تولید محتوادیجیتال مارکتینگسیستم مدیریت محتواکانتنت مارکتینگکسب و کارمارکتینگ

بازاریابی محتوا چیست؟

مهمترین نکات و تعاریف در بازاریابی محتوا در فرآیند دیجیتال مارکتینگ

سرفصل مطالب نوشته

بازاریابی محتوا چیست؟

شما به تازگی شنیده اید که شخصی به “بازاریابی محتوا” اشاره می کند و به این فکر می پردازید که باید از قبل بدانید که چیست، اما خیلی خجالت می کشید که از کسی بپرسید. تبریک می گویم، این پست برای شماست.

تعریف بازاریابی محتوا thusly به:

بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و به دست آوردن یک مخاطب کاملاً تعریف شده – با هدف هدایت اقدام سودآور مشتری است.
کلمه کلیدی در اینجا “ارزشمند” است. این چیزی است که این تعریف را از تعریفی که می تواند تقریباً هر شکلی از تبلیغات یا بازاریابی را توصیف کند، تغییر می دهد. 
اگر مردم به دنبال آن باشند، اگر مردم بخواهند آن را مصرف کنند، به جای اجتناب از آن، می‌توانید متوجه شوید که آیا یک قطعه محتوا از آن نوعی است که می‌تواند بخشی از کمپین بازاریابی محتوا باشد. 
تبلیغات “روز بازی” فولکس واگن در سال 2014 نیز همینطور بود، که از زمان نوشتن این پست، تبلیغ یا بازاریابی محتوا تقریباً 18 میلیون بار در یوتیوب دیده شده است!!!
 پاسخ این است که این هر دو است، بسته به نحوه دریافت آن توسط هر فردی که در معرض آن است. بسته به اینکه گیرنده از آن ارزش دریافت کرده باشد یا خیر، همین امر در مورد هر بخش از بازاریابی محتوایی که ایجاد می کنید صدق می کند. 
البته هدف این است که تا حد امکان ارزش بیشتری از بازاریابی محتوای خود به مخاطبان هدف خود ارائه دهید. 
در این مرحله، با وجود این تعریف و توضیح، احتمالاً هنوز در این فکر هستید که بازاریابی محتوا دقیقاً چیست. با در نظر گرفتن چند مثال می توانیم به وضوح بیشتری دست پیدا کنیم.

پنج مثال بازاریابی محتوا

به تعداد انواع محتوا، انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد که در اینجا نمی‌توان به آن‌ها اشاره کرد.
 قصد من این است که به شما بازاریابی محتوا رامعرفی کنم تا که بعد این نوشته بتوانید مانند یک بازاریاب محتوا فکر کنید تا فرصت ها را در اطراف خود ببینید واستفاده نمایید.
به زودی یاد خواهید گرفت هر روز 50 ایده برای بازاریابی محتوا خود ارائه  نمایید.!!!
شما نمی توانید از دیدن فرصت هایی برای ایجاد محتوا جلوگیری کنید. در اینجا پنج مثال وجود دارد که به ذهن شما کمک می کند تا شروع به نفوذ در دل بازاریابی محتوا  کنید.!
  1. اینفوگرافیک: اینها عموماً گرافیک های طولانی و عمودی هستند که شامل آمار، نمودارها، نمودارها و سایر اطلاعات می شود.                                                                                                                                                                                      اگرر به چند نمونه نیاز دارید، در وبسایت کانوا صدها  اینفوگرافیک در مورد موضوع بازاریابی محتوا و… ارائه شده است که توسط  این پلتفرم انلاین  تهیه شده است.                                                                                                                   اینفوگرافیک‌ها می‌توانند از این نظر مؤثر باشند که اگر موضوع آن خوب باشد، می‌تواند سال‌ها در رسانه‌های اجتماعی منتشر شود و در وب‌سایت‌ها پست شود.                                                                                                                         شما می توانید با استخدام یک اینفلوئنسر یا با استفاده از   سایتی مانندcanva.com یک اینفوگرافی حرفه ای طراحی نمایید.                                                                                                                                                                                     طراحی یک اینفوگرافیک مناسب معمولاً حداقل 200هزارتومان  تا 500هزار تومان و حتی تا چند میلیون تومان  هزینه دارد، اما اگر آنرا به ما بسپارید با کمترین هزینه ،بهترین محتوای گرافیکی را برایتان تولید و طراحی خواهیم کرد.                 همچنین موضوع تبلیغ آن اینفوگرافیک برای وبلاگ نویسان و رسانه ها وجود دارد. یا می توانید یک برد تبلیغاتی در Pinterest راه اندازی کنید.                                                                                                                                                     و اینفوگرافیک ها را در مورد یک موضوع مرتبط با کسب و کار خود مدیریت کنید. این نیز نوعی بازاریابی محتوا است و هزینه ای جز وقت شما ندارد. 

  2. صفحات وب. تفاوت بین یک صفحه وب معمولی و یک صفحه وب که بازاریابی محتوا است چیست؟ در نظر بگیرید راهنمای مبتدی به SEOاز Moz، ارائه دهنده SEO ابزارها و منابع مرتبط. این منبع، که به صورت رایگان ارائه می‌شود، میلیون‌ها بار مشاهده شده است و مشتریان بی‌شماری را به ارمغان می‌آورد که در غیر این صورت ممکن بود هرگز به Moz و خدماتی که ارائه می‌دهند برخورد نکرده باشند. یا نگاهی به مطالعه موردی از شرکت طراحی Teehan+Lax بیندازید. اکثر مطالعات موردی خسته کننده هستند. مطالعات موردی آنها جذاب است. این تفاوت بین قرار دادن محتوا در وب سایت شما و بازاریابی محتوا است.

  3. پادکست ها :مایکل هایت، نویسنده کتاب پرفروش پلتفرم: در دنیای پر سر و صدا مورد توجه قرار بگیر، آنچه را که موعظه می کند، تمرین می کند. او “این زندگی شما این است” پادکست 250،000 بار در هر ماه دریافت کنید. همانطور که Hyatt در پست وبلاگ خود توضیح می دهد 4 دلیلی که باید برای راه اندازی پادکست خود در نظر بگیرید ، “پادکست به شما در دنیای کاملاً متفاوتی قابل مشاهده است – در درجه اول من تعداد زیادی از افراد جدید داشته‌ام که می‌گویند هرگز نام من را نشنیده‌اند تا اینکه در iTunes به من برخورد کردند. Hyatt اطلاعات و توصیه های ارزشمندی را در پادکست خود ارائه می دهد – همه به صورت رایگان. اما آن پادکست منجر به فروش بیشتر کتاب‌های او، ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی و درخواست‌های او به عنوان سخنران می‌شود.

  4. فیلم هاوویدیوها :گری واینرچوک استاد بازاریابی محتوا با استفاده از ویدیوی آنلاین است، کافی است به کانال یوتیوب اونگاهی بیندازید . او شروع به ساختن ویدیوها برای تبلیغ فروشگاه شراب خانواده اش کرد و از طریق آن ویدیوها و سایر بازاریابی های آنلاین در نهایت آن را به یک امپراتوری 45 میلیون دلاری تبدیل کرد. ویدئوها و پادکست ها تا حد زیادی یک شکل استفاده نشده از بازاریابی محتوا هستند زیرا مردم فکر می کنند گران و سخت است. اما با کاهش هزینه تجهیزات حرفه ای، ایجاد محتوای ویدیویی و صوتی با کیفیت بالا آسان تر از همیشه است. بازاریابی محتوای ویدئویی آماتور برای فروش مخلوط کن ، راه اندازی محصولات جدید دندانپزشکی و بازاریابی خدمات مشاوره ویزای هنگ کنگ استفاده شده است.. چه ویدیویی را می توانید برای شرکت خود جمع آوری کنید که ممکن است یک شبه شانس شما را تغییر دهد؟ ممکن است ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.

  5. کتاب ها : مانند فیلم‌ها، مردم اغلب کتاب‌ها را به‌عنوان فروش خود می‌دانند، اما بازاریاب‌های باهوش کتاب را فقط برای فروش کتاب نمی‌فروشند، بلکه کتاب‌ها را به عنوان ابزار بازاریابی می‌فروشند. کتابچه راهنمای فروش مایکل پورت Book Yourself Solidبرای کارآفرینان، فروشندگان و بازاریابان کتاب بسیار خوبی است، و در حالی که مطمئن هستم پورت از فروش کتاب خود لذت می برد، این کتاب ابزاری برای سوق دادن مشتریان به خدمات مربیگری و سخنرانی او است. اگرچه انتشار کتاب با خودنشر آسانتر از همیشه است، اما هنوز این تصور وجود دارد که کار دشواری است و فقط متخصصان معتبر می توانند یک کتاب تجاری منتشر کنند. خودتان را منتشر کنید، و حتی اگر مردم آن را نخوانند، می‌توانید هر بار که به‌عنوان «نویسنده…» معرفی می‌شوید، به‌عنوان نوعی بازاریابی محتوا از آن استفاده کنید.

اینها تنها چند نمونه از بازاریابی محتوا هستند. همچنین می‌توانستم به کاغذهای سفید، کتاب‌های الکترونیکی، برنامه‌ها، سخنرانی‌های عمومی، ارائه‌ها و وبلاگ‌ها اشاره کنم. کتاب های کاملی در مورد استفاده از هر یک از اینها در تلاش های بازاریابی محتوا نوشته شده است.

چرا بازاریابی محتوا؟

شاید مهمتر از درک اینکه بازاریابی محتوا چیست، این است که بدانید چرا بازاریابی محتوا برای کسب و کار شما مهم است. ابتدا باید چهار مرحله چرخه خرید را درک کنیم:
  1. اطلاع  : قبل از آگاهی مشتری ممکن است نیازی داشته باشد، اما نمی داند راه حلی وجود دارد.

  2. پژوهش  : هنگامی که مشتری از وجود راه حل آگاه شود، برای آموزش خود تحقیقاتی را انجام خواهد داد. به عنوان مثال، یک خریدار خودرو سعی خواهد کرد تا دریابد که چه نوع خودروهایی وجود دارد و کدام یک با نیازهای او مطابقت دارد.

  3. توجه : در این مرحله مشتری شروع به مقایسه محصولات مختلف از فروشندگان مختلف می کند تا مطمئن شود که محصولی با کیفیت بالا و قیمت منصفانه دریافت می کنند.

  4. خرید   : در نهایت مشتری تصمیم خود را می گیرد و معامله را پیش می برد.

وقتی نوبت به دو مرحله دوم می رسد، تبلیغات و بازاریابی سنتی عالی است. بازاریابی محتوا با افزایش آگاهی از راه حل ها و آموزش مصرف کنندگان در مورد محصولی که ممکن است قبلاً هرگز به آن فکر نکرده بودند، وارد دو مرحله اول فرآیند خرید می شود.
در همین سایت  از بازاریابی محتوا برای رشد بیش از 3000 درصد در سال گذشته تا الان استفاده کرده‌ایم. !!! باورتان میشود !!مشتریان بالقوه محتوای ما را پیدا می‌کنند، ارزشی در آن پیدا می‌کنند و زمانی که با ما تماس می‌گیرند، از قبل متقاعد شده‌اند که می‌خواهند با ما کار کنند.
ما مجبور نیستیم درگیر تاکتیک‌های فروش با فشار بالا باشیم، این صرفاً به بررسی جزئیات، امضای توافق‌نامه و شروع کار می‌پردازد.
اعتمادی که معمولاً باید در طول یک چرخه فروش گسترده ایجاد شود، قبل از اینکه بدانیم مشتری بالقوه وجود دارد، ایجاد شده است.
بازگشت سرمایه برای بازاریابی محتوا اگر به درستی اجرا شود می تواند خارق العاده باشد. ما حتی یک سکه برای بازاریابی محتوای خودمان و یا حتی این مقدار وقت صرف نکرده ایم.
 95 درصد از موفقیتی که در بازاریابی محتوا تجربه کرده‌ایم را می‌توان در تعداد انگشت شماری از مقالاتی که ما نوشته‌ایم جستجو کرد، که ممکن است به 100 ساعت کار اضافه بیشتر منجر نشود.
بازاریابی محتوا همچنین مزایای بیشتری را به همراه دارد زیرا از سایر کانال های بازاریابی دیجیتال پشتیبانی می کند. 
محتوای اضافی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی فراهم می کند و با ایجاد پیوندهای ورودی طبیعی و ایجاد محتوای خوب در وب سایت شما که در موتورهای جستجو یافت می شود به تلاش های سئو کمک می کند. 
در واقع، برای بسیاری از شرکت ها، بخش عمده ای از تلاش های سئو آنها باید بر روی بازاریابی محتوا متمرکز شود.

چگونه شروع کنم؟

شرکت های زیادی وجود دارند که خدمات بازاریابی محتوا را ارائه می دهند که اغلب با سئو یا روابط عمومی همراه است. 
اگر خیلی سرتان شلوغ است و نمی‌توانید خودتان این کار را انجام دهید و آماده مدیریت داخلی آن نیستید، ممکن است استخدام یک شرکت بهترین گزینه شما باشد. 
اما اگر می خواهید وارد شوید و بازاریابی محتوایی خود را انجام دهید، ساده ترین راه این است که وبلاگ نویسی را شروع کنید. 
احتمالاً در ابتدا سخت خواهد بود، اما هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، بهتر به آن خواهید رسید. با دنبال کردن نکاتی از وب‌سایت‌هایی مانند Copyblogger ، به سرعت یاد می‌گیرید که چه باید انجام دهید .
یاد میگیرید که چگونه محتوایی را برای وب‌سایت یا وبلاگ خود ایجاد کنید که خوانندگان را درگیر کند و آنها را به مشتری یا مشتری تبدیل کند.
اما در حالی که از لحاظ فنی نوشتن خوب و سرفصل های مناسب می تواند کمک کند، این کلید ایجاد محتوای عالی نیست که بهترین شکل بازاریابی محتوا باشد.

مطالب عالی

اگر تا به حال راه خود را از طریق خواندن یک بخش بازاریابی کوتاه کرده اید و فقط به این دلیل که مجبور بوده اید مطالعه را تمام کرده اید، پس بازاریابی محتوای بدی را تجربه کرده اید. 
وقتی با شرکت‌ها درباره بازاریابی محتوا صحبت می‌کنم، به آنها می‌گویم که اگر واقعاً بخواهند آن را بخوانند ، محتوای خوب است که کمکشان میکند پیشرفت کنند.
اگر آنها مایل به پرداخت هزینه برای خواندن آن باشند، محتوا عالی است . اگر می‌خواهید نمونه‌های عالی از محتوا را ببینید، فقط به آنچه اخیراً برای خواندن، تماشا یا گوش دادن پرداخت کرده‌اید نگاه کنید. 
اگر امسال The Lego Movie را تماشا کردید، یکی از بهترین نمونه های بازاریابی محتوا را تا به امروز دیدید. 
آیا تصادفی است که لگو اخیراً از متل ، خالق باربی، به بزرگترین شرکت اسباب‌بازی در جهان تبدیل شده است؟ ممکن است بودجه لازم برای ساخت یک فیلم بلند برای تبلیغ شرکت خود را نداشته باشید، اما همچنان می توانید اطلاعات ارزشمندی را به مشتریان بالقوه بدهید.

راز شماره 1 بازاریابی محتوا

ارزش اضافه کنید. این راز است؟؟ این واقعاً یک راز نیست. ما قبلاً در طول این قطعه در مورد آن صحبت کرده ایم.
اگرچه وقتی به برخی از شرکت‌های بازاریابی که درگیر آن هستند نگاه می‌کنید، تعجب می‌کنید که آیا آنها عمداً از چیزهای بدیهی اجتناب می‌کنند یا خیر.
زمانی از تبلیغات صرف نظر می کنیم که ارزش چندانی نداشته باشد.
اگر مطمئن نیستید که چگونه می توانید از طریق بازاریابی محتوا ارزش بیافزایید، از مشتریان فعلی خود بپرسید که چه نوع محتوایی می توانید تولید کنید که اکنون برای آنها مفید باشد یا زمانی که به دنبال محصول یا خدمات شما هستند برای آنها مفید بوده است. . آنها به شما خواهند گفت.

چگونه می توانم بیشتر بیاموزم؟

کتاب عالی بازاریابی محتوای حماسی جو پولیزی را بخوانید . پس از نوشتن این پست شروع به خواندن آن کردم و آن چیزی را که قبلاً در مورد بازاریابی محتوا می دانستم تایید و گسترش داد، با جزئیاتی بسیار بیشتر از آنچه در اینجا می توانم به آن بپردازیم. 
این کتاب یک کتاب انگلیسی زبان است .اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید که چه بهتر !! در غیر اینصورت بگردید و یک نسخه ترجمه شده آنرا بیابید و بخوانید .
چیزی که پولیزی بر آن تاکید می کند و من در ابتدا آن را کنار گذاشته بودم، اهمیت تمرکز بر تولید محتوای سازگار با موبایل است، زیرا تلفن های هوشمند در حال تبدیل شدن به روش غالبی هستند که اکثر مشتریان ما از طریق آن به محتوا دسترسی پیدا می کنند.
 وب سایت های متداول مانند مؤسسه بازاریابی محتوا، Ragan ، Copyblogger، Michael Hyatt و Gary Vaynerchukو برای خبرنامه های ایمیل آنها ثبت نام کنید. زمان زیادی طول نمی کشد تا نه تنها با بازاریابی محتوا آشنا شوید، بلکه یک متخصص باشید.

در ایران سایت ویرگول نیز محتواهای جالب و جذابی منتشر میکند .

موفق و موید باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید