
طراحی وب سایت می تواند تأثیر بسزایی در عملکرد و محبوبیت یک وب سایت داشته باشد. اگر سایت شما از نظر بصری جذاب است و به راحتی کار می کند، بازدیدکنندگان به احتمال زیاد محتوای شما را کاوش کرده و برمی گردند.
متأسفانه، بسیاری از صاحبان وب سایت احساس می کنند که استخدام طراحان وب حرفه ای تنها راه ایجاد یک وب سایت با کیفیت بالا است. اگرچه گزینه خوبی است، اما طراحی وب سایت به این روش می تواند گران باشد.
خوشبختانه راههای دیگری نیز وجود دارد که میتوانید بدون صرف هزاران دلار، یک وبسایت با طراحی خوب داشته باشید – یکی از آنها این است که خودتان این کار را انجام دهید.
مراحل طراحی سایت به شرح زیر است:
- هدف وب سایت خود را مشخص کنید.
- به دنبال الهام بخش طراحی وب باشید
- یک پلت فرم وب سایت را انتخاب کنید
- یک موضوع انتخاب کنید
- سایت خود را سفارشی کنید
- صفحات را تنظیم کنید
- ناوبری سایت خود را بهینه کنید
- وب سایت را موبایل پسند کنید
- عملکرد سایت خود را تست کنید و آن را راه اندازی کنید
- سایت خود را زیر نظر داشته باشید و هر چه پیش می روید بهبود پیدا کنید
این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه بدون نیاز به مهارت یا دانش فنی یک وب سایت طراحی کنید.
سرفصل مطالب نوشته
چرا طراحی وب سایت مهم است؟
طراحی وب بسیار ضروری است زیرا می تواند اولین برداشت مردم را در مورد یک برند یا تجارت شخصی ایجاد کند. کاربران وب در کمتر از 0.05 ثانیه ، عمدتاً با ارزیابی ظاهر یک سایت، تصمیم می گیرند که آیا با آن ارتباط برقرار کنند یا خیر .
علاوه بر این، طراحی وب نیز حدود 75٪ به قضاوت بازدیدکنندگان در مورد اعتبار یک شخص یا یک تجارت کمک می کند. بنابراین، اگر یک وب سایت ضعیف به نظر برسد، مردم ممکن است آن را یک کلاهبرداری در نظر بگیرند.
علاوه بر این، طراحی وب میتواند تأثیر قابل توجهی بر سفر خرید مشتری داشته باشد.
Toptal گزارش می دهد که 88٪ از خریداران آنلاین اگر تجربه کاربری ضعیفی داشته باشند، دوباره خرید نمی کنند . علاوه بر این، بازدیدکنندگان تلفن همراه در صورتی که وبسایتی به درستی در دستگاههایشان به نظر نرسد یا به درستی کار نکند، پنج برابر بیشتر احتمال دارد که وبسایتی را ترک کنند.
طراحی وب سایت نیز نقش بسزایی در شناخت برند دارد. حفظ ثبات بصری در تمام کانال های بازاریابی می تواند شناسایی هویت کسب و کار شما را برای مخاطبان هدف آسان تر کند.
در نهایت، طراحی وب سایت برای سئو مهم است. اگر بازدیدکنندگان سایت شما را برای پیمایش مشکل بدانند، موتورهای جستجو احتمالاً آن را به همان شیوه درک خواهند کرد. به این ترتیب، رباتها ممکن است در خزیدن محتوا برای اهداف فهرستبندی و رتبهبندی مشکل داشته باشند، به خصوص اگر نقشه سایت نداشته باشید .
نحوه طراحی سایت در 10 مرحله
در این بخش راهنمای گام به گام نحوه طراحی وب سایت نشان داده می شود.
1. هدف وب سایت خود را تعریف کنید
قبل از شروع، مهم است که تعریف کنید که چرا می خواهید یک وب سایت ایجاد کنید . انجام این کار تضمین می کند که هر تصمیم طراحی گرفته شده با اهداف نهایی سایت مطابقت دارد.
به عنوان مثال، اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید ، طراحی سایت باید سفر خرید مشتریان را از کشف اقلام تا تکمیل خرید آنها تسهیل کند.
از طرف دیگر، کسانی که می خواهند یک نمونه کار آنلاین راه اندازی کنند، یک طراحی وب را می خواهند که مکمل کار آنها باشد.
اگر برای تعیین هدف وب سایت خود به کمک نیاز دارید، در اینجا چند سؤال راهنما وجود دارد:
- مخاطبان سایت چه کسانی هستند؟
- اهداف استراتژی محتوای کسب و کار شما چیست؟ آیا برای آموزش در مورد یک موضوع، فروش محصولات یا سرگرم کردن بازدیدکنندگان است؟
- بازدیدکنندگان وب سایت با باز کردن سایت چه سری اقداماتی را باید انجام دهند؟ این می تواند مرور محصولات، خرید یک مورد، خواندن محتوا یا ثبت نام در خبرنامه باشد.
- از چه نوع صدا و لحنی می خواهید برای ارتباط با بازدیدکنندگان استفاده کنید؟
این یادداشت ها در هنگام ساختن وب سایت به کار شما می آیند، پس حتما آنها را در نظر داشته باشید. همچنین می توانید به ایده های وب سایت ما نگاهی بیندازید تا به شما کمک کند.
2. تحقیق برای الهام بخشیدن به طراحی وب
این مرحله شامل جستجوی نمونههای طراحی وب است که به شما کمک میکند تا تصور کنید که سایت آینده شما چگونه باید باشد.
مکان های زیادی برای الهام گرفتن وجود دارد. Awwwards یک نقطه شروع عالی است زیرا شامل طرح های مختلف وب برنده جوایز است. از گزینه های فیلتر برای تنظیم نتایج جستجو با نیازهای خود استفاده کنید.

علاوه بر این، خوب است که به وب سایت های رقیب نگاه کنید. این می تواند ایده هایی در مورد انتظار بازدیدکنندگان از یک سایت تجاری مانند سایت شما ارائه دهد. اگر نمی دانید رقبای شما چه کسانی هستند، سایت هایی مانند SimilarWeb می توانند به کشف آنها کمک کنند.
در نهایت، آخرین روند طراحی وب سایت را بررسی کنید . ترکیب جدیدترین عناصر سبک می تواند اطمینان حاصل کند که سایت مدرن و به روز به نظر می رسد. با این حال، به خاطر داشته باشید که این ویژگیها را تنها زمانی اعمال کنید که برای برند یا کسبوکار شخصی شما معنا پیدا کنند.
3. بستر وب سایت مناسب را انتخاب کنید
اکنون زمان ایجاد یک وب سایت است. برای شروع، پلتفرمی را برای ساخت سایت خود انتخاب کنید. در حالت ایده آل، شما می خواهید از نرم افزاری استفاده کنید که با مجموعه مهارت، بودجه و هدف شما مطابقت دارد.
یکی از پلتفرم های محبوب وب سایت وردپرس است که یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است. این برای ایجاد وب سایت های مختلف بسیار عالی است – از رزومه دیجیتال و فهرست راهنمای آنلاین تا فروشگاه های بزرگ تجارت الکترونیک. ابزارهای وبلاگ نویسی قوی آن نیز آن را به انتخابی مناسب برای سازندگان محتوا تبدیل می کند.
استفاده از وردپرس نیاز به خرید یک سرویس میزبانی وب دارد تا سایت در دسترس عموم قرار گیرد. برای یک وب سایت شخصی یا تجاری کوچک، یک سرویس میزبانی مشترک کافی است.
در اینجا مزایای اصلی استفاده از وردپرس آورده شده است:
- کاربر پسند. رابط منو محور وردپرس برای کاربران با هر سطح مهارتی، از مبتدی تا توسعه دهندگان وب سایت، آسان است.
- بسیار همه کاره. مجموعه گسترده افزونه های وردپرس اجازه می دهد تا قابلیت های سفارشی را در بالای نرم افزار اصلی اضافه کنید. به این ترتیب می توانید انواع مختلفی از وب سایت ها را با چند کلیک ایجاد کنید.
- مقیاس پذیر. از آنجایی که کاربران بر میزبانی وب خود کنترل دارند، می توانند زمانی که به منابع بیشتری برای پشتیبانی از سایت وردپرس خود نیاز دارند، برنامه خود را ارتقا دهند.
- مقرون به صرفه به استثنای میزبانی، وردپرس رایگان است – و بسیاری از افزونه ها و تم های آن نیز رایگان است.
قبل از استفاده از وردپرس، خوب است ابتدا چند مهارت اولیه کدنویسی HTML و CSS را یاد بگیرید ، به خصوص اگر می خواهید طراحی وب سایت خود را به سطح بالاتری ببرید.
علاوه بر این، مطمئن شوید که با نگهداری هاست آشنا هستید. به این ترتیب، سایت وردپرس شما همیشه موثرترین امنیت را خواهد داشت و بهترین عملکرد را ارائه می دهد.
برای یک گزینه بسیار مناسب برای مبتدیان، توصیه می کنیم یک سازنده وب سایت مانند Zyro را بررسی کنید. برخلاف CMS، این نرم افزار دارای یک رابط بصری، کشیدن و رها کردن است که امکان ویرایش را مستقیماً در صفحه وب فراهم می کند.

در زیر چندین مزیت استفاده از سایت ساز Zyro آورده شده است:
- میزبانی ابری مدیریت شده این سازنده وب سایت از راه اندازی و نگهداری back-end برای مشتریان خود مراقبت می کند.
- ابزار رایگان هوش مصنوعی این ویژگیها میتوانند به شما کمک کنند تا برند شخصی یا هویت بصری کسبوکار خود را از نام کسبوکار گرفته تا لوگو و شعار، طوفان فکری کنید. AI Content Generator همچنین برای ایجاد الگوهای کپی وب عالی است.
- ابزارهای سئو داخلی. برخلاف وردپرس، برای بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو، نیازی به نصب افزونه نیست. نرم افزار Zyro Website Builder به ویژگی هایی برای ویرایش متن جایگزین تصویر، تغییر URL صفحه و درج ابرداده برای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) مجهز شده است.
- ویژگی های فروشگاه آنلاین همه در یک. ردیابی سفارش، مدیریت موجودی، برنامه تخفیف و چندین گزینه پرداخت آنلاین برای کاربران تجارت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی Zyro در دسترس است. به علاوه، سازنده وبسایت هیچ کارمزدی دریافت نمیکند.
برنامه های Zyro Website Builder بین 1.99 دلار در ماه و 13.99 دلار در ماه است. همه اشتراکها دارای گواهی رایگان SSL، حذف تبلیغات، عکسهای موجود از طریق Unsplash و یک فاویکون سفارشی برای برندسازی وبسایت شما هستند.
علاوه بر Zyro، دیگر سازندگان وب سایت محبوب موجود در بازار عبارتند از Squarespace، Weebly و Webflow.
پس از انتخاب سازنده وبسایت، مطمئن شوید که یک نام دامنه دریافت کردهاید ، که نشانی اینترنتی است که بازدیدکنندگان برای باز کردن یک سایت در مرورگر خود درج میکنند – مانند example.com.
نام دامنه ای که انتخاب می کنید به هدف وب سایت بستگی دارد. به طور معمول، افراد از نام شخصی یا تجاری خود به عنوان دامنه استفاده می کنند.
با این حال، این نامها احتمالاً گرفته میشوند، به خصوص اگر شامل کلمات پرکاربرد باشند. در آن صورت، استفاده از یک تولید کننده نام دامنه را برای کمک به شما در نظر بگیرید.
فراموش نکنید که پسوند نام دامنه مناسب را انتخاب کنید. روش کلی استفاده از .com TLD است که برای وب سایت های تجاری رایج است. قیمت از 8.99 دلار در سال شروع می شود .
همچنین پسوندهای نام دامنه برای انواع خاصی از وب سایت ها ساخته شده است. به عنوان مثال، .tech برای مشاغل یا پروژه های مرتبط با فناوری عالی است.
4. تم وب سایتی را انتخاب کنید که با هدف شما همسو باشد
با انتخاب یک پلت فرم وب سایت و یک نام دامنه، مرحله بعدی هنگام یادگیری نحوه طراحی یک وب سایت، انتخاب یک تم یا یک قالب است.
این فایل حاوی یک چیدمان از پیش ساخته شده و عناصر بصری است که توسط یک طراح وب سازماندهی و ایجاد شده است. هدف آن کمک به کاربران غیر فنی در ساخت یک وب سایت بدون نیاز به شروع از صفر است.
مکانهایی برای یافتن مضامین سایت به پلتفرم وبسایتی که استفاده میکنید بستگی دارد. به عنوان مثال، کاربران وردپرس می توانند هزاران مورد از آنها را به صورت رایگان در دایرکتوری رسمی دانلود کنند.

در حالی که این تم ها برای کسانی که بودجه کمی دارند عالی هستند، برخی ممکن است با عملکرد محدودی همراه باشند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم به دنبال گزینه های برتر از وب سایت های شخص ثالث مانند TemplateMonster هستند.
قیمت یک تم معمولاً از 40 دلار / مجوز به بالا شروع می شود تا صدها دلار.
از آنجایی که هزاران قالب وردپرس در بازار وجود دارد، خوب است که در انتخاب خود استراتژیک باشید. در زیر نکاتی وجود دارد که باید هنگام یافتن موضوع وب سایت در نظر بگیرید:
- مجموعه ویژگی. بهترین کار این است که تمی را با عملکردهایی انتخاب کنید که برای هدف وب سایت شما مناسب است. به عنوان مثال، کسانی که صاحب یک فروشگاه آنلاین هستند ممکن است بخواهند از یک تم با صفحه فروشگاه از پیش ساخته شده و همچنین طرحبندی برای محصولات پرفروش و تخفیفخورده استفاده کنند.
- گزینه های سفارشی سازی انتخاب فونت، رنگ و طرح بندی ارائه شده توسط موضوع را بررسی کنید. برخی از توسعه دهندگان ممکن است چندین صفحه و بسته نماد از پیش ساخته را نیز شامل شوند.
- پاسخگویی. ببینید آیا طرح زمینه وبسایت میتواند با اندازههای صفحه دسکتاپ، رایانه لوحی و تلفن همراه تنظیم شود یا خیر.
- سئو. توسعه دهندگان تم ممکن است ادعا کنند محصول آنها کد HTML تمیز و سبک وزن دارد که برای عملکرد و سئو عالی است. یکی از راههای تشخیص درست بودن آن، بررسی فایل با یک سرویس اعتبارسنجی نشانهگذاری است .
- سازگاری برنامه افزودنی از تمی استفاده کنید که با افزونه های وردپرسی که قصد استفاده از آنها را دارید به خوبی کار کند تا از شکستگی احتمالی وب سایت جلوگیری کنید.
- سازگاری با مرورگر تم باید در همه مرورگرهای اصلی مانند Google Chrome، Safari و Firefox به خوبی به نظر برسد و به درستی کار کند.
- رتبه بندی و بررسی. آنها می توانند نشان دهند که آیا موضوع به درستی کار می کند و مشتریان قبلی با آن چه مشکلاتی را تجربه کرده اند.
- اخرین بروزرسانی. ترجیحاً تیم توسعه دهنده هر شش ماه یکبار محصول را به روز کند. استفاده از نسخه قدیمی می تواند وب سایت شما را در برابر مشکلات امنیتی آسیب پذیر کند.
- پشتیبانی مشتری. ببینید توسعهدهنده چه کانالهایی را برای کمک به موضوع ارائه میکند. بسیاری از آنها راهنمای کاربر، اسناد یا پشتیبانی ایمیل را ارائه می دهند.
در مورد سازندگان وب سایت مانند Zyro یا Squarespace، قالب ها معمولاً به صورت رایگان در یک کتابخانه اختصاصی ارائه می شوند.

تمامی قالب های مجموعه سایت ساز Zyro از همان ابتدا دارای طراحی مدرن و واکنش گرا هستند. آنها در دسته های مختلف صنعتی قرار دارند، از وب سایت های تجارت الکترونیک و عکاسی گرفته تا صفحات فرود اولیه.
علاوه بر این، بخش های از پیش ساخته شده ای وجود دارد که به راحتی با محتوای خود قابل تعویض هستند. به عنوان مثال، الگوی تجاری Devine یک صفحه آماده برای فهرست کردن تمام خدمات ارائه شده دارد.

مزیت استفاده از سازنده وب سایت این است که تیمی از طراحان وب دارد که قالب ها را مدیریت و مراقبت می کنند. به این ترتیب، احتمال زیادی وجود دارد که تمام طراحی های وب به طور منظم به روز و کاربردی شوند.
هنگامی که یک تم وب سایت را نصب کردید، به مرحله بعدی بروید – سفارشی کردن طراحی.
5. طراحی وب را سفارشی کنید
وقت آن است که طراحی وب سایت خود را شروع کنید. از مرحله اول به پاسخ ها نگاه کنید، زیرا به شما در تنظیم هویت بصری سایت کمک می کنند.
برای کسانی که از وردپرس به عنوان پلتفرم خود استفاده می کنند، با رفتن به داشبورد -> ظاهر -> سفارشی سازی ، تم سفارشی ساز را باز کنید .

به خاطر داشته باشید که قابلیت شخصی سازی وب سایت شما به موضوع بستگی دارد.
به عنوان مثال، Twenty Twenty-One خود وردپرس اجازه ویرایش رنگ پسزمینه و تصویر را میدهد، اما هیچ تنظیمات داخلی برای تغییر فونت وجود ندارد. با این حال، این امکان وجود دارد که کد CSS سفارشی را برای این کار وارد کنید.

از سوی دیگر، امکان تغییر رنگها، خانواده فونت، فرم دکمهها و طرحبندی با تم ممتاز Astra وجود دارد.

کسانی که از Zyro Website Builder استفاده می کنند می توانند به Dashboard -> Edit Website مراجعه کنند. این به شما امکان دسترسی به ویرایشگر کشیدن و رها کردن را می دهد، جایی که می توانید سبک های طراحی را تغییر دهید و عناصر جدید سایت را از نوار کناری اضافه کنید.

برای شروع سفارشیسازی، ابتدا روی طرح رنگ تمرکز میکنیم . بیایید با انتخاب رنگ غالب شروع کنیم، رنگی که هویت شخصی یا تجاری شما را به بهترین شکل نشان می دهد.
یک راه عالی برای انتخاب رنگ غالب، مراجعه به روانشناسی رنگ است ، مطالعه در مورد معنای رنگ های مختلف و نوع تأثیری که بر بیننده می گذارد.
در زیر توضیح مختصری از آنچه همه رنگ های اصلی منتقل می کنند آورده شده است:
- قرمز. نشان دهنده عشق، اشتها یا قدرت است. برندهای معروفی که از این رنگ استفاده می کنند عبارتند از کوکاکولا، نتفلیکس و تارگت.
- نارنجی. نماد دوستی یا احتیاط. آمازون از این رنگ در لوگوی خود استفاده می کند.
- رنگ زرد. به وضوح و جوانی مربوط می شود. همچنین معمولا برای جلب توجه استفاده می شود. شرکت انرژی شل این رنگ را به طور برجسته در برند خود به نمایش می گذارد.
- سبز. اغلب با سلامتی، پول و طبیعت مرتبط است. Spotify، Starbucks و Whole Foods برخی از برندهای معروفی هستند که از این رنگ استفاده می کنند.
- آبی. نماد امنیت و اعتماد است. همچنین یک انتخاب محبوب در بین برندهای فناوری مانند فیس بوک و مایکروسافت است.
- رنگ بنفش. سلطنت، خرد و زیبایی را نشان می دهد. ممکن است این رنگ را در برندهای آب نباتی مانند Cadbury و Milka پیدا کنید.
پس از انتخاب یک رنگ غالب، چندین رنگ دیگر را برای تکمیل آن انتخاب کنید.
محدودیت دقیقی برای استفاده از چند رنگ ثانویه وجود ندارد. با این حال، بهتر است بین دو تا سه نمایش داده شود تا مورد غالب برجسته بماند.
علاوه بر این، خوب است برای حفظ خوانایی، رنگ خنثی را برای پسزمینه و عناصر متن قرار دهید.
وب سایت Ritual نمونه ای عالی از یک طرح رنگی خوب است.

این تنها از سه رنگ استفاده می کند که زرد به شدت به عنوان امضای این برند به چشم می خورد. پس زمینه سفید برای شکستن محتوای بصری کار می کند، در حالی که آبی تیره برای متون و دکمه ها است. این ترکیب منجر به طراحی جذاب و در عین حال دلپذیر می شود.
کسانی که می خواهند یک وب سایت رنگارنگ طراحی کنند می توانند مراحل اسنک مهتاب را دنبال کنند . هدف این سایت نشان دادن بسته بندی رنگی متفاوت این برند در پس زمینه آن است. با این حال، به دلیل استفاده از متن سیاه، خواندن مطالب آسان است.

اگر برای ایجاد یک طرح رنگی مناسب برای وب سایت به کمک نیاز دارید، از ابزارهایی مانند Coolors یا Paletton استفاده کنید .
بیایید به سمت تایپ فیس یا سبک متن برای محتوای وب برویم. مشابه پالت رنگ، بهتر است فونتی را انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشد.
طبق گفته Canva ، سه نوع عمده فونت وجود دارد:
- سریف. از نمونه های معروف می توان به Times New Roman و Cambria اشاره کرد. این فونت ها دارای انتهای تزیینی در سکته مغزی هستند. از آنجایی که آنها معمولا نماد اقتدار و رسمی هستند، در بین آژانس های مالی، دولتی یا حقوقی محبوبیت بیشتری دارند.
- بدون دندانه. Helvetica و Arial از نمایندگان معروف این نوع فونت هستند. سکته ها دارای عرض یکنواخت و بدون انتهای هستند. برندهای فناوری و استارتآپ معمولاً از آنها استفاده میکنند، زیرا این فونتها معمولاً مدرنیسم را منتقل میکنند.
- اسکریپت. این فونت ها دارای سبک دست نویس و شکسته هستند. آنها به طور کلی نماد خلاقیت یا ظرافت هستند. به این ترتیب، آنها بیشتر در بین مشاغل مد، غذا یا نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرند.
ترکیب دو تا سه تایپ فیس در یک وب سایت برای طراحان وب معمول است. یکی از آنها معمولاً برای سرفصل ها است – محتوای متنی بزرگی که پیام های کلیدی برند را منتقل می کند. در همین حال، بقیه برای پاراگراف های بدنه، زیرنویس ها یا اطلاعات اضافی است.
سایت گریت جونز یک نمونه عالی از چنین عملی است. از Cooper Black برای لوگو و سرفصل ها استفاده می کند، در حالی که Hope Sans برای سرفصل ها، پیوندها و نقل قول ها محفوظ است.
اگر میخواهید از یک نوع فونت در عین حفظ علاقه بصری استفاده کنید، مطمئن شوید که اندازهها و سبکها را تغییر دهید. برای نشان دادن این که چگونه این کار می کند، اجازه دهید نگاهی به وب سایت Slack بیندازیم .
اگرچه این سایت فقط از Helvetica استفاده می کند، طراحی چشم نواز و قابل خواندن است در حالی که عناوین را به طور قابل توجهی بزرگتر از عناوین فرعی می کند. همچنین از تمام حروف بزرگ روی دکمه call-to-action استفاده می کند تا آنها را برجسته کند.
هنگامی که طرح رنگ و فونت ها را سفارشی کردید، به بخش بعدی بروید.
6. صفحات ضروری را تنظیم کنید
به طور کلی، یک سایت حاوی صفحات وب زیر است:
- صفحه نخست.
- صفحه درباره
- صفحه تماس.
- صفحه وبلاگ.
- صفحه محصول یا خدمات
برای ایجاد یک صفحه وب در وردپرس، به صفحات -> افزودن جدید در پنل مدیریت بروید. اگر از ویرایشگر گوتنبرگ استفاده کنید، رابط کاربری به این صورت است :
به راحتی می توانید بلوک های جدیدی را برای پر کردن محتوای صفحات خود اضافه کنید.
برای کاربران Zyro Website Builder، روی نماد Pages and navigation در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید. میتوانید با انتخاب یک طرحبندی از پیش ساخته یا خالی، صفحه موجود را ویرایش کنید یا صفحه جدیدی اضافه کنید.
بیایید بررسی کنیم که هر صفحه وب چگونه باید باشد و چه احساسی دارد:
صفحه نخست
یک صفحه اصلی معمولاً اولین صفحه ای است که کاربر در آن قرار می گیرد، بنابراین باید به آن ارتباط برقرار کند که وب سایت در مورد چیست و هدف آن چیست. همچنین باید یک تصور اولیه مثبت ایجاد کند تا بازدید کننده تمایل داشته باشد بقیه سایت را کشف کند.
یکی از تمرینهای خوب برای طراحی صفحه اصلی، تمرکز بر پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) یا پیامی است که نشان میدهد چه چیزی کسب و کار شما را منحصر به فرد میکند. این نکته برای شرکت های جدید یا برندهای نوظهور در بازار رقابتی مفید است.
سعی کنید یک عنوان بزرگ در بالای صفحه به همراه یک دکمه فراخوان برای اقدام برای جلب توجه فوری بازدیدکنندگان داشته باشید. طراحی صفحه وب Elise Dopson یک نمایش عالی از این عمل است.
کسانی که یک فروشگاه آنلاین دارند می توانند یک عکس قهرمان نمایش دهند – تصویر یا ویدیویی که کاربردها و مزایای محصولات یا خدمات شما را نشان می دهد. افزودن چنین تصاویری در صفحه اصلی میتواند مخاطب را به کاوش در وبسایت و کشف اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که ارائه میکند ترغیب کند.
شرکت بدنسازی خانگی Mirror این کار را با استفاده از یک بنر ویدیویی تمام عرض در صفحه اصلی خود انجام می دهد. قرار دادن این عنصر در بالای تاشو تضمین می کند که از همان ابتدا چشم بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.
درباره صفحه
صفحه درباره اطلاعات عمیق تری درباره شخص یا کسب و کار پشت سایت ارائه می دهد. این مکان عالی برای گفتن داستان، انتقال ارزش های خود و ایجاد ارتباط عمیق تر با مخاطب است.
برای مثال، این صفحه درباره خمیر دندان Bite ، USP کسب و کار، عکس موسس، و یک ویدیوی معرفی را نشان میدهد.
در زیر می توانید توضیحات بیشتری در مورد چشم انداز و بیانیه ماموریت برند، با استفاده از آمار و تصاویری از ترکیبات محصول آنها بیابید. همچنین انیمیشنهایی با اسکرول برای جذاب نگه داشتن ارائه محتوا وجود دارد.
علاوه بر این، ایده خوبی است که برای تقویت اعتبار خود، برخی از دلایل اجتماعی را در صفحه درباره درج کنید. مربی کسب و کار آنلاین کیت باگوی این کار را با نمایش توصیفات مشتری و لوگوهای مارک هایی که با آنها کار کرده است انجام می دهد.
صفحه تماس
این صفحه به بازدیدکنندگان نشان می دهد که چگونه با شما ارتباط برقرار کنند. معمولاً شامل شماره تلفن کسبوکار، آدرس ایمیل، دستههای رسانههای اجتماعی و یک نقشه تعاملی است که موقعیت شرکت را نشان میدهد.
برای اینکه صفحه تماس را به سطح بعدی ببرید، یک فرم تماس اضافه کنید که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد بدون نیاز به ترک سایت درخواست ارسال کنند. با نصب افزونه فرم تماس وردپرس می توانید این کار را به راحتی انجام دهید .
بسته به ترجیحات شما، فرم می تواند هر درخواست ارسالی را در پایگاه داده پلت فرم وب سایت ثبت کند یا آنها را به آدرس ایمیل تجاری شما ارسال کند.
در اینجا چند نکته برای ایجاد صفحه تماس وجود دارد:
- یک بخش پرسش و پاسخ اضافه کنید. اگر چندین سوال در مورد یک موضوع دریافت کنید، این نکته مفید است.
- فقط لازم ترین فیلدهای فرم را بگنجانید. شما می توانید انتخاب کنید که فقط نام، آدرس ایمیل و قسمت متن برای درخواست فعال شود. افزودن فیلدهای بیشتر می تواند پر کردن آن را برای افراد وقت گیرتر کند.
- گزینه های موضوع را ارائه دهید انجام این کار می تواند سازماندهی درخواست های ارسالی را آسان کند.
- دستورالعمل های مختصر را در زیر برچسب فیلد فرم قرار دهید. به این ترتیب، کاربر متوجه می شود که چگونه اطلاعات را به درستی پر کند.
اگر به یک مرجع صفحه تماس خوب نیاز دارید، وب سایت Yummy Gum را بررسی کنید. دارای فرم تماس با استعلام پروژه با فیلدهایی برای بودجه، بازه زمانی و نوع محصول است. به این ترتیب، مالک سایت می تواند به سرعت تصمیم بگیرد که آیا مشتری را از ابتدا بپذیرد یا رد کند.
مثال عالی دیگر Zendesk است . این صفحه دو گزینه تماس را با توضیحاتی ارائه میکند تا به بازدیدکنندگان کمک کند تا بدانند کدام روش برای موقعیت آنها مناسب است.
با کلیک بر روی دکمه تماس با فروش ، فرمی برای صحبت با نماینده در مورد خرید محصول ارائه می شود. در همین حال، دکمه دیگر به مرکز کمک منتهی می شود که برای مشتریان فعلی مفیدتر است.
صفحه وبلاگ
این صفحه فقط برای سازندگان محتوا یا مشاغلی که از وبلاگ نویسی به عنوان یک استراتژی بازاریابی محتوا استفاده می کنند اعمال می شود.
به طور معمول، یک صفحه وبلاگ شامل قطعاتی از پست های وبلاگ به ترتیب زمانی معکوس در سمت چپ است. در سمت راست، ممکن است یک نوار کناری حاوی نمایه وبلاگ نویس و چند دکمه فراخوان وجود داشته باشد.
وب سایت کوکی و کیت نمونه خوبی از این ساختار است:
پست وبلاگ خود طرحی مشابه دارد، با مقاله در سمت راست و نوار کناری با اطلاعات دیگر در سمت چپ نمایش داده می شود.
پستهای طولانیتر ممکن است به جای آن فهرستی از محتویات داشته باشند تا پیمایش را برای خواننده آسانتر کند، مانند این مثال از «همسر من کارش را رها کرد» :
امروزه، بسیاری از وبسایتهای وبلاگ مانند The Blonde Abroad از طرحبندی شبکهای یا گالری استفاده میکنند که قطعههای مقاله را در کارتهای قابل کلیک نمایش میدهد.
این قالب ممکن است برای وبلاگ هایی با صدها پست در مجموعه آنها مفیدتر باشد. به این ترتیب، خوانندگان میتوانند چندین مقاله را بهطور همزمان پیشنمایش کنند تا به جای پیمایش در هر پست، تصمیم بگیرند که کدام یک مورد علاقهشان است.
اگر علاقه مند به راه اندازی وبلاگ هستید، می توانید روش های طراحی را که در اینجا یاد می گیرید نیز پیاده سازی کنید.
صفحه محصول یا خدمات
این صفحه وب برای کسانی که یک سایت تجارت الکترونیک یا تجارت را اداره می کنند ضروری است. در این دسته دو نوع صفحه وجود دارد:
- صفحه کاتالوگ معمولاً توسط مشاغلی که چندین محصول یا خدمات می فروشند استفاده می شود. لیستی از اقلامی که ارائه می دهید را نمایش می دهد.
- صفحه محصول یا خدمات واحد. هر مورد را با جزئیات بیشتری نشان می دهد.
اینکه این صفحات چه شکلی باید داشته باشند به محصولات و خدماتی که ارائه می دهید بستگی دارد، بنابراین بهتر است به رقابت خود برای کسب ایده نگاه کنید.
با این حال، در اینجا چند نکته کلی وجود دارد که می توانید دنبال کنید:
- اگر موارد متعددی وجود دارد، یک سیستم فیلترینگ و مرتبسازی را لحاظ کنید. به این ترتیب کاربر می تواند محصولات یا خدمات مورد نظر خود را بسیار سریعتر جستجو کند.
- چندین عکس یا ویدیو را برای نمایش ارائه دهید. به گفته eMarketer، مشتریان بین شش تا هشت تصویر محصول می خواهند تا تصمیم بگیرند که آیا یک کالا ارزش خرید دارد یا خیر.
- یک توضیح محصول یا خدمات قانع کننده بنویسید . حتماً ذکر کنید که چگونه میتواند مشکلات مخاطب هدف شما را حل کند تا کپی متقاعدکنندهتر شود.
- نمایش برخی از اثبات های اجتماعی نه تنها برای افزایش اعتبار عالی است، بلکه می تواند انتظارات خریداران را به درستی در مورد کالا یا خدمات تعیین کند.
اگر برای صفحات محصول به مراجع نیاز دارید، BHLDN یک وب سایت عالی برای مشاهده است.
صفحه کاتالوگ دارای یک سیستم فیلترینگ و مرتبسازی جامع برای محدود کردن موارد بر اساس سبک، مناسبت، قیمت، رنگ و اندازه است. تمام صفحات محصول همچنین دارای یک بخش بررسی است که حاوی محتوای تولید شده توسط کاربر است تا اعتماد خریداران بالقوه را القا کند.
برای مشاغل خدماتی، به وب سایت Ester نگاهی بیندازید . صفحه خدمات فردی شامل کارهای واقعی است که باعث می شود قابل اعتمادتر به نظر برسند. علاوه بر این، یک گردش کار پروژه تخمینی وجود دارد که به مشتریان بالقوه کمک می کند هنگام کار با آژانس چه انتظاراتی را داشته باشند.
7. تجربه کاربری را بهینه کنید
گام بعدی هنگام یادگیری نحوه طراحی یک وب سایت، بهینه سازی تجربه کاربری و آسان کردن سایت برای استفاده بازدیدکنندگان است. در اینجا چند عنصر مهم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:
جهت یابی
یک سیستم ناوبری ساده بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا تمام محتوای وب سایت شما را بررسی کنند. به این ترتیب، آنها می توانند آنچه را که به دنبالش هستند راحت تر پیدا کنند و به طور بالقوه نرخ تبدیل سایت شما را بهبود می بخشد.
یک روش برای اطمینان از ناوبری آسان، استفاده از ساختار سایت مسطح هنگام ایجاد وب سایت است – هر صفحه باید با یک تا دو کلیک قابل دسترسی باشد. در نتیجه، کاربر مجبور نیست قبل از رسیدن به مقصد مورد نظر خود، صفحات زیادی را باز کند.
روش دوم استفاده از طراحی منوی مناسب است. به عنوان مثال، وبسایتهای پر محتوا ممکن است از استفاده از منوی مگا سود بیشتری ببرند، که میتواند فهرست گستردهای از گزینههای ناوبری را نمایش دهد.
در اینجا یک مثال از ASOS آورده شده است :
در همین حال، وب سایت هایی با حداقل محتوا معمولا نوار افقی را انتخاب می کنند. برخلاف مگا منو، نوار افقی فقط مرتبط ترین گزینه های ناوبری را نشان می دهد. بقیه پیوندهای صفحات در فوتر در دسترس خواهند بود.
وب سایت Damn Good Beauty یک نمایش عالی برای این است:
در نهایت، اضافه کردن یک نوار جستجو را در نظر بگیرید تا بازدیدکنندگان بتوانند محتوای مورد نظر خود را سریعتر پیدا کنند.
Pinch of Yum یک نوار جستجوی عالی برای استفاده به عنوان مرجع دارد. کل عرض صفحه را اشغال می کند و فضای بیشتری برای نمایش نتایج جستجو به صورت بصری ارائه می دهد. همچنین یک سیستم فیلتر برای محدود کردن پاسخ ها وجود دارد.
سلسله مراتب بصری
در طراحی وب، سلسله مراتب بصری چینش استراتژیک عناصر صفحه است. هدف آن هدایت چشم بازدیدکنندگان به اطلاعات ضروری است تا بتوانند پیشنهاد را بهتر درک کنند و اقدام مورد نظر شما را انجام دهند.
یکی از راههای گنجاندن سلسله مراتب بصری در طراحی وبسایت، انتخاب طرحبندی بر اساس الگوی خواندن کاربر است.
یک مثال محبوب، فرمت Z شکل است. این چیدمان به دنبال تمایل کاربران وب به اسکن محتوا از بالا سمت چپ به سمت راست بالای صفحه است، سپس در جهت مورب به عناصر زیر آن ادامه میدهد.
در بسیاری از موارد، این قالب به سادگی جای متن و تصویر را در یک الگوی زیگ زاگ جایگزین می کند، مانند این مثال از سایت Trello :

این طرح چیدمان برای سازماندهی کپی طولانی عالی است و آن را بسیار خواناتر می کند. به علاوه، بسیاری از طراحیهای وبسایت از این نوع طرحبندی برای نمایش چندین CTA بدون تحت تأثیر قرار دادن کاربر استفاده میکنند.
اطمینان حاصل کنید که بین عناصر صفحه مقداری فضای خالی بگذارید. به این ترتیب، خوانندگان راحت تر تشخیص می دهند که روی کدام محتوا تمرکز کنند. در غیر این صورت، طراحی وب سایت می تواند به هم ریخته باشد، که می تواند منجر به تجربه ضعیف بازدید کننده شود.
سرعت صفحه
سرعت بخش مهمی از تجربه کاربری است. گزارشهای مختلف نشان دادهاند که زمان بارگذاری کند وبسایت میتواند منجر به نرخ پرش بالاتر، کلیک کمتر و شانس کمتری برای رتبهبندی در صفحات نتایج جستجو شود.
اندازه عناصر طراحی وب سایت می تواند تاثیر بسزایی در زمان بارگذاری سایت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر یک تصویر بزرگتر از 1 مگابایت باشد، احتمالاً سرعت آن کاهش می یابد. گوگل توصیه می کند که هر صفحه وب سایت بزرگتر از 500 کیلوبایت نباشد .
از نقطه نظر طراحی وب، در اینجا نحوه بهبود سرعت بارگذاری صفحه آورده شده است:
- بهینه سازی فایل های رسانه ای از ابزارهای فشرده سازی برای کاهش حجم فایل استفاده کنید. برای تصاویر، مطمئن شوید که از روش بدون اتلاف استفاده کنید تا از افت کیفیت تصویر جلوگیری کنید.
- یک طرح مینیمال ایجاد کنید. به عبارت دیگر، فقط ضروری ترین عناصر را برای وب سایت مشخص کنید.
- اگر به فایل های وب سایت دسترسی دارید، آنها را کوچک کنید. خطوط، فضای خالی و کاراکترهای غیر ضروری را که هیچ عملکردی ندارند حذف کنید زیرا به کد وزن اضافه می کنند. کاربران وردپرس می توانند این کار را به صورت دستی انجام دهند یا از یک افزونه استفاده کنند .
دسترسی
تحقیقات نشان میدهد که وقتی یک وبسایت غیرقابل دسترسی باشد ، ۷۱ درصد از افراد معلول آن را ترک میکنند. ایالات متحده به تنهایی دارای بیش از 61 میلیون معلول است، بنابراین عدم توجه به این جمعیت می تواند به طور قابل توجهی بر ترافیک وب شما تأثیر بگذارد.
ناگفته نماند، وبسایتهای غیرقابل دسترس بیشتر در معرض شکایت هستند که میتواند برای تجارت مضر باشد.
برای دسترسی بیشتر به وب سایت، حتماً ابتدا WCAG را بخوانید . اینها استانداردهایی هستند که تعیین می کنند آیا یک سایت برای همه افراد آسان است یا خیر.
در اینجا چند راه برای بهبود دسترسی به وب سایت وجود دارد:
- شامل متن جایگزین برای تصاویر. علاوه بر اینکه برای سئو عالی هستند، برای برنامه هایی که محتوای وب را برای افراد کم بینا به گفتار یا خط بریل ترجمه می کنند نیز مفید هستند.
- دسترسی به صفحه کلید را در نظر داشته باشید. برخی از ناتوانی ها استفاده از ماوس یا پد لمسی را برای ناوبری دشوار می کنند. اطمینان حاصل کنید که هر عنصر تعاملی در وبسایت با کلید Tab قابل استفاده است، مانند پیوندها، دکمههای فراخوان و فرمها.
- از URL های قابل خواندن و معنی دار استفاده کنید. یکی دیگر از روش های خوب SEO که دسترسی را بهبود می بخشد. اطمینان حاصل کنید که پیوند و متن لنگر آن اطلاعات کافی در مورد صفحه وب ارائه می دهد.
- از ابزار اصلاح دسترسی استفاده کنید. چنین ابزارهایی می توانند تمام عملکردهای مورد نیاز برای یک وب سایت را فراهم کنند تا برای افراد دارای معلولیت بیشتر قابل استفاده باشد. برند مد Zara از خدمات EqualWeb استفاده می کند که در زیر نشان داده شده است:
8. وب سایت خود را برای موبایل مناسب کنید
با توجه به اینکه نیمی از کل ترافیک اینترنت از دستگاه های هوشمند نشات می گیرد ، سازگاری با موبایل اهمیت بیشتری پیدا کرده است. نادیده گرفتن این جنبه در طراحی وب سایت می تواند هزینه قابل توجهی از بازدیدکنندگان بالقوه را برای شما به همراه داشته باشد.
ناگفته نماند، گوگل دوستی تلفن همراه را به عنوان یک عامل ضروری برای رتبه بندی در SERP خود در نظر می گیرد.
اگر تم وب سایت شما واکنش گرا باشد، در مسیر درستی قرار گرفته اید. در زیر چند روش اضافی برای سازگاری بیشتر طراحی وب برای موبایل آورده شده است:
- از منوی همبرگر برای مشاهده گوشی هوشمند و تبلت استفاده کنید. این نوار منو با پنهان کردن همه پیوندها در زیر یک دکمه سه خطی، که معمولاً در سمت چپ بالای صفحه قابل دسترسی است، فضای بیشتری را ذخیره می کند.
- CTA ها را لمسی کنید. اندازه دکمه باید به اندازه کافی برای ضربه زدن انگشت بزرگ باشد. همچنین، باید بین یک دکمه و دکمه دیگر فضای قابل توجهی وجود داشته باشد تا از خطاهای کاربر جلوگیری شود.
- بهینه سازی برای پیمایش از ویژگی هایی مانند نوار پیمایش چسبنده، افزودن دکمه بازگشت به بالا، یا ترکیب افکت های اسکرول استفاده کنید.
9. وب سایت خود را آزمایش کنید و آن را راه اندازی کنید
قبل از راهاندازی وبسایت، مشکلات مربوط به طراحی را که میتواند بر تجربه مشاهده و قابلیت استفاده سایت آزمایش تأثیر بگذارد، بررسی کنید .
یک راه آسان برای انجام این کار این است که از اعضای خانواده، دوستان یا همکاران بازخورد خود را بپرسید. یک جلسه ویدیویی ضبط شده تنظیم کنید، سپس از آنها بخواهید صفحه نمایش خود را در حالی که در وب سایت مرور می کنند به اشتراک بگذارند و در مورد ظاهر و عملکرد آن نظر دهند.
از طرف دیگر، آزمایش A/B را انجام دهید . این یک روش تست قابلیت استفاده است که در آن طراح دو نسخه از یک وب سایت را ایجاد می کند و آنها را به گروه های کاربری مختلف اختصاص می دهد. در پایان تحقیق، آنها می توانند این دو نوع را با هم مقایسه کنند تا ببینند کدام یک عملکرد بهتری دارد.
این تکنیک میتواند بینشهای مبتنی بر دادههای بیشتری را در مورد اینکه چه چیزی در وبسایت کار میکند و چه چیزی کار نمیکند، ارائه دهد. با این حال، مطمئن شوید که یک عنصر طراحی را در یک زمان آزمایش کنید تا تشخیص دقیق اینکه کدام جنبه بر نتیجه تأثیر می گذارد آسان تر است.
استفاده از نقشه حرارتی نیز ایده خوبی است. این ابزار می تواند هر وب سایتی را تجزیه و تحلیل کند و تعیین کند که کاربران روی کدام بخش ها یا عناصر بیشتر تمرکز خواهند کرد. این می تواند به بهینه سازی قرار دادن محتوای وب برای به حداکثر رساندن تبدیل کمک کند.
پس از جمع آوری نتایج و انجام برخی تنظیمات، با خیال راحت وب سایت خود را منتشر کنید.
10. در حین حرکت سایت خود را ردیابی و بهینه سازی کنید
آخرین مرحله هنگام یادگیری نحوه طراحی یک وب سایت، پیگیری عملکرد سایت و ایجاد تغییرات در مواقع ضروری است. انجام این کار می تواند مطمئن شود که وب سایت به درستی کار می کند و قابلیت های آن را به حداکثر رسانده است.
گوگل آنالیتیکس یک ابزار عالی برای این کار است. می تواند معیارهای مختلف عملکرد وب سایت را ارائه دهد مانند:
- بازدید از صفحه این نشان می دهد که کاربر پس از ورود به وب سایت چند صفحه را بررسی می کند.
- میانگین مدت جلسه این معیار نشان می دهد که یک فرد پس از بازدید از یک وب سایت برای اولین بار چند دقیقه را در آن صرف می کند. به طور کلی، یک عدد خوب برای هدف گیری بین دو تا سه دقیقه است.
- نرخ تبدیل درصد بازدیدکنندگان وب سایت که اقدام مورد نظر شما را انجام می دهند، مانند خرید یک محصول یا ثبت نام در خبرنامه ایمیل.
- نرخ پرش سهم کاربرانی که بدون هیچ اقدامی سایتی را ترک می کنند. معیار برای یک فروشگاه آنلاین 20٪ – 45٪ است، در حالی که در یک وب سایت غیر تجارت الکترونیک، 35٪ – 60٪ از بازدیدکنندگان است.
- منابع ترافیک افراد ممکن است از طریق موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، ایمیل، تبلیغات آنلاین یا وب سایت های ارجاع دهنده از یک سایت بازدید کنند. دانستن این موضوع می تواند کمک کند تا بفهمید کدام کانال های بازاریابی برای کسب و کار شما موثرتر هستند.
- جمعیت شناسی مخاطب این می تواند جنسیت، سن و علایق بازدیدکنندگان وب سایت را نشان دهد. چنین اطلاعاتی می تواند به ایجاد یک استراتژی بازاریابی هدفمندتر کمک کند.

Google Analytics رایگان است و فقط برای شروع به یک حساب Google نیاز دارد. کاربران وردپرس می توانند شناسه ردیابی را به صورت دستی به فایل functions.php اضافه کنند یا از یک افزونه برای اتصال ابزار به وب سایت خود استفاده کنند.
برخی از سازندگان وب سایت مانند Zyro شامل ادغام Google Analytics هستند. به این ترتیب، کاربر مجبور نیست برای فعال کردن نرم افزار با کد وب سایت سروکار داشته باشد.
چه چیزی یک طراحی وب سایت را موثر می کند؟
طراحی وب سایت زمانی مؤثر است که اطمینان حاصل کند که سایت به هدف خود می رسد. به عنوان مثال، اگر شما یک وبلاگ دارید، طراحی وب باید کار کند تا ارائه محتوا و تجربه خواندن برای خوانندگان آن لذت بخش تر شود.
با این حال، هر وب سایتی به عناصر مختلفی نیاز دارد تا طراحی خود را موثرتر کند. در اینجا خلاصه ای از ویژگی هایی است که همه وب سایت ها باید داشته باشند:
- کاربر پسند بودن. همه ویژگی ها و عناصر باید در دسترس و آسان برای استفاده باشند.
- ساختار سازمان یافته سازماندهی صفحات باید منطقی باشد تا کاربر را در مکان یابی اطلاعات صحیح راحت کند.
- خوانایی فونت ها، رنگ ها و طرح بندی باید محتوا را برای اسکن دلپذیر کند.
- سازگاری زیبایی شناختی همه صفحات وب باید از عناصر طراحی یکسانی برای حفظ هماهنگی بصری، هویت برند و سهولت استفاده استفاده کنند.
- بهینه سازی سرعت هر ویژگی طراحی باید عملکردی داشته باشد که به نفع کاربر و هدف وب سایت باشد. هیچ افزونگی وجود ندارد که در غیر این صورت بر زمان بارگذاری تأثیر بگذارد.
از چه ابزارهایی می توانید برای بهبود طراحی وب سایت خود استفاده کنید؟
اکنون که می دانید چگونه یک وب سایت طراحی کنید، بیایید چند ابزار اضافی را که می توانند سایت را به سطح بعدی ببرند مورد بحث قرار دهیم:
- بسته های نماد یا تصویر. آنها برای ایجاد جذابیت بصری هر وب سایتی عالی هستند. DrawKit چندین انتخاب رایگان برای دسته های مختلف صنعتی دارد. بسیاری از هنرمندان مقرون به صرفه نیز در بازارهای طراحی مانند Fiverr یا Upwork در دسترس هستند .
- عکس های استوک به سراغ عکس هایی بروید که چهره انسان را نشان می دهند، زیرا در صورت استفاده مناسب می توانند اعتماد ایجاد کنند. Unsplash مکانی عالی برای جستجوی رایگان چنین تصاویری است. مطمئن شوید که فقط تصاویر با کیفیت بالا را برای حفظ اعتبار انتخاب کنید.
- افزونه صفحه ساز . این نوع ابزار برای کاربران وردپرسی است که میخواهند تجربه استفاده از سازنده وبسایت را با کشیدن و رها کردن در CMS ترکیب کنند. یک مثال معروف Elementor است .
- سازنده لوگو . اگر هنوز نام تجاری برای کسب و کار خود ندارید و به دنبال استخدام یک طراح نیستید، این ابزار را در نظر بگیرید. می تواند در عرض چند دقیقه یک لوگوی حرفه ای ایجاد کند.
- کانوا . این نرم افزار طراحی freemium برای ساخت بنر برای وب سایت ها و تصاویر برجسته برای پست های وبلاگ بسیار عالی است. همچنین برای ویرایش عکس لحظه آخری و محتوای بازاریابی رسانه های اجتماعی عالی است.
چگونه یک وب سایت طراحی کنیم: خلاصه
در حالی که طراحی وب سایت می تواند یک کار دلهره آور به نظر برسد، به هیچ وجه غیرممکن نیست. با دانش و ابزار مناسب می توانید بدون استخدام یک طراح وب حرفه ای یک سایت زیبا ایجاد کنید.
به طور خلاصه، در اینجا مراحل نحوه طراحی وب سایت آمده است:
- هدف وب سایت خود را مشخص کنید.
- به دنبال الهام بخش طراحی وب باشید تا بتوانید نتیجه را تجسم کنید.
- پلتفرم وب سایتی را انتخاب کنید که با مهارت، بودجه و هدف سایت شما مطابقت داشته باشد.
- موضوعی را انتخاب کنید که با هدف سایت هماهنگ باشد.
- طرح رنگ و فونت را با توجه به برند خود سفارشی کنید.
- صفحات ضروری را تنظیم کنید: صفحه اصلی، صفحه درباره، صفحه تماس، صفحه وبلاگ و صفحه محصولات یا خدمات.
- سیستم ناوبری وب سایت، سلسله مراتب بصری، سرعت صفحه و دسترسی را بهینه کنید.
- طراحی وب را برای موبایل مناسب کنید.
- وب سایت خود را با استفاده از ابزارهای تست قابلیت استفاده آزمایش کنید و آن را راه اندازی کنید.
- وب سایت خود را زیر نظر داشته باشید و در حین حرکت تغییراتی ایجاد کنید.
در حالی که همه وب سایت ها متفاوت هستند، یک طراحی سایت خوب معمولاً بر کاربرپسند بودن، ساختار سازماندهی شده، خوانایی، سازگاری زیبایی شناختی و بهینه سازی سرعت تمرکز دارد. هنگام طراحی وب سایت خود حتما این ویژگی ها را در نظر داشته باشید.