجتماعی  برای آموزش و پرورش مشتریان باقی می ماند.

کدام آمار اینستاگرام برای شما متمایز است؟

گوش کنید: اینستاگرام یک شبکه به سرعت در حال رشد و در حال توسعه است.

استفاده حداکثری از پلتفرم به معنای دانستن چگونگی سازگاری است. امیدواریم که آمار اینستاگرام در بالا بتواند به شما در تسلط بر پلتفرم امسال کمک کند.

و اگر هنوز به مشاوره یا الهام در مورد چگونگی استفاده حداکثری از سال 2021 نیاز دارید، مطمئن شوید که جدیدترین راهنمای ما در مورد نحوه ایجاد  استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را بررسی کنید .

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید