دیجیتال مارکتینگسئو سایتسئوی سایت وردپرسی
موضوعات داغ

سئو چیست؟سئو به چه معناست؟

تشریح انواع سئو بطور دقیق

سئو چیست؟

سئو به چه معناست؟

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است و فرآیندی است برای بهبود جایی که صفحات وب شما در صفحات نتایج جستجوی ارگانیک (غیر پرداختی) در موتورهای جستجو ظاهر می شوند .

یک راه خوب برای فکر کردن در مورد آن این است که موتورهای جستجو می خواهند بهترین نتایج جستجوی ممکن را به مردم نشان دهند. بهترین نتیجه جستجوی ممکن نتیجه ای خواهد بود که به یک پرس و جو به روشی رضایت بخش پاسخ دهد.

این بدان معناست که داشتن بهترین صفحه ممکن برای یک موضوع، داشتن بهترین صفحه ممکن برای یک موتور جستجو نیز می باشد. بنابراین اگر یک صفحه وب خوب برای یک موضوع خاص بسازید، به احتمال بسیار زیاد توسط موتورهای جستجو لیست می شود.

به طور کلی، سئو یک فرآیند بسیار پیچیده است، اما اساساً شامل بهبود سایت شما برای مطابقت با آنچه موتورهای جستجو می‌خواهند، ایجاد محتوای اصلی و لینک شدن توسط بسیاری از سایت‌های با کیفیت بالا است.

تعریف سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو واقعاً یک چیز خاص نیست – هر فعالیتی که شامل تلاش برای بهبود رتبه در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) باشد، می تواند به عنوان SEO در نظر گرفته شود. با این حال، می توان آن را به موضوعات گسترده (که اغلب با هم همپوشانی دارند) تقسیم کرد. فکر کردن به سئو در این شرایط مفید است تا بتوانید در صورت لزوم تلاش خود را متمرکز کنید.

توجه این یک لیست کامل نیست – به معنای واقعی کلمه صدها فاکتور رتبه بندی برای موتورهای جستجو وجود دارد.

سئو روی صفحه

سئو On-Page به هر فعالیت SEO که در یک صفحه وب انجام می شود اشاره دارد. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بهبود محتوا– با نوشتن بهترین صفحه در مورد یک موضوع.

  • از جمله تصاویر– داشتن یک تصویر با عنوان و تگ alt که به موضوع صفحه مربوط می شود کمک می کند.

  • بهبود خوانایی– صفحه ای که برای یک کودک 11 ساله قابل درک باشد ایده آل است.

  • بهبود فراداده– این به معنای عنوان و توضیحاتی است که در موتورهای جستجو ظاهر می شود.

  • از جمله سرفصل‌ها و زیرعنوان‌های مرتبط– به طوری که مردم بدانند در صفحه درستی هستند.

سئو خارج از صفحه

سئو خارج از صفحه به هر فعالیت سئوی اطلاق می شود که برای بهبود رتبه یک صفحه وب بدون ویرایش خود صفحه وب انجام می شود. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پیوند دادن به صفحه در پست های رسانه های اجتماعی– اگر مردم پست شما را به اشتراک بگذارند، واقعاً می تواند سئوی صفحات شما را افزایش دهد.

  • دریافت لینک از سایت های دیگر به صفحه وب شما– این شامل پست مهمان نیز می شود .

  • فهرست کردن صفحه وب خود در دایرکتوری ها– این یک شکل ساده از ساخت لینک است.

  • فعالیت های برندسازی– ایجاد علاقه در افراد به سایت شما به طور کلی شانس انتخاب صفحه وب شما را در SERP افزایش می دهد.

سئو فنی

سئوی فنی اساساً شامل هرگونه فعالیت سئو می شود که با محتوا ارتباطی ندارد. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بهبود سرعت بارگذاری صفحات شما– سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی مهم است.

  • راه اندازی صفحات AMP– این دوباره به سرعت صفحه مربوط می شود، اما برای دستگاه های تلفن همراه.

  • استفاده نکردن از ترفندهای یواشکی – برای مثال، داشتن متن نامرئی، یک نه بزرگ خواهد بود.

  • داشتن ساختار سایت منطقی – پیوند دادن صفحات در موضوعات مرتبط به موتورهای جستجو کمک می کند تا بدانند کدام صفحات مهم هستند.

  • داشتن نقشه سایت ثبت شده در گوگل  – برای این کار از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید.

سئوی محلی

سئوی محلی با سایر انواع سئو متفاوت است زیرا در مورد یک صفحه وب نیست، بلکه در مورد یک تجارت است. اگر یک کسب و کار در یک منطقه خاص مستقر است، سئوی محلی به معنای آگاهی بیشتر افراد در آن منطقه از آن کسب و کار است. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تنظیم نمایه‌ها در سایت‌های نقشه‌برداری– همه کسب‌وکارهای مبتنی بر مکان باید فهرست‌های خود را در Google My Business ، Bing Places ، Apple Maps Connect ، Facebook Maps، و Trip Advisor و همچنین سایر خدمات مرتبط کنترل کنند.

  • فهرست شدن در دایرکتوری های محلی– اگر یک فهرست فقط برای منطقه شما وجود داشته باشد، فوق العاده مفید است.

  • در داستان‌های روزنامه‌های محلی ذکر شده است– به هر حال پیوندهای روزنامه‌ها ارزش زیادی دارند و این تأثیر دو چندان دارد.

  • آدرس و شماره تلفن خود را در سایت خود فهرست کنید– اگر همه تلاش کنند باید بدانند چگونه شما را پیدا کنند.

به نظر می رسد

اطلاعات فنی

سئو (عمدتا) مربوط به صفحات وب منفرد است، نه وب سایت ها. موتورهای جستجو با جمع آوری جزئیات مربوط به هر صفحه وب و کاربر (فردی) که می توانند بهترین صفحات وب را برای عبارات جستجوی فردی پیدا می کنند. گاهی اوقات اطلاعات افراد فقط عمومی است (به عنوان مثال مرورگر ، مکان و غیره)، گاهی اوقات خاص (سابقه جستجو، سن و غیره).

آنها این کار را انجام می دهند تا سعی کنند مرتبط ترین صفحه وب را برای هر جستجوی فردی به هر فرد نشان دهند. این بدان معناست که جستجو توسط یک شخص ممکن است نتایج متفاوتی نسبت به جستجوی مشابه توسط شخص دیگر نشان دهد. موتورهای جستجو دائماً در حال آزمایش و بهبود نتایج جستجو هستند، بنابراین برای هر صفحه وب بسیار دشوار است که برای همه نتایج شماره یک باشد یا برای همیشه در رتبه اول باقی بماند.

موتورهای جستجو با ارسال “عنکبوت” برای خزیدن در وب (دریافت؟) صفحه وب را پیدا می کنند که نوعی ربات است . این ربات ها به سادگی هر پیوندی را که پیدا می کنند دنبال می کنند و آنچه را که می بینند گزارش می دهند. این بدان معناست که داشتن یک صفحه وب که مکان‌های زیادی به آن پیوند داده شده است، یافتن آن را برای یک ربات آسان‌تر می‌کند. همچنین به این معنی است که یک صفحه وب لزوماً در لحظه ساخته شدن توسط Google در لیست قرار نمی گیرد (مگر اینکه آن را با کنسول جستجو فهرست کنید ).

گوگل از الگوریتم‌های پیچیده‌ای استفاده می‌کند تا تصمیم بگیرد کدام صفحات را به هر فرد نشان دهد. آنچه در واقع در این الگوریتم‌ها وجود دارد یک راز است، با این حال، صنعت سئو آزمایشاتی را انجام می‌دهد تا به طور مداوم تلاش کند تا بفهمد چه چیزی کمک می‌کند و چه چیزی کمک نمی‌کند. الگوریتم ها به طور مرتب به روز می شوند و تغییرات بزرگ و تغییرات کوچک اتفاق می افتد. این باعث می شود که به روز بودن یک شغل تمام وقت باشد.

اگر زمان کافی برای اختصاص دادن به این شغل تمام وقت ندارید (و تعداد کمی از افراد این کار را انجام می دهند)، پس از نکات بالا در زیر پیروی کنید – بهترین صفحه ای را که می توانید بنویسید، سپس در صورت لزوم سئو را بهبود ببخشید.

نکته  مهم

سعی نکنید برای SEO بنویسید – سعی کنید برای مخاطبان خود بنویسید. ایجاد بهترین صفحه وب در مورد هر موضوعی همیشه مهمترین چیز است. اگر بهترین صفحه وب را بسازید، با ترافیک وب پاداش مناسبی به آن داده خواهد شد . اگر یک صفحه وب می سازید که برای فریب دادن الگوریتم های گوگل طراحی شده است تا فکر کند بهترین صفحه وب است، پس از تغییر الگوریتم ممکن است با مشکل مواجه شوید.

7 نکته در مورد سئو

  1. یک صفحه وب که مردم آن را می پسندند معمولاً یک صفحه وب است که موتورهای جستجو آن را دوست دارند.

  2. موتورهای جستجو می خواهند بهترین نتایج را به مردم نشان دهند. همیشه سعی کنید صفحه خود را به *بهترین صفحه* تبدیل کنید تا رتبه جستجویخود را بهبود ببخشید .

  3. موتورهای جستجو می خواهند مرتبط ترین و مفیدترین نتایج را به مردم نشان دهند. یک صفحه مفید بسازید و ارتباط خود را برای بهبود رتبه جستجوی خود بهبود بخشید.

  4. انواع اصلی سئو عبارتند از: فنی (کار پشتیبان)؛ On-Page (ساخت و بهینه سازی محتوای صفحه)؛ خارج از صفحه (اینترنت می گوید صفحه/سایت شما عالی است)؛ محلی (بهینه سازی برای منطقه محلی شما).

  5. با توجه به backlinko، گوگل از بیش از 200 فاکتور رتبه بندی استفاده می کند. سعی کنید تا حد امکان برای بسیاری از افراد (بدون اینکه دیوانه شوید) بهترین کار را انجام دهید.

  6. سرعت بارگیری یک صفحه وب تفاوت زیادی با مکان لیست شدن آن در نتایج جستجو ایجاد می کند. سایت خود را تا حد امکان سریع بارگذاری کنید.

  7. پیوندهای با کیفیت بالا به صفحه شما (هنوز) راهی عالی برای بهبود سئوی شما هستند.

مشاوره سئو برای صاحبان سایت

سئو باید پایه اصلی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشد. سایت شما در مورد هر چه باشد، باید صفحات وبی داشته باشید که بر روی هر موضوع مرتبطی که فکر می کنید متمرکز شده باشند و برای آن موضوع بهینه شده باشند.

در حالت ایده آل، شما باید فقط یک صفحه برای هر موضوع داشته باشید، زیرا داشتن چندین صفحه در یک موضوع به این معنی است که آنها برای علاقه موتورهای جستجو رقابت می کنند. به عنوان مثال، اگر سایتی در مورد پنیر دارید، یک صفحه خاص برای هر نوع پنیر ایده آل خواهد بود. همیشه مقداری متقاطع وجود خواهد داشت (مثلاً صفحه ای در مورد پنیرهای نرم و صفحه ای در مورد بری)، اما تلاش برای تمرکز صفحات بر روی موضوعات مختلف بهترین کار را دارد.

توجه سئو یک فرآیند کند است. شما باید به طور مداوم روی آن کار کنید، اما یک شبه انتظار نتیجه را نداشته باشید. اگر صفحات خوبی می نویسید و آنها را به خوبی بهینه می کنید، با گذشت زمان ترافیک شما از جستجوی ارگانیک بهتر می شود. با این حال، برخلاف سایر اشکال بازاریابی دیجیتال، این پیشرفت باید برای مدت طولانی ثابت بماند.

به این ترتیب – سئو مانند ساختن خانه ای از آجر است، در حالی که رسانه های اجتماعی مانند ساختن یک چادر است. شما می توانید در هر دو زندگی کنید، اما یک خانه آجری بیشتر دوام می آورد، به نگهداری روزانه کمتری نیاز دارد و طوفان های بیشتری را تحمل می کند.

مشاوره سئو برای خریداران تبلیغات

از نظر خرید سئو – به طور مستقیم امکان پذیر نیست. شما می توانید برای پرداخت پست حمایت در سایت های دیگر، و یا تاثیرگذاران به بحث خود را با نام تجاری . شما نمی توانید به سادگی به موتور جستجو برای بهبود فهرست خود پول پرداخت کنید.

با این حال، اگر شما تبلیغات PPC ، مانند تبلیغات جستجوی گوگل را انجام می دهید، می توانید اثربخشی نتایج جستجوی خود را بهبود بخشید. به دلایلی، مردم نسبت به فهرست‌های جستجو و تبلیغات PPC وقتی با هم نشان داده می‌شوند، بهتر از هر یک از آنها به طور جداگانه واکنش نشان می‌دهند. این یک نوع افکت 1+1=3 ایجاد می کند.

برای استفاده مؤثرتر از این، از کنسول جستجوی Google برای کار کردن محبوب ترین صفحات خود استفاده کنید. در مرحله بعد، محبوب ترین عبارات جستجوی مورد استفاده برای رفتن به آن صفحات را پیدا کنید. سپس در تبلیغات گوگل با هدف قرار دادن آن کلمات کلیدی تبلیغ کنید . اگر این کار را به درستی انجام دهید، باید ترافیک بیشتری را به آن صفحه نسبت به آنچه قبلاً تنها از ترافیک جستجو دریافت می‌کردید، مشاهده کنید (تخفیف از ترافیک اضافی که اکنون برای آن پرداخت می‌کنید).

نباید با:

SEM – مخفف عبارت Search Engine Marketing است و می تواند SEO را شامل شود، اما خود SEO نیست. PPC، جستجوی پولی یا SEA – این به پرداخت هزینه برای تبلیغات در گوگل یا بینگ اشاره دارد و با سئو یکسان نیست (اگرچه آنها به خوبی با هم کار می کنند). SMM – مخفف بازاریابی رسانه های اجتماعی است و در حالی که می توان از آن برای بهبود سئو استفاده کرد، سئو نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید