canvaproSocial Marketingاینستاگراماینستاگرام مارکتینگدیجیتال مارکتینگ

راهنمای نهایی بازاریابی شبکه های اجتماعی

راهنمای نهایی بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی یک عنصر حیاتی در هر برندی است، چه در حال ظهور باشد و چه در حال ظهور، که شما را به روش های خاص، مهم و قابل اندازه گیری به مخاطبان خود متصل می کند. اگرچه فوایدی مانند فوری بودن و افزایش میزان کنترل بر تصویر برند شما را ارائه می‌دهد، این پتانسیل ایجاد سریع و آسان ارتباط عاطفی با مخاطبان است که واقعاً رسانه‌های اجتماعی را به بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی تبدیل می‌کند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی  چیست؟

در هسته خود، بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل انتشار محتوا در پلتفرم های محبوب، اندازه گیری معیارهای خاص، و تعامل مداوم با دنبال کنندگان برای دستیابی به اهداف بازاریابی تعیین شده است. قابل توجه ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی فیس بوک ، اینستاگرام ، تیک تاک ، یوتیوب ، توییتر و پینترست هستند و مانند هر رویکرد بازاریابی، هدف نهایی این است که از این شبکه ها برای ایجاد ارتباط قوی تر با مخاطبان یا مشتریان خود به منظور ایجاد شناخت برند استفاده کنید. ، علاقه به برند خود را افزایش دهید، ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید و در نتیجه فروش را افزایش دهید.

چرا بازاریابی شبکه های اجتماعی  مهم است؟

هر بازاریاب مدرن به شما خواهد گفت که رویکرد چند جانبه بهترین شانس شما برای جلب توجه مشتری است. با چنین ثروت ثابتی از محتوا در دستان ما، برای متمایز شدن و ارتباط واقعی با یک مشتری، چیزهای زیادی لازم است. بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند به این امر کمک کند و فرصت های بی حد و حصری را برای ارتباط با مشتریان خود به روش های معنی دار ارائه می دهد که به طور واقعی نشان دهنده برند شما و ماموریت اصلی آن است.

 

چگونه یک برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی  بسازیم

تصویر توسط Essentialiving از طریق Unsplash.

1. چند هدف تعیین کنید

هر برند متفاوت است و بنابراین، هر برندی به یک استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی شخصی نیاز دارد. معیارهایی که برای برخی از مارک‌ها کار می‌کنند ممکن است برای شما کارایی نداشته باشند—مثلاً تمرکز بر روی اعداد تعامل بالا به بهای نرخ تبدیل، برای تأثیرگذارانی که درآمد را از تبلیغات به دست می‌آورند، مناسب است تا برند مصرف‌کننده‌ای که دارای سهامی است که باید تغییر کند. پس از نگاهی به رقبا برای الهام گرفتن، درباره نتایجی که می‌خواهید از رسانه‌های اجتماعی خود ببینید و چگونه موفقیت را اندازه‌گیری می‌کنید، مشخص کنید. آیا معیارهای غرور (لایک، اشتراک گذاری، تعامل) در ابتدا ارجحیت دارند؟ یا دوست دارید از هر 100 نفر یک نفر محصول شما را بخرد؟ هدف خود را با استراتژی خود مشخص کنید تا بتوانید مسیر را به درستی هموار کنید.

2. مخاطب خود را درک کنید

چگونه می توانید محتوای مرتبط ایجاد کنید بدون اینکه بدانید چه چیزی به مخاطبان شما مرتبط است ؟ ایجاد شخصیت‌های مخاطب – بر اساس تحقیقات و داده‌ها، نه فرضیات – راه بسیار خوبی برای شروع این سفر است و شخصیت افرادی را که می‌خواهید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، ثبت و تقطیر کنید.

آیا مشتریان شما انگیزه عاطفی دارند؟ آیا آنها بخشی از گروه 15-24 هستند یا امیدوارید که مخاطبان مسن را جذب کنید؟ میانگین درآمد سالانه آنها چقدر است؟ آنها ترجیح می دهند با کدام پلتفرم ها تعامل داشته باشند؟ دانستن پاسخ این سؤالات با نگه داشتن مهم ترین فرد – مشتری – در مرکز تلاش های شما، به اطلاع رسانی استراتژی شما کمک می کند.

به همین ترتیب، یک سری آمار جمعیتی انجام ندهید و انتظار داشته باشید که آمارهای سریع هر آنچه را که در مورد مشتریانتان می دانید به شما بگوید. مانند هر رابطه ای، پرورش عمق و درک واقعی به زمان نیاز دارد.

رید تریسی، مدیرعامل Hay House توضیح می‌دهد: «پرورش مخاطبان به زمان نیاز دارد. “من فکر می کنم مردم فقط به خودشان زمان کافی نمی دهند.

آنها تبلیغاتی را اجرا می کنند و انتظار فروش فوری را دارند – و اینطوری کار نمی کند. به خصوص اگر به تازگی شروع به کار آنلاین کرده اید.

شما باید با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید، و پس از آن که آنها مشتری شدند، باید با آنها واقعاً خوب رفتار کنید تا آنها به دوستان خود بگویند و بخواهند ارتباط خود را با شما ادامه دهند. این تقریباً کل استراتژی ما در خانه هی در طول سی سال بوده است.

3. شروع به بهینه سازی محتوای خود کنید

مهم نیست که در کجای سفر خود با رسانه های اجتماعی هستید، همیشه کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد. حالا ببینید که تمام جزئیات مربوطه را در نمایه خود تکمیل کرده اید، از جمله یک وب سایت و شماره تلفن به روز شده؟

 آیا همه تصاویر از جمله لوگو و گرافیک عنوان خود را ساده کرده اید تا هر پلتفرم از TikTok تا Twitter تداوم برند خود را حفظ کند؟ آیا گزینه کلیکی را برای خرید آسان تر محصول تنظیم کرده اید؟

 وضعیت فعلی رسانه های اجتماعی خود را حسابرسی کنید و فهرستی از راه هایی ایجاد کنید که می توانید پیشنهادات خود را بهینه کنید. با نگاه کردن به دو جنبه کلیدی شروع کنید: اینکه چه چیزی در پایگاه مشتری شما موثر بوده است و چگونه می توانید آن را ادامه دهید،

و همچنین مواردی که موفق نبوده اند و راه حل هایی برای اینکه چگونه می توانید آن را اصلاح کنید.

4. یک تقویم رسانه های اجتماعی بسازید

رسانه های اجتماعی یک جانور حریص هستند، به خصوص اگر چندین حساب کاربری را در چندین پلتفرم مدیریت کنید. تقویم رسانه‌های اجتماعی نه تنها به شما امکان می‌دهد محتوایی را که باید آپلود شود پیگیری کنید ، زیرا به شما کمک می‌کند تا تمام بخش‌های متحرک محتوای خود از جمله تقسیم‌بندی انواع محتوا را مدیریت کنید:

چند پست در هفته باعث خنده مخاطبان من می‌شود؟ چه تعداد پست مستقیماً محصول یا خدمات من را تبلیغ می کند؟ چه تعداد از پست ها تلاش خواهند کرد تا دنبال کنندگان را به وب سایت من هدایت کنند؟

به یک الگوی تقویم ساده و در عین حال موثر نیاز دارید؟ Canva طیف گسترده‌ای از تقویم‌ها را برای کمک به شما در پیگیری استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی مانند تقویم عمومی رنگین کمان پررنگ رنگارنگ یا تقویم هفتگی ساده و رنگارنگ دارد.

5. استراتژی خود را تطبیق دهید

چه با مشتری شما باشد و چه در زمینه جهانی، تغییر چیزی است که می توانید روی آن حساب کنید. به این ترتیب، استراتژی رسانه های اجتماعی شما هرگز نباید راکد بماند. 

برای تکمیل ممیزی معیارهای عملکرد رسانه های اجتماعی خود در فواصل زمانی معین، تاریخی تعیین کنید تا تلاش های خود را مطابق با یافته های خود تغییر دهید. آن نقطه شیرین را بین اینکه به استراتژی فعلی خود زمان کافی برای موفقیت بدهید و همچنین بدانید چه زمانی چیز جدیدی را امتحان کنید، بیابید.

نکات و ترفندهایی برای افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی

تصویر توسط کلی سیکما از طریق Unsplash.

1. آن را بصری نگه دارید

در حوزه بازاریابی رسانه های اجتماعی، محتوای بصری پادشاه است. از آنجایی که مصرف کنندگان در هر لحظه صدها آگهی، پست و اعلان را مرور می کنند، یک استراتژی محتوای بصری جسورانه لازم است تا برند شما را از بقیه متمایز کند، بنابراین مدتی را صرف تعیین نحوه ارتباط بصری ماموریت و ارزش های برند خود کنید. . هنگام در نظر گرفتن تصاویر بصری فید رسانه های اجتماعی خود، تداوم عنصر مهمی است، بنابراین در اینجا از نرم افزار به نفع خود استفاده کنید. هنگام مرور گالری های تصاویر، تابلوهایی از تصاویر ذخیره شده ایجاد کنید تا ببینید چگونه برخی از تصاویر با هم کار می کنند قبل از اینکه تصمیم بگیرید آنها را در فیدهای اجتماعی خود پست کنید.

Canva دارای مجموعه ای فوق العاده گسترده از تصاویر بصری جذاب است که می توانید از آنها برای تهیه فیدهای اجتماعی چشم نواز استفاده کنید.

2. از متقاعد کننده با زبان استفاده کنید

همه بازاریاب‌های خوب ارزش چند کلمه با دقت ساخته شده را می‌دانند – به دقت زیرنویس‌ها را برای ارتباط آنها با ارزش‌ها، مأموریت و همچنین هویت بصری برندتان در نظر بگیرید. 

جلوتر بروید و متن خود را با یک حروف متمایز جفت کنید که دقیقاً هویت برند شما را منعکس می کند و شما یک روش ساده و مؤثر برای ارتباط با مشتریان خود ایجاد کرده اید که بدون تردید متعلق به شماست. مطمئن نیستید که چگونه با تایپ فیس کار کنید؟ فقط چند قانون ساده وجود دارد که باید رعایت کنید .

3. آن را به روز نگه دارید

رسانه‌های اجتماعی نمی‌خوابند—پلت‌فرم‌های متعدد دائماً اخبار و اطلاعات جاری، به‌روز و به‌روز هستند، بنابراین برای اینکه در صدر بازی رسانه‌های اجتماعی باقی بمانید، برند شما باید مرتبط بماند. پ

اگرچه تئوری‌های زیادی در مورد فرکانس بهینه رسانه‌های اجتماعی وجود دارد، اما تعداد دفعاتی که برندها باید پست کنند تا حدودی اهمیت کمتری نسبت به حفظ فرکانس تعیین‌شده دارد.

مثلاً اگر هفته ای یک بار در یکشنبه پست می گذارید، به آن برنامه پایبند باشید. اگر می‌خواهید برند شما اولین کسی باشد که از اخبار مطلع می‌شود، باید آن را به همین شکل حفظ کنید.

4. عکس های خود را بهبود بخشید

بنابراین شما یک تصویر زیبا در گوشی خود ذخیره کرده اید که می خواهید به اشتراک بگذارید. قبل از انجام این کار، آیا به تقویت آن با یک یا دو فیلتر فکر کرده اید؟ فکر نکنید که یک تصویر نمی تواند موضع خاص شما را روی آن نشان دهد. آزمایش کردن با فیلترها روشی آسان برای تقویت، لباس پوشیدن یا تغییر کل لحن تصویر با ضربه زدن ساده یک دکمه است. 

فیلترها همچنین برای کمک به حفظ تصاویر شما در برند فوق العاده هستند، و مهر امضای خود را روی همه تصاویری که در شبکه های اجتماعی آپلود می کنید ایجاد می کنند.

Canva به شما امکان می دهد تصاویر را با استفاده از ابزارهای تصویری آسان خود سفارشی کنید . از گالری فیلتر از پیش تعیین شده استفاده کنید یا با استفاده از ابزارهای تنظیم تصویر، تصویر خود را به بهترین شکل پیکسل تغییر دهید.

5. تصاویر قدرتمند و ثابت را جمع آوری کنید

تصاویر خیره کننده پایه و اساس محتوای بصری موفق است. یک تصویر قدرتمند این قابلیت را دارد که توجه کاربران را به خود جلب کند و آن را به روش های بسیار خاص هدایت کند. 

هنگام استفاده از تصاویر، مهم است که آن را در یک موضوع و متناسب با نام تجاری خود نگه دارید. آیا برند شما عکس های الهام بخش و منظره ای از قله کوه ها و مناظر آرام منتشر می کند؟

 یا روی تصاویر احساسی مصرف کنندگان و مردم تمرکز می کنند؟ ترجیحات تصویر شما هر چه باشد، مطمئن شوید که همیشه ثابت است.

برای باز کردن قفل تصاویر خیره کننده، لازم نیست یک عکاس ماهر باشید. یک کتابخانه کاملاً ذخیره شده از محتوای نفس گیر را از کتابخانه عکس Canva کشف کنید. پر از تصاویر استوک رایگان و ممتاز زیبا که برای استفاده در طرح های شما آماده هستند، واقعاً هیچ بهانه ای برای داشتن یک آلبوم عکس کم رنگ وجود ندارد.

6. محتوای ارزشمند ایجاد کنید

تصویر سابو ویکتور از طریق Unsplash.

در حالی که مقدار تقریباً بی پایانی از محتوا وجود دارد که می توانید به مخاطبان خود ارائه دهید، بهترین نوع محتوایی است که با ارزش و مرتبط با مخاطبان شما باشد. هر مصرف‌کننده‌ای، حتی وفادارترین و فداکارترین آن‌ها، به کاوش در محتوای مرتبط با آن‌ها سوق داده می‌شود، که تأیید می‌کند که شناخت دقیق مخاطبان چقدر مهم است.

محتوای خود را به بیرون برسانید

مسلما مهمترین بخش یک کمپین موفق رسانه های اجتماعی، انتشار محتوای شما در جهان است. در هر لحظه، برندهای بی‌شماری دیگر محتوا را به کاربران عرضه می‌کنند، بنابراین برای همگام شدن با این هیاهو، باید همین کار را انجام دهید.

اگر فکر نمی کنید قادر به ادامه آن نیستید، سعی کنید به یک برنامه پست بیش از حد بلندپروازانه متعهد نشوید. فقط مطمئن شوید که پست خود را ثابت، منظم و جالب نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید