استراتژی بازاریابی وتفاوت آن با برنامه بازاریابی
marketingstrategy
سرفصل مطالب نوشته
استراتژی بازاریابی چیست؟
استراتژی بازاریابی به برنامه بازی کلی یک کسب و کار برای دستیابی به مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان محصولات یا خدماتشان اشاره دارد.
یک استراتژی بازاریابی شامل ارزش پیشنهادی شرکت ، پیامهای کلیدی برند، دادههای جمعیتشناسی مشتری هدف و سایر عناصر سطح بالا است.
یک استراتژی بازاریابی کامل ” چهار P ” بازاریابی – محصول، قیمت، مکان و تبلیغات را پوشش می دهد.
نکات کلیدی
- marketing strategy، برنامه بازی یک کسب و کار برای دستیابی به مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان محصولات یا خدماتشان است.
- استراتژی های بازاریابی باید حول محور ارزش پیشنهادی یک شرکت باشد.
- هدف نهایی یک استراتژی بازاریابی، دستیابی و انتقال مزیت رقابتی پایدار نسبت به شرکت های رقیب است.
درک استراتژی های بازاریابی
یک استراتژی بازاریابی واضح باید حول محور ارزش پیشنهادی شرکت بچرخد، که به مصرف کنندگان اطلاع دهد که شرکت برای چه چیزی ایستاده است، چگونه عمل می کند و چرا شایسته کسب و کارشان است.
این الگویی را به تیم های بازاریابی ارائه می دهد که باید ابتکارات آنها را در تمام محصولات و خدمات شرکت اطلاع دهد. به عنوان مثال، Walmart ( WMT ) به طور گسترده به عنوان یک خرده فروش تخفیف با “قیمت های پایین روزمره” شناخته می شود، که عملیات تجاری و تلاش های بازاریابی آن ریشه در این ایده دارد. 1
استراتژی های بازاریابی در مقابل برنامه های بازاریابی
marketing strategy در طرح بازاریابی مشخص شده است ، که سندی است که انواع خاصی از فعالیت های بازاریابی را که یک شرکت انجام می دهد و شامل جدول زمانی برای اجرای ابتکارات بازاریابی مختلف است، شرح می دهد.
استراتژیهای بازاریابی در حالت ایدهآل باید طول عمر بیشتری نسبت به برنامههای بازاریابی فردی داشته باشند، زیرا حاوی ارزشهای پیشنهادی و سایر عناصر کلیدی برند یک شرکت هستند که معمولاً در طولانی مدت ثابت میمانند.
به عبارت دیگر،marketing strategy پیامهای تصویری بزرگ را پوشش میدهند، در حالی که برنامههای بازاریابی جزئیات لجستیکی کمپینهای خاص را مشخص میکنند.
مزایا:
هدف نهایی استراتژی بازاریابی دستیابی و انتقال مزیت رقابتی پایدار نسبت به شرکت های رقیب با درک نیازها و خواسته های مصرف کنندگان آن است.
خواه یک طراحی تبلیغات چاپی، سفارشیسازی انبوه یا یک کمپین رسانههای اجتماعی باشد، یک دارایی بازاریابی را میتوان بر اساس میزان مؤثری که ارزش اصلی یک شرکت را به اشتراک میگذارد قضاوت کرد.
تحقیقات بازار می تواند به ترسیم اثربخشی یک کمپین معین کمک کند و به شناسایی مخاطبان استفاده نشده برای دستیابی به اهداف نهایی و افزایش فروش کمک کند.
چرا شرکت من به یک marketing strategy نیاز دارد؟
یک طرح بازاریابی به شرکت کمک می کند تا دلارهای تبلیغاتی خود را به جایی هدایت کند که بیشترین تأثیر را دارد. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که شرکت هایی با یک استراتژی بازاریابی مستند 313 درصد بیشتر احتمال دارد که در کمپین های بازاریابی خود موفقیت را گزارش کنند. 2
یک استراتژی بازاریابی چگونه است؟
یک استراتژی بازاریابی، تبلیغات، تبلیغات، و کمپینهای روابط عمومی را که باید توسط یک شرکت انجام شود، از جمله اینکه چگونه شرکت تأثیر این ابتکارات را اندازهگیری میکند، شرح میدهد. آنها معمولاً از “چهار P” پیروی می کنند. کارکردها و اجزای یک طرح بازاریابی شامل تحقیقات بازار برای حمایت از تصمیمات قیمتگذاری و ورودیهای جدید در بازار، پیامرسانی متناسب با جمعیتشناسی و مناطق جغرافیایی خاص، انتخاب پلت فرم برای ارتقای محصول و خدمات – دیجیتال، رادیو، اینترنت، مجلات تجاری و ترکیبی است. از آن پلتفرمها برای هر کمپین، و معیارهایی که نتایج تلاشهای بازاریابی و جدول زمانی گزارش آنها را اندازهگیری میکنند
4 P در یک استراتژی بازاریابی به چه معناست؟
4 P” محصول، قیمت، تبلیغ و مکان است. اینها عوامل کلیدی هستند که در بازاریابی یک کالا یا خدمات دخیل هستند. 4 P را می توان هنگام برنامه ریزی یک سرمایه گذاری تجاری جدید، ارزیابی یک پیشنهاد موجود، یا استفاده کرد.
تلاش برای بهینه سازی فروش با مخاطبان هدف همچنین می توان از آن برای آزمایش marketing strategy فعلی بر روی یک مخاطب جدید استفاده کرد.
آیا یک استراتژی بازاریابی مانند یک برنامه بازاریابی است؟
اصطلاحات برنامه بازاریابی وmarketing strategy اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند زیرا یک برنامه بازاریابی بر اساس یک چارچوب استراتژیک فراگیر توسعه می یابد.
در برخی موارد، استراتژی و برنامه ممکن است در یک سند گنجانده شود.
به ویژه برای شرکت های کوچکتر که ممکن است تنها یک یا دو کمپین بزرگ را در یک سال اجرا کنند.
این طرح فعالیت های بازاریابی را به صورت ماهانه، سه ماهه یا سالانه مشخص می کند در حالی که marketing strategy ارزش پیشنهادی کلی را مشخص می کند .