کسب و کارمارکتینگولاگری

روشهای کسب درآمد از ولاگری در اینستاگرام

ولاگ یکی از پرطرفدارترین سبک های تولید محتوا برای کاربران وب و مخصوصا شبکه های اجتماعیه. میشه گفت ولاگ یه شغل جدید و پولسازه و در ایران نوپاست. تو این مطلب میخوایم ببینیم دقیقا ولاگ چیه، چه مزیت های داره و چطوری میشه ازش درآمدزایی کرد.

 

ولاگ چیه؟

 

ولاگ، وی لاگ یا ویدیو بلاگ، ترکیبی از ویدیو و بلاگ هست. در واقع به جای استفاده از متن و عکس، از ویدیو برای تولید این نوع محتوا استفاده میشه.

خیلی وقت ها تماشای یه ویدیوی دو، سه دقیقه ای خیلی لذت بخش تر از خوندن یه متن طولانیه و تلاش کمتری هم نیاز داره. مخصوصا اگه قرار باشه چیزی رو آموزش بدیم، بهتره از ویدیو استفاده کنیم.

 

اینستاگرام پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در ایرانه و به همین دلیل هم بلاگرها اون رو برای فعالیت انتخاب کردن. اما پست های تصویری با کپشن های طولانی به مرور محبوبیت شون رو از دست دادن و ویدیو جای اونا رو گرفت.

بلاگری میتونه خیلی موفق باشه که به صورت ولاگ فعالیت کنه.

 

میزان جستجوی بلاگ و ولاگ در ۵ سال اخیر

همونطور که تو عکس زیر میبینی‌، میزان حستجوی عبارت blog در پنج سال اخیر یه سیر نزولی داشته، در حالی که وضعیت برای عبارت vlog کاملا برعکس بوده و شاهد محبوبیت یافتن اون در ۵ سال اخیر هستیم.

 

بلاگ نمودار آبی

ولاگ نمودار قرمز

 

میزان جستجوی بلاگ و ولاگ در 5 سال اخیر

 

 

ولاگر کیه؟

 

ولاگر همون بلاگره، با این تفاوت که به جای نوشتن متن، ویدیو ضبط میکنه و اون رو منتشر میکنه.

به بیان دیگه، ولاگر شخصیه که محتوای ویدیویی تولید میکنه و اون رو در سایت هایی مثل یوتیوب، آپارات، اینستاگرام و … با بقیه به اشتراک میذاره.

 

این ویدیو میتونه موضوعات زیر رو شامل بشه:

  • روزمرگی ها
  • تجربیات
  • نظرات فرد در خصوص موضوعات مختلف
  • آموزش های کوتاه
  • جواب دادن به پرسش های متداول کاربران یا مشتریان
  • معرفی محصولات و خدمات
  • و …

 

اگه از کاربران اینستاگرام باشی، احتمالا با صدف بیوتی آشنایی داری…

آموزش آرایش صورت، بررسی لوازم آرایشی برندهای مختلف و مهم تر از همه روزمرگی های بسیار ساده و البته جذاب که همه و همه در کنار هم اون رو به یکی از دوست داشتنی ترین چهره های اینستاگرام تبدیل کردن.

 

 

 

آشنایی با چند ولاگر معروف

 

خب، یکی از ولاگرها که گفتم صدف بیوتی با ۲٫۶ میلیون فالوئر هست. تو ویدیوی زیر میتونی یکی از ولاگ هاش رو ببینی:

 

 
 
 
00:00
01:00
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

 

محمد شکوری هم یکی از ولاگرهای ایرانی با ۳٫۸ هزار دنبال کننده هست که در آپارات فعالیت میکنه.

این هم یه نمونه از ویدیوهاش:

 

 
 
 
00:00
00:00
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

 

اگه آدم شکمویی باشه، حتما با پیج مزه گردی آشنایی. این پیج ۳۶۲ هزار فالوئر داره و خانم سپیده به همراه شوهرشون به کافه و رستوران های تهران و شمال کشور میرن، غذاها رو میچشن و تجربیاتشون رو به اشتراک میذارن.

 

 
 
 
00:00
01:00
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

 

کانال skillvid هم که در زمینه آموزش طراحی، برنامه نویسی، ادیت فیلم و راه اندازی و رشد کسب و کار یوتیوب فعالیت میکنه نمونه ای دیگه ای ولاگه.

 

 
 
 
00:00
00:00
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

 

ولاگینگ سن و سال نمیشناسه! Ryan یه ولاگر خیلی بامزه و باهوشه که ویدیوهای جالبی رو منتشر میکنه. از بازی ها و آزمایش های علمی مختلف گرفته تا سرگرمی ها و کاردستی های جالب!

 

 
 
 
00:00
00:00
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

 

تاریخچه کوتاهی از اولین ولاگ

 

با راه اندازی یوتیوب در سال ۲۰۰۰، ویدیو جایگاه ویژه ای بین کاربران اینترنت پیدا کرد و محبوبیت این رسانه به صورت پیوسته در حال افزایش بوده و هست.

Adam Kontras اولین ولاگ دنیا رو که در مورد تجربیات و ماجراهای سفرش به لس آنجلس بود، منتشر کرد.

 

آدام کنتراس

 

۳ ویژگی مهم ولاگ

 

۱- لحن غیررسمی

جستجوی صوتی در حال رواج یافتنه و احتمال بیان کلمه یا جمله با لحن محاوره، خیلی بیشتر از لحن رسمیه.

با در نظر گرفتن این موضوع، سایت ها و مطالب شانس بیشتری برای قرار گرفتن در رتبه های اول نتایج جستجو پیدا میکنن که با لحنی نزدیک به لحن گفتگوی معمولی افراد باشن.

 

خب، حالا که متن ها در حال محاوره ای شدن هستن، ویدیوها هم باید همین سبک رو دنبال کنن.

درک لحن محاوره برای کاربر خیلی ساده تر و راحت تره. از طرفی کاربر تعامل بیشتر و عمیق تری با این سبک از ویدیوها برقرار میکنه. ولاگ ها هم از همین قاعده تبعیت میکنن.

 

۲- تاثیرگذاری بیشتر

تماشای ولاگ جذابیت بیشتری داره و همین جذابیت هم باعث میشه که ویدیو تو ذهن مخاطب بمونه و اثرگذارتر باشه.

دقیقا مثل اینکه دوستت خاطرات سفرشو برات تعریف کنه یا اینکه چند تا ویدیو از سفرش رو بهت نشون بده.

مسلما ویدیوها اون حس و حال رو بهتر بهت منتقل میکنن.

از طرفی همین اثرگذاری بالا هم باعث اشتراک گذاری و وایرال شدن اونا میشه.

 

جذب مخاطب با ویدیو

 

فرض کن میخوای یه گوشی جدید بخری…

اگه یه ویدیوی کوتاه ببینی که یه فرد باتجربه و کاربلد داره گوشی رو بررسی میکنه، بهتر میتونی تصمیم گیری کنی یا چند تا عکس از گوشی ببینی و یه سری توضیحات دربارش بخونی؟

مسلما ویدیو گزینه بهتریه…

 

۳- تعامل بهتر

دو سناریوی زیر رو در نظر بگیر:

یه موقعیت کاری خوب برات پیدا شده و میخوای دوستت رو از این موضوع باخبر کنی و باهاش در مورد قبول یا رد این پیشنهاد کاری مشورت کنی…

 

سناریوی اول: گوشیتو برمیداری، به دوستت پیام میدی و با چت، این خبر رو بهش میدی.

سناریوی دوم: به دوستت زنگ میزنی و او رو به صرف یه قهوه دعوت میکنی و وقتی به خونت اومد، موضوع رو براش تعریف میکنی.

 

خب، دوستت تو کدوم سناریو بهتر میتونه تو رو راهنمایی کنه؟

مسلما سناریوی دوم.

اما چرا؟

چون تو سناریوی دوم، دقیقا احساس تو از این پیشنهاد رو میبینه و حس میکنه، باهات تعامل داره و میتونه راهنماییت کنه.

تو ولاگ هم دقیقا همین اتفاق میفته.

مخاطب تک تک حرفای ولاگر رو عمیقا درک میکنه و یه تعامل عمیق بینشون شکل میگیره.

 

البته شکل گیری این تعامل به شدت به مهارت و توانایی ولاگر بستگی داره و صمیمیت بیش از حد با مخاطب هم خوب نیست.

 

از روی نظرات و بازخوردهای مخاطبین میشه به عمق ارتباط و تعامل برقرار شده پی برد.

همین نظرات هم بهت کمک میکنن تا موضوعات بهتری برای ولاگ ها انتخاب کنی و در ارائه شون عملکرد قوی تری به نمایش بذاری.

 

ولاگ چه مزایایی داره؟

 

ویدیو مارکتینگ تخصصیه که هر فرد فعال در حوزه وب، باید با اون آشنا باشه. ویدیو رسانه ای هست که مخاطبین فعلی انتظار دارن براشون تولید کنیم.

 

ویدیو مارکتینگ چیست و چرا باید هر چه زودتر آن را شروع کنیم؟

 

پس هرچه زودتر باید وارد این حوزه بشی. ولاگ هم یکی از روش های ارائه محتوای ویدیویی هست که میتونه مزیت های زیر رو به همراه داشته باشه:

  • افزایش شهرت و محبوبیت
  • افزایش درآمد
  • افزایش آگاهی از برند
  • و …

 

اهمیت نحوه ارائه

 

 

۵ پیش نیاز برای ولاگر شدن

 

۱- موضوع مناسب

اگه موضوع ولاگ جذاب نباشه، شک نداشته باش که کاربر بدون کوچک ترین درنگی ویدیو رو قطع میکنه.

از روی کامنت های رقبا و جستجوی گوگل، میتونی تشخیص بدی که مخاطبینت چه سبک موضوعاتی رو دوس دارن.

با چند بار سعی و خطا میتونی یه لیست از موضوعات جذاب رو پیدا کرده و در این زمینه ویدیو منتشر کنی.

 

نحوه ارائه و محتوای ویدیو نقش تعیین کننده ای در میزان موفقیت آن دارد.

 

 

۲- علاقه و پشتکار

ولاگر شدن هم مثل هر کاری به علاقه و پشتکار زیاد نیاز داره. باید به صورت مستمر از مخاطبینت بازخورد بگیری و ویدیوهات رو بهبود بدی.

 

برقراری ارتباط عمیق و پایدار با مخاطب، رمز موفقیت در هر حوزه ای است.

 

۳- گوشی یا تجهیزات فنی حرفه ای

گوشی های امروزی اونقدر امکانات خوبی دارن که شاید برای شروع کار نیازی به تجهیزات حرفه ای فیلم برداری نداشته باشی.

اما برای بعدها، بهتره یه دوربین، میکروفن و تجهیزات نورپردازی مناسب این کار رو تهیه کنی.

 

اگه میخوای با زیر و بم تولید محتوای دیجیتال آشنا بشی، توصیه میکنم یه نگاهی به لینک زیر بندازی:

 

آموزش تولید محتوای دیجیتال – دیجیتال مستر

 

۴- نرم افزارهای ویرایش ویدیو

اپلیکیشن های زیادی برای ویرایش ویدیو وجود دارن که امکانات ابتدایی رو در اختیارت قرار میدن و به سرعت میتونی ویدیوهات رو ویرایش و منتشر کنی.

 

اما برای ویرایش حرفه ای تر میشه از نرم افزاهایی مثل Camtasia یا Final Cut Pro استفاده کرد.

 

۵- کانال انتشار

یوتیوب مهم ترین پلتفرم برای ولاگ هست و از طرفی چون متعلق به گوگله، از نظر سئو و قرار گرفتن ویدیو در رتبه های بالای نتایج جستجو هم بهت کمک میکنه.

اما از اونجا که کاربران ایرانی فعالیت چندان زیادی در یوتیوب ندارن، میتونی ویدیوهات رو در آپارات هم منتشر کنی.

البته انتشار ویدیو در هر دو پلتفرم توصیه میشه، چون ممکنه ایرانی های خارج از کشور، یوتیوب رو به آپارات ترجیح بدن.

 

اینستاگرام به طور مستقیم برای ولاگ ساخته نشده، اما از اونجا که بین کاربران ایرانی از محبوبیت بسیار بالایی برخورداره، حتما باید ازش استفاده کنی.

انتشار ویدیو در قالب IGTV یا استوری و حتی لایو میتونه گزینه خوبی باشه.

 

 

۵ روش برای کسب درآمد از ولاگ

 

روش اول: تبلیغ اختصاصی

یکی از ساده ترین روش های کسب درآمد از ولاگ تبلیغ محصولات و خدمات افراد و شرکت های مختلف هست.

البته در صورتی میتونی تبلیغ بگیری که تعداد اعضای کانال و دنبال کننده هات رقم معقول و بالایی باشه.

 

روش دوم: نمایش تبلیغات

یوتیوب و آپارات یه سرویس درآمدی دارن. به این صورت که یه تبلیغ قبل از شروع ویدیو به کاربر نمایش داده میشه و یه مبلغی در ازای نمایش این تبلیغ، به صاحبان کانال داده میشه.

مسلما هرچه ویدیوهات بازدید بیشتری داشته باشن، درآمدت هم بیشتر میشه.

 

روش سوم: اسپانسر شدن

با یه شرکتی قرارداد میبندی که توی ولاگ درباره خدمات و محصولاتش صحبت کنی و در ازای این کار یه مبلغی رو ازشون دریافت میکنی.

البته باید اطلاعات کامل و جامعی در مورد محصولات و خدماتشون داشته باشی.

 

روش چهام: همکاری در فروش

خیلی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام این کار رو انجام میدن…

به این صورت که محصول یا خدمات شرکتی رو تو ویدیو تبلیغ کرده و یه کد تخفیف رو هم که مخصوص خودشون هست، معرفی میکنن.

در نهایت بابت هر خریدی که با این کد تخفیف انجام بشه، یه درصدی بهشون داده میشه.

 

تفاوت این روش با روش اول اینه که تو تنها در صورتی درآمد داری که درآمدی برای تبلیغ دهنده ایجاد بکنی.

اما در روش اول تو در ازای دریافت هزینه ای، تبلیغ رو نشون میدی. اینکه تبلیغ تو به افزایش درآمد تبلیغ دهنده کمکی بکنه یا نه مهم نیست.

 

روش پنجم: بررسی یا آنباکسینگ محصول

اپلیکیشن های لاغری و تناسب اندام زیاد شدن و یکی از اپلیکیشن هایی که توسط

خیلی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام تبلیغ میشه، لیمومی هست.

 

لیمو می

 

در واقع اینفلوئنسرها تجربه شخصی شون از این اپلیکیشن رو با تو به اشتراک میذارن و چون تو شاهد زندگی و روزمرگی های اونا بودی و تاثیر رژیم های این اپلیکیشن رو دیدی، احتمال اینکه ازش استفاده کنی بالاتر میره.

 

خیلی از میکاپ آرتیست ها هم محصولات آرایشی رو معرفی میکنن.

اما چیزی که مهمه، نقد صادقانه است. درغیراین صورت اعتماد مخاطبینت رو از دست میدی.

ولاگ جذاب و پر بیننده، به یه ایده خوب نیاز داره. کسی که به حوزه ولاگینگ پا میذاره، بعد از مدتی فعالیت، متوجه سلیقه و نیازهای مخاطبینش میشه و موضوعات ولاگ هاش رو با توجه به همین مخاطبین، انتخاب میکنه.

روش های مختلفی برای کسب درآمد از ولاگ وجود داره که تو مطلب زیر بهشون پرداختم:

 

ولاگ چیست و ولاگر کیست؟ ۵ روش کسب درآمد از ولاگینگ

 

همگیمون به طور ذاتی تنوع طلب هستیم و تو دنیای مجازی به دنبال محتوای جدید و جذاب میگردیم. پس اگه یه ولاگر، خودش رو با این نیاز ما وفق نده، سریع کنار گذاشته میشه. توی این مطلب میخوام در مورد ایده های ولاگری صحبت کنم. اما اول با هم، یه مرور کوتاهی روی عواملی که در کیفیت ولاگ تاثیرگذاره داشته باشیم.

 

۶ عامل تاثیرگذار در کیفیت ولاگ

 

  • موضوع

  • محتوا

  • نحوه بیان

  • لحن کلام

  • نوع فیلم برداری

  • کیفیت صدا

 

ولاگرها برای کسب مهارت در این حرفه به تمرین زیادی نیاز دارن. از طرفی ممکنه بعضی از ولاگ ها به اندازه بقیه جذاب نباشن.

اما اکثر اوقات با ایده پردازی، میشه موضوعات خوب و جذابی رو برای ولاگ پیدا کرد. اگر در ابتدای راه هستی و فکر میکنی که هنوز در این موارد مهارت لازم رو نداری، اصلا نگران نباش. این مهارت ها در طول مسیر بدست میان. دقیقا مثل شنا کردن. شما هر چقدر هم در مورد روش های شنا کردن مطالعه کنی اما تمرین کافی نداشته باشی، خیلی فایده ای نداره. پس فقط شروع کن و در طول مسیر یاد بگیر.

 

خب، همونطور که گفتم، تو این مطلب قرار شد، ۱۸ ایده ولاگ رو با تو به اشتراک بذارم. پس اگه دوست داری ولاگر بشی، از این ایده ها کمک بگیر و فعالیت خودت رو هر چه زودتر شروع کن.

 

۱۸ ایده جذاب و فوق العاده برای ولاگ

 

  1. معرفی خودت

ویدیو رسانه قوی تر و جذاب تری نسبت به متنه. همین موضوع در خصوص ولاگ هم صدق میکنه و اکثر افراد ولاگ رو بیشتر از بلاگ دوست دارن.

 

فرض کن معلم زبان انگلیسی هستی و برای اولین بار وارد کلاست شدی. اولین کاری که میکنی چیه؟

مطمئنا معرفی خودت به دانش آموزان، درسته؟

 

همین معرفی کوتاه پیش زمینه ای برای برقراری ارتباطه و این ارتباط در دنیای مجازی از اهمیت بسیار زیادی برخورداره.

 

پیش قدم بودن در ارتباط با مخاطب

 

پس اولین ویدیوی تو به عنوان ولاگر باید به معرفی خودت اختصاص داده بشه.

لازم نیست زیر و بم زندگیت رو با مخاطبین به اشتراک بذاری. سعی کن از خودت، شخصیتت، شغلت و علاقه مندی هات حرف بزنی.

 

  1. اهداف کوتاه مدت و بلندمدت

سبک زندگی و طرز فکر خیلی از ولاگرها روی مخاطبینشون هم تاثیرگذاره.

یادته وقتی برای کنکور درس میخوندی میزان تعامل با دوست صمیمیت چقدر زیاد بود؟

اون موقع تو و دوستت، یه هدف مشترک یعنی قبولی در دانشگاه داشتین و همین هدف مشترک هم ارتباط شما رو عمیق تر کرده بود. هر دو داشتین برای دستیابی به این هدف، پا به پای هم حرکت میکردین.

 

تو دنیای مجازی هم دوست داریم با کسی در ارتباط باشیم که هدفی مشابه هدف خودمون داره. پس شفاف سازی هدف ها به شکل گیری این ارتباط کمک میکنه.

 

البته هدف میتونه خیلی جزئی و کوتاه مدت هم باشه.

مثلا میتونی راجع به اضافه وزنت و هدفی که برای لاغری گذاشتی، با مخاطبین صحبت کنی.

همین هدف خودش زیرشاخه هایی داره که میتونه موضوع ولاگ های بعدی تو باشه.

 

  1. مشکلات و چالش ها

رسیدن به هدف، با مشکلات و چالش های زیادی همراهه. اما چیزی که مهمه راه حل مشکلات و درس هاییه که از چالش ها یا حتی شکست ها میگیریم.

 

استفاده از تجربیات سایرین

 

فرض کن چند وقته که مشکل بی خوابی داری (مسئله ای که خیلی ها درگیرشن!). میتونی دربارش ولاگ درست کنی و اطلاعات مفیدی رو که برای رفع این مشکل در اختیار داری، با مخاطبین به اشتراک بذاری.

 

یکی از مزیت های بیان مشکل، فعال کردن مخاطبین هست. میپرسی چطوری؟

کافیه یکی یه اطلاعاتی در این زمینه داشته باشه ? شک نکن که کلی نظر و پیشنهاد دریافت میکنی و یه تعامل بین مخاطبینت هم بوجود میاد.

 

  1. پشت صحنه

حتما برای تو هم پیش اومده که جایی مهمون باشی، یه سر به آشپزخونه بزنی و ببینی چه خبره؟ چه غذاهایی منتظرتن؟ چطوری دارن پخته میشن و …

اگه آدم شکمویی باشی، احتمالا یه ناخنک هم به غذاها میزنی ?

 

همه مون کم و بیش یه حس کنجکاوی تو وجودمون داریم. حالا مال بعضی ها بیش از حده!!!

ولاگ هایی که از پشت صحنه کار درست میکنی، میتونه خیلی جذاب باشه.

مثلا اگه ولاگر آشپزی هستی، یه ولاگ از آشپزخونه ای درست کن که بعد از آشپزی حسابی به هم ریخته! همین اقدام یه حس صمیمیتی بین تو و مخاطبینت بوجود میاره.

 

ما تو میلاد آکادمی یکی از همین ویدیوهای پشت صحنه رو درست کردیم و تجهیزات خودمون برای ساخت ویدیو رو معرفی کردیم:

 

 
 
 
00:00
06:03
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

 

  1. روزمرگی ها

روزمرگی یکی از پرطرفدارترین موضوعات برای ساخت ولاگه.

دلیل محبوبیت این نوع ولاگ هم به همون حس کنجکاوی ما برمیگرده.

قطعا دیدن کارهایی که آقا یا خانم ایکس (که تو زندگی شخصی و کارش خیلی خیلی موفقه) از صبح تا شب انجام میده میتونه الگوی خوبی باشه.

 

خیلی ها، الگوبرداری از افراد موفق رو دوس دارن. مثلا:

  • بیدار شدن سر ساعت ۵ صبح

  • ورزش صبحگاهی

  • رژیم غذایی روزانه

  • مطالعه

  • تماشای فیلم

  • مسافرت

  • و …

 

اما چیزی که مهمه ایجاد تنوعه. اگه هر روز صبح که بیدار میشی از کارهای روتینت فیلم بگیری، بعد از چند روز مخاطبینت از ویدیوهات خسته میشن.

 

روزمرگی ها همراه با نکته اموزنده

 

مثلا اگه عادت زود بیدار شدنت رو به اشتراک میذاری، حتما از مزیت های این کار هم صحبت کن. یا اینکه روش هایی برای بیدار شدن سر ساعت ۵ صبح رو شرح بده.

 

  1. مستند

برای ساخت مستند باید در مورد موضوع مستند اطلاعات زیادی داشته باشی و به تخصص و حوزه کاریت مرتبط باشه.

بعد از انجام تحقیقات لازم، یه سناریو تهیه کن و بعد برو سراغ فیلم برداری!

موضوعات تاریخی، زندگی افراد مشهور و … سوژه های خوبی برای ساخت مستند هستن.

 

  1. نقد و بررسی

این موضوع هم مثل مستند به کمی تخصص نیاز داره. موضوعات مختلفی برای نقد و بررسی وجود دارن. برای مثال:

  • فیلم

  • کتاب

  • اپلیکیشن

  • کالای دیجیتال

  • و …

 

اما یادت باشه که نقد باید کاملا بی طرفانه و صادقانه باشه.

 

  1. گزارش رویداد

اگه اخیرا به یه نمایشگاه نقاشی رفتی یا تو یه جلسه شعرخوانی شرکت کردی، بد نیست که ویدیوی کوتاه از اونا تهیه کنی.

 

حتما نظرت رو راجع به رویداد بیان کن و اگه رویداد همچنان ادامه داره، اطلاعات کاملی از ساعت و مکان برگزاری اون به مخاطبین بده.

 

  1. چالش های روز

تیک تاک یکی از شبکه های اجتماعیه که به چالش ها رنگ و بوی تازه ای داده. اگه با این اپلیکیشن آشنا نیستی، این مطلب رو بخون:

 

تیک تاک و میزان محبوبیت آن در ۲۰۲۰

 

با انجام یه سرچ ساده توی گوگل، میشه لیستی از چالش های روز رو پیدا کرد. میتونی در مورد هر کدوم که دوست داشتی ولاگ درست کنی.

البته این نوع ولاگ ها عمدتا خیلی کوتاهن و بیشتر جنبه سرگرم کننده دارن.

 

  1. اشتراک گذاری اطلاعات

هر اطلاعاتی که بتونه به یه نحوی به مخاطب کمک کنه، مورد استقبال واقع میشه.

اگه در زمینه گل و گیاه اطلاعات داری، اون رو به اشتراک بذار.

اگه از اپلیکیشن های موبایل سر در میاری، اپلیکیشن های کاربردی رو معرفی کن.

و …

 

  1. علاقه مندی ها

خیلی وقت ها انتخاب های ما بر اساس پیشنهادات بقیه است.

مثلا یکی از دوستامون درباره فیلم موردعلاقه اش حرف میزنه و ما هم تصمیم میگیریم اون فیلم رو تماشا کنیم…

 

صحبت کردن در مورد علاقه مندی ها میتونه موضوع جذابی برای ولاگ باشه. مثلا:

  • کتاب های موردعلاقه

  • فیلم های مورد علاقه

  • پیج های اینستاگرام موردعلاقه

  • غذاهای موردعلاقه

  • شهرها و کشورهای موردعلاقه

  • و …

 

  1. سفر

همه مون دوست داریم از تجربیات مفید دیگران استفاده کنیم. مسافرت پر از تجربه های جدیده و میتونی ولاگ های خیلی جذابی از سفرهات تهیه کنی.

از آماده سازی تجهیزات سفر گرفته تا بازدید اماکن دیدنی و …

 

سعی کن تو این سبک از ولاگ ها اطلاعات مفید رو با چاشنی تجربه شخصی به مخاطب ارائه بدی.

اینکه فقط یه اطلاع رسانی درباره مکان بکنی به هیچ وجه جذاب نیست، باید از تجربه و چالش های خودت هم صحبت کنی.

 

اگه اتفاق جالبی برات افتاده یا چالش بزرگی رو پشت سر گذاشتی، حتما اون رو در ویدیو به اشتراک بذار.

 

  1. سبک زندگی

میتونی در ولاگ هات عادت های خوبی مثل ورزش صبحگاهی، رژیم غذایی و تغذیه سالم و … رو که خودت هم بهشون پایبندی، به نمایش بذاری.

 

بهبود سبک زندگی

 

مثلا لباس ورزشی بپوش و یه تمرین ساده رو نمایش بده یا اگه میخوای یه سالاد رژیمی درست کنی، مراحل کار رو در قالب ولاگ به اشتراک بذار.

اگه فرد منضبطی هستی، راز این عادت خوب رو فاش کن!

 

  1. ترفندها

این موضوع خیلی خیلی گسترده است و به راحتی میشه بی نهایت ولاگ باهاش درست کرد. مثلا:

  • ترفندهای عکاسی

  • ترفندهای رانندگی در شب

  • ترفندهای خانه داری

  • ترفندهای تمیز کردن منزل

  • ترفندهای نگهداری از ماشین

  • ترفندهای ترتیب فرزند

  • ترفندهای نگهداری از گیاهان آپارتمانی

  • ترفندهای پس انداز

  • ترفندهای افزایش عمر باتری گوشی و لپ تاپ

  • ترفندهای آشپزی

  • ترفندهای درس خواندن و تست زنی

  • ترفندهای خرید و بسته بندی کادو

  • و …

 

  1. سوال و جواب

میتونی از مخاطبینت خواهش کنی هر سوالی که از تو دارن رو ارسال کنن. بعد یه ویدیو ضبط کن و در اون، به تک تک سوالات جواب بده.

 

برقراری ارتباط پایدار با مخاطب

 

اگه تعداد سوالات خیلی زیاده، اونارو دسته بندی کن (چند تا ویدیو درست کن) تا ویدیو طولانی و خسته کننده نشه.

 

  1. پاسخ به سوالات متداول

اگه تو اینستاگرام فعالیت میکنی، احتمالا حجم پیام های دایرکتت بالاست. خیلی از کاربران درباره حوزه کاری یا موضوعات متفرقه ازت سوال میپرسن.

 

سوالات تکراری زیادن و برای اینکه در زمان صرفه جویی کنی، بهتره هرازگاهی یه لیست از سولات متداول تهیه کنی و به صورت ویدیویی به همشون جواب بدی.

 

  1. بایدها و نبایدها

این موضوع هم در واقع یه نوع ولاگ از نوع اطلاع رسانی محسوب میشه. نکته مهم انتقال اطلاعات صحیح و معتبره.

 

مثلا میتونی در مورد موضوعات زیر، ولاگ بسازی:

  • بایدها و نبایدهای خرید گوشی

  • بایدها و نبایدهای عکاسی در شب

  • بایدها و نبایدهای سفر به کشورهای خارجی

  • بایدها و نبایدهای خرید کالای دست دوم

  • بایدها و نبایدهای انتخاب همسر

  • بایدها و نبایدهای دکوراسیون منزل

  • و …

 

  1. مصاحبه

تو مصاحبه در واقع از اعتبار فرد مصاحبه شونده کمک میگیری…

فرضا ولاگر زیبایی هستی. میتونی با یکی از آرایشگرهای معروف شهرت مصاحبه کنی. مطمئنا این ولاگ مورد استقبال مخاطبینت قرار میگیره.

 

اینو یادت باشه که ایده برای ولاگینگ زیاد هست. من فقط سرنخ هاش رو بهت دادم. بعد از درست کردن چند تا ولاگ، ذهنت خلاق میشه و ایده پردازی میکنه.

آشنایی با 20 ولاگر پولساز و معروف یوتیوب

 

یوتیوب: محبوب ترین پلتفرم ولاگینگ

 

با روی کار اومدن یوتیوب، نسل جدیدی از سلبریتی ها و اینفلوئنسرها وارد میدان شدن و با شغل جدیدی به نام یوتیوبر پا به عرصه گذاشتن.

پرطرفدارترین ویدیوهای یوتیوب مربوط به تفسیر بازی، میکاپ و ولاگ با موضوعات مختلفه.

 

محبوب ترین یوتیوبرهای دنیا

 

۲۴ ولاگر معروف یوتیوب

 

۲۴- DanTDM با ۲۲٫۴ میلیون عضو

 

DanTDM

 

به احتمال زیاد با بازی Minecraft آشنایی…

این یوتیوبر محبوبیتش رو با تمرکز روی این بازی ویدیویی بدست آورد. البته بعدا شروع به ریویوی بازی ها و ساخت ویدیوهای گیم پلی بازی ها هم کرد.

 

۲۳- Ninja یا ۲۲٫۸ میلیون عضو

 

Ninja

 

Ninja یه بازیکن حرفه ای بازی های ویدیوییه که پرطرفدارترین کاربر Twitch (یه پلتفرم برای استریم بازی) محسوب میشه و به همین دلیل هم تونسته در یوتیوب معروف بشه.

تو کانال یوتیوبش ویدیوهایی از خودش رو در حین انجام بازی هایی مثل Apex Legends و Fortnite به اشتراک گذاشته. تماشای تفسیرهای پرانرژی و جنجالی این ولاگر خالی از لطف نیست.

 

۲۲- JackSepticEye با ۲۳٫۲ میلیون عضو

 

JackSepticEye

 

PewDiePie که پرطرفدارترین یوتیوبره و در ادامه باهاش آشنا میشیم، در سال ۲۰۱۳ در یکی از ویدیوهاش نام این یوتیوبر رو به زبون آورد و باعث محبوبیت این چهره در بین طرفداران یوتیوب شد.

این یوتیوبر همزمان با انجام بازی اونا رو تفسیر میکنه و این سبک ویدیوها که به Let’s play معرفن رو تو کانالش به اشتراک میذاره.

 

۲۱- Ryan ToysReview با ۲۳٫۸ میلیون عضو

 

Ryan ToysReview

 

Ryan یه پسر کوچولوی ۸ ساله است که با خانوادش یه کانال راه انداختن. اخیرا هم یه ری برندینگ کردن و اسم کانالشون رو به Ryan’s World تغییر دادن.

این پسر بااستعداد، تنها در عرض یه سال تونست ۲۲ میلیون دلار رو به جیب بزنه!

 

۲۰- Yuya با ۲۴٫۲ میلیون عضو

 

Yuya

 

Yuya یه ولاگر آرایش و زیباییه و از ۱۶ سالگی تاکنون، ویدیوهای آرایش مو و میکاپش رو توی کانال یوتیوبش منتشر میکنه. این خانم یکی از اینفلوئنسرهای پردرآمد حوزه زیبایی هم هست.

 

۱۹- VanossGaming با ۲۴٫۹ میلیون عضو

 

VanossGaming

 

یه مفسر بازی های ویدیوییه، اما چیزی که اون رو از بقیه متمایز میکنه، کارها و حرکات بامزه ایه که در حین تفسیر بازی انجام میده.

 

۱۸- Markiplier با ۲۵ میلیون عضو

 

Markiplier

 

این یوتیوبر با تفسیر بازی های ویدیویی مشهور شد و در حال حاضر در زمینه کمدی (ژانر Sketch Comedy) فعالیت میکنه. موهای رنگ شده این یوتیوبر هم در شهرتش بی تاثیر نبوده و گاهی وقت ها سبیلش رو صورتی رنگ میکنه!

 

۱۷- Smosh با ۲۵ میلیون عضو

 

Smosh

 

یه کانال پرطرفدار در زمینه کمدی که با همکاری Ian Hecox و Anthony Padilla  شروع به کار کرد. دلیل شهرتش هم کمدی های متنوعشه.

این کانال از سال ۲۰۰۲ فعال بوده و در طول این سال ها، رشد چشمگیری داشته.

Anthony Padilla که یکی از بنیان گذاران کانال بود، در سال ۲۰۱۷ از تیم جدا شد، اما این وضعیت لطمه ای به محبوبیت کانال وارد نکرد و افرادی دیگه ای همکاری با این کانال رو شروع کردن.

Smosh در سال ۲۰۱۹ توسط Mythical Entertainment (صاحب YouTubers Rhett & Link) خریداری شد.

 

۱۶- RezendeEvil با ۲۶٫۱ میلیون عضو

 

RezendeEvil

 

Rezende کار خودش رو در حوزه بازی ویدیویی شروع کرد. اون ویدیوهایی از خودش در حین انجام بازی Minecraft رو منتشر میکرد. البته بعدا تصمیم گرفت که این سبک محتوا رو تو کانال دیگه ای منتشر کنه و این کانال رو به ویدیوهای طنز و روزمرگی های خودش و دوستاش اختصاص بده.

 

۱۵- Luccas Neto با ۲۹٫۶ میلیون عضو

 

Luccas Neto

 

این یوتیوبر ویدیوهایی و داستان هایی با محوریت کودکان درست میکنه. Luccas برادر کوچیکتره یوتیوبر معروف Felipe Neto هست که بعدا بهش میپردازم.

 

۱۴- Vegetta777 با ۲۸٫۸ میلیون عضو

 

Vegetta777

 

اگه به ویدیوهای گیم پلی بازی های Minecraft، Saint’s Row و Battlefield علاقه مندی، میتونی تو این کانال ویدیوهایی با این سبک رو پیدا کنی.

سبک صداگذاری این یوتیوبر دلیل تمایزش نسبت به بقیه است و روایت های مفصل و داستان های زیاد برای کاراکترهای بازی میسازه.

 

۱۳- Luisito Comunica با ۲۹٫۳ میلیون عضو

 

Luisito Comunica

 

این یوتیوبر که علاقه زیادی به مسافرت داره، تو کانالش تجربیات سفر به شهرهای مختلف جهان رو به اشترام میذاره.

و در ویدیوها تلاش میکنه فرهنگ و تاریخ مکان هایی رو که بهشون سفر کرده، به تصویر بکشه.

 

۱۲- MrBeast با ۲۹٫۶ میلیون عضو

 

MrBeast

 

چالش های وایرال این یوتیوبر اونو رو به شهرت رسونده. مثلا تو یه ویدیو از یک تا صدهزار رو شمرد!

 

۱۱- ?Você Sabia با ۳۱٫۴ میلیون عضو

 

Você Sabia?

 

“آیا میدونستی؟”، ترجمه اسم کانال هست. موضوع ویدیوهاش هم درباره واقعیت های جالب از سرتاسر دنیاست.

 

۱۰- Vlad and Nikita با ۳۳٫۹ میلیون عضو

 

Vlad and Nikita

 

Vlad شش ساله و Nikita چهار ساله دو تا برادرن که تو ویدیوهاشون، بازی با اسباب بازی ها و ماجراهای روزمره شون رو به تصویر میکشن.

 

۹- Fernanfloo با ۳۴٫۹ میلیون عضو

 

Fernanfloo

 

این کانال با ویدیوهایی از گیم پلی بازی ها معروف شده که گاهی هم با کارهای بامزه و گیچ بازی هایی همراهه. بعضی وقت ها هم سر و کله سگ هاش تو ویدیو پیدا میشه.

 

۸- Felipe Neto با ۳۶٫۱ عضو

 

Felipe Neto

 

این یوتیوبر ولاگ های خنده داری از زندگی روزمره، اخبار روز و سلبریتی ها درست میکنه. این کانال اولین کانال برزیلی بود که در سال ۲۰۱۲ تونست مرز ۱ میلیون عضو رو رد کنه. این ولاگر در سال ۲۰۱۷، My Life Makes No Sense رو در نتفلیکس منتشر کرد.

همونطور که از نام خانوادگیش متوجه شدی، Felipe برادر بزرگ تر یوتبویر معروف Luccas Neto هم هست.

 

۷- El Rubius با ۳۷ میلیون عضو

 

El Rubius

 

این یوتیوبر یه گیمره که تفسیرها و ریویوهای بامزه ای رو هم انجام میده. انتشار ویدیو در کانال ElRubiusOMG رو از سن ۱۶ سالگی شروع کرده و تو ۲۱ سالگی این کار رو به عنوان شغل تمام وقت خود انتخاب کرد.

 

۶- JuegaGerman با ۳۸٫۱ میلیون عضو

 

JuegaGerman

 

Garmendia بزرگ ترین ستاره یوتیوب آمریکای لاتینه و تمرکز کانالش هم روی بازی های ویدیویه. اما اخیرا محتوای کمدی هم تولید میکنه.

یه کانال دیگه به اسم HolaSoyGerman با ۴۰٫۳ میلیون عضو هم داره، اما فعالیتش در اون کانال کمرنگ شده و دو سالی میشه که چیزی اونجا پست نکرده.

 

۵- Whinderssonnunes با ۳۸٫۴ میلیون عضو

 

Whinderssonnunes

 

این یوتیوبر از ۱۵ سالگی ساخت ولاگ و ویدیوهای کمدی رو شروع کرد. تو کانالش آهنگ، نقد فیلم و ویدیوهایی از زندگی روزمره اش رو منتشر میکنه.

 

۴- Kids Diana Show با ۴۶ میلیون عضو

 

Kids Diana Show

 

تو این کانال میتونی کارهای سرگرم کننده و بامزه دایانا و برادرش روما رو ببینی. ویدیوهای آنباکسینگ اسباب بازی ها توسط کودکان روسی هم جز ویدیوهای این کانال هستن.

 

۳- Like Nastya Vlog با ۴۷.۲ میلیون عضو

 

Like Nastya Vlog

 

این کانال ولاگ ها مربوط به استیسی رو که یه دختر روسی-آمریکاییه منتشر میکنه. این دختر کوچولو با اسباب بازی هاش بازی میکنه و با خانواده اش ماجراجویی های جذابی رو انجام میده.

استیسی در کانال های دیگه مثل Stacy Toys  و Funny Stacy هم حضور فعال داره.

 

۲- Dude Perfect با ۴۹ میلیون عضو

 

Dude Perfect

 

یوتیوبرهای این کانال تلفیقی از ترفندهای جذاب رو به اشتراک میذارن. بعضی وقت ها هم ورزشکاران در ویدیوها همراهی شون میکنن.

البته بعضی وقت ها هم ویدیوهای کمدی منتشر میکنن و خودشون هم یه ماسک بزرگ پاندا رو روی صورتشون میذارن.

 

۱- PewDiePie با ۱۰۳ عضو

 

PewDiePie

 

خب، رسیدیم به محبوب ترین کانال…

دلیل محبوبیت این یوتیوبر تفسیرهاییه که در حین بازی های ویدیویی انجام میده. تفسیر ویدیوهای وایرال هم یکی دیگه از زمینه های فعالیت این یوتیوبره.

User Rating: Be the first one !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید