اینستاگرام مارکتینگبرندینگکسب درآمد آنلاینکسب و کارمارکتینگ

ارزش پیشنهادی یا گزاره ارزش چیست ؟Value Proposition

ارزش پیشنهادی چیست؟

ارزش پیشنهادی به ارزشی اشاره دارد که شرکت قول می دهد در صورت انتخاب محصول خود به مشتریان ارائه دهد. پیشنهاد ارزش بخشی از استراتژی بازاریابی کلی یک شرکت است . پیشنهاد ارزش بیانیه‌ای ارائه می‌کند که  بتوضیح عملکرد شرکت در خدمات و محصولات بخصوص میپردازد.

و سپس مزایای اینکه چرا شایسته کسب‌وکارشان است، برند یک شرکت را به مشتریان معرفی می‌کند.

یک پیشنهاد ارزش می تواند به عنوان یک بیانیه تجاری یا بازاریابی ارائه شود که یک شرکت از آن برای خلاصه کردن اینکه چرا مصرف کننده باید یک محصول یا خدمات را بخرد، استفاده می کند . این بیانیه، اگر به طور قانع کننده بیان شود، مصرف کننده بالقوه را متقاعد می کند که یک محصول یا خدمات خاص که شرکت ارائه می دهد ارزش بیشتری را به او اضافه می کند یا بهتر از سایر محصولات مشابه مشکلی را برای آنها حل می کند.

 

خوراکی های کلیدی

  • ارزش پیشنهادی یک شرکت دلیل شماره یک را به مشتری می گوید که چرا یک محصول یا خدمات برای آن مشتری خاص مناسب است.
  • پیشنهاد ارزش باید مستقیماً از طریق وب سایت شرکت یا سایر مواد بازاریابی یا تبلیغاتی به مشتریان اطلاع داده شود.
  • پیشنهادهای ارزش می توانند از قالب های مختلفی پیروی کنند، به شرطی که “بر روی برند”، منحصر به فرد و مختص شرکت مورد نظر باشند.
  • یک پیشنهاد ارزش موفق باید متقاعد کننده باشد و به تبدیل یک مشتری بالقوه به مشتری پولی کمک کند.

گزاره ارزش

درک ارزش پیشنهادی

پیشنهاد ارزش به عنوان قولی از سوی یک شرکت به مشتری یا بخش بازار است . این پیشنهاد یک دلیل آسان برای درک این است که چرا یک مشتری باید یک محصول یا خدمات را از آن تجارت خاص خریداری کند. 

یک پیشنهاد ارزش باید به وضوح توضیح دهد که چگونه یک محصول نیاز را برآورده می کند، ویژگی های مزیت افزوده آن را بیان می کند و دلیل بهتر بودن آن نسبت به محصولات مشابه در بازار را بیان می کند. ارزش پیشنهادی ایده‌آل نقطه‌نظر است و قوی‌ترین محرک‌های تصمیم‌گیری مشتری را جذب می‌کند.

 

تصور می شود که اصطلاح “ارزش پیشنهادی” برای اولین بار در یک مقاله تحقیقاتی صنعت McKinsey & Co در سال 1988 ظاهر شد و آن را به عنوان تعریف کرد. “به عنوان “بیانیه ساده و روشن از مزایایی، اعم از محسوس و نامشهود، که شرکت ارائه خواهد کرد، همراه با قیمت تقریبی که از هر بخش مشتری برای آن مزایا دریافت خواهد کرد. 

 

شرکت‌ها از این بیانیه برای هدف قرار دادن مشتریانی استفاده می‌کنند که بیشترین سود را از استفاده از محصولات شرکت می‌برند و این به حفظ خندق اقتصادی شرکت کمک می‌کند . خندق اقتصادی یک مزیت رقابتی است. قیاس خندق – که توسط  ابرسرمایه‌گذار وارن بافت از برکشایر هاتاوی ابداع شده است – بیان می‌کند که هر چه خندق عریض‌تر باشد، شرکت در برابر رقابت بزرگ‌تر و انعطاف‌پذیرتر است. 2

 
 

یک پیشنهاد ارزش عالی نشان می دهد که یک برند چه چیزی را به مشتری ارائه می دهد که هیچ رقیب دیگری ندارد و چگونه یک خدمات یا محصول نیازی را برآورده می کند که هیچ شرکت دیگری قادر به رفع آن نیست.

اجزای یک گزاره ارزشی

گزاره های ارزشی  یک شرکت، دلیل شماره یک این است که چرا یک محصول یا خدمات برای یک بخش مشتری مناسب است. بنابراین، همیشه باید در وب سایت شرکت و سایر نقاط تماس مصرف کننده به صورت برجسته نمایش داده شود. همچنین باید شهودی باشد، به طوری که مشتری بتواند ارزش پیشنهادی را بخواند یا بشنود و ارزش ارائه شده را بدون نیاز به توضیح بیشتر درک کند.

 

گزاره های ارزشی که برجسته هستند تمایل دارند از یک ساختار خاص استفاده کنند. یک پیشنهاد ارزش موفق معمولاً یک عنوان قوی و واضح دارد که سود ارائه شده را به مصرف کننده منتقل می کند. تیتر باید یک جمله، عبارت یا حتی یک شعار به یاد ماندنی باشد. اغلب از شعارهای جذابی استفاده می کند که به بخشی از کمپین های تبلیغاتی موفق تبدیل می شود . 3

 

اغلب یک عنوان فرعی در زیر عنوان اصلی می آید که توضیحی در مورد ارزش  مذکوررا بسط می دهد .

معمولا اینها مثالی خاص از اینکه چرا محصول یا خدمات  بر سایر خدمات هم تراز بازار برتری دارد ارائه مینماید. عنوان فرعی می تواند یک پاراگراف کوتاه باشد و معمولاً بین دو تا سه جمله است. عنوان فرعی راهی برای برجسته کردن ویژگی‌ها یا مزایای کلیدی محصولات است و اغلب از درج نقاط گلوله یا ابزار دیگری برای برجسته کردن جزئیات برجسته سود می‌برد.

 

این نوع ساختار به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا ارزشهای  پیشنهادی را به سرعت اسکن کرده و ویژگی های محصول را دریافت کنند. تصاویر باعث ارتباط بهتر فروشنده و مشتری یان باشند.

. به منظور ایجاد ارزش پیشنهادی قوی، شرکت‌ها اغلب تحقیقات بازار را انجام می‌دهند تا مشخص کنند کدام پیام‌ها بهترین طنین‌انداز را با مشتریان خود دارند.

ملاحظات خاص

پیشنهادهای ارزش می توانند از قالب های مختلفی پیروی کنند تا زمانی که منحصر به شرکت و مصرف کنندگان خدمات شرکت باشند. همه گزاره های ارزش موثر به راحتی قابل درک هستند و نتایج خاصی را برای مشتری با استفاده از محصول یا خدمات نشان می دهند. آنها یک محصول یا خدمات را از هر رقابتی متمایز می کنند، از کلمات تبلیغاتی که بیش از حد استفاده می شود اجتناب می کنند و ارزش را در مدت زمان کوتاهی انتقال می دهند.

 

برای اینکه یک پیشنهاد ارزش به طور موثر یک مشتری بالقوه را به مشتری پرداخت کننده تبدیل کند، باید به وضوح مشخص کند که مشتریان چه کسانی هستند، مشکلات اصلی آنها چیست و چگونه محصول یا خدمات شرکت راه حل ایده آل برای کمک به آنها برای حل مشکلشان است. 3

هدف ارزش پیشنهادی چیست؟

ارزشهای پیشنهادی عموما برای متقاعد کردن ذینفعان، سرمایه گذاران یا مشتریان است که یک شرکت یا محصولات/خدمات آن ارزشمند هستند. اگر ارزش پیشنهادی ضعیف یا قانع کننده نباشد، جذب سرمایه گذاری و تقاضای مصرف کننده دشوار است.

پیشنهاد ارزش کارمند چیست؟

پیشنهاد ارزش کارمند (EVP) در بازار کار کاربرد دارد. در اینجا، شرکتی که استخدام می‌کند سعی می‌کند خود را به عنوان یک مکان خوب برای کار معرفی کند و نه تنها غرامت پولی، بلکه طیف وسیعی از مزایا، مزایا، و محیطی سازنده را نیز ارائه می‌دهد. در مقابل، نامزد شغل باید شرکت استخدام کننده را متقاعد کند که مهارت، تجربه، رفتار و جاه طلبی مناسب برای موفقیت دارد.

اگر یک ارزش پیشنهادی شکست بخورد چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر شرکتی نتواند دیگران را متقاعد کند که ارزش دارد یا محصولات یا خدماتش ارزشمند است، سودآوری و دسترسی به سرمایه را از دست خواهد داد و در نهایت ممکن است از کار بیفتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید