تجارتدیجیتال مارکتینگکسب درآمد آنلاینکسب و کارمارکتینگ

4 اصل مهم جهت راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی (اینستاگرامی)

 

دریابید که برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین موفق چه چیزی لازم است:

با حداقل هزینه‌های راه‌اندازی و پتانسیل دستیابی به میلیون‌ها مشتری، راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین هرگز محبوب‌تر نبوده است. .
تعداد کسب و کارهای آنلاین در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. راه اندازی آسان، کسب و کارهای آنلاین می تواند برای هر کسی که به دنبال تبدیل شدن به رئیس خود است مناسب باشد. 
از فروشگاه های ساده و سایت های اطلاعاتی eBay گرفته تا یک آژانس دوستیابی آنلاین در مقیاس کامل، یک تجارت آنلاین برای همه وجود دارد.
 حتی بسیاری از مشاغل سنتی اکنون می توانند به صورت آنلاین راه اندازی و اجرا شوند.
خبر خوب این است که کسب‌وکارهای آنلاین به راحتی مقیاس‌پذیر هستند – می‌توانید برای آزمایش یک ایده کسب‌وکار کوچک شروع کنید، قبل از تصمیم‌گیری برای جهش و متعهد شدن به یک نقش تمام وقت، به صورت پاره وقت یا سرگرمی روی آن کار کنید.
خبر بد این است که می تواند کار سختی باشد و بسیاری از افراد دیگر ممکن است ایده های مشابه یا مشابهی داشته باشند!
بنابراین اگر آماده پیوستن به صفوف در حال رشد صاحبان مشاغل آنلاین بریتانیا هستید، در اینجا نحوه شروع به کار آورده شده است.

انواع مختلف کسب و کار آنلاین

راه‌های مختلفی برای کسب درآمد آنلاین وجود دارد، اما محبوب‌ترین مدل‌های کسب‌وکار مورد استفاده برای کسب و کار آنلاین موفق عبارتند از:

فروشگاه اینترنتی – این یکی از محبوب ترین شکل های کسب و کار آنلاین است. به جای اجاره یا خرید یک فروشگاه محلی، محصولات یا خدمات خود را مستقیماً از طریق یک وب سایت به مشتریان می فروشید.

کالاهای فیزیکی را می توان به مشتریان تحویل داد یا محصولات دیجیتالی مانند کتاب های الکترونیکی را مستقیماً از سایت شما دانلود کرد. 

یک فروشگاه آنلاین شما را در تماس مستقیم با میلیون ها مشتری بالقوه قرار می دهد و در مقایسه با یک فروشگاه سنتی هزینه های اضافی کمتری دارد. می توانید از طریق کارت های اعتباری پرداخت کنید یا از سیستم هایی مانند پی پال برای انجام تراکنش ها استفاده کنید.

تبلیغات – 

مانند رسانه های سنتی مانند روزنامه ها و مجلات، تبلیغ کنندگان برای قرار دادن تبلیغات خود در وب سایت شما هزینه می پردازند. برای اینکه این کار سودآور باشد، باید بازدیدکنندگان زیادی برای سایت خود داشته باشید – که به عنوان ترافیک وب شناخته می شود. 

این مدل با وب‌سایت‌هایی که آزادانه اطلاعات، سرگرمی یا نظرات ارائه می‌کنند، مانند مجلات آنلاین، وبلاگ‌های محبوب یا سایت‌های کمک و مشاوره، بهترین کار را دارد. هدف این است که تا حد امکان بازدید کننده را جذب کنید تا از تبلیغات درآمد کسب کنید.

اشتراک – 

این مدل کسب و کار توسط وب سایت هایی استفاده می شود که اطلاعات، سرگرمی یا خدمات خاصی را ارائه می دهند. 

برای دسترسی به تمام یا بخشی از محتوا یا خدمات، از کاربران هزینه اشتراک – ماهانه یا سالانه – دریافت می شود. نمونه هایی از کسب و کارهای اشتراک آنلاین عبارتند از Netflix، eHarmony، Weight Watchers و The Times. برخی از دریافت کنندگان وام ما با این مدل بسیار موفق شده اند .

کارگزاری – 

یک وب‌سایت کارگزار به‌عنوان یک واسطه یا بازار مجازی کار می‌کند و از گرد هم آوردن خریداران و فروشندگان درآمد کسب می‌کند، معمولاً با هزینه‌هایی که برای هر تراکنش به دست می‌آید. 

کارگزاران معروف:

کارگزاران آنلاین معروف عبارتند از eBay، Amazon Marketplace و Gumtree، و کسب و کارهای آنلاین جدید می توانند از این پلت فرم های کارگزاری برای فروش آسان تر به مشتریان استفاده کنند. 

به عنوان مثال، یک سایت مقایسه قیمت ممکن است تعدادی از گزینه های قابل دوام را برای یک محصول خاص مانند بیمه فهرست کند. مشتری یک گزینه را انتخاب می کند و سپس به وب سایت بیمه گر منتقل می شود.

اینکه کدام مدل کسب و کار یا ترکیبی از مدل ها برای راه اندازی آنلاین شما مناسب است به ماهیت کسب و کار شما بستگی دارد.

تجارت آنلاین گل فروشی

با یک ایده، نام و طرح تجاری بیایید

مانند هرکسب و کار اینترنتی ، اولین قدم در راه اندازی یک شرکت آنلاین، تصمیم گیری در مورد یک ایده تجاری و ایجاد یک طرح تجاری است. داشتن یک مخاطب هدف و اهداف مشخص به طور مستحکم به شما کمک می کند تا تجارت آنلاین خود را سریع راه اندازی کنید.

کسب و کارهای موفق با شناسایی نیاز مشتری به جای تمرکز بر یک محصول شروع می کنند. نیاز را پیدا کنید و می دانید که شانس خوبی وجود دارد که مردم کالا یا خدمات شما را بخواهند. برای اینکه بفهمید مردم به دنبال چه چیزی هستند و تعداد کسب و کارهای دیگری که قبلاً این نیاز را برآورده می کنند، کمی تحقیق کنید.

همیشه ارزش آن را دارد که قبل از شروع کار، تحقیقات بازار انجام دهید. سطح جزئیات تا حدودی توسط بودجه شما دیکته می شود، اما راه هایی برای دستیابی به درک خوبی از بازار با بودجه کمتر وجود دارد.

موارد و نکات مهم :

  • از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با افراد علاقه مند استفاده کنید، یا از دنبال کنندگان مورد اعتماد برای مشاوره/بازخورد در مورد ایده بخواهید. توجه داشته باشید که این قوی ترین تحقیق نیست، اما برای سؤالات ساده می تواند چشم بازکننده باشد.
  • در رویدادهای مرتبط شرکت کنید تا ببینید چه چیزی در صنعت شما محبوب و پرطرفدار است، و شاید با کارآفرینان/استارت آپ ها برای دریافت مشاوره صحبت کنید.
  • از SurveyMonkey یا نرم افزار نظرسنجی مشابه استفاده کنید، که می تواند برای هدف قرار دادن انواع مخاطبان خاص مورد استفاده قرار گیرد. می توانید اندازه و دامنه سؤال را تعیین کنید، اما مراقب باشید سؤالات مبهم یا گمراه کننده نپرسید.
  • وب سایت های رقیب بالقوه را بررسی کنید و به نحوه فروش کالاها و خدمات و هزینه های آنها نگاه کنید. ارائه محصولات یا خدمات منحصربه‌فرد به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا از بقیه آنلاین متمایز شود.
  • تجزیه و تحلیل SWOT را انجام دهید تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و ببینید آیا آنها برای یافته های شما کاربرد دارند یا خیر.

انتخاب نام

شما همچنین باید یک نام برایکسب و کار اینترنتی  خود انتخاب کنید. ممکن است بخواهید این کار را همراه با ثبت نام دامنه برای وب سایت خود انجام دهید، زیرا بهترین راه حل این است که این دو دقیقاً مطابقت داشته باشند. 

نام مناسب باید کوتاه باشد و به راحتی برای مشتریان به خاطر بسپارد، یک آدرس دامنه برای وب سایت شما در دسترس باشد و خیلی شبیه به نام یک شرکت دیگر نباشد.

اگر یک کسب‌وکار آنلاین را از ابتدا شروع می‌کنید، مدتی را به طوفان فکری فهرستی از نام‌های احتمالی اختصاص دهید و سپس آن را به سه یا چهار کاهش دهید. 

یک روش ثبت نام دامنه – یا آدرس وب – است که حاوی کلمات کلیدی است که افراد برای یافتن کسب و کاری مانند شما از آنها استفاده می کنند.

 برای اطلاعات بیشتر در مورد نام‌گذاریکسب و کار اینترنتی ، راهنمای انتخاب نام تجاری ما را ببینید .

نام دامنه کسب و کار آنلاین خود را ثبت کنید

بررسی کنید که آیا هر یک از نام های بالقوه کسب و کار آنلاین شما به عنوان نام دامنه موجود است یا خیر. نام کسب و کار آنلاین شما باید تا حد امکان با نام دامنه شما مطابقت داشته باشد در غیر این صورت مشتریان هنگام جستجوی آنلاین شما را پیدا نخواهند کرد.

دامنه وب سایت خود را ثبت کنید

شما می توانید نام دامنه خود را در شرکت های میزبانی وب مانند 123 Reg، Go Daddy، Names.co.uk و Nominet که رجیستری رسمی نام های دامنه .uk است، جستجو و ثبت کنید.

نام کسب و کار اینترنتی پیشنهادی خود را تایپ کنید تا ببینید آیا در دسترس است یا خیر. اگر نام قبلاً گرفته شده باشد، وب سایت ثبت دامنه انواع مختلفی را پیشنهاد می کند.

بهترین نام ها ؟

نام‌های توهین‌آمیز/حساس مجاز نیستند، همانطور که هر نامی که به شما نشان می‌دهد پیوندهایی به شرکت‌های خارجی یا ارگان‌های دولتی دارید، در صورتی که اینطور نیست، مجاز نیستند.

سعی کنید در این مرحله راه حلی پیدا کنید. بهتر است نام کسب و کار اینترنتی خود را تغییر دهید تا اینکه سعی کنید آن را به طرز ناخوشایندی در یک نام دامنه در دسترس قرار دهید.

روی دریافت آدرس وب سایتی که به .com و .co.uk ختم می شود تمرکز کنید. با این حال، ممکن است بخواهید انواع یک آدرس را در صورت موجود بودن، ثبت کنید.

بررسی کنید که آیا نام در Companies House ثبت شده است – استفاده از سایت به سادگی با تایپ کردن در کادر بالا و کلیک کردن روی پیوند زیر آسان است. اگر فکر می کنید علامت تجاری دارید، می توانید در وب سایت اداره مالکیت معنوی جستجو کنید .

میزبانی کسب و کار آنلاین شما در وب

یک شرکت میزبانی وب، وب سایت کسب و کار اینترنتی  شما را در سرورهای رایانه خود ذخیره می کند و آن را در وب در دسترس دیگران قرار می دهد تا آن را ببینند. خدمات رایگان در دسترس هستند، اما اگر در مورد راه اندازی یک کسب و کار آنلاین جدی هستید، بهتر است برای میزبانی وب که همه ویژگی های مورد نیاز شما را در حال حاضر و با رشد کسب و کار شما ارائه می دهد، هزینه کنید.

قیمت‌ها از پایین شروع می‌شوند و سایت‌هایی مانند Go Daddy یک بسته کسب‌وکار کوچک اولیه را ارائه می‌دهند که شامل یک وب‌سایت قابل تنظیم و میزبانی وب از تنها 6.99 پوند در ماه است. قبل از اینکه یک میزبان وب را انتخاب کنید، در نظر بگیرید که در صورت مواجهه با وب سایت خود با مشکل مواجه می شوید، چه پشتیبانی ارائه می دهند، چه خدمات پشتیبان ارائه می دهند و مقیاس پذیری آنها برای رشد کسب و کار شما.

مثال ها در این  مورد:

به عنوان مثال، یک حساب 0.5 گیگابایتی و 512 مگابایت رم ممکن است برای وب سایت های ساده کافی باشد، که می تواند حداقل 3 تا 5 پوند در ماه هزینه داشته باشد. اگر مایل به افزایش مقیاس هستید، یک درخواست از میزبان انجام دهید و این می تواند فوراً برای پشتیبانی از حجم ترافیک بالاتر یا وب سایت های فشرده تر انجام شود. بسیاری از هاست ها بدون توجه به اینکه در کجای دنیا هستید، پشتیبانی 24/7 را ارائه می دهند. سرعت فوق العاده سریع، گواهینامه های SSL برای امنیت بیشتر، و راه اندازی کمکی.

یک وب سایت تجاری ایجاد کنید

شما می توانید بدون نیاز به صرف هزینه برای میزبانی وب سایتی جذاب و کاربردی با خرید یک راه حل آماده از پلتفرم های رایگان مانند WordPress، Magento یا Shopify ایجاد کنید.

 می‌توانید از یک تم رایگان استفاده کنید، یا برای یک تم ممتاز که ممکن است ویژگی‌های بیشتری ارائه دهد، پرداخت کنید. یکی از مزایای این سایت ها این است که اغلب دارای افزونه های سئو هستند که به افراد کمک می کند سایت شما را پیدا کنند. 

مورد دیگر این است که برای ایجاد یک وب سایت کسب و کار اینترنتی  کاربردی جذاب در کمتر از یک یا دو ساعت نیازی به دانش کدنویسی یا طراحی ندارید. از طرف دیگر، یک طراح وب سایت را استخدام کنید تا برای شما ایجاد کند.

استارت آپ ها

به عنوان یک استارت آپ، نباید بیش از آنچه لازم است هزینه کنید. وب سایت شما باید ظاهر خوبی داشته باشد و برای استفاده و یافتن اطلاعات آسان باشد. ایجاد آن نباید بیش از حد گران باشد.

 در واقع، به عنوان یک SME ممکن است بهتر باشد وجوه خود را به جای دیگری هدایت کنید، به خصوص اگر در مورد جریان نقدی در شرکت نگرانی دارید. پول خود را برای بازاریابی کسب و کار خود پس انداز کنید.

نکاتی برای اولین وب سایت شما

  • هنگام برنامه ریزی وب سایت کسب و کار اینترنتی خود، روی موارد مهم تمرکز کنید. به عنوان مثال، برای فروشگاه‌های آنلاین، فرآیند خرید ساده، با اطلاعات به‌روز موجودی و تحویل سریع از اهمیت کلیدی به مشتریان، حیاتی است.
  • حداکثر از یک یا دو فونت استفاده کنید و در صورت امکان آنها را به یک رنگ محدود کنید. بازدیدکنندگان تا زمانی که بتوانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند، با یک سایت تک رنگ مواجه خواهند شد.
  • یک منوی ساده حاوی صفحه اصلی، محصولات، مخاطب و سابقه شما باید برای شروع کافی باشد.
  • فروشگاه های آنلاین به یک عملکرد سبد خرید، یک تسهیلات پرداخت امن و راهی برای جمع آوری پرداخت ها نیاز دارند. PayPal محبوب است اما بیشتر خریداران مایلند از طریق کارت اعتباری پرداخت کنند.
  • از طرف دیگر، بیشتر مشاغل آنلاین کوچک ترجیح می دهند از یک ارائه دهنده درگاه پرداخت برای انجام تراکنش های کارت اعتباری در ازای دریافت هزینه استفاده کنند. 

نکات تکمیلی در مورد کسب و کار اینترنتی  :

  • سیستم های تجارت الکترونیکی بسیار مقرون به صرفه ای وجود دارد که می توان آنها را از قفسه خریداری کرد، بنابراین سیستمی را خریداری کنید که متناسب با نیاز شما باشد.
  • مسائل را بیش از حد پیچیده نکنید ویدئوها، عناصر تعاملی، نمایش اسلاید و سایر ویژگی های چشمگیر را می توان در تاریخ بعدی اضافه کرد.
  • اصل “تمام شده، نه کامل” را تأیید کنید – یک وب سایت در آنجا ایجاد کنید و در مورد آن به مردم بگویید.
  • هر طور که نیاز دارید آن را به طور مرتب به روز کنید. نظرات و تاییدیه ها اولین چیز خوبی هستند که باید به سایت اضافه شوند.
  • به یاد داشته باشید که سعی کنید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید تا به مشتریان بتوانند  راحت تر شما را پیدا کنند.
  • برای طیف گسترده ای از نکات و ترفندهای مبتدی و پیشرفته در بهینه سازی وب سایت خود، بسته ابزار SEO رایگان ما را برای کسب و کارهای راه اندازی دانلود کنید .

آیا باید از شبکه های اجتماعی استفاده کنم؟

این تا حدودی به مدل کسب و کار شما بستگی دارد (به بالا مراجعه کنید)، اما یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش آگاهی از برند شماست.

مجله Entrepreneur  میگوید که استارت‌آپ‌ها در واقع مزیت مشخصی در حوزه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی دارند، زیرا کاربران چیزهای جدید را دوست دارند – و استارت‌آپ‌ها به طور پیش‌فرض جدید هستند.

کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید

پس از تکمیل وب سایت، این باید یکی از اولین کارهای شما باشد. راه اندازی یک حساب کاربری مرتبط که شخصیت و محصولات شما را در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست و/یا یوتیوب نشان می دهد. شما قادر خواهید بود با مشتریان درگیر شوید و به سوالات آنها پاسخ دهید. هر سهام یا پیشنهاد جدیدی را تبلیغ کنید. و به هرگونه شکایت رسیدگی کند.

چه قوانین تجارت آنلاین را باید بدانم؟

مانند هر خرده‌فروشی، هنگام فروش آنلاین کالاها و خدمات، مشمول قوانین و مقررات خاصی هستید. این شامل:

قانون حقوق مصرف کننده 2015 :

این قانون در 1 اکتبر 2015 به قانون تبدیل شد و جایگزین قانون فروش کالاها 1979 و قانون عرضه کالاها و خدمات 1982 شد .

به طور کلی، این قانون شرایطی را تعیین می کند که کالاهای در معرض فروش در کسب و کار اینترنتی  باید دارای آن باشند.

به عنوان مثال، آنها باید همانطور که توضیح دادیم ،  کیفیت رضایت بخش، قیمت مورد توافق طرفین  و برای هدف مناسب باشند.

اگر کالا این شرایط را نداشته باشد، خریدار باید حق استرداد وجه را داشته باشد. این امر در مورد خریدهای آنلاین و آفلاین صادق است و تضمین می کند که کار باید مطابق با استاندارد یا قیمتی  توافقی انجام گردد.

همچنین  متخصص وظیفه دارد نسبت به شما و دارایی شما مراقبت کند.

مقررات قراردادهای مصرف کننده :

این به مسئولیت های قانونی متعددی اشاره دارد که فروشنده باید در مورد یک تجارت وکسب و کار اینترنتی  ارائه دهد، مانند:

  • اطلاعات مربوط به فروشنده (آدرس کسب و کار و اطلاعات تماس)
  • شرح دقیق کالاها و خدمات شامل شرح کالا یا خدمات شما و قیمت ها شامل مالیات بر ارزش افزوده
  • جزئیات پرداخت
  • هزینه های تحویل و ترتیبات و جزئیات تعویض
  • سیاست بازپرداخت، سیاست حفظ حریم خصوصی، و شرایط و ضوابط
  • حقوق لغو و محدودیت های زمانی مربوطه
  • هزینه های عودت  یک کالا چقدر میباشد؟

قانون حفاظت از داده 1998 :

اقدامی که برای محافظت از داده های شخصی ذخیره در رایانه ها و لپ تاپ ها و غیره طراحی نموده اند.

مقررات تجارت الکترونیک 2002 در کسب و کار اینترنتی :

 این قوانین قوانین قانونی را ایجاد می کند که خرده فروشان آنلاین باید هنگام معامله با مصرف کنندگان در اتحادیه اروپا از آنها پیروی کنند. خرده فروشان باید هنگام انجام تجارت از طریق وسایل الکترونیکی اطلاعاتی مانند:

  • مراحل فنی ثبت سفارش
  • شرایط و ضوابط که بر اساس آن قرارداد منعقد می شود
  • اگر شامل مالیات می‌شود، قیمت‌ها باید واضح و مشخص باشند
  • شماره ثبت شرکت و محل ثبت
  • نام ارائه دهنده خدمات، آدرس ایمیل و آدرس جغرافیایی

می توانید اطلاعات بیشتری را در وب سایت gov.uk در مورد انواع مقرراتی که بر مشاغل آنلاین فعال در بریتانیا تأثیر می گذارد، بیابید.

به خاطر داشته باشید که این مورد برای عموم قابل مشاهده است، بنابراین مراقب استفاده از آدرس خانه باشید.

برخی از افراد آدرس حسابدار خود را انتخاب می‌کنند یا برای یک «دفتر مجازی» ثبت‌نام می‌کنند .

همچنین ارزش دارد که به دنبال بیمه شرکت و سایت خود باشید تا از شما در برابر حملات سایبری، حوادث (بیمه مسئولیت کارفرمایان) و هر گونه احتمال دیگری که ممکن است رخ دهد محافظت کند.

کسب و کار آنلاین خود را با HMRC ثبت کنید

مانند راه اندازی هر کسب و کاری، ضروری است که کسب و کار آنلاین جدید خود را در HM Revenue & Customs ثبت کنید تا مطمئن شوید که مبلغ صحیح مالیات و بیمه ملی را پرداخت می کنید. اگر با شخص دیگری کار می کنید، می توانید به عنوان یک تاجر انحصاری یا به عنوان مشارکت تجاری ثبت نام کنید. از طرف دیگر، می توانید یک شرکت محدود راه اندازی کنید . هر کدام دارای مسئولیت های قانونی و مالیاتی متفاوتی هستند، بنابراین به دقت تحقیق کنید که کدام یک برای شرایط شما بهتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید